Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 20.11.01 08:28
« Re: Jaké pneu?
Yes sir, preklz potvrdzujem! Pri rozbehu na lade len trosku dupnem na to, voz sa divne pomrvi /ten preklz/ a uz idem vpred... Ked zacnu seriovo montovat 3x aktivne difaky, kupim si novsi model :-) Btw: dost ma zaujima EU STi a jej 2 LSD /znizena svornost/ Suretrac. -
"-- skrytý --" 19.11.01 20:33
« Re: Jaké pneu?
S Haldexem by to asi nešlo - na Impreze to uděláš jen proto, že tam jsou tři klasické diferenciály a že ti tedy každé kolo může různě prokluzovat, což u Haldexu nemůže. Já jsem to zkoušel na štěrku s RAVkou, která má uprostřed kromě diferenciálu ještě viskózní uzávěrku, takže se při zavření chová vlastně jako zapnutý Haldex a s tou to nejde. To spíš ale hlavně kvůli tomu, že zadní kola můžeš protočit jen obě najednou (díky Torsenu) a ne jen jedno, které právě odstrčí do té 360tky. -
« Re: Jaké pneu?
Zkousel sem neco podobnehou na suchu v lete, v zacpe jsem se otocil o 180 stupnu pres spojku a tech 5500 rpm tam bylo taky. Skoro na plnej rejd sem to pustil a za prokluzu zadku se to otocilo, pak uz sem musel tocit volantem jak silenej aby to nebylo 360....Impreza GT je super -
"-- skrytý --" 19.11.01 09:26
« Re: Jaké pneu?
Napadlo mi, styl tocenia sa na mieste ala vitaz rally zvladam uplne v pohode /na snehu pravdaze/. Ide len o to, aby to bola fulltime 4x4 a riadne tomu nalozil s vytocenymi kolami. Pre olokoiducich to musi byt ohromna sranda, voz je na 5500rpm /hluk uz cez 90db :)/ a rotuje okolo osi, ako keby ho tma prispendlili. Zaujimalo by ma, ci toto dokaze aj Haldex, alebo sa prepne do prednokolky a voz sa toci, ako ked ho drzia za cumak? -
"-- skrytý --" 17.11.01 23:31
« Re: Jaké pneu?
Tak zatím první dojmy osobní jsou asi takovéhle: na suchu jsou poměrně hlučné (sice ne jako Barum Bravura, ale daleko k nim nemají), ale dobře sedí. Dojmy neosobní z tatíkova vyprávění, který již měl možnost na severním Slovensku vyzkoušet asi 10cm pokrývku sněhu - zkoušel s nimi dostat na parkovišti smyk ze zatáčky (bez ručky), ale nepodařilo se to nijak výrazně. Ono je to taky dost složitý už kvůli tomu Torsenu vzadu a viskouzávěrce uprostřed.
Docela mě láká, až bude možnost, udělat si takový vlastní test - brzdnou dráhu a slalom. Tak pak bych napsal něco dalšího. -
"-- skrytý --" 16.11.01 14:33
« Re: Jaké pneu?
No, tak s Imprezou to samozřejmě nesrovnávám :o)) ale i tak se člověk už musí hlídat, poňevadž od 80 dál to zrychluje skoro pořád stejně a že by to bylo poznat z něčeho jiného než tachometru, tak to bohužel ne... :o)
Až bude mrznout a padat sníh i u nás, tak dám samozřejmě vědět. -
"-- skrytý --" 15.11.01 20:07
« Re: Jaké pneu?
člověče, tak jsem koukal na ten link a pak mi to nějak nedalo, protože v těch testech vypadaly vážně dobře, tak jsem se kouknul, kolik vlastně stojej a skoro jsem se zděsil a jsem docela rád, že jsou ty gumy taky služební, protože na vlastní auto bych gumy za 8300 teda nedal :o)) Jen je škoda, že jsou jen do 160ti, což ty tvoje pěkné piloty ne :o)) -
"-- skrytý --" 09.11.01 08:29
« Re: Jaké pneu?
Je to o 39 mil. lacnejsia verzia s oznacenim GT :(, ale aj tak rychlejsia, nez vodic... Chcelo by to mat este 2 a naucit sa to s nejakym rally profikom. Bol som aj u Micanka, je to super, vysvetlia vsetko, povedia ti chyby, ktore robis, ale za 4hod sa to nauci mozno Makkinen. -
"-- skrytý --" 07.11.01 21:34
« Re: Jaké pneu?
Ono je to totiž ještě trošku technicky složitější: Haldex se v tomhle případě chová jako předokolka, tedy z toho smyku tahá a zadek ti jde jak chce, což je právě u těch 4x4 v rally nevhodné - psal jsem totiž ne že tě auto vytáhne ale vytlačí, že v konci té zatáčky je většina síly na zadku. Takže s předokolkou se takovýhle průjezd zatáčkou dá udělat téměř vždycky, ale není to tak efektní, hlavně kvůli tomu, že se ti vlasně bokem snaží dostat zadek před předek, a tak se většinou zastavíš.
S rallyovou čtyřkolkou se totiž do toho smyku nedostaneš přes ručku, ale tím, že do té zatáčky vjíždíš jako předokolka s nohou na brzdě a plynu najednou a ve chvíli, kdy tě začne "předbíhat" zadek, tak se dá síla na zadek a pak se zatáčka dojíží na 4x4 - proto jí jedou po boku a nezastaví se, jako předokolka. A to haldex neumí, ani kdyby se po...








Asi mluvis o novem Rav4....Ale Impreza GT ma lepsi dif nez. Rav4, mezinapravovej ma visko spojku a vzadu je s omezenou svornosti...Ciste teoreticky by mela na lede hrabat 2 zadni a 1 predni kolo...Predchoziho rava sem dal na zvedak a 3 lidi udrzeli 3 kola....vykon jen na 1 kolo.Pokud se zapla uz.mezinap. dif. tak 1 predni a 1 zadni. Ten novej rav by ,mel mit system pohonu funkcne shodny se subaru, ale horsi nez Impreza GT a Outback H6 3,0. Alespon takto jsem to pochopil a v praxi vyzkousel, pokud by vsechen vykon utekl levym prednim kolem tak tech 180 stupnu v hrabackach neudelam....