Pohon 4x4 u osobních aut

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.02  08:22

    « Re: Haldex to Našrot

    nasrot, pokud se spusti VSC, tak se auto stabilizuje tak rychle, ze se tomu budes divit. Ze vcerejsi vlastni zkusenosti, kdyz jsem to trochu prehnal a zadek ulit po lede, vzapeti jsem dal teda opacny rejd a uz na mne blikala kontrolka ESP, myslel jsem si, ze budu muset dat minimalne jeste jeden a vubec nic, proste jak ustrelil zadek, blikal kontrolka ESP a auto razem jelo v pozadovanem smeru jako po kolejich... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.01.02  23:00

    « 2 alfa33

    A v čem to máš?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.01.02  22:59

    « Re: Haldex to Našrot

    2 555: dle toho popisu na té stránce se Haldex vypne do 60 ms, když:

    a) se zapne ABS (popř. VSC) - tudíž pokud pojedeš zatáčku na mezi 4x4, ale ještě nebude výrazný důvod ke smyku (tedy neaktivuje se VSC), tak pojedeš skoro jako 4x4. Jakmile se ale dostaneš na hranici, kdy ti třeba bude prokluzovat předek a zadek bude chtít do smyku (tedy kdy bys ho potřeboval), tak se pustí VSC a haldex vypne a jseš v háji :o(

    b) zatáhneš ruční brzdu

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.01.02  22:40

    « Re: Haldex to Našrot

    čidla: používá čidla ABS a pak velmi jednoduše zjišťuje jestli je sepnutá ruční brzda nebo ne - řídící jednotka je jednoduchá a tudíž levná, informace získává ze sběrnice CAN.

    hydraulika: dneska jsou to už poměrně levná zařízení, navíc se dají v autě připojit na jiné hydraulické okruhy (brzdy, řízení...)

    výkres: na něj jsem koukal i na popis a toto jsem z něj vyčetl
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.01.02  18:08

    « Re: Haldex to Našrot

    Nazdar chlapi, už jsem s tím tady jednou vyrukoval,mám požitý systém kde je buď zapnutý předek, nebo jen zadek ,celé se to ovládá ON/OFF tlačítkem,za převodovkou je umístěna elektronicky počítačem ovládaná spojka která je stále sepnutá a korát při brždění které přesáhne přetížení 0,6G tak odepne zadek aby se lépe brzdilo jinak tahle pomůcka je neaktivní pod 50km/k a nad 180 km/h ,potom je tam viscospojka potom to jde do diff,žádné uzávěrky nebo L.S.D. to nemá,co to je za systém, kdo jej vymyslel a u jakých aut se používalo 91´-94´, dík
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.01.02  08:28

    « Re: Haldex to Našrot

    Mracek: To som myslel. Zaujimalo by ma, ci Haldex naozaj "nedorazi" voz, ktory prechadza zakrutou na hranici vyuzitelnosti 4x4 a on si zrazu vypne zadnu napravu? Este som nemal moznost sa s tym zviest, preto pisem skor o premanentnom pohone. Suhlasim, ze ked urves scoobie z zakrute, mas sakramentsky vela prace to udrzat na ceste.
    Nasrot: EVO VII ma aktivny diferecial, sice len 1, no je tam (v seriaku).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.01.02  23:49

    « Re: Haldex to Našrot

    Našrote fakt se koukni na ten výkres jak jsem posílal adresu a uvidíš, že to není o tom jestli se ti podaří vystřihnout kus plechu nebo ne. Cerpadla, elektronika, čidla. Jinak v propadlišti dějin je několik konferencí, kde se haldex poměrně dopodrobna rozebíral.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.01.02  22:33

    « Re: Haldex to Našrot

    Splet jsem se akorát v suchosti té brzdy (spojky) - to psali v Automobilu, kde rozpitvávali oktávku. Výroba rozhodně vůbec není náročná, oproti kuželovým diferenciálům - plechy spojky se stříhají. Další věc - haldex stejně na zadek neustále přenáší asi 5% síly, spínáním se plechy spojky stejně ohýbají, takže o přesnosti, kterou musíš dodržet u diferenciálů se tady nedá mluvit.


    BTW: Píšou tam, že Haldex je použitelný jen do 2000 Nm kroutícího momentu na vstupu, tak proto rozhodně není použitelný pro offroady.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.01.02  22:07

    « Re: Haldex to Našrot

    2mracek: auta, která přenášejí výkon jen na kola, která zabírají zatím jezdí akorát ve WRC - napodobeninu tohoto pro běžná auta dělá Subaru. Haldex taky rozhodně neumí přenést všechnu sílu jen na zadek - maximálně to končí u 50:50. A další věc - čím větší sílu na dané kolo přeneseš, tím větší náchylnost na proklouznutí. A ta viskozní uzávěrka v RAVce funguje tak, že při prokluzu (pokud to neurveš rovnou puštěním spojky ve vysokých otáčkách) předku se na zadní kola dá jen tolik síly, aby ještě neprokrouzly.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.01.02  21:21

    « Re: Haldex to Našrot

    Haldex je samozřejmě levnější, poněvadž je to vlastně jen suchá hydraulicky ovládaná brzda - není nutná velká přesnost, rychle se vyrobí atp. Bez invektiv bych Ti doporüčoval prohlédnout si haldex buď skolněním se pod auto nebo výkresy na www.haldex-traction.com. Potom pochopiš, že z toho cos napsal není nic pravda. Suchostí počínaje a přesností a levností konče. To takový diferenciál proti tomu vypiluješ pilníkem :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.01.02  17:11

    « Re: Haldex to Našrot

    2 nasrot-ja jsem ale od nikoho neslysel, ze by mel s haldexem problemy, natoz pak, ze by pocitil nejake pripojeni zadku! Ono to totiz nebude zas tak jednoduche a bude to fungovat spolehlive! Jinak RAV4 ma staly pomer 50:50! Jsou uz i auta, ktere dokazi veskery vykon(100%) prenest jen na jedno kolo, ktere ma maximalni trakcni chopnost! A to uz musi byt neco! Jo a Audi myslim ma menitelny a to 30-70 nebo az 70-30!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.01.02  16:59

    « Re: Haldex to Našrot

    Haldex je samozřejmě levnější, poněvadž je to vlastně jen suchá hydraulicky ovládaná brzda - není nutná velká přesnost, rychle se vyrobí atp. Jedinou výhodu mohl haldex získat tím, že by do kabiny dali přepínač "on-off-auto", což je díky elektronickému řízení Haldexu otázkou pár korun. Proč to neudělali, nevím. Jinak - každá neplynulost je jen ke škodě, zvlášť při řízení.

    2mracek: neříkal jsem, že je RAV offroad, ale jen že má klasické 4x4 s výhodou viskozní uzávěrky středu - u té víceméně odpadá údržba a její sepnutí je narozdíl od haldexu plynulé.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.01.02  15:39

    « Re: Haldex to Našrot

    555-treba prave proto! Nekdo chce jet bezpecne a za vsech podminek, ale nechce velkou spotrebu a jezdi jen po silnicich, proto si koupi auto s Haldexem. Nekdo chce mit stalou 4kolku, tak si koupi Subaru a ma vystarano! Vi, ze dostane auto, ktere se chova jako klasicka4-kolka, vi ze projede temer vse vetsi rychlosti nez 2-kolka, ale pokud mu auto ustreli, tak je v ... Zato napriklad nekdo s haldexem si v pohode jede, najednou kopec a snih, pripoji se zadek a jede jako 4-kolka, v zatacce mu to ustreli, v zapeti se odpoji zadek a auto se zacne chovat jako klasicka dvojkolka(nedotacive) a vi, ze se to da srovnat! Proto nekomu vyhovuje jen pripojitelny zadni pohon, ktery neni delan pro zavody(vsak by asi ani v tech podminkach moc nevydrzel) a nekomu zase stala 4-kolka, ktera mu dela radost!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.01.02  15:32

    « Re: Haldex to Našrot

    Sorry, ale kazdy jazdec rally bi ti namietol, ze nema rad, ak sa voz v jednom okamihu tvari, ako 2kolka a potom ako 4kolka. Mimochodom, prave koli tebou propagovanej vyhode mam Imprezu :). kazdy vidi vyhodu v niecom inom. Ja Haldexu zavidim len spotrebu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.01.02  14:57

    « Re: Haldex to Našrot

    Navic se chova jako 2-kolka, jen kdyz dojdou 2-kolce sily, se pripojuje zadek, ten se ale zase v kritickych momentech odpojuje, aby auto nebylo zradne!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.01.02  14:56

    « Re: Haldex to Našrot

    Nikde jsem ale necetl, ze je haldex delany pro extremni situace! Vsak taky Octavie neni tereni auto, ale auto pro normalni silnice, kde mu za jistych okolnosti a podminek muze pomoci prave haldex! RAV4 taky neni off-road! Jen je o neco vyssi a muze si dovolit trochu vice nez Octavie 4x4! Pravych off-roadu je malo a vetsinou to jsou vsechno 3-kolky!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.01.02  11:47

    « Re: Haldex to Našrot

    Myslim, ze Nasrot ti chcel naznacit, ze haldex je obdoba roznych DSP v HiFi. Nejde o to, co kolko stoji, skor o to, ze je to pre fabriku jednoduchsi sposob, ako oblbnut zakaznika. Jedna vec je vyvoj a druha naklady na seriovu vyrobu. Vyvoj je uz zaplateny, tento system si moze kupit kazdy, SkodaSeat..., Volvo,... a vo vyrobe je to pravedepodobne lacnejsie + ostava moznost vytahovat sa lepsou spotrebou pri jazde s prednou napravou. No stve ma, ak to niekto propaguje ako permanentny 4x4 a to sa bohuzial deje. Na ceste by som to tak tragicky nevidel, takyto system musi byt pre normalneho jazdca nezistitelny, roziel bude len v extremnych situaciach. Odhliadnuc od vsetkych osobnych nazorov, musi byt horsi, nez perman. 4x4, pretoze inak by sa uz presadzoval v rally a off roade, nie?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.01.02  10:47

    « Re: Haldex to Našrot

    Nevím čemu říkáš rozjet se jak *. Pokud je to, že tomu naložíš, že víc to nejde, tak to jsem pochopitelně zkoušel. Neměl jsem možnost vyzkoušet plnohodnotnou čtyřkolku, takže nemohu srovnávat. Prostě to vyrazí ve směru ve kterém chceš jako po betonu. To, že auto s haldexem uletí při prudkém podřazení bych viděl jako chybný mezikus mezi volantem a sedačkou. Haldex sepne v milisekundách po protočení a odepne řádově v desítkách sekund. Protože při prudkém podřazení dojde k prokluzu resp. k rozdílu mezi přední a zadní nápravou, haldex sepne, nebyl-li již ( a to je hodně pravděpodobné) již sepnut. A poslední věc na kterou sám nedokáži odpovědět je Tvoje narážka na levnou náhražku. Když to vezmu bez emocí, tak takový mezinápravový diferenciál je určitě levnější a mnohem výhodnější než haldex. Proč tedy vyvinuli nejprve syncro a později haldex?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.01.02  22:22

    « Re: Haldex to Našrot

    Pořád jednou velkou nevýhodou je, že se to nechová normálně ani jako čtyřkolka ani jako předokolka. S normální čtyřkolkou ti třeba při prudkém podřazení na klouzavém povrchu neuletí auto. A k tomu rozjezdu - když se rozjíždíš normálně (a ne jako *), tak se samozřejmě na kluzku rozjede jako běžná čtyřkolka, ale když se budeš chtít rozjet jako *, tak to zas tak plynulé podle mě nebude - zkus to na sněholedu na plný plyn a dej vědět.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.01.02  22:23

    « Re: Haldex to Našrot

    Víš těžko se Ti odporuje v tom cos viděl. Já mám tu nevýhodu, že když sedím za volantem tak na ta kola nevidím, takže nemám šanci počítat, kolikrát se které kolo protočí. A ono to asi ani nebude důležité, když se to na ledě rozjede jako na betonu. Když byla před vánocema kalamita, že se kvůli sněhu nedalo jet po silnicích I.třídy a udělaly se zácpy, tak jsem se probil do Prahy částečně po plních cestách, i když se kolikrát nedalo poznat zda je to cesta nebo pole. Pokud dosahuje sníh po nárazník tak to ještě jede, pokud se sníh hrne přes kapotu, tak se to zastaví.Já bych to definoval jako jinou technologii, která má své výhody a své nevýhody. A která je třeba mnohem lepší než permanentní čtyřkolka bez uzávěrek diferenciálu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…