Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu
to STAVROS: Mas prijemny starosti (vyber z uvednych aut). V poslednim cisle "4x4" je clanek na cca 4 strany o Kie Sorento (prvni dojmy). Trochu jsem po precteni znejistel, zda ten rezim 4x4 je skutecne trvale 4x4 nebo zda nejde o nejakou variaci na Haldex. To by pak byly dalsi body pro Santa Fe. -
« Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu
O tech naftakach nevim a navic jsou to korejci, nic proti, ALE,
Legacy alespon 2,5...
Ja jezdim s WRX za 11 a to mam teprve 6,8oo km. Jezdim 160-200 vsude, 50-60 mesto, predjizdim bezpecne, tzn. rychle... Santa Fe CRDI ma 0-100 za 14,9-17 sec. uvadi oboji, WRX ma za 15 uz 200... a ver tomu, ze budes-li jezdit podle predpisu budes jezdit do 8l...Jeste se starou GT jsem jezdil ve CH, podle predpisu za 7l a jeste jsem v zime chrapal v aute a obcas si zatopil...
Ja jsem chtel auto puvodne tak do tech 850 vc. DPH a odpocet...Nakonec mam WRX. Jsem driv doma a muzu vic makat, zdravi je nejcenejsi!!!
Ted ma byt novy Forester,tak s tim turbem by se to snad mohlo hejbat :-) -
« Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu
Co to Santa Fe v naftě jak to jede? Ještě jsem to nezkoušel. Jo to WRX-ko je super ale nejde vrátit DPH, takže potřebuju nějakýho kombika nebo SUV. Volim mezi SANTA Fe v naftě, Sorento v naftě, Forester v benzinu, Mazda v nafte 100 kW a Laguna II 88 kW. Co myslíš ty? Jo a jeste LEGACY kombi 2,0 benzin
-
« Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu
dodatek...Tim vetsi jsem myslel oproti stare, ale vlastne vsem krom` santa...Ale ten 2.0 crdi ma fakt odpal...Nedavno jsem s brachou kecal v aute zda neni hovadina kupovat takovy drahy kary, kdyby ste jeste vedeli kolim mi je, tak by ste museli rict, ze si mam radeji koupit nove dupacky a ne auto:-) ...Ale asi za 2 minuty jsme dojeli na hraz rybnika, kde byla kolem stromu omotana felicie a v igelitu zabalenej clovek...Na bezpecnosti jizdy se nema setrit...To si musim rikat, hlavne u pumpy:-) 11, ale raketa...
P.S.: Hasici prerusili vyprostovani felicie a sli mrknout na moji WRX:-) Mam strbrinou 1A6 xx xx, tak az me potkate, ovluvte muj jemne postpubertalni styl jizdy:-) -
« Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu
To Pavel Kr5
Mel jsem Imprezu GT 97, chtel jsem santa fe, cherokee, rava, nebo sorento, nakonec jsem koupil za 860 uplne novou WRX a jsem spokojen na 1000% a jsem rad, ze nejsem takova *, prominte, ze jsem se nenechal zlakat na ty SUV. WRX je vetsi, lepe sedi a proste super...Sronatelny je snad jen H6, ale to uz je 1,3...No nekupte to, kdyz je to tak levny ....
WRX jsem koupil a ani jsem se v ni nevezl, vedel jsem, ze je to SUBARU! :-) O to vetsi bylo prekvapeni!!!
P.S.: stara GT projela 20 cm snehu, ja si to vychutnaval...Viz Legacy a 60cm v potoce
[odkaz]
-
"-- skrytý --" 26.07.02 23:18
« Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu
Běžná údržba se prováděla za chodu (doplňování paliva, výměna oleje, filtrů atp., což je poměrně neuvěřitelné). Když se něco podělalo tak, že se to zastavilo, tak se auto buď odvezlo někam do tepla opravit, pokud se to ještě vyplatilo, nebo se jen odtáhlo někam stranou a nechlo krkavcům..
Heavy duty od light se většinou líší tím, že heavy má obě nápravy tuhé, tužší rám, někdy se liší i převodovka a rozvodvka (všechny závěry jsou manuální a jsou tam uzavírky všech diferenciálů) no a samozřejmě tou výbavou (je fakt, že osobně bych asi po vyhrabávání auta z bažiny, kdy jsem celej od hlavy k patě od bahna, do interiéru s béžovými koberečky a kůží nevlez :o) ). Pak jsou vlastně ještě upravené pro větší brodivost (tedy sání na střeše, kompletně těsněné přívody a odvody a elektronika v motoru apod.), takže v papírech nemají 680mm (to má třeba LandCruiser 100 light) ale třeba 1400mm... A pak mívají někdy i větší nádrže, 2 rezervy a lopatku :o) A ještě: třeba Toyota výrobu LC70 ukončila pro Evropu někdy cca v roce 86, ale jeho heavy verzi pořád vyrábějí. Stejně jako mají třeba v nabídce speciál (jen verze heavy) s názvem MegaCruiser, který je určen do "velehor" - někde jsem od toho kdysi viděl papíry a někdy jsem docela nevěřil. Je to asi 5 metru dlouhé s takovým rozvorem a takovýmy koly, že nájezdové úhly přes 55° ještě nejsou problémem, přesto má poloměr otáčení jen lehce přes 10m. Stoupací úhly má asi 52°, max. boční náklon asi 48°. A kdyby to nestačilo, tak se můžou místo zadních kol namontovat pásy... Prostě něco jako Hummer, akorát mi to přišlo trochu drsnější. -
« Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu
5 let ? I když pominu servisní zásahy, jako je vyměna oleje, nebo nějaká ta běžná úržba, tak je to dost extrémní výkon...
