Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?
to GeorgRolf: až budeš někdy kupovat toho dalšího subiho, tak abys nebyl překvapen. Pokud vím, tak žádný současný model nemá mechanickou uzávěrku diferáku a jen některé mají na zadku samosvor (např. forester s-turbo) a impreza STi má samosvor vepředu i vzadu. I když z mé 6-ti leté praxe se subi "jen" s viskózní spojkou to snad tak nevadí. Plus je to, že už mají ruční brzdu na zadku. -
« Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?
Nevim,jestli má cenu abych se do debaty zapojoval jakožto vlastník 11 let starého Subaru,ale...Nemyslim si,že by boxer byl nějak přehnaně užranej..normálně si vezme cca 8/100, což je podle mě u takhle starýho auta s motorem 1,8 vcelku v pohodě a ani při jízdě naprosto na max (dálnice pořád 170-190km/h) v pěti lidech mi nevylezla spotřeba přes 10/100.Podotýkám,že mám verzi s trvalým AWD a ne s odpojitelnou zadní nápravou. V serepentinkách v kopcích hlavně za mokra to nemá nejmenší chybu a když napadne sníh a je zle,mám tam normální mechanickou uzávěrku mezinápraváku (čili auto má pak pohon jako běžný off road),k čemuž se Haldex ani Torsen nemůžou nikdy přiblížit. Fakt je,že krouťák motoru je v nižších otáčkách spíš na úrovni 1,6,ale to je obecně problém spousty japonskejch motorů (prostě pod 4000rpm se nic neděje).Jediný co mě na tom štve je,že Japončíci ve snaze o maximální originalitu vymysleli ručku na přední kola a já si tudíž nemůžu v zatáčce pomoct podtrženim zadku. Kupoval jsem ho v autobazaru v lednu,když byl sníh a chlapík z toho byl docela nešťastnej,protože přestože tam měl ještě Nissan Sunny 4x4,Sierru 4x4 a Vectru 4x4,tak jedině s timhle Subaru dokázal na sněhu a ledu roztáhnout zamrzlý auta(prostě uzávěrka diferáku je nad všecky elektronický kouzla).Ještě k tomu podotýkám,že to neni moje první čtyřkolka,před tim jsem jezdil se spoustou off roadů,takže nějaký to srovnání mám a Subaru bezkonkurenčně vede (moje další auto se bude určitě zase jmenovat Subaru).Tak to jen tak na okraj pár postřehů z praxe. -
« Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?
Je fakt, že člověk k běžnému úkonu 'přemístění se z místa A do B' nepotřebuje zrovna auto se 4x4. Dnes je třeba lepší mít alespoň člun, že. Ale pro mě je i důležité chování za deště, akcelerace na mokru na křižovatkách v kopci a ne jen jízda na horách ve sněhu... Když jsem si vybíral auto, tak se mi šíleně líbil Ford Mondeo. Kufr jako kráva. Furt něco někam stěhuju. Z tohoto pohledu ideál. Jenže pak jsem párkrát viděl co s tímto autem a plně naloženým kufrem udělá mokro a o zasněžené silnici a tahání přívěsu nemluvě. Prostě nechci absolutně žádné kompromisy. Takže jezdím v subaru a problémy jakéhokoliv rázu se rovnají 0. A třeba i tom to je...Holt se to stále motá kolem toho co člověk potřebuje, co ocení, co mu vyhovuje, v čem se cítí dobře a na co má. -
"-- skrytý --" 16.08.02 11:58
« Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?
Uprime - boxery nemiluju, protoze s nima mam osobni zkusenosti a ani jednu kladnou. Chapu, ze Subaru je dela lip nez AR (ale za cenu drastickeho snizeni vykonu a pokriveni krivky Mk), ale boxer je principialne problematicky motor, byt ma i radu vyhod. Auta, ktera zminujes jsou prave spis do bahna a snehu, nez na obycejne jezdeni. Dale nevidim duvod, proc by ctyrkolka nemela byt ovladatelna i za hranici smyku - spousta z nich je prave k tomu urcena (byt se jedna predevsin o ty sportovni, ale i treba starsi Audi Quattro je v pohode). Haldex je pokus o eliminaci nevyhod systemu 4x4, ALE zase podstatne redukuje i jeho vyhody (neco za neco). Myslim si ale, ze to neni uplne spatna vec. Jen si nejsem jist, jestli potize Audi TT nejsou zpusobeny prave Haldexem...Jeste existuje par aut, ktery maji samosvor na jedny hnany naprave, coz jim podstatne zvysuje ovladatelnost, ale je jich malo. To je mozna 3. cesta. Me osobni zkusenosti s takovyma Lanciema (Thema, Dedra, Delta, Kappa - vsechny jen s turbomotorem) jsou celkem o.k., v zime to jede podstatne lip nez klasicky predohrab, ale samozrejme na quattro to nema. Zato veskery elektronicky srot v podobe antiskluzovych systemu (ktere pribrzduji kola) jsou uplne k nicemu a od nich co nejdal! Vytrhat, znicit, prestrihat!!! -
"-- skrytý --" 16.08.02 09:20
« Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?
Mněl jsem a stale mam možnost takový kočár kočírovat,ale sám mám "jen" obyč.Oktavku 101k-74kW kombi.Chuť jsem mněl,ale ne finanční.:(No,snad někdy příště.Doufám :)))
Pavel
P.S.Zažil jsem na vlastní kůži,co "udělá" - přední náhon a co 4x4.A moc mi nebylo do spěvu ani v jednom případě... -
"-- skrytý --" 16.08.02 08:24
« Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?
