Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: to Huf
JESTLI ALE JDE _CO_? Narvat kodovana a upravena ROMka urcena pro PASSATA PD 96kW do Fabie (a cekat na vykon 120kW)? A kdyz to neumim, tak narvu celou jednotku, kterouto vymenu jednotek predtim ATX tak zatracoval?
Rikas jen neco, co se hodi tobe. Kdyz to nejde, proc tam zustala jednotka z Passata, to stesti ze to nedela jinou neplechu (EDS, tempomat), nebo dela? Predpokladam proto, ze on si nechal Fabiackou. Tyhle kradene ECU se nabizeji po 2000 Kc.
Spravne jsi poznal, ze ne kazdy motor je stejny, proto jsem drive jako priklad uvadel 4 varianty motoru v 1.8T. Kdyz chces vykon, tak co s dieslem? Mozna nejaky TDI 130kW v serii?
-
« Re: to Huf
JESTLI ALE JDE _CO_? Narvat kodovana a upravena ROMka urcena pro PASSATA PD 96kW do Fabie (a cekat na vykon 120kW)? A kdyz to neumim, tak narvu celou jednotku, kterouto vymenu jednotek predtim ATX tak zatracoval?
Rikas jen neco, co se hodi tobe. Kdyz to nejde, proc tam zustala jednotka z Passata, to stesti ze to nedela jinou neplechu (EDS, tempomat), nebo dela? Predpokladam proto, ze on si nechal Fabiackou. Tyhle kradene ECU se nabizeji po 2000 Kc.
Spravne jsi poznal, ze ne kazdy motor je stejny, proto jsem drive jako priklad uvadel 4 varianty motoru v 1.8T. Kdyz chces vykon, tak co s dieslem? Mozna nejaky TDI 130kW v serii? -
« to Huf
Ušetřil bych jen trochu času (asi 2 hodiny). Peníze jsem do toho nedal. Je to ale fakt. Až teď je mi to jasné. Bylo to zbytečné.
1.8T 132kW má širší vedení vzduchu k IC a větší turbo (to ale nevím jistě). Takže nic.
Proč to všechno? Michala zajímalo, jestli to jde. Nejde. Hotovo. Šmytec. -
« Re: to Huf
Nejde o to, že sis přečetl druhy motoru, tos měl udělat před výměnou hw, ušetřil bys (čas, peníze). Mě šlo o záhadu, proč byla údajně nutná jednotka z pašíka? V čem se to teď liší vyjma softu? Jde o to, jak dostat ten jeho zakódovaný soft co on má pro Passaty do fábie a to on neumí, takže vymění celou jednotku aby tam dostal soft pro Passata (ale stejně to nepojede jako passat, v ideálním případě to pojede skorojakopassat, ale jak píšeš, jsou tam rozdíly v motoru, takže efekt nicmoc) :-)
Upravený soft pro RS také prý jezdí v 1.8T, ale ne tak jako v RS, o trochu hůře. Takže tady to je podobné. I ŘJ z RS jde přizpůsobit do neRS, ale proč tohle dělat, prostě neznám důvod toho počínání mimo výše popsaného a ty asi taky ne. Ale asi to nejsou informace pro vychcánky a tak si stále mysli, že ECU pašíka "jezdí" líp jak ECU Fabky. -
« Re: kroutak ... turbo-lag
Já jsem dal kriteria, srovnat to, co lze bezne zakoupit, kde se da ten EVO koupit? V CR ne? Tak kdyztak vezmu za vdek nejakou strankou jineho prodejce mimo CR, OK?
Takže ještě jednou, je nějaký srovnatelný motor v konvenčním vozidle (ne nějaký supersport co se ho vyrobí 1000x méně, než 1.8T) za rozumný peníz a spotřebu a do 2L (do 1.8 evidentně ne), co se prodává také v ČR? :-) Prosím odkaz. Za 1.600.000 Kč jsem zrovna nemyslel :-) Vždyť víte, že do myšáků nedělám, tak se na mě nezlobte :-) Tak jo, Octavia žádného Lancii nepředjede, hádat se nebudu, ustupuji.