Jo no, Niva má krátky rozvor, takže jen tak na břiše nezustane a je to jedna z mála original 4x4 co se ted prodávají.
Aha a včem se to liší light a heavy duty ? Převodovka ? Nápravy ? Motorem asi ne ? Asi vnitřní vývavou, kdo bych chtěl luxusní perforovanou kůži do pralesa :) -
"-- skrytý --" 25.07.02 13:53
« Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu
To jo. Osobně mezi nejlepší SUVčka (pro někoho možná z východu) bych řadil Tatru 815 :o)) Sice poněkud přerostlé SUV, ale zato držák. Když se ještě jejich předchůdci a vlastně i tyhle dovážely na Sibiř, tak tam kvůli tomu, aby nezamrzla nafta běžely nonstop třeba 5 let (to byl tak průměr), což docela svědčí o kvalitě auta..
BTW: Ještě k tomu zacházení s těmi auty - např. Toyota (a určitě i třeba Nissan apod.) dělá různé typy Off-Roadů podle toho, kam se exportují (a podle předpokládaných zatížení): dělí je na Light a Heavy, přičemž Heavy modely se dovážejí akorát do Afriky, Jižní Ameriky a části Austrálie a pak už snad nikam. Takže se těm "Kanadským dřevorubcům" nedivím. Navíc má Niva obrovskou výhodu v tom, že je oproti těm Heavy japončíkům dost prťavá. -
« Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu
Jo na našem jednom srazu u Benešova jsem kecal s člověkem a říkal, že nahoře v Canadě jsou klasické ruské Nivy populární, protože je to jedinný stroj co tam vydrží bez poruch několik sezon. Ty vyfešakované SUV z US nebo Jap produkce nevydržel extremní zacházení hraničící s brutalitou :-) A to na pomezí Canady a Alasky asi bude :) -
« Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu
mě se taky líbí docela ta nová KIA, jenže netušim jak na tom bude se spolehlivosti. Chci si koupit nový auto a 4x4 bylo podmínkou, líbilo se mi Subaru - jenže v něm je dvoulitr benzín s kterym bych se pod 10 l/100 km nedostal, tak na něj kašlu. V tom Santa Fe je nafták 115 PS, ale zase je to ohromná krabice, takže se to bude po silnici ploužit. Ta Kia vypada slibně, jenom to trochu zastaralý vybavení a jinak v normální v/ lepší / výbavě bude stát přes 900 000,-, což se mi zdá na Kiu trochu moc. Ještě uvidim. Jinak jsem se rozhodl pro Mazda 6 Wagon 2,0 Diesel 100 kW bez 4x4. Zatim -
« probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu
Pred casem mne v "4x4" zaujal popis Hyundai Santa Fe s 2.0CRDi. Rikal jsem si, ze je to zajimavy auto - neco jako lacinejsi Subaru Legacy Outback a navic s dieselem (Subaru to se zavedenim dieselu nejak dlouho trva), to by se mohlo v Cesku dobre prodavat. A taky ze jo, Santa Fe jde na dracku, Hyundai zvysil letos prodeje skoro o 200%.
Nyni prichazi Kia Sorento a sance na uspech ma opet nemale. Oproti Santa Fe (trvaly 4x4) ho lze koupit i v provedeni s 3 prepinatelnymi rezimy rozvodu hnaci sily od "trvale zadek" az po "trvale 4x4". Co se mi ale nejvic libi je nasazeni silnejsiho turbodieselu 2.5 CRDi/103kW, ktery tak robusnimu autu urcite svedci vic nez 2.0CRDi/85kW v Santa Fe. V Autotipu pisi, ze na motoru pro Sorento pracoval Detroit Diesel, ale myslim, ze presneji je to motor z VM Motori (ktere pod DD patri).
-
« Re: Opravdická čtyřkolka
2nasrot: Ja som myslel _fyzicky_ umiestnena za difakom. Ked som kukal na rozobratu prevodovku z beznej Imprezy, na prvy pohlad to vyzeralo, ze viska je za difakom, nebolo hned jasne, co je s cim spojene. Inak, to Santa Fe je urcite ten pripad, co popisujes? Difak a za nim (funkcne) viskospojka? Ozaj som sa s takymto riesenim este nestretol, ktore auta to maju? Ale stretol som sa s inou lahodkou - mal som Vitaru rocnik tusim 91, tam ked pripojis predne kolesa, tak medzi prednou a zadnou napravou ziadny difak nie je, ani ziadny clen, co by vykryval rozdiel otacok. Na smyklavom povrchu ina zabava, predok lietal ako spinava handra...







