Pohon 4x4 u osobních aut

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    28.02.01  08:13

    « Syncro & Haldex

    to fija et al: Koukal jsem doma do Autokatalogu 1996 a tady je pár údajů k onomu hmotnostnímu rozdílu. Golf 1.8/66kW - normální pohotovostní hmotnost 1110 kg, se syncrem 1295 kg (rozdíl 185 kg). Golf Variant s tímže motorem - normál 1190 kg, syncro 1425 kg (rozdíl 160 kg). Golf Variant 1.9TDI/66kW - normál 1270 kg, syncro 1425 kg (rozdíl 155 kg). U již zmiňovaného Passatu (jiný zdroj) byl rozdíl zhruba 190 kg. Tak to vypadá, že syncro přidávalo na hmotnosti cca 150-200 kg. Ale možná se mýlím, není zaručené, že ony auta v katalogu měly identickou výbavu.


    Jinak, proč jsi prosím Tě vykastroval svoje syncro? Neříkej, že pouhá spotřeba Tě vedla k takovým násilnostem.


    to Novak: Díky za info. Myslel jsem si, že EDS nebude na všech kolech, možná by to při sepnutým Haldexu byla moc "tvrdá" soustava.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.01  20:27

    « Re: vyvolání (ducha) Nováka

    EDS je v základní výbavě. Je to opravdu funkční věc (mám dojem, že to mají všechny Octávky s ABS). Je to tak triviální věc, že se divím, že to nedávají všichni výrobci. V podstatě se jedná o SW úpravu ABS. U 4x4 je jenom na přední nápravě. Čau LN
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.01  16:46

    « Re: vyvolání (ducha) Nováka

    ale jo, byl, hlavne proto, ze jsem chytre vymontoval hridel a tim padem z toho mel normalni predohrab s malym kufrem a nizsi spotrebou :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.01  16:33

    « Re: vyvolání (ducha) Nováka

    to fija: Těch 200 kg jsem viděl u staršího Passatu TDI/81kW. Údaje ke Golfu tady nemám - mrknu se doma do staršího Autokat. Jak jsi byl se Syncrem spokojen, slyšel jsem, že to dávalo při spínání dost velký rány (?).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.01  12:24

    « Re: vyvolání (ducha) Nováka

    mel jsem golfa syncro a pohotovostni hmotnost byla vyssi jen o cca 60-80 kg ... rozdily jsou jen v prevodovce (max 10 kg), hrideli s viskospojkou (max 15 kg) a v zadni naprave (diferak a poloosy, brzdy byly stejne) - to odhaduju na max. 40-50 kg ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.01  12:15

    « Re: vyvolání (ducha) Nováka

    Jo ještě k Tvému "zdechlejšímu" autu. Koukl jsem do autokatalogu na Oct.Combi 1.9TDI/66kW bez a s "4x4" a rozdíly nejsou tak velké - pohotovostní hmotnost vyšší o 110 kg, zrychlení 0-100 horší o 1.5 s a spotřeba vyšší o půl litru. Jestli se dobře pamatuji, tak předchůdce Haldexu - staré dobré (?) Syncro - bylo u vozů VW oproti dvoukolce těžší o 200 kg a spotřeba byla vyšší skoro o celý litr.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.01  12:13

    « Re: vyvolání (ducha) Nováka

    vsechny TDI maji "chladic oleje", ale neni chladic jako chladic :-))) EDS je uz v zakladni TDI 4x4 ? Novak jiste napise :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.01  12:08

    « Re: vyvolání (ducha) Nováka

    Díky za novinky přímo z paluby prvního českého vozu 4x4 (sice jen "on-demand", ale určitě zajímavého). Jinak mám chápat Tvou zmínku o instalaci chladiče tak, že základní TDI (66 kW) nemá vůbec chladič oleje? Napadá mě ještě jedna otázka - má Octávka 4x4 standardně na všech kolech EDS? Jinak držím palce ve vymáhání pohledávek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.02.01  21:54

    « Re: vyvolání (ducha) Nováka

    Čau - duch nespí. Octávka je OK. Geometrie drží od té doby, co jezdím přez přejezdy a zpomalovací vlnky ne jako dobytek, ale s citem "jenž je v přímé úměře k váze onoho TDI zázraku pod kapotou". HAldex funguje "sqele". NEjsem závodník, na Švédskou rally jsem se díval rád, ale takové spády nemám. Letos jsem si užil více bláta než sněhu, naučil jsem se jezdit trošku ostřeji, dokážu už odhadnout co si můžu dovolit a můžu s klidným srdcem říct, že to "4x4 ala HAldex" funguje. Vlastní testy a řádění na větším place bez a s lehce přitaženou ručkou (Haldex OFF) ukazuje, že jsem neinvestoval 60kKč špatně. Na rozdíl od mé bývalé feldy, nemám problém kamkoliv, kdekoliv a prosím bez pískování, tlačení a nadměrného odklízení sněhu. Na horách špica. Nezlobte se, ale kombík co žere cca 6l/100km a pokud je potřeba je to "4x4" - nemá chybu. Testl jem i 81kw kombík (to je teda lepší "štabarc", ale mám dojem, že to moje sedí líp - že by zadní nápravou? Po porovnání s 66kw obyč. Octávkou - ta moje je zdechlejší ( je vidět, že Haldex si něco vezme). Jsem celkem rád, že jsem se nedočkal onoho 2l benzínu a vzal TDI, ale ruku na srdce - pokud by byl v té době k mání 1,8l 20V turbo jako dnes, neváhal bych ani minutu. Čipovat zatím nebudu (jen a jen ekonomické důvody - podařilo se mi vytvořit několik průserů (já naivní venkovan) a jsem rád, že stíhám splácet auto), chci kromě čipu tam hodit i chladič oleje ( takže cca 30kkč) + nové letní obutí - budu muset kontaktovat nějaké vymahače dluhů. Snad bude líp, čau LN
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.02.01  15:42