Kdyz jste tu takovi experti na turbo motory, muzete poreferovat o tom, jaky rozdil je mezi standardnim DV v 1.8T a variantou s pop off ventilem? Ma to nejaky vyznam pokud jde o vykon a turbo diru? -
"-- skrytý --" 05.02.03 20:26
« Upravy.
Vyplati se upravovat kdyz uz lepsi model v nabidce neni. Jinak je vzdycky lepsi koupit lepsi auto s lepsim motorem. Vyjde to levneji nez nejaka zoufala uprava. Lepsi cipy tak jedine k turbodieselum.
Nejlepsi je jak si kazdej "zavodnik" koupi TDI da na to vyfuk typ zahnutej ropovod, neony, mracitka, cerny skla, rychly samolepky a jde zavodit na svetelny krizovatky. -
« to Petr
Obdivuju Tvé urputné bádání. Asi fakt nemáš nic jiného na práci ;o)
Jednotka z pašíka funguje. Michal umě zkombinoval ŘJ z pašíka se SW z Fabie. To nebyl problém. Umí svou práci dobře. Jen se prostě nedostaneme přes omezený průtok paliva přes malé vstřiky. ATD je má jiné jak ASZ a ASZ zaje jiné jak ARL (jistě víš, o čem mluvím). Měl jsem přes víkend doma kompletní aktuální servisní manuály k TDI PD ;o)
Konečně znám celou pravdu o rozdílech motorů. Proto vím, že pokud chci VÝKON, potřebuji jiný motor. Tedy potřebuji komplet ARL včetně almary. ARL se dost liší od ASZ, a ASZ potom už né tolik od ATD. Je to na dýl a hlavně to nejsou informace pro vychcánky ;o). -
"-- skrytý --" 05.02.03 15:54
« Re: kroutak ... turbo-lag
to Petr: Mitsubishi Lancer Evo VII ma asi 206 kW, nevim, podle jaky normy, takze +/- autobus. K te superrychle Octavii: projdi si, cim vsim se lisi RS od normalni 20v turbo (vacky, mazani, chlazeni, elektronika) a ve zrychleni 0-100 km/h to prineslo zlepseni o pouhe 0,4s. Nezapomen, ze zrychleni je zavisle na kvadratu casu, kazda dalsi pulsekunda = ctyrnasobne upravy tohoto rozsahu. To, co rikas, je prani, ktere nema s realitou nic spolecneho. Budes hodne rad, kdyz se srovnas s tim eresem. Je mi jasne, ze se pohybujes mezi "tuningovymi nadsenci", kteri maji vsichni nejmin 300 koni diky elektronice a vyfuku Sebring, ale ver mi, ze realita je na hony vzdalena temto kecum. pokud chces videt, jak jede turbomotor s opravdickejma 320 konema, tak si nekdy zajdi na rally (0-100 za cca 3,5-4s). To Pavel: problem je zase v tom, jake auto mas na mysli; priklad: moje Delta HF je predohrab a turbo je diky elektronice v pozoru az od 2900/min, ale maximalni zatah ma na 3400/min. U AR 155 Q4 s pohonem vsech kol je motor mechanicky identicky, turbo ale vykazuje max. pretlak od 2500/min. U toho predohrabu to tak byt nemuze, protoze by se ani nerozjel. Takze nejaka drasticka akcelerace v pasmu nizkych otacek muze byt naopak v neprospech veci. Navic ALS (mam na mysli princip prebohaceni smesi pri deceleraci pro dodatecnou expanzi v turbu a tim jeho roztaceni) je neekologicke a motor s nim se v zacpe, kde se plazis do 20 km/h ma snahu "uchlastat". Specialne na tech Lanciich a Lancerech to je dost znat. -
« Re: to Huf
Nevymýšlej blbosti s čím? Že ty dělíš motorky jen dle toho, jak jsou vypsány v ceníku, tak to asi bude jediné správné dělení.
