Pohon 4x4 u osobních aut

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.09.02  16:53

    « Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?

    Jo aha :-) No tak, ale zase bych pochopil, že při většině parkování v kopci to má větší smysl. Jenom přece, když stojíš z prudkýho kopce čumákem dolů, tak je lepší brzdit přední kola než přední. Manuál ti to udržet nemusí a díky snaze o autokompresi nebo jak se to nazývá, ti může odskákát do pryč
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.09.02  16:30

    « Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?

    Je to normální ručka se zcela tradiční a ničím tedy nevarující pákou mezi sedadlama...jen ty dráty vedou dopředu místo dozadu. To je na tom právě to blbý..že tě nic nevaruje,že je něco jinak.A pak v zatáčce taháš za páku jak vůl a hlava ti nebere,proč neujíždí zadek a místo toho se potápí kapota a autu se nechce zatáčet...ale už jsem si na to zvykl...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.09.02  12:57

    « Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?

    Jo aha, no 4x4 je vážně poněkud netradiční řešení. A je alespoň normální, nebo je na pedál. Nicméně to by as nebylo ručka, ale nožka
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.09.02  12:24

    « Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?

    S tim Citroenem máš asi pravdu,ale já to nemyslel tak,že s tim přišli u Subaru (stejně jako nevymysleli motory boxer,pohon všech kol ani okna bez rámečků),ale že prostě maji potřebu používat za každou cenu netradiční řešení a odlišovat se od konfekce.Ale ručka na předek je zvláště u auta 4x4 věc která postrádá smysl a nemělo cenu jí od Citroenu nebo kerýho dalšího ďasa kopírovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.09.02  12:15

    « Re: Ruzne nazory

    Hmm v principe sa zhodujeme. Mimochodom, v UK sa Imprezy predavaju so 160 000mls a okrem tlmicov a rozvodov nemali ine opravy. Zavisi od udrzby a jazdy.
    STi ma tu blbu chybu, ze vo verzii GT je takmer nemozne ju dat na znacky. Nova je zase prilis draha.
    Chcelo by to brzdy a prevodovku z novej...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.09.02  10:48

    « Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?

    Nechci vám do do toho kecat, ale nezačal s ručnou na přední brzdy Citroen ? (alespoň v novodobé historii)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.09.02  09:46

    « Re: Ruzne nazory

    Obavam se, ze vychazis spise z mylnych predpokladu, nez ze zkusenosti. Nechci na nikoho utocit, ale to co pises neodpovida mzm ykusenostem (a dost dlouhzch, mam pocit). Souhlasim s cenou (na Imprezu je vsechno za polovinu oproti Delte nebo Lanceru), ale to je tak jediny. Ten motor v Impreze je uzranejsi nez v Delte, pri stejny jizde o cca 2-3 l/100 km, 260.000 km nevydrzel jeste zadnej. Uvedom si, ze Delta je o cca 2 s na 1 km normalnich serpentin rychlejsi nez Impreza. Potize jsou u Delty i Lanceru hlavne s predni napravou, coz je dano spatnym rozlozenim hmoty oproti Impreze. Navic se Delta krouti jako zvejkacka a problemy tam dela i kastle (nesmi skakat). Krome elektroinstalace neni nutno nic moc opravovat. Pokud ovsem nezanedbas pravidelnou udrzbu, ale to plati u kazdyho stroje. Upozornuju, ze hovorim o autech, ktere jsou z Italie nebo Francie, ne z Nemecka nebo Svycarska urcene k ekologicke likvidaci (jichz je u nas 99 %). A samozrejme 1991 a novejsi (1770mm sirka). Souhlasim i s tim, ze Impreza je pro normalni lidi a proto je takova, jaka je, kdezto Lancer a Delta jsou pro zavodniky. S tema se denne do prace jezdit fakt neda. Presto me motoricke a prevodovkove potize od koupe Imprezy odradily. STi je na tom pry podstatne lepe, ale na tu nemam. Mozna zase za nekolik let...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.09.02  09:11

    « Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?

    to Pavel_KR5: O to se bohatě postará váha motoru, aby se Ti auto hezky otočilo, pomůžeš tomu správně natočenými koly a je to. Tam je spíš problém, aby bylo včas přeřazíno a bez zastavení se dalo vyrazit vpřed :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.02  12:32

    « Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?

    Ručka na předek je zhovadilost..dyk to tady celou dobu říkám...prostě chtěli Japončíci být originální naprosto ve všem.A řeknu vám,že než jsem na to přišel,že ručka brzdí přední kola,tak jsem si užil v autě pár horkejch chvilek a hlava mi to nějakou dobu nebrala...ale je to tak.Rozdíl bude asi v tom,že ty jezdíš Imprezou a já 11 let starym Leošem:-))). Samo že už jsem si vychytal,kdy musim před zatáčkou povolit plyn a kdy ho v zatáčce zase přidat...jen jsem to před tim nečekal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.08.02  12:27

    « Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?

