Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: pikachu
Mily Pikachu, nejsi treba Michal N.? On tu ma nekolik prezdivek jak je znamo (vencaz, pise jeste pod nejakym Tomasem apod.), a ze by sem nechodil? :-) A taky neumel nastavovat komfortni jednotku nebo instalovat K&N :-) Hold experti.
Pravda je, ze se tu resi sice podohove, ale take trosku nepresne, ale komu to vadi, ze? NAPROSTY SOUHLAS. -
« Re: mafic
Az budu mit v poradku ten vadny program, tak za 7,3 s zrychlim snad taky a maximalka nebude "jen" 237 (jak jsi na ni prisel?) - se seriovym programem 110kW jede 225 km/h (GPS). Tedy, maximalni hodnoty bych mel alespon jednou vyzkouset, jinak jezdim normalne. Zatacka u Octavie - to je problem, idealni by byla dalnice bez vetsich zatacek. Nejvetsi vypovidaci hodnotu ma jizdni zkouska nez nejaka teorie nad grafy, jeste by bylo zajimave zjistit, kolik pri tom testu spotrebuje benzinu Lancia 2.0T. Take hraje ne nevyznamnou roli ridic (tedy pokud nema nahodou DSG prevodovku.
K tem krivkam - mas je nekde k te sve Lancii?
A hlavne, nejsem nejaky odbornik na auta, proto se porad ptam, ktery motor v soucasne dobe prodavany v tomto objemu (nebo do max. 2L) je lepsi (pruznejsi, rychlejsi) nez tento? Bud jsem spatne cetl, nebo... -
« kroutak ... turbo-lag
Jak Magic pise, bylo by uzitecne kdyby se uvadela velikost plochy pod krivkou krouticiho momentu (vono, kdyby se zintegrovala plocha pod krivkou vykonu, tak to dopadne stejne).
Mne jeste u zakladnich motorovych charakteristik schazi jina vec - u naftovych i benzinouvych turbomotoru by to chtelo nejak znazornit, jak je pri ruznych otackach velky "turbo-lag" (zpozdeni odezvy motoru na seslapnuti plynoveho pedalu). Nevim jestli tomu rikam uplne spravne, ale vsichni vite, co myslim. Je to problem hlavne v nizsich a nekdy i ve strednich otackach. ATX tomu svyho casu rikaval "gumovej spodek".
Jedno reseni by mohlo byt, ze by se pod krivku maximalniho krouticiho momentu kreslila jeste jedna, jejiz vzdalenost od hlavni by znazornovala prave onu velikost casove odezvy motoru na seslapnuti plynu z castecneho zatizeni. Napriklad narust zatizeni z 25% na 100% (mereno pro ruzne otacky motoru). Jen nevim jestli by to motorove brzdy umoznovaly merit (mereni zmeny zatizeni pri konstantnich otackach).
Vysledkem by tedy byly dve krivky (horni klasicka krivka maximalniho krouticiho momentu v zavislosti na otackach a spodni pomocna krivka zobrazujici turbo-lag) a zjednodusene receno, cim by ty krivky byly vic od sebe, tim by ten motor byl gumovejsi. Naopak pokud by ty krivky byly honde u sebe, tak by se jednalo o motor s minimalnim turbo-zpozdenim. Bylo by samozrejme treba sjednotit meritko pro zpozdeni - napr. 5 s pro celou vysku grafu (?), aby slo porovnavat "gumovost" versus spontalnost ruznych motoru. -
"-- skrytý --" 05.02.03 10:05
« Bez nadpisu
O.K: samozrejme, ze prehanim, protoze proti dogmatum se jinak postupovat neda. Asi by to nebyla takova pohoda a hlavne: nebyl jsem tam, nevim, kolok tam bylo mista, jaky povrch, atd...Jinak to Petr: prosim, MYSLI! Namerene hodnoty Delty HF a Octavie RS hovori jasne, srovnani nabizi kazdy den; Delta zrychluje z 0 na 100 km za 7,25s, Octavia za 7,88 s, maximalka u Delty je 238,4 km/h u Octavie 237,1 km/h a kilometr zvladne Delta za 27,45 s a Octavia za 28,4 s. Kazda zatacka = ztrata Octavie o cca 2 s (vliv podvozku, samosvoru, atd.). Brzdna draha ze 130 km/h je u Delty 66,7 m, u Octavie 71,2 m. Jinak tve fyzikalni uvazovani neni v poradku - na vykon napr,. v otackach 6.000/min nema hodnota Mk v 2.000/min vlastne zadny vliv. Pocitas pouze minima a maxima, coz samo o sobe nema zadnou vypovidaci hodnotu. Ona ani ta plocha zcela ne, nebot 4x4 je stejna plocha jako 8x2. Nejvetsi vypovidaci schopnost ma krivka Mk, ktera treba u Delty zacina na 2500 hodnotou 270 Nm a konci na 6.000 hodnotou 260Nm a prubeh se drzi v rozmezi 270 az 298 Nm (min. 280 v pasmu 2800-5400). Uvedom si, prosim, ze s timto motorem Lancia udelal 6 titulu mistra sveta v rally v rade za sebou (z celkovych 10+1). -
« Re: Petr
To: Petr: Pikachu se píše Pikachu a ne Pikacu!!!
