Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 27.02.01 20:27
« Re: vyvolání (ducha) Nováka
EDS je v základní výbavě. Je to opravdu funkční věc (mám dojem, že to mají všechny Octávky s ABS). Je to tak triviální věc, že se divím, že to nedávají všichni výrobci. V podstatě se jedná o SW úpravu ABS. U 4x4 je jenom na přední nápravě. Čau LN -
« Re: vyvolání (ducha) Nováka
mel jsem golfa syncro a pohotovostni hmotnost byla vyssi jen o cca 60-80 kg ... rozdily jsou jen v prevodovce (max 10 kg), hrideli s viskospojkou (max 15 kg) a v zadni naprave (diferak a poloosy, brzdy byly stejne) - to odhaduju na max. 40-50 kg ... -
« Re: vyvolání (ducha) Nováka
Jo ještě k Tvému "zdechlejšímu" autu. Koukl jsem do autokatalogu na Oct.Combi 1.9TDI/66kW bez a s "4x4" a rozdíly nejsou tak velké - pohotovostní hmotnost vyšší o 110 kg, zrychlení 0-100 horší o 1.5 s a spotřeba vyšší o půl litru. Jestli se dobře pamatuji, tak předchůdce Haldexu - staré dobré (?) Syncro - bylo u vozů VW oproti dvoukolce těžší o 200 kg a spotřeba byla vyšší skoro o celý litr. -
« Re: vyvolání (ducha) Nováka
Díky za novinky přímo z paluby prvního českého vozu 4x4 (sice jen "on-demand", ale určitě zajímavého). Jinak mám chápat Tvou zmínku o instalaci chladiče tak, že základní TDI (66 kW) nemá vůbec chladič oleje? Napadá mě ještě jedna otázka - má Octávka 4x4 standardně na všech kolech EDS? Jinak držím palce ve vymáhání pohledávek. -
"-- skrytý --" 26.02.01 21:54
« Re: vyvolání (ducha) Nováka
Čau - duch nespí. Octávka je OK. Geometrie drží od té doby, co jezdím přez přejezdy a zpomalovací vlnky ne jako dobytek, ale s citem "jenž je v přímé úměře k váze onoho TDI zázraku pod kapotou". HAldex funguje "sqele". NEjsem závodník, na Švédskou rally jsem se díval rád, ale takové spády nemám. Letos jsem si užil více bláta než sněhu, naučil jsem se jezdit trošku ostřeji, dokážu už odhadnout co si můžu dovolit a můžu s klidným srdcem říct, že to "4x4 ala HAldex" funguje. Vlastní testy a řádění na větším place bez a s lehce přitaženou ručkou (Haldex OFF) ukazuje, že jsem neinvestoval 60kKč špatně. Na rozdíl od mé bývalé feldy, nemám problém kamkoliv, kdekoliv a prosím bez pískování, tlačení a nadměrného odklízení sněhu. Na horách špica. Nezlobte se, ale kombík co žere cca 6l/100km a pokud je potřeba je to "4x4" - nemá chybu. Testl jem i 81kw kombík (to je teda lepší "štabarc", ale mám dojem, že to moje sedí líp - že by zadní nápravou? Po porovnání s 66kw obyč. Octávkou - ta moje je zdechlejší ( je vidět, že Haldex si něco vezme). Jsem celkem rád, že jsem se nedočkal onoho 2l benzínu a vzal TDI, ale ruku na srdce - pokud by byl v té době k mání 1,8l 20V turbo jako dnes, neváhal bych ani minutu. Čipovat zatím nebudu (jen a jen ekonomické důvody - podařilo se mi vytvořit několik průserů (já naivní venkovan) a jsem rád, že stíhám splácet auto), chci kromě čipu tam hodit i chladič oleje ( takže cca 30kkč) + nové letní obutí - budu muset kontaktovat nějaké vymahače dluhů. Snad bude líp, čau LN -
« vyvolání (ducha) Nováka
Nováku, ty chlape jeden, už jsi dlouho nenapsal, jak Ti to jezdí s Tvou Octávkou "4x4". Jak Tě poslouchá/neposlouchá Haldex, co letošní zima, jak se to auto chová ve smyku,ještě Tě zlobí rychlé sjíždění pneu, už jsi to tuningoval, atd.? Odpusť mi mou familiárnost, ale s "vyvoláváním ..." nemám moc zkušeností. Jinak Tvých příspěvků jsem si vždy moc cenil pro značnou otevřenost. -
"-- skrytý --" 23.02.01 09:07
« Re:
Ja len netuzim po Impreze, ktoru oznacuju za zaklad pre special na rally a bude mat jazdne vlastnosti, ako obycajny /dobry/ voz. Stare sa vyznacovali tym, ze boli divoke, aj ked nie tak, ako Mitsushity, ale ta nova je taka, ze s nou dokaze jazdit rychlo kazdy blbec. Na druhej strane bude viac buraciek a firma viac zarobi na opravach, pretoze si ju kupi viac obycajnych ludi.