A že víš že Naď sem nepíše pod jinými přezdívkami je také s podivem, asi mu děláš hlídače. Naď si od jisté doby dává dost pozor, co napíše a jakým způsobem (anonymně) to a co dělá je dost dobrý, ale dost už toho, to nesouvisí s 4x4 ani omylem :-)
Pokud jde o tvůj PASSAT ECU, už Ti došlo k čemu ta tvá jednotka z PASSATA? To proto, že on neumí přizpůsobit naladěný SW pro Passata (mapy) do originální jednotky Fabie - to umí každý trochu slušnější tuner, vzít mapy z jiného vozu a přizpůsobit to do jiné jednotky (přepočítat kontr. součty atd.).
Předpokládám, že tu jednotku z Passata jsi měl zdarma, no ony se kradené nechají sehnat za pár korun. -
« Re: kroutak ... turbo-lag
Mozna by stacilo (a taky by to dle meho nazoru nejvic obycejnych ridicu majicich pod kapotou turbomotor zajimalo) zacinat z stabilizovaneho stavu s malym zatizenim (10-25 %) a pak na to slapnout. V tyhle situaci se clovek pri pohodovy jizde vyskytuje velice casto (ve meste i mimo) ... a pak najednou potrebuje zrychlit, jenze ono cekani na turbo nebo provadeni podrazeni trva "moc dlouho". -
« Re: kroutak ... turbo-lag
Nevim, jak jsi to myslel, seriova jela 100vku za 8,3 a to mela problem s prokluzem na spatnych originalnich gumach a proc by upravena (kvalitnim) softem nemohla jet 100vku za 7,3? Dal sjem si praci s dobrym zajetim.
Ja nemam prehled o autacich, muzes mi prosim upresnit, ktere Mitsubishi ma z 2L vetsi vykon, nez 100kW? Asi se spatne koukam na
www.mitsubishi.cz/gen/MMC.P.cenik.html
anebo mi chces namluvit, ze 2L 98kW od Mitsubishi jede lepe nez 150-165kW 1.8kW od Nemce? No, asi tomu nerozumim, tohle je na mne tak trochu magie... -
"-- skrytý --" 05.02.03 14:18
« Re: kroutak ... turbo-lag
Pavle, problem je hlavne v tom, ze prodleva turba zalezi hlavne na rezimu, resp. sekvenci rezimu, nikoliv na absolutni hodnote otacek. Protoze je ale nejvetsi, kdyz motor jede cca 5 s na plny plyn a potom na 3s se zcela skrtici klapka uzavre a potom opet zcela otevre; v tomto okamziku by se asi tato hodnota dala merit. Mozna by to slo udelat i ve vice rezimech (decelerace z 2,3,4,5,6 a 7tis.) a doba uzavreni klapky by mohla byt nejakym zlomkem vztazenym k tem otackam. Tim se ale dostavame k mereni casopisu Automobilismo, kteri obcas takhle experimentuji. Mam vsak takovy dojem, ze tohle vlastne uzivatele nezajima, byt muzes uvest i opacne argumenty. TO PETR: jasne jsem uvadel ZE OSOBNE NEZNAM HORSI MOTOR V TETO KATEGORII, za lepsi povazuji Mitsubishi, Lancii, Saaba, Subaru, Volvo. Vsechny jsou Euro 4 a vsechny se v Evrope prodavaji (u nas, krome Lancie, take). Na zrychleni z 0 na 100 km/h za 7,3s se seriovym autem Octavia 20v turbo s pouze prepsanym softem zapomen, chces-li, aby ten motor prezil 10.000km. Hazis tu sekundama a vubec nevis, o cem hovoris.