Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 02.10.02 20:16
« Re: Neco pochvaly, neco kritiky pro Haldex
kolečko jsem střihl před čipem. Už jsem to jednou popisoval: Stál jsem na asfaltu v mokré kaluži, dal jsem plný kotel a pustil spojku, auto vystartovalo a jakmile se chytli kola na suchu bylo vymalováno. Řekl bych SW chyba.... že?
stálo mě to 10kkč auto z půjčovny na 14 dnů a chvíli mi lepilo když šachovali s cenou převodovky (170kkč)....Od té doby se rozjíždím s rozumem a je klid. -
"-- skrytý --" 01.10.02 08:55
« Re: Neco pochvaly, neco kritiky pro Haldex
Haldex má elektronickou pojistku, která brání poškození při přetížení. Je pravda že to nakopnutí je jen při razantním rozjezdu na mokru.
V mém případě to jednou skončilo střihnutím kolečka v převodovce (naštěstí v záruce). Ale co chcete za ty peníze, že? Jinak to auto nemá chybu...
-
« Neco pochvaly, neco kritiky pro Haldex
Z testu Sharana 1.9TDI/114kW/415Nm (chip) 4motion na www.autorevue.cz:
"4 Motion pracuje na kluzké vozovce bleskově a neznatelně, za dobré adheze ale provází připojení pohonu zadních kol silný až brutální ráz. Tato vlastnost systému Haldex vychází z jeho konstrukce a je značně nepříjemná. Když při rychlém rozjezdu na mokrém hladkém asfaltu sepnul Haldex poprvé, napadlo mě, jestli do vozu nenarazil zezadu autobus. Opakuji ale, že při zhoršených adhezních podmínkách zabírá neznatelně, jemně a okamžitě a na náledí nebo ujetém sněhu téměř nerozeznáte rozdíl mezi 4 Motion a quattrem."
-
« Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?
No to by asi nemělo cenu..přecejen je to 11 let starý auto.Kdyby aspoň mělo turbo,tak jo,ale na těch cca 100 koní nemá smysl plýtvat tolik energií.Holt nemůžu tolik machrovat,ale voni stejně všichni pištěji,protože pořád se s tim dá jet zatáčka rychlejc než třeba s Felicií.A aspoň mě to neláká dělat vylomeniny. -
« Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?
Měl jsem pocit,že to ti Japonci asi takhle mysleli.Je fakt,že když stojíš do prudkýho kopce a potřebuješ se rozjet,tak tam na to máš hill-holder a ručku nepotřebuješ.Takže ti aspoň líp brzdí,když stojíš čumákem z kopce,ale stejně je to u 4x4 hnus... Ještě než jsem na to přišel,tak jsem zastavil zadníma kolama na ledu a předníma na asfaltu s tim,že si zadek přibrzdim a efektně se rozjedu přes předek,a vypadal jsem jak vůl,když zadní kola hrabaly jak vzetklá a auto nejelo. -
« Re: Pohon vsech kol - zbytecnost?
Jo aha :-) No tak, ale zase bych pochopil, že při většině parkování v kopci to má větší smysl. Jenom přece, když stojíš z prudkýho kopce čumákem dolů, tak je lepší brzdit přední kola než přední. Manuál ti to udržet nemusí a díky snaze o autokompresi nebo jak se to nazývá, ti může odskákát do pryč