Vyberas si legendu a tak chces trosku divokosti. Je to ako keby Ferrari vyrobilo F60 na sposob Corvety. -
"-- skrytý --" 22.02.01 07:48
« Re: to magic
No, bolo to v CAR, ale vlastne vsetky dobre clanky su v sPEEDE /nezasluzi s velke S/ odtial. Porovnavali UK turbo s EVO. Mozno preto sa rozhodli so VII spravit civilnejsie auto. Nie je to sranda ak si z 10 ludi kupi 9 Imprezu len preto, ze je civilnejsie. Skoda ze aj samotne Subaru ide smerom ku komercii. Dokonca rocniky 00 su drahsie, nez 01 v UK o cca. 2-5000,-GBP! Uvidime, ci sa spamataju a na 02 pripravia ostrejsie auto. Betonka okolo Brna ma svoje caro, vyklepane zuby a este 20min mi huce v hlave :)) -
"-- skrytý --" 21.02.01 09:37
« Re: to magic
S tim 100% souhlasim, mam jen jednu pripominku. Nejednalo se o verzi STi? Ja myslim, ze ano (ten clanek vysel myslim ve speedu a byl fakt priserny). Ta by ale mela byt primou konkurenci Eva (273 koni proti 273 podle ECE - 280 proti 280 podle JIS). Normalni WRX je civilnejsi vsim (od turba po spery). Neumim si predstavit dennodeni jezdeni do prace nebo s rodinou na chatu s Evo VI. A uz vubec ne takovych 200 km po dalnici. Jednou jsem jel do Brna a zpatky se svoji Integralou a mel jsem hlavu jako patraci balon. -
"-- skrytý --" 21.02.01 07:48
« Re: to magic
Cital som jednu celkom realnu recenziu mezdi Scooby a EVO. Skoncilo to techn. vyhrou EVO, ale napr. 0-100km/h bol rozdiel len 0,1s, co vzhladom na vykon EVO evokuje mnohe otazky. Scooby sa viacej hodi na kazdodennu prevazdku, je to rodinny voz, ktory ma len jednu negativnu vlastnost. Neda sa predbehnut :-) Najvazcim handycapom Scooby su brzdy, jedna z prvych veci, ktore som upravil, porovnavat ich s EVO Brembami by bola blbost. Zvysok je sice tiez menej High Tech, ale EVO je dynamickejsie len vdaka sprevodovaniu, co sa odraza na spotrebe. Takze zaverom, ak chcete uzivitelny sportak a rodinne auto, ktore vam nevytrase zuby - Scooby, ak divoku jazdu alebo extremny tuning - EVO. -
"-- skrytý --" 20.02.01 08:40
« Re: to Cokes
Pochopil jsem, ze je to narazka na to, ze jsem si myslel, ze EVO VI ma jako stredovou speru Torsen. To by ale nemuselo mit nijak zasadni vliv na jeho chovani. Myslim si, ze ani ta zmena uchyceni predniho stabilaku neni az tak podstatna, i kdyz obe ty veci se podileji na chavani auta (Misak tam nema stavitelny stabilak? Delta Evo teda jo). Myslim si, ze EVO VI ma hlavne jedovatou zadni speru, naladenou na zaver kolem 95% (odhaduji) pri deceleraci a je potreba se s tim naucit zachazet. Vlastne to potreba u nas neni, RZ jsou vic rovne nez klikate a ten motor se s tim srovna. Impreza mi prijde lip vyvazena, ale ten motor je proste slabsi, nebo ne?








Jinak, proč jsi prosím Tě vykastroval svoje syncro? Neříkej, že pouhá spotřeba Tě vedla k takovým násilnostem.
to Novak: Díky za info. Myslel jsem si, že EDS nebude na všech kolech, možná by to při sepnutým Haldexu byla moc "tvrdá" soustava.