Já si dovolím nesouhlasit.Proč?,ptám se.No,to není jen lepší chování vozu za snížených adh.podmínek,ale také při normálních podmínkách třeba v létě.Auto se oproti jiným pohonům;přední=nedotáčivé,zadní=přetáčiv… neutrálně.Ano,má "malou" nevýhodu,a to,pokud ustřelí tak se s tím už nedá nic dělat,ale to platí i pro ostatní pohony(fyzikální zákony se nedají obejít,bohužel-nebo bohu díky).Můj osobní názor je te,že pokud máš auto co má ten to druh pohonu(4x4),tak máš daleko větší šanci na reakci,za krizových podmínek.A nemusíš se zrovna pohybovat někde "v pralese".
A rozhodně je to z mého pohledu,rozumnější 4x4 než vrazit prachy do nějakého tuningu,neb spotřeba je pak vyšší u tun.,než 4x4.Tak a dost,jsem unaven...,hard je zalcen infomacemi a kolabuje.;-)))
Pavel -
"-- skrytý --" 16.08.02 08:23
« Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?
Já si dovolím nesouhlasit.Proč?,ptám se.No,to není jen lepší chování vozu za snížených adh.podmínek,ale také při normálních podmínkách třeba v létě.Auto se oproti jiným pohonům(přední=nedotáčivé,zadní=přetáčiv… neutrálně.Ano,má "malou" nevýhodu,a to,pokud ustřelí tak se s tím už nedá nic dělat,ale to platí i pro ostatní pohony(fyzikální zákony se nedají obejít,bohužel-nebo bohu díky).Můj osobní názor je te,že pokud máš auto co má ten to druh pohonu(4x4),tak máš daleko větší šanci na reakci,za krizových podmínek.A nemusíš se zrovna pohybovat někde "v pralese".
A rozhodně je to z mého pohledu,rozumnější 4x4 než vrazit prachy do nějakého tuningu,neb spotřeba je pak vyšší u tun.,než 4x4.Tak a dost,jsem unaven...,hard je zalcen infomacemi a kolabuje.;-)))
Pavel -
"-- skrytý --" 15.08.02 13:37
« Pohon vsech kol - zbytecnost?
No nevim, asi to nebude tak cernobile. Pokud nekdo prosi boha, aby mu odpojil napravu pri deceleraci auta, tak do neho nema lezt, kdyz ho neumi ridit. A pohon vsech kol jako zbytecnost vidi jen ten, kdo se v zivote ani nepriblizil hranici adheze, takze jej ani neoceni. Pokud ale seriozne vezmeme v potaz, ze pohon vsech kol znamena vyssi hmotnost, mensi variabilitu a vyssi provozni naklady, je otazka, co nabizi. Vetsina techto systemu bez samosvornych diferencialu je dobra jenom k tomu, aby auto za snizenych adheznich podminek jakztakz fungovalo. A pak je otazka - je-li snih cca 3 mesice v roce - zda ma smysl vsechno s sebou tahat i po zbytek roku. To si kazdy musi rozmyslet sam, ale treba si spocita, ze pak se mu vic vyplati objednat si do zaveje rolbu, nez cely rok platit za zbytecnost. A prave u Subaru k tomu jeste prispivaji boxery, ktere jsou uzrane jeste vic, nez jakekoliv radove agregaty. Takze pokud nejezdis casto v bahne a zavejich, jaky prinos pro tebe bude mit takove auto? V cem bude lepsi, nez klasicky predohrab? A samosvory nabizeji stejne jen sportovni auta (dneska snad uz jen Impreza, Audi S4 a Lancer EVO + GALANT VR-4 + 3000GT), jejichz smysl a urceni jsou odlisne, nez hledisko spotreby paliva a provoznich nakladu. Zde jde o minimalizaci casu, ktery automobil potrebuje k premisteni se z bodu A do bodu B. Ano, tady quattro nicim nenahradis, ale kdo umi takove auto vlastne ridit? A jde to vubec v silnicnim provozu, kde za kazdou zatackou muze cihat odstavena Tatra nebo brzdici zenska? Ja sam treba na quattra nedam dopustit a jizda s autakem s trojici samosvoru je pro mne vrcholnym zivotnim zazitkem, ale kazdy at zvazuje sve moznosti (hlavne financni), schopnosti, potreby a touhy. A pak treba zjisti, ze je pro neho pohon vsech kol zbytecnou zatezi v aute i v penezence. -
« stavros:
cauky,taky mam podobny problem,ale premyslel jsi o Jeep Grand Cherokee 4.0 + PLG? Za cca 700 000 uz koupis r.v. 1999,pokud trosku popremyslis,lehce si spocitas kolik vlastne za lpg,.... taky prochazim stranky,ale vzdycky skoncim u granda...:-) Taky v dieselu se uz da sehnat za rozumne penize...zalezi ovsem na tobe,jestli chces auto,nebo AUTO ...:-) -
« Re: probuzeni tematu + zajimavy SUVecka z vychodu
to STAVROS: A proc vlastne nemas ve svem vyberu Passat TDI 4motion? Za 800.000 by sice byl jen 1.9TDI, ktery je trochu traktoroidni, ale pomer vykonu a spotreby je super. A pohon vsech kol prevzany z Audi (Torsen) taky neni urcite k zahozeni.







