Pohon 4x4 u osobních aut

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.02  11:55

    « Re: Opravdická čtyřkolka

    uzávěrka mezinápravového diferenciálu (ať už je jakákoliv) tak musí být vždy kolem diferenciálu (tedy na něm - většinou v něm zastaví rotaci satelitů). Kyž je ta viskospojka za ním, tak prostě buď připíná nebo odepíná zadek - ten diferenciál je tam pak proto, aby bylo auto normálně řiditelné (neříkám, že když se zamkne střed, tak řiditelné není, ale vlastnosti jsou přeci jen jiné). Tou viskospojkou regulují sílu, přenášenou na zadek - jinak by nemohli uvádět, že její rozložení je 60/40.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.02  11:50

    « Re: Opravdická čtyřkolka

    mráček: jasně, když je urveš, tak ano - ale povrch musí být podstatně kluzčí, než pro Haldex.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.01.02  11:15

    « A co takhle...

    A co Váš názor na Opel Calibra 4x4?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.02  09:07

    « Re: Opravdická čtyřkolka

    2rambo1: difak a za tym viskospojka - to nema vobec ziadny vyznam, aspon mne znamy nie. Nevidel som tu schemu, ale viska aj ako uzavierka je obycajne _za_ medzinapravovym difakom, takze to vyzera, ze je zvlast, ale nie je. Mozno je to zle nakreslene, mozno si nieco prehliadol, ale na 99 % to bude uzavierka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.02  08:42

    « Re: dotaz na Jeepa

    madein: Wranglera bych znal, jestli je to u Cherokeeho stejný, to nevím. Divil bych se, kdyby ne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.01.02  21:54

    « dotaz na Jeepa

    Zdravím pánové, četl jsem vaše příspěvky a musím přiznat, že jsem se opravdu hodně přiučil, mám ale dotaz týkající se náhonu 4x4 u Jeepa Cherokee, pokud mi někdo trochu poradíte a vysvětlíte jak to tam vlastně funguje. Dík
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.01.02  21:22

    « Re: Opravdická čtyřkolka

    nasrot, tak to uz teda nevim, co je lepsi, protoze u haldexu se protaceji obe zadni kola a na predku je ASR, takze jdou prakticky vsechny 4, coz na Ravce jen 2! To ze se musi protacet pomalu, tomu bych se divil, pokud pridas, tak se musi protocit vse, pokud te nebrzdi nejaky elektronicky system jako ASR. :-) 4-kolka audi protoci taky vsechny kola a prakticky okamzite!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.01.02  21:17

    « Re: Opravdická čtyřkolka

    mracek: to proto, že u Haldexu se předek protočí plnou silou, zatímco u 4x4 ne. Hlavní ale taky je, že i se čtyřkolkou se na ledě musí rozjíždět opatrně, když chceš někoho vytáhnout :o)


    rambo1: pokud je to vážně tak, jak píšeš, tedy že je tam viskospojka ZA středním diferenciálem a ne viskouzávěrka KOLEM středního diferenciálu, tak to funguje tak, že je to víceméně předokolka, u které na zadek jde nějaká síla větší než u Haldexu (tedy je méně náchylná na prokluz), ale rozhodně u toho nemůže dojít k tomu, aby se při zastavených třech kolech (zadních a jedno přední) snažilo zadní pootočit, protože je tam právě ten nezavíratelný středový diferenciál - nakreslil jsem zjednodušené schema na [odkaz] (tak jsem to pochopil z popisu)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.01.02  20:57

    « Re: Opravdická čtyřkolka

    Je to 5% dle toho jejich webu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.01.02  18:13

    « Opravdická čtyřkolka

    Jedná se o
    HYUNDAI SANTA FE,
    Udajne vybaveno >
    Trvaly nahon 4x4 (60:40), vzadu diferencial s omezenou svornosti
    Podle schematu v casopise OFF ROAD 9/2001 je sestava takova >
    Motor - spojka - prevodovka - skrin predniho a mezinapravoveho diferencialu
    - viskozni spojka - kuzelovy prevod - spojovaci hridel - zadni diferencial
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.01.02  10:09