    Pavel_KR5: na to ale nepotřebuješ ručku na předek, ale uděláš to s normální brzdou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.02  11:55

    « Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?

    Rucka na predek by mohla byt dobra pro jednu ptakovinku: rozjezd pozpatku - smyk o 180 stupnu - plynuly prechod na jizdu vpred ;-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.08.02  09:26

    « Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?

    Ta rucka na predek je nejaka zhovadilost nebo co..... Ja teda mam u SUBa rucku na zadek. To jak jde auto do zatacky bez plynu je vic vec vyvazeni a hmotnosti a geometrie a jak jde ze zatacky je vic vec pohonu. Je fakt ze kdyby mezinaprava umela v najezdu vypnout a udela otevrenej diff bylo by to super. Ale holt to neumi tak je potreba tomu podridit jizdni styl. Beztak je spravnejsi mit uz dobrzdeno nez zaoufale brzdit jeste v zatacce a uz v najezdu mit zase plyn a vyuzit toho co ti zadokolka nenabidne a to trakci a pocit ze se nestaras o stabilitu jako u zadokolky. Proste das plnej a vystrelis ze zatacky, zatimco zadokolkar furt premejsli aby si nejak omylem netuknul do plynu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.08.02  09:43

    « Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?

    Díky,já to samozřejmě vím a myslim,že na normální silnici třeba za deště atd,ti ta viska kolem diferáku asi udělá víc práce než uzávěrka,kterou můžeš zavřít jen když je opravdu zle.Ta udělá lepší práci jen v hlubokym sněhu nebo bahně,ale já jakožto starej offroaďák z toho mám takovou tu dětskou radost,když můžu někde něco přepínat a řadit.
    Docela mě ale překvapila citelná nedotáčivost u tohohle auta. Byl jsem před tim zvyklej hodně na off roady co měly normálně zadní pohon a tudíž šly ve větší rychlosti do zatáčky samy a při pevnym zapojení předku byly přísně neutrální.U Subiho jsem čekal,že bude taky neutrální a ono se mu při tom moc točit nechce - až když mu malinko přicuknu volantem a lehce přidám,tak začne být lehce přetáčivej (a když si k tomu připočtu tu ručku na předek....:-/).Je fakt,že už jsem dlouho neměl možnost pořádně na hraně prohnat nějakej předohrab,takže mi chybí srovnání s nedotáčivostí těchhle aut,ale opravdu mě ten Subi malinko překvapil(neříkám,že nemile,ale překvapil).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.02  09:54

    « Re: Ruzne nazory

    Dal som si namahu a prestudoval par recenzii na EVO VII, vsade vedie pred GT/STi, ale: zere gumy a bezin a to tak, ze co sa tyka vykon/spotreba, moze smele konkurovat Chargeru. Pozeral som Car, EVO a este cosi nemecke na webe. Predpokladam, ze nebudu vsetci kecat blbosti. Tak si prosim odpusti termin zravy boxer a pouzivaj zrave EVO :-) Seriova Impreza priemernych 14mpg nedokaze dosiahnut.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.02  09:09

    « Re: Ruzne nazory

    To je drsny. Tak napriklad Integralka je vic v servisu nez jezdi. To je snad nejmin spolehlivy auto co znam vubec. Lancery jsou dobry auta ale 2x drazsi nez Impreza a v servisu jsou taky furt at uz je to dane jizdnim stylem majitelu - neumim posoudit. Kdyz upravis imprezu nesikovne presne jak psal 555 tak se pak nesmis divit ze ti odejdou pisty. Ja treba jezdim 1,4 -1,5 (mam upravu digit power) a absolutne bez problemu. Ze impreza jakoby nechce zatacet je dano i zamerem vyrobce kde pro pouziti normalnima lidma (a impreza pro normalni lidi je)se vyzaduje nedotacivost. Protoze se pocitam mezi ridice sportovce tak mi chybi predni LSD, no co. Je taky fakt ze promyslenejma upravama ktere nemusej byt drahe si auto prizpusobis a klidne se z nej stane lehce pretacive. Podle srovnani moji Impreza ma lepsi zatah nez seriove Evo7. Samozrejme v podvozku a v ovladatelnosti zaostava, ale vyvoj je vyvoj. Za pet let se taky budu v Sti 10 smat Evo7.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.08.02  13:03

