Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Ad Haldex
Co se týká toho krouťáku,já si na něj stěžuju spíš v kopci,kdy je to přecejen znát.Pokud jde o rozjezd,kde u předohrabu nastává největší prokluz,tak tam nemaji předohraby šanci.Většinou jsem už na další křižovatce ve chvíli kdy se ostatní auta teprve pohnou a to bez toho,že bych na to nějak extra šlapal(mám ve zvyku jezdit spíš úsporně,aspoň ve městě).Navíc mi boxer dává na druhou stranu možnost vyšších otáček,což se taky tu a tam hodí. -
« Re: Haldex vs. aquaplaning
To co psal voy, tak to mi taky vrtá hlavou. A třeba moc nerozumím i tomu, když už Haldex na nějakém "kluzišti" zafunguje, tedy připojí, kdy se opět rozpojí? Tam je nějaká konstantní prodleva, nebo se furt rozpojuje a zase spojuje jak píše voy? Pokud ano, tak to bych chtěl mít radši předohrab, neb tam se to bude sice chovat při záběru hůř, ale zase naprosto předvídatelně. Prostě zvolním a je to. Jo já prostě nevím. Ještě, že ten aquaplaning nemusím u subiho moc zkoumat. -
« Haldex vs. aquaplaning
Srovnávají se tady různé druhy pohonů v různých situacích. Většinou to byly situace mezní, možná by někdo mohl říct, že se do nich nedostane. Zajímalo by mě ovšem chování auta a Haldexem v situaci, kdy dostávám aquaplaning. Kolo už nejede po vozovce, ale klouže po tenkém vodním filmu. Kolo, které klouže má určitě jinou rychlost. Např. přední náprava už plave po vodě, má menší rychlost, než zadní náprava, která ještě udržuje kontakt s vozovkou ? Nebo přední náprava prokluzuje na vodním filmu, má tedy vyšší rychlost než zadní náprava a situace je tady vyhodnocena jako prokluz předních kol a připojí se Haldex? Myslím, že se to mění a to velmi rychle. Haldex se tedy bude připojovat a odpojovat ? Při rychlosti 120 bych se nechtěl dožít tohoto "rozhodování"... Nebo se mylím a všechno dá do pořádku ESP ? Toto není žádná extrémní situace, prší tady dost často a kaluží je dost. -
« Re: Ad Haldex
Já bych k tomu 4x4 na subaru řekl asi tohle: když chci plný ceres (ovšem nejenom), tak se nestarám o to co mám pod sebou, nezajímají mě prokluzy na předku nebo na zadku a když už to přeci jen začne klouzat, tak to furt drží přímý směr. Nic se neočekávaně nepřipojuje a prostě se ten pohon chová transparentně. A že boxer má menší krouťák na daný objem. To přece nevadí, stejně předohraby bezezbytku nepřenesou vše na silnici a musejí to všelijak uměle dusit. A pokud nemám obutý kola do galusek, tak i aquaplaning je víceméně nezajímavý. Je fakt, že to stále sebou vozím, ale když to potřebuji tak to funguje jak má. To chci a tomu dávám přednost před vším ostatním. -
« Re: Ad Haldex
Já teda nevim,mě Subaru s motorem 1,8 a trvalym pohonem 4x4 přes mezinápr. diferák,žere standartně 7,5-8l/100km. Má sice jen 100HP,ale myslim,že spotřeba docela odpovídá objemu motoru a neni o nic vyšší než u dvoukolky.A ani na ten výkon bych si nestěžoval..např stejně starej Passat 1,8 má ještě o 10HP míň. Jen je v kopci cítit menší krouťák boxeru. A pohon 4x4 cítim v každé zatáčce do které vjedu s přidánim plynu... -
« Bez nadpisu
Pánové, zabýval jste se někdo možností diagnostiky svého auta? Existuje možnost připojit notebook a volným (shareware) programem (VW, Seat, Audi, Skoda) sledovat veličiny, které posílá motor. Problém je jen v kabelu, obchodníci za samotný kabel chtějí 6500 Kč (www.pc-autodiagnostika.cz/cenik.html a www.pc-autodiagnostika.cz/galerie.html) - tento kabel se nechá vyrobit tak za 400 Kč, problémem je jen 16pin. konektor