    « Re: Opravdická čtyřkolka

    Re: to vite, ze haldex vzdy prenasi dozadu minimalne 1% ??? a to je fakt.. ---- Moje informace jsou 5%. Ale v této republice o tom ví málo lidí, a nehledej je u "odborníků" v servisu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.01.02  09:32

    « Re: Opravdická čtyřkolka

    faktem taky je, ze kdyz auto s Haldexem prida, tak se mu zadni kola protaceji daleko vic nez Ravce!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.01.02  23:34

    « Re: Opravdická čtyřkolka

    to vite, ze haldex vzdy prenasi dozadu minimalne 1% ??? a to je fakt..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.01.02  17:15

    « Re: Opravdická čtyřkolka

    Jinak na pohled se viz. spojka chova jako Heldax, taze bzch v tom takovy problem nevidel...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.01.02  17:14

    « Re: Opravdická čtyřkolka

    Tak to jsem videl, kdyz otec vytahoval Feldu na ledu. Protocila se predni a pochvilce se pridal zadek, jenze jak se obe leve kola dostala na sucho, tak se zacala protacet jen ty kola, co byla na lede a ostatni stala! Nakonec ji teda vytah, taky by to byla ostuda, kdyby to nevytah... :-) Jinak ja jsem tahal se svou 2-kolkou dodavku ¨Mazdu, z toho sameho mista a musel jsem vypnout teda ASR, aby mi nestahovalo otacky, pak se obe kola tocila stejne a vytah jsem ji jako nic(a to bylo na lede), jenze pak chtel, abych pridal vic, tak jsem pridal, jedno kolo se dostalo na suchy povrch, auto cuklo a royjelo se, lano nevydrzelo a byl game over! Ale vytah jsem ho, to bylo hlavni a vlastne i kiky ASR a dobrym pneu jsem v lete projel vse, pokud jsem neuviznul na brise, ale i tak jsem se z toho postupem casu dostal, jen ja "vul" si vzdy zapomenu vypnout ASR a pak mi to vyprostovani trva o neco dele... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.01.02  12:48

    « Re: Opravdická čtyřkolka

    To je podobné, jako má RAVka (akorát ta má vzadu samosvor). "Problém" a zároveň výhoda obyčejné viskozní uzávěrky (spojky) je v tom, že nesepne najednou, ale přenášená síla vzrůstá postupně. Takže když bude mít kola ve vzduchu a bude se chtít rozjet opatrně, tak se mu budou roztáčet 2 kola (když bude jedno přední a jedno zadní držet :o)). Když na to ale prudce šlápne, tak se mu rychle roztočí předek a pomalu roztočí zadní kolo, což může vypadat tak, že se mu točí jen jedno přední. Ta viskozní uzávěrka je ideální řešení pro jízdu, ale jakmile stojíš, tak už je to spíš problém...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.01.02  08:41

    « Re: Opravdická čtyřkolka

    Specifikuj typ vozu, zaujima ma to.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.01.02  08:30

    « Re: Opravdická čtyřkolka

    Viskospojka funguje iba ako _uzavierka_ otvoreneho diferencialu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.01.02  07:58

    « Opravdická čtyřkolka

    Kamarád si koupil Japonce, opravdickou čtyřkolku, žádný podvod, jak tady nazýváte můj oblíbený Haldex. Nyní má problém, protože se mu často stává, že mu protáčí buď levé nebo pravé přední kolo a auto stojí. Uzávěrku to má jenom na zdaku, ale když to všechno uteče dopředu tak je mu naprd. Rozebírali jsme to a v návodu píší, že je to trvalá čtyřkolka, a že za převodovkou je mezinápravový diferenciál a za ním viskosní spojka. Já jsem vždycky myslel, že se dává buď jedno nebo druhé. Můžete mi někdo vysvětlit smysl této kombinace?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.01.02  07:53

    « Re: Něco lehčího

    Když si auto lehne na břicho a má tím pádem kola ve vzduchu, tak je jedno jestli se protáčí dvě kola nebo čtyři. Prostě lopata nebo vyprošťovací plechy co se šroubují na kola, jako měl Loprais na Dakaru
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…