Pohon 4x4 u osobních aut

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.07.02  12:03

    « Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu

    to STAVROS: Mas prijemny starosti (vyber z uvednych aut). V poslednim cisle "4x4" je clanek na cca 4 strany o Kie Sorento (prvni dojmy). Trochu jsem po precteni znejistel, zda ten rezim 4x4 je skutecne trvale 4x4 nebo zda nejde o nejakou variaci na Haldex. To by pak byly dalsi body pro Santa Fe.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.07.02  21:14

    « Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu

    O tech naftakach nevim a navic jsou to korejci, nic proti, ALE,
    Legacy alespon 2,5...
    Ja jezdim s WRX za 11 a to mam teprve 6,8oo km. Jezdim 160-200 vsude, 50-60 mesto, predjizdim bezpecne, tzn. rychle... Santa Fe CRDI ma 0-100 za 14,9-17 sec. uvadi oboji, WRX ma za 15 uz 200... a ver tomu, ze budes-li jezdit podle predpisu budes jezdit do 8l...Jeste se starou GT jsem jezdil ve CH, podle predpisu za 7l a jeste jsem v zime chrapal v aute a obcas si zatopil...
    Ja jsem chtel auto puvodne tak do tech 850 vc. DPH a odpocet...Nakonec mam WRX. Jsem driv doma a muzu vic makat, zdravi je nejcenejsi!!!
    Ted ma byt novy Forester,tak s tim turbem by se to snad mohlo hejbat :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.07.02  10:53

    « Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu

    Co to Santa Fe v naftě jak to jede? Ještě jsem to nezkoušel. Jo to WRX-ko je super ale nejde vrátit DPH, takže potřebuju nějakýho kombika nebo SUV. Volim mezi SANTA Fe v naftě, Sorento v naftě, Forester v benzinu, Mazda v nafte 100 kW a Laguna II 88 kW. Co myslíš ty? Jo a jeste LEGACY kombi 2,0 benzin
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.07.02  20:41

    « Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu

    dodatek...Tim vetsi jsem myslel oproti stare, ale vlastne vsem krom` santa...Ale ten 2.0 crdi ma fakt odpal...Nedavno jsem s brachou kecal v aute zda neni hovadina kupovat takovy drahy kary, kdyby ste jeste vedeli kolim mi je, tak by ste museli rict, ze si mam radeji koupit nove dupacky a ne auto:-) ...Ale asi za 2 minuty jsme dojeli na hraz rybnika, kde byla kolem stromu omotana felicie a v igelitu zabalenej clovek...Na bezpecnosti jizdy se nema setrit...To si musim rikat, hlavne u pumpy:-) 11, ale raketa...
    P.S.: Hasici prerusili vyprostovani felicie a sli mrknout na moji WRX:-) Mam strbrinou 1A6 xx xx, tak az me potkate, ovluvte muj jemne postpubertalni styl jizdy:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.07.02  20:32

    « Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu

    To Pavel Kr5
    Mel jsem Imprezu GT 97, chtel jsem santa fe, cherokee, rava, nebo sorento, nakonec jsem koupil za 860 uplne novou WRX a jsem spokojen na 1000% a jsem rad, ze nejsem takova *, prominte, ze jsem se nenechal zlakat na ty SUV. WRX je vetsi, lepe sedi a proste super...Sronatelny je snad jen H6, ale to uz je 1,3...No nekupte to, kdyz je to tak levny ....
    WRX jsem koupil a ani jsem se v ni nevezl, vedel jsem, ze je to SUBARU! :-) O to vetsi bylo prekvapeni!!!
    P.S.: stara GT projela 20 cm snehu, ja si to vychutnaval...Viz Legacy a 60cm v potoce
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.07.02  23:18

    « Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu

    Běžná údržba se prováděla za chodu (doplňování paliva, výměna oleje, filtrů atp., což je poměrně neuvěřitelné). Když se něco podělalo tak, že se to zastavilo, tak se auto buď odvezlo někam do tepla opravit, pokud se to ještě vyplatilo, nebo se jen odtáhlo někam stranou a nechlo krkavcům..


