Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Subaru vs. Torsen
to 555: možná tomu Passatu ujíždíš na sněhu kvůli tomu, že je proti Tvojí Impreze těžkej jako "kr...". Vhodnější auto na porovnání by bylo takový Audi A4, ale i to je počítám o kus těžší než Impreza. Nicméně byl by to určitě zajímavej test. BTW, na Tvém autě je vizkozní uzávěrka na zadní nápravě nebo i jinde? -
« Re: Syncro vs. 4motion
Jo, ještě jedna rada pro orientaci v matoucím značení pohonu všech kol u osobních vozů koncernu VW (quatro, 4motion). V případě aut s podélně uloženým motorem se jedná o "full time 4x4" s Torsenem (Audi od A4 nahoru, Passat, zřejmě i Škoda Montreux). V případě aut s příčně uloženým motorem se jedná o "připínatelný zadek" se spojkou Haldex (Audi A3 a TT, Golf, bora, Octavia, Toledo, Sharan, atd.). "Syncro" se už dle mého u osobních vozů koncernu VW nepoužívá, snad jen u nějakých Transporteru a dodávek (?). -
« Re: Syncro vs. 4motion
V případě Passatu je to zhruba naopak než jsi napsal. "Syncro" byl stálý pohon předku a připojování pohonu zadku přes visco spojku v případě prokluzování předních kol. "4motion" je (zdůrazňuji pouze u Passatu) plnohodnotné "full time 4x4" s mezinápravovým diferenciálem Torsen (převzato z Audi).
Jinak ostatní VW, Škody atd. s pohonem "4motion" používají Haldex spojku pro připínání zadku - tudíž se jedná o obdobu "syncro", ale visco spojka byla nahrazena Haldexem, který umožňuje rychlejší reakce a lepší spolupráci s elektronickými systémy (ABS, ESP ...) než visco spojka. -
« Re: Re:
Funguje je to fakt krasne :-), se Subaru Legacy projedu tolik, ze jsem u nektere prekazky ochoten se vsadit, ze to auto neprojede a ono projede :-)
Pro ostatni www.chci.cz/subaru
P.S.: verite, ze Legacy ma brodivost 60 cm??!!Letos budu chytat ryby z auta, jednoduse si pro ne dojedu do rybnika, otevru kufr, oni tam naplavou, zavru a vezu je do udirny...Chytre, ne? :-) -
« srovnat subaru 4x4 a audi 4x4
jak jsem tak prolejzal internet a zde prispevky, jeste stale mi neni jasny rozdil....
subaru jede 50:50 a audi 90:10 a pak neco nekde ten pomer meni, podle vseho visco spojka...co pak meni pomer leva ci prava strana na zadni a predni naprave?
jak funguje samosvor u subaru ?
dik za vysvetleni
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







