Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 17.05.01 17:50
« Re: To turbo
smudlo, to byla zase hlaska. No, nic, ja jen, ze prave opak je pravdou. Turbomotory tezi hlavne z velkeho kroutaku ve strednim pasmu otacek. Zatimco u atmosferickeho 2.0 je dnesni uroven maxima kroutaku nekde kolem 260 Nm, u turba je to kolem 700 NM, pricemz zde hraje roli hlavne restriktor v sani. V devadesatych letech se v F1 pouzivaly motory s maximem vykonu kolem 1100 koni / 650 NM pri 1,5 litru objemu, dnesni motory F1 umi kolem 850 koni /360 Nm. Proto je auto, ktery ma turbomotor s 200 koni mnohem rychlejsi nez stejny atmosferak s 200 konma. To je proste fakt. Pricinou velke sily turba je velky objem nasavane smesi za jednotku casu, utlum negativnich vlivu v sani a eliminace ztratove prace se sanim spojene. Tim roste ucinnost motoru. Osobne si myslim, ze preplnovani bude i u zazehovych motoru behem nejblizsich 10 let stejne samozrejme, jako je dnes u dieselu. -
« Re: To Harous
Hahaha, turbem vybičovaný motor nemá moment... to ses' asi "minul povoláním".... :-))) Přečti si prosím něco pro začátečníky na serveru www.tuning.cz a potom tady něco říkej o momentech.
BTW právě výhodou 110kW 1.8 20V turbo proti jakkémukoliv 2.0 16V je lehké přeplňování (0.6 bar) malým turbem (tudíž kontinuální zátah od nízkých otáček až do otáček maximálního výkonu). Takřka je to poslední záchrana pro jinak nepříliš dobrý 1.8 20V.
Ta turbodíra a relativně malý moment do 3000 ot.min-1 se projevuje až u vyšších tlaků a turbnodmychadel větších rozměrů (132 kW,165 a více kW verze 1.8 T), průběh už není plochý, ale vrcholí někde u 300, potažmo nad 300 Nm... -
"-- skrytý --" 17.05.01 13:18
« Re: Mondeo reaction
To at se mi kazdej vysmiva jak chce, ale v obou sem jel a obe sem ridil. Samozrejme to Turbiko ma zatah lepsi, ale ze by to byl nejakej propastnej rozdil - to teda neni. A Mondeu prisuzovat 85kW misto 100? Haha, za chvili te kazdej vysmeje.....;-) -
« Re: Mondeo reaction
Cokesi, ke srovnávání turba s atmosférou asi toto: obsah ničím nenahradíš, v tom jsme si asi zajedno, ale míchat Vectru s Mondeem je přece jenom síla.V Německu jsou k dostání krásné nálepky na kufr jako vzkaz pro Opely " GSI ? ...měj se dobře! Komentář na čtyřkolku Vectra se tu objevil tuším minulý týden.... -
"-- skrytý --" 17.05.01 08:33
« Re: Mondeo reaction
Nezlobte se na me, ale pripada mi, ze michate jabka s hruskama...Nikdo nechce tvrdit, ze Mondeo je sportovni naradi, to rozhodne neni. Ale tvrdit, ze je Mondeo krap se mi zda taky scestny...otec ho ma ve dvoulitru Ghia a ja bych ho bral hned...netvrdim, ze je to absolutni spicka, ale myslim, ze je to DOST solidni rodiny auto... A s tema 85kW??? Proc je teda minimalni (asi ne papirove, ale na svezeni jo) rozdil mezi Mondeem 2.0 16V a Pasatem 1.8T? -
« Re: Mondeo reaction
to smudla: pokud je tam skutečně mezinápravovej diferák 60:40, tak je to docela slušný. Rozhodně lepší než polo-čtyřkolky typu "syncro" nebo "haldex". Podobný řešení pohonu 4x4 používá i BMW X5 - tj. 3 otevřený diferenciály a místo uzávěrek přibržďování protáčejících se kol (u tebe to asi dělá TCS). Docela dobrý řešení pro auto plný elektroniky a nesportovní ježdění. Sám bych se tomu nebránil. Jinak pokud se nepletu tak ani u Subaru nejsou uzávěrky diferenciálů standard - mají je jen výkonější typy a i v tom případě zpravidla jen jednu vzadu. -
"-- skrytý --" 16.05.01 08:41
« Re: crash
Co viem, je, ze po slahe cca 80kmh do dvojiteho betonoveho el. stlpu bola /po podrobnom preskumani v jame/ cela strana posunuta o dobrych 10cm dozadu, koleso utrhnute od riadenia a zarazene do nosnika. Sranda bola, ze napriek tomu servo fungovalo, motor nastartoval, ako nic a po zahriati ten voz sam vyliezol z garaze. Inak buchnutu Imprezu som zatial nevidel, no toto mi stacilo... Autoopravar len skonstatoval, ze keby to bol iny voz, tak to koleso je u spolujazdca v kabine a nehrozi, ze 3kolka colen nastartuje. -
« Re: Mondeo reaction
to Pavel KR 5: odpovídám až teď, dřív jsem se nedostal ke komplu. Mondeo nedisponuje žádnou finesou jako špéry atd. Ford tam práskl akorát mezinápravový diferenciál s dělením točivého momentu cca 60 : 40 mezi přední a zadní nápravu. Zbytek obstarává už zmíněné TCS. Moje osobní zkušenost s 2.0 DOHC SEFI a pohonem 4 x 4 tohoto druhu je 100% kladná. Jak už jsem jednou napsal, nikdo netvrdí, že Mondeo je sportovní nářadí. myslím, že absence špéry není díky TCS v NORMÁLNÍM provozu negativně znát - ale každému co jeho jest, jenom se divím, že z drobného žertíku na adresu Subaristů ( nepochopeno ) vznikla taková řežba. Asi na tom něco bude, že se potrefená husa vždycky ozve .........