    Heavy duty od light se většinou líší tím, že heavy má obě nápravy tuhé, tužší rám, někdy se liší i převodovka a rozvodvka (všechny závěry jsou manuální a jsou tam uzavírky všech diferenciálů) no a samozřejmě tou výbavou (je fakt, že osobně bych asi po vyhrabávání auta z bažiny, kdy jsem celej od hlavy k patě od bahna, do interiéru s béžovými koberečky a kůží nevlez :o) ). Pak jsou vlastně ještě upravené pro větší brodivost (tedy sání na střeše, kompletně těsněné přívody a odvody a elektronika v motoru apod.), takže v papírech nemají 680mm (to má třeba LandCruiser 100 light) ale třeba 1400mm... A pak mívají někdy i větší nádrže, 2 rezervy a lopatku :o) A ještě: třeba Toyota výrobu LC70 ukončila pro Evropu někdy cca v roce 86, ale jeho heavy verzi pořád vyrábějí. Stejně jako mají třeba v nabídce speciál (jen verze heavy) s názvem MegaCruiser, který je určen do "velehor" - někde jsem od toho kdysi viděl papíry a někdy jsem docela nevěřil. Je to asi 5 metru dlouhé s takovým rozvorem a takovýmy koly, že nájezdové úhly přes 55° ještě nejsou problémem, přesto má poloměr otáčení jen lehce přes 10m. Stoupací úhly má asi 52°, max. boční náklon asi 48°. A kdyby to nestačilo, tak se můžou místo zadních kol namontovat pásy... Prostě něco jako Hummer, akorát mi to přišlo trochu drsnější.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.07.02  14:31

    « Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu

    5 let ? I když pominu servisní zásahy, jako je vyměna oleje, nebo nějaká ta běžná úržba, tak je to dost extrémní výkon...



    Jo no, Niva má krátky rozvor, takže jen tak na břiše nezustane a je to jedna z mála original 4x4 co se ted prodávají.



    Aha a včem se to liší light a heavy duty ? Převodovka ? Nápravy ? Motorem asi ne ? Asi vnitřní vývavou, kdo bych chtěl luxusní perforovanou kůži do pralesa :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.07.02  13:53

    « Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu

    To jo. Osobně mezi nejlepší SUVčka (pro někoho možná z východu) bych řadil Tatru 815 :o)) Sice poněkud přerostlé SUV, ale zato držák. Když se ještě jejich předchůdci a vlastně i tyhle dovážely na Sibiř, tak tam kvůli tomu, aby nezamrzla nafta běžely nonstop třeba 5 let (to byl tak průměr), což docela svědčí o kvalitě auta..

    BTW: Ještě k tomu zacházení s těmi auty - např. Toyota (a určitě i třeba Nissan apod.) dělá různé typy Off-Roadů podle toho, kam se exportují (a podle předpokládaných zatížení): dělí je na Light a Heavy, přičemž Heavy modely se dovážejí akorát do Afriky, Jižní Ameriky a části Austrálie a pak už snad nikam. Takže se těm "Kanadským dřevorubcům" nedivím. Navíc má Niva obrovskou výhodu v tom, že je oproti těm Heavy japončíkům dost prťavá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.07.02  13:49

    « Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu

    Tedy potvrdit nic nemůžu, prostě jeden člověk povídal... konkrétně tenhle člověk:

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.07.02  13:45

    « Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu

    Jo na našem jednom srazu u Benešova jsem kecal s člověkem a říkal, že nahoře v Canadě jsou klasické ruské Nivy populární, protože je to jedinný stroj co tam vydrží bez poruch několik sezon. Ty vyfešakované SUV z US nebo Jap produkce nevydržel extremní zacházení hraničící s brutalitou :-) A to na pomezí Canady a Alasky asi bude :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.07.02  12:33

    « Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu

    No, za ty peníze je to náhodou třeba do lesa či do hor supr kára..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.07.02  12:31

    « Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu

    Když SUV z východu tak co Lada Niva ? Je nová, foto když tak dodám, když bude zájem a bude se prodávat pod jménem Chevrolet Niva... :-§
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.07.02  12:17

    « Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu

    Tak vezmi RAVku v TD - je to 2litr, 110 HP a 250 Nm a není to velká krabice.. stojí 910tis...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.07.02  12:06

    « Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu

    Jinak, jak asi vis, Subaru si nechalo vyvijet turbodiesel u Porshe (asi aby to byl boxer), ale nejak se to tahne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.07.02  12:05

    « Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu

    U toho Santa Fe by situaci mohl zlepsit chip. Tipuju, ze to hodilo cca 105 kW a vyrazne pres 300 Nm (pri zhruba o 1 litr mensi spotrebe nez 2.5CRDi u Sorenta).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.07.02  09:21

    « Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu

    mě se taky líbí docela ta nová KIA, jenže netušim jak na tom bude se spolehlivosti. Chci si koupit nový auto a 4x4 bylo podmínkou, líbilo se mi Subaru - jenže v něm je dvoulitr benzín s kterym bych se pod 10 l/100 km nedostal, tak na něj kašlu. V tom Santa Fe je nafták 115 PS, ale zase je to ohromná krabice, takže se to bude po silnici ploužit. Ta Kia vypada slibně, jenom to trochu zastaralý vybavení a jinak v normální v/ lepší / výbavě bude stát přes 900 000,-, což se mi zdá na Kiu trochu moc. Ještě uvidim. Jinak jsem se rozhodl pro Mazda 6 Wagon 2,0 Diesel 100 kW bez 4x4. Zatim
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.07.02  16:22

    « probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu

    Pred casem mne v "4x4" zaujal popis Hyundai Santa Fe s 2.0CRDi. Rikal jsem si, ze je to zajimavy auto - neco jako lacinejsi Subaru Legacy Outback a navic s dieselem (Subaru to se zavedenim dieselu nejak dlouho trva), to by se mohlo v Cesku dobre prodavat. A taky ze jo, Santa Fe jde na dracku, Hyundai zvysil letos prodeje skoro o 200%.


    Nyni prichazi Kia Sorento a sance na uspech ma opet nemale. Oproti Santa Fe (trvaly 4x4) ho lze koupit i v provedeni s 3 prepinatelnymi rezimy rozvodu hnaci sily od "trvale zadek" az po "trvale 4x4". Co se mi ale nejvic libi je nasazeni silnejsiho turbodieselu 2.5 CRDi/103kW, ktery tak robusnimu autu urcite svedci vic nez 2.0CRDi/85kW v Santa Fe. V Autotipu pisi, ze na motoru pro Sorento pracoval Detroit Diesel, ale myslim, ze presneji je to motor z VM Motori (ktere pod DD patri).

  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.02  21:54

    « Re: dotaz na Jeepa

    To já zase wranglera neznám vůbec, u toho Jeepa je klasický řádový 4.0, automat a možnost zapínání náhonu 4x4, a sice PART TIME, FULL TIME, a samozřejmě i 4x4 LO, šlo mi spíše o to, jak tam tady tohle funguje, případně jak fungujou diferencialy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.02.02  14:10

    « Re: Opravdická čtyřkolka

    Usuzuji tak z toho, že píšou, že má předek/zadek 60/40 síly - udělat to jinak než nějakou spojkou za CD mě to nenapadá. Kdyby se dala kolem CD, tak to bude standardně 50/50.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.02  08:33

    « Re: Opravdická čtyřkolka

    2nasrot: Ja som myslel _fyzicky_ umiestnena za difakom. Ked som kukal na rozobratu prevodovku z beznej Imprezy, na prvy pohlad to vyzeralo, ze viska je za difakom, nebolo hned jasne, co je s cim spojene. Inak, to Santa Fe je urcite ten pripad, co popisujes? Difak a za nim (funkcne) viskospojka? Ozaj som sa s takymto riesenim este nestretol, ktore auta to maju? Ale stretol som sa s inou lahodkou - mal som Vitaru rocnik tusim 91, tam ked pripojis predne kolesa, tak medzi prednou a zadnou napravou ziadny difak nie je, ani ziadny clen, co by vykryval rozdiel otacok. Na smyklavom povrchu ina zabava, predok lietal ako spinava handra...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…