Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 18.10.01 20:33
« Re: to NOVAK
kruci, chtěl bych mít gumy co vydrží 50kkm a více. Původní Super Contacty by vydržely aspon 40kkm nemít rozdrbanou geometrii od odborníků (Bílý a syn Brno). Při přezouvání na zimní mi nastavili geometrii tak, že jsem měl za měsíc sjeto na kord.... pak jen platit a platit a platit. NA léto jsem si pořídil Pilot Primacy, nádherná tichá guma, jízda jak v papučích, ovšem odhadovaná životnost tak 15kkm, druhý pár Primacy vypadá podstatně líp (tak na 30kkm). Reklamace neuznaná, ale v rámci "dobrého jména" je slíbená výměna za Kleber Viaxer. Ze srandy jsem přezul přední na Bravury a je to jak jezdit s traktorem a klouže to - ovšem vzorek relativně drží. Takže buď jezdit tiše, bezpečně a draze - nebo zatnout zuby - levně a..... Zatím hledám kompromis. Jo a na té Octávce i zadní jdou dolů rychleji. -
« Re: to NOVAK
Mám subaru a v servisu při přehazování pneu zima/léto a opačně mi dopředu dávají vždy jen ta kola, jejichž disky co nejméně kmitají a ne podle toho jak jsou sjeté. Tedy zdá se, že všechny pneu se sjíždí úplně stejně. Na letních pneu co mají najeto cca 50-60 tis. není poznat která kde byla. Všude je vzorek stejně hluboký. -
« to NOVAK
Zdravím hlavního Haldexmana v týhle kavárně. V tématu "čtyřkolky" jsem si přečetl pár Tvých posledních názorů a zkušeností. Co se týče rychlého sjíždění pneumatik - což takhle zkusit Polarisky? Na sněhu a ledu patří dle testů mezi slušný průměr, v životnosti pak mezi špičku. Docela by mě zajímalo, zda má Haldex vliv na živostnos pneu (klasická čtyřkolka s trvalým pohonem určitě má). A co jinak - už jsi nechal přečipovat to svoje 90-koňový TDíčko? -
« Re: test Octavie
fija Ja vim, ze kombinace automaticka klima a stresni okno je zajimava. Ja takovou kombinaci na Octavce mam, ale v budoucim aute uz asi stresni okno nebude, nebot ho zas tak casto nepouzivam, takze skoda penez. Na druhou stranu, obcas je lepsi mit otevrene stresni okno a vyplou klimu, hlavne na jare, kdyz vsechno kvete a vzduch je prosyceny ruznymi vunemi, ne vsak kdyz jsi alergik. Jak jsem vsak napsal drive, tak tento pozitek za ty penize uz dle me nestoji. Daji se jeste otevrit bocni okenka, nebot tam kde je pekny svezi vzduch, ktery stoji za vychutnani, stejne clovek moc rychle nejezdi aby mu vadil hluk. :-))) -
« Re: test Octavie
PeKa Mno, ono hodne zalezi na typu auta. Domnivam se Subaru asi nebude jednim z aut, ktera by se ve velke mire kradla, ale jeden nikdy nevi, kdy se nekomu jeho auto zalibi. Dalsi veci je, ze Subaru neni az tolik a tak jsou hodne "na rane", kdyz se nekam s nim jede, velike minus pro zlodeje. Ja osobne zastavam nazor, ze auto ma byt zabezpecene, ale nejdulezitejsi je to, ze by melo byt nejak nevratne "znehodnocene" pro potencialniho zajemce o rychlou a levnou koupi. Napriklad 3 a vice anten ve strese a podobne. Diry do strechy se tezko vyretusovavaji, aby nebyly videt, nebot jinak je auto hodne napadne, nebot to jen tak nikdo nema. -
« Re: test Octavie
a jo yenika, sakra, mas recht. Ted s hruzou zjistuju, ze cena Octavie TDI-PD se sestikvaltem v maximalni mozne vybave (navigacni system, Climatronic, xenony, el. vyhrivane a nastavitelne sedadlo s pameti a podobne p*coviny vcetne stresniho okna - zvlast kombinace str. okna s klimou je zajimava) se muze vysplhat az na neuveritelnych milion a 70 tisicovek k tomu!!!! -
« Re: test Octavie
PeKa to urcite bude, holt je potreba investovat do zabezpeceni. Pri cena auta skoro 900kKc je snad uz skoro nutnosti mit nejake elektronicke vyhledavani instalovane. Jinak jak dnes psali na www.idnes.cz, tak dostat se dovnitr neni az tak veliky problem, chce to tomu zlodeji nejak ztizit a pripravit mu nejake necekane nastrahy. -
« Re: test Octavie
fija: Zakladni cena Oct. 4x4 TDI je ve versi elegance 681kKc. Za ESP si priplatis 21700, das-li si lepsi gumy (10500), ochranu podvozku, bocni airbagy(8900), climatronic(17400), tazne zarizeni(9000), autoradio (10500), CD menic(14000), alarm(5500), elektricky sibr(19800), tempomat(12000), xenony(20500), tak se dostanes na priblizne 850kKc a to bez navigace. Samozrejme ze nektere veci tam byt nemusi, ale navigace stoji 89000 a tebou zminovany kozeny interier 50000Kc. Pokud tedy zvolis zaklad Elegance, kuzi, navigaci a ESP, tak jsi na 840kKc a to tam nemas skoro vubec nic - mysleno automatickou klimatizaci, alarm, bocni airbagy, vyhrivane sedacky ci podobne veci. Pokud chces mit vse v 4x4, co Skoda nabizi, tak si priprav minimalne milion. -
« Re: test Octavie
klima bude i v cene te Octavie, a navic sestistupnova prevodovka. A za tu cenu asi i ESP, xenony, navigacni system, kozeny interier a vubec uplne vsecko, co se da do Octavie dokoupit. A i tak je to docela dost predrazene, za tu cenu se snad Oct. 4x4 TDI-PD poskladat ani neda, zkuste si skoda-auto.cz








Jak tady někdo popisuje případ přední kola na kluzku hrábou, zadní kola na souchu = nebezpečná situace mně přijde jako přílišné teoretizování, protože i když Haldex připojuje rychle stejně tam nějaká prodleva je, přibližně stejně dlouhá jako se ty zadní kola ze sucha dostanou na to kluzko. A že si někdo rozbil hubu kvůli tomu, že mu sepnul Haldex se mně taky moc nechce věřit. Jezdím s tím trochu i závody a zatím jsem nikdy nezaznamenal moment, kdy Haldex připojil nebo odpojil. Vzhledem k tomu, jaký je to fofr mně popisování nehod typu: pak mně to uklouzlo, pak s tím Haldex cuknul, pak se to roztočilo, tak jsem pohnul volantem jako nepřiznání si vlastní chyby, že jsem něco nezvládnul. A první kdo je na ráně je Haldex.