To: ostatní: nereagujte, prosím, na příspěvky Petr. Možná si umí nastavit servisní interval, komfort obsluhy a kdoví co ještě, ale já podporuji názor, že dokud tady nebyl, tak bylo MC dobrá pohoda. (Tento názor už měl někdo jiný v jiném tématu - NAPROSTÝ SOUHLAS :-))). -
« Re: Petr
to magic: To, cos tam napsal, prostě v té chvíli nemohly dovolit žádné fyzikální zákony a prostě jsi maličko přestřelil, zkušenost, nezkušenost. Naopak, chci, abys věděl, že si Tě vážím právě za ty nesporné zkušenosti s italskými auty, ovšem jsi prostě jenom člověk, a jako takový máš sklony k fanatismu. Ostatně stejně jako já nebo kdokoli další. -
« Re: Magic
Magic: jasne, ze vykon neni vsechno, ale cim vyssi Mk a v nizsich ot. tim vyssi celk. vykon, mam pravdu? Pokud si pamatuji, tak V(kW)=Mk(Nm)*rpm/9549.
Hlavne jsi zapomnel napsat, ktere konkretni modely jsou na trhu. Myslim, ze Tve Lancie uz nejsou v prodeji, nebo ano? A pocitat plochu pod Mk me nenapadlo, dobry napad, ale pracne.
Az to budu mit opravene tak muzeme vyzkouset realny vykon s tou nejslabsi Lancii - 190k a uvidi se, co na to ugly Audi motor 1.8T a myslim, ze te Lancii natrhne ... Myslim min. v maximalce na dalnici a treba i ve zrychleni.
A pro ostatni blbecky (nebo jste prevteleny ATX): jestli jste to nepochopili, problem byl jen v tom, ze nekdo mi prodal kradeny nebo zpackany chip. Vsak se ho zeptejte, takovehle auto nikomu jinemu nedelal. Vsak ono to nakonec praskne, stejne jako dnes praskly civky Wolksvagnu. Proc si jsem tak jisty? Protoze s jinymi RJ zadny problem neni, hold nekdo to nedovede pochopit, jiny nechce, howgh.
A ze jsem nevedel co je Mysak? No a co, me to nezajima, vy zase nevite jak se nastavuji servisni intervaly a prizpusobuje tachometr a kalibruje ukazatel spotreby a nastavuje servo na komfort obsluhy apod.
Pikacu: Renault nebo Nissan nema snad v nabidce jakesi EVO 2.0T? Sorry za OT. -
"-- skrytý --" 04.02.03 16:00
« Re: Zkusenosti
Omlouvam se, zapomel jsem odpovedet na Tvoji posledni otazku: do prace jezdim Lancii Deltou HF (190 k/5500, 298 Nm/3400), pro radost mam Lancii Deltu HF Integrale (211k/5750, 332Nm/2780) a pro zniceni tela rozestavenou Lancii Deltu HF Integrale Evo II (316 k s restriktorem/6180, 472 Nm/4420). Ale jestli ma clovek v garazi Trabanta jeste neznamena, ze autum nerozumi. Je to spise otazka financni. -
"-- skrytý --" 04.02.03 15:40
« Re: Petr
Podivej se do starsich rubrik - uz mockrat jsem upozornoval na to, ze hodnota maximalniho vykonu nerika o motoru vlastne temer nic. Dvojnasob to plati o preplnovanych motorech. Vykon je jen prace za cas (moment x uhlova rychlost) a dulezitejsi je jakou praci v danem okamziku motor odvede. Cas je vec prevodu. Proto by pisalciznali problematiky neuvadeli maximalni vykon, ale treba spis obsah plochy pod krivkou Mk. Pokud srovnas prubeh Mk u tveho zamilovaneho motoru s temi, ktere jsem uvadel, zjistis, jak moc se mylis. U turbomotoru je objemovy rozdil 200 ccm zcela zanedbatelny, mnohem vic zalezi na nasavanem objemu, ktery v tomto pripade neni zavisly na zdvihovem objemu, jako u atmosferickych motoru. Na evropskem trhu jsou automobily s temito motory bezne k dostani a motory plni exhalacni normu EU4.
Vysvetlivky: Mysak, Mycina, Lancer Evo atd = Mitsubishi, mysleno vetsinou Lancer nejake evolucni rady (v mem podani EVO IV az VII); Mk = tocivy moment motoru, ktery vznika prenosem vratneho pohybu pistu prostrednictvim klikoveho mechanismu na pohyb rotacni (mineno silakratrameno); uhlova rychlost: fyzikalni velicina udavajici dobu, kterou potrebuje klikovy mechanismus k pootoceni o urcity uhel; prace = fyzikalni velicina, v tomto pripade vnimana jako silakratdraha; zdvihovy objem = objem vytvoreny zdvihem pistu a prumerem valcu (pikratprumervalcunadruhoulomenoctyrmakr… motor = .....
www.ricambi.cz/ak/img/brzda/2/SKODA%20Oc… />
Ptam se, muze mit Octavia 81kW po cipu vykon 122 kW? To je navyseni o vice nez polovinu a nechce se mi verit, spise bych tipoval na "upravene hodnoty" z brzdy.