    « Re: Ruzne nazory

    Motoricke problemy su mozo sposobene aj tym, ze furt exituje dost hmm "nadsencov",ktori nevedia pochopipt, ze mapovanie konci pri 1,25bar a 1,4 pobezi podla mapy na 1,25... a potom sa hrozne cuduje, ake makke piesty ma GT... Dalej to je prevodovka, ktora vychadza z modelu pre hladky 2,0 a nevydrzi to, co na EVO. Ked to niekto nechce na zavodenie, je to velmi dobry voz, ak chce dobehnut EVO, hold musi zacvakat za kovane piesty, remapovanie a dogbox a komplet podvozok s brzdami. Inak si moc nezajazdi...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.08.02  09:32

    « Ruzne nazory

    Souhrn nazoru na pohon vsech kol je zde jasny - nejvice pohon 4x4 ocenili zavodnici a ti, kdo potrebuji casto jezdit za snizene adheze. Takze to jen potvrzuje to, co jsem uz rikal. K jednotlivym prispevkum - prave vysoka mira nespolehlivosti mne zradila od nakupu Imprezy. Mozna me budete mit za blazna, ale moje zkusenost a zkusenosti par mych znamych hovori dost jasne: Imprezy maji velke mechanicke a hlavne motoricke potize ve srovnani s Lanciemi nebo Mitsubishi. Zase se jim ale prave diky boxeru (a tim podelnemu usporadani agregatu a tezisti dal v podelne ose) nekrouti tolik kastle a nestavi se na predek, jako Lancer nebo Integrala. Odpojovani predku v najezdu do zatacky neni nezbytne nutne, jak Lancer tak i Integrala zatoci v pohode, u Imprezy to bude vec nastaveni a diferaku. A chce to najizdet do zatacek v deceleraci, ne akceleraci. Torsen nebo ZF ci jine samosvory v pripade urciteho prokluzu diferencial uplne vyradi z cinnosti - je to totez jako mechanicka uzaverka, neni tam zadna nevyhoda. Haldex funguje jinak - jeho chovani je ponekud zvlastni a pro sport obtizne pouzitelne, ale prave v bahne nebo na snehu je to lepsi, nez obycejny predohrab. Elektronicke antiskluzy jen pribrzduji kola, takze nici spojku a ostatni mech. dily pri nulove ucinnosti. Jinak ja osobne jsem tez zastancem quatter, ale je nutno si take uvedomit, ze to neco stoji a jestli to ma pro kazdeho takovy prinos, jako pro nas nadsence.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.08.02  11:34

    « Re: Boxer

    Uprimne, ja mam skusenosti len s turbom na Impreze, tych par kam na 2,5 nepocitam. Zatial su len dobre. Oproti tomu kamosi s Laciami maju stale cosi rozrobene. Je to velmi subjektivne. Integrale povazujem za sportovejsie naradie, nez Imprezu, ale zaroven aj narocnejsiu na udrzbu a jazdnu techniku.
    Myslim, ze sa tu pohybujeme v dvoch rovinach: Auto pre cloveka, co vie jazdit a pre smrtelnika.
    Pre teba Magicu, bude vlazny podvozok Imprezu nepostacujuci, druha skupina bude saliet. Ja ju berem ako najlepsi kompromis medzi zavodnym naradim a vozom na kazdy den. Potrebujem voz, ktory nezere ako EVO, nie je stary ako Lancia a nezabere vela casu na udrzbu a zaroven ma co najviac toho dobreho z tychto dvoch. Jo a je maksi, nez moj exvoz, takmer okruhovo tvrdy.
    Haldex nemam rad, patrim k skupine, ludi, ktori nechcu byt pod kontrolou nejakych teoretickych modelov, prevedenych do instrukcii riadenia ESP, Haldexu, ABS,...ale pre bezneho cloveka je to vyhra. Kym sa tieto systemy neobjavovali na cestach, v zime som si jazdil vlastnu ligu a teraz sa na mna tlacia rozne Octavky a pod :-) Rozdiel je vidno, len ked maju ambicie dokazovat, ze vedia viac...
    Nuz nezavrhujem ich, len by som taky voz nechcel. Radsej si doplatim 1,5-2,5l/100Km nadspotreby za Subaru a viem, ze vzdy bude reagovat rovnako, aj ked nonturbo boxery fakt netahaju az tak impozantne (okrem H6. Nestane sa mi, ze vypadne poistka a zabijem sa :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.08.02  11:14

    « Sierra 4x4

    Nemate s ni nekdo zkusenosti? (DOHC) Ta moje jednonapravova miva v zime v Krusnakach obcas problemy >:o[


    Co vim, tak ma staly pohon cca 35/65 procent...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.08.02  10:24

    « Boxer

    Jo a jinak je boxer super. Nizko ulozene teziste auta, lepsi to sedi, a hlavne ten perfektní zvuk...............
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…