    « vyvolání (ducha) Nováka

    Nováku, ty chlape jeden, už jsi dlouho nenapsal, jak Ti to jezdí s Tvou Octávkou "4x4". Jak Tě poslouchá/neposlouchá Haldex, co letošní zima, jak se to auto chová ve smyku,ještě Tě zlobí rychlé sjíždění pneu, už jsi to tuningoval, atd.? Odpusť mi mou familiárnost, ale s "vyvoláváním ..." nemám moc zkušeností. Jinak Tvých příspěvků jsem si vždy moc cenil pro značnou otevřenost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.02.01  07:49

    « Re:

    Nie horsie, ale tazsie. Vsetky chyby spolahlivo prenasa na cestu. Nova ti ich par odpusti...
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.02.01  18:58

    « Bez nadpisu

    No já bych neřekl, že se ta stará řídila hůř, právě naopak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.02.01  09:07

    « Re:

    Ja len netuzim po Impreze, ktoru oznacuju za zaklad pre special na rally a bude mat jazdne vlastnosti, ako obycajny /dobry/ voz. Stare sa vyznacovali tym, ze boli divoke, aj ked nie tak, ako Mitsushity, ale ta nova je taka, ze s nou dokaze jazdit rychlo kazdy blbec. Na druhej strane bude viac buraciek a firma viac zarobi na opravach, pretoze si ju kupi viac obycajnych ludi.
    Vyberas si legendu a tak chces trosku divokosti. Je to ako keby Ferrari vyrobilo F60 na sposob Corvety.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.02.01  22:27

    « Bez nadpisu

    No ale vždyť to je jeden z důvodů, proč všichni Imprezy tak žereme!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.02.01  07:48

    « Re: to magic

    No, bolo to v CAR, ale vlastne vsetky dobre clanky su v sPEEDE /nezasluzi s velke S/ odtial. Porovnavali UK turbo s EVO. Mozno preto sa rozhodli so VII spravit civilnejsie auto. Nie je to sranda ak si z 10 ludi kupi 9 Imprezu len preto, ze je civilnejsie. Skoda ze aj samotne Subaru ide smerom ku komercii. Dokonca rocniky 00 su drahsie, nez 01 v UK o cca. 2-5000,-GBP! Uvidime, ci sa spamataju a na 02 pripravia ostrejsie auto. Betonka okolo Brna ma svoje caro, vyklepane zuby a este 20min mi huce v hlave :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.02.01  09:37

    « Re: to magic

    S tim 100% souhlasim, mam jen jednu pripominku. Nejednalo se o verzi STi? Ja myslim, ze ano (ten clanek vysel myslim ve speedu a byl fakt priserny). Ta by ale mela byt primou konkurenci Eva (273 koni proti 273 podle ECE - 280 proti 280 podle JIS). Normalni WRX je civilnejsi vsim (od turba po spery). Neumim si predstavit dennodeni jezdeni do prace nebo s rodinou na chatu s Evo VI. A uz vubec ne takovych 200 km po dalnici. Jednou jsem jel do Brna a zpatky se svoji Integralou a mel jsem hlavu jako patraci balon.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.02.01  07:48

    « Re: to magic

    Cital som jednu celkom realnu recenziu mezdi Scooby a EVO. Skoncilo to techn. vyhrou EVO, ale napr. 0-100km/h bol rozdiel len 0,1s, co vzhladom na vykon EVO evokuje mnohe otazky. Scooby sa viacej hodi na kazdodennu prevazdku, je to rodinny voz, ktory ma len jednu negativnu vlastnost. Neda sa predbehnut :-) Najvazcim handycapom Scooby su brzdy, jedna z prvych veci, ktore som upravil, porovnavat ich s EVO Brembami by bola blbost. Zvysok je sice tiez menej High Tech, ale EVO je dynamickejsie len vdaka sprevodovaniu, co sa odraza na spotrebe. Takze zaverom, ak chcete uzivitelny sportak a rodinne auto, ktore vam nevytrase zuby - Scooby, ak divoku jazdu alebo extremny tuning - EVO.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.02.01  08:40

    « Re: to Cokes

    Pochopil jsem, ze je to narazka na to, ze jsem si myslel, ze EVO VI ma jako stredovou speru Torsen. To by ale nemuselo mit nijak zasadni vliv na jeho chovani. Myslim si, ze ani ta zmena uchyceni predniho stabilaku neni az tak podstatna, i kdyz obe ty veci se podileji na chavani auta (Misak tam nema stavitelny stabilak? Delta Evo teda jo). Myslim si, ze EVO VI ma hlavne jedovatou zadni speru, naladenou na zaver kolem 95% (odhaduji) pri deceleraci a je potreba se s tim naucit zachazet. Vlastne to potreba u nas neni, RZ jsou vic rovne nez klikate a ten motor se s tim srovna. Impreza mi prijde lip vyvazena, ale ten motor je proste slabsi, nebo ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.01  15:37

    « Re: to Cokes

    A proč bys' s ním nesouhlasil? Já jsem jen reagoval na jeho poznámku..., a mimochodem moje reakce neměla nic společného se soudy, jestli je či není EVO pře nebo nedotáčivé... ale to magic asi pochopí..., že? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.02.01  13:55

    « Re: to Cokes

    Tentoraz s magicom suhlasim, EVO je vyrazne pretacave, na nedotacavost je tu Impreza. Mozno si menia tvrdost priecnych stabilizatorov. Na Imprz. dostat zadny v Australii. Jednoducho zmenu uchytenia o 1 dierku sa meni voz na pretacavy.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…