Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 28.01.02 15:26
« Re: Něco lehčího
Já taky - dvakrát. Jednou v cca 40 cm závěji v lese u Příbrami (stačilo trochu zatlačit) a jednou v Krkonoších u jedné chaty - frajer jsem jako jediný parkoval až před vchodem, protože do toho kopce, na kterém chata stála nikdo jiný (kromě pana majitele, který měl starého Patrola a který tam měl taky své parkovací místo :o)) nevyjel. A než jsme odjížděli, tak připadlo asi 50 cm sněhu a cestu nikdo neprofrézoval a když jsem se chtěl z cesty po vrstevnici natočit na cestu kolmou (tedy z kopce) předkem dolů, tak zadek holt sklouznul do hlubokého a lopata to jistila :o)) -
"-- skrytý --" 28.01.02 09:13
« Re: Něco lehčího
Já taky. S Octávkou 4x4 jsem k všeobecnému veselí zapadl na parkovišti u vleku (Kohútka)- nebylo kde zaparkovat. Pěkně jsem se zahrabal až na "bříško". Rodinka šla lyžovat a já jsem s vojenskou lopatkou budoval výjezdovou trasu...Troška pohybu neuškodila a za 20 minut byla venku. Okolostojící hyeny se sázeli a samozřejmě nepomohli. -
"-- skrytý --" 10.01.02 20:40
« Re: Haldex to Našrot
jednoduše: zacouvám na sněhu ke zdi, vezmu velké zrcadlo které vhodně opřu o stojící tchýni. Nastartuji zařadím spátečku a pustím spojku. Pokud se zadní kola protočí mám pravdu, pokud ne platí bod 1.... Doporučuji pro tuto akci použít předváděcí vůz Škody Auto a testovací jízdu.
čau LN -
"-- skrytý --" 09.01.02 19:30
« Re: Haldex to Našrot
2novak: při couvání je vypnutý - dle webu uvedeného rambem1
2rambo1: na tom webu totiž píšou, že při zapnutí ESP se Haldex vypne. Tedy když se budeš s Haldexem a ESP chtít rozjet na ledu, tak do toho ESP nekecá, ale ve chvíli, kdy na něj vjedeš třeba ze zatáčky z něčeho, kdy by byl zadek připojený, tak se odpojí a zapne se ESP. Haldex vyhodnocuje pouze rozdíly otáček jednotlivých kol, což není nic náročného. -
« Re: Haldex to Našrot
Reakce na nějaký dotaz. Nikdy jsem nepocítil, že byse zadek připnul, takže obava, že Tě to po připnutí zadku někam vystrčí je neopodstatněná, resp. se v praxi neprojevila.
Zajímavá je však myšlenka Našrota, že při sepnutí ESP nebo to použije brzdu a tím vyřadí haldex. Takhle kdyby to bylo tak by to bylo fakt asi nepříjemný. Stejně si dost dobře nedokáží představit jak se to tam vyhodnocuje, když se auto rozjíždí na ledě, haldex připíná zadek, do toho jedno kolo přibržduje elektronická špéra a do toho zasahuje ESP. -
« Re: Haldex to Našrot
2našrot:sepnutý je to i vzad, částečný přenos obstarává visco,asi jsem to napsal blbě ta spojka měla být před převodovkou potom to spínání zadku za ní visco a potom dif.,díky, to 4x4 v 33 je pro chudý ,ale ve 155 je to už nářez (Lancia), občas mi chybí uzávěrky, ale to asi všem co nemají LSD či torsen, zdar -
"-- skrytý --" 07.01.02 17:53
« Re: Haldex to Našrot
alfa33> Tak jsem koukal do poměrně chytré knihy a vypadá to, že ten systém používalo akorát AlfaRomeo - je to vlastně obdoba dnešního haldexu. Taky to funguje jen při jízdě vpřed a samo se to zapíná a rozpíná, akorát mám pocit, že to nedovoluje jen částečný přenos momentu - tedy buď všechno nebo nic. A dle nákresu v té knížce to ale vypadá spíš jen na jednu spojku a dva diferenciály - konstrukčně je taky hloupost dávat dvě spojky na jednu hřídel :o)) Ale kdo to vymyslel tam není. -
"-- skrytý --" 06.01.02 17:48
« Re: k*k*ti so stvorkolkami
To je fakt. Občas mi někteří řidiči přijdou dost na palici. Například jak byla v Praze v prosinci ta ledovka, tak se mi na jednom čistém ledu skoro až na zadek přilepila nějaká ženská a šíleně gestikulovala, že jedu pomalu. No, blížila se křižovatka a bylo krásně vidět, kdy šlape na brzdu - zatvářila se totiž asi tak, jako když se nějaká komiksová postavička * čelem proti zdi. Ještě štěstí, že přes tu křižovatku nic nejelo a moh jsem jet bez brždění... A při jízdě z Krkonoš v úterý po silnicích 3. třídy (jinde to bylo zacpané) se taky za mnou přihnali dva, viseli mi dva metry za zadkem a chtěli pořád předjíždět... na 3m širokém protaženém úseku... a to jsem jel asi 65... -
« k*k*ti so stvorkolkami
Cisto pre ucely debaty sem pastujem jednu prihodu, stalo sa 30. 12. 2001.
...Specialne dvaja si zasluzia celu story:
Tankujem v Bytci na pumpe, pri vedlajsom stojane rozhovor asi tohto znenia:
- Jo, nam snih nevadi, my mame ctyrkolku (Audi A6).
- Mne takisto, ja mam Haldex (S Octavia), ja ked predbieham niekoho s prednym nahonom, takto mu ukazujem a miznem v dialke. Su mi smiesni, ako sa musia trtkat 30-kou, hahaha.
V podobnom duchu sa bavili skoro dovtedy, kym som nedotankoval. Pri Trencine (dialnica) sa cesta prudko zhorsila (bola zla od Bytce, ale tu padal husty sneh, nebolo vidno nic atd.), v pravom sa celkom dalo ist do 90 kmh, lavy pruh bol uplne zasnezeny, cerstvy sneh, nikde ziadne stopy po pneumatikach, zjavne sa kazdy bal. Zrazu sa v nom objavili prve styri stopy, par metrov po nich dalsie, po 100 metroch evodentne dostali obaja smyk a skoncili mimo cesty. Bolo tam asi 10 sanitiek, X hasicov, nejake vojenske auto atd. V priekope obaja vyssiespominani pani plus nejake Uno, vsetko rozflakane na maderu. V tych dvoch autach IMHO neprezil nikto.
Proste, sice som jazdil Imprezou, ale ist rychlo som sa aj tak neodvazil. Ale stretnut dvoch takychto magorov, nepomoze ani 16-kolka... Zaver - je jedno, na com kto jazdi, podstatne je, co ma v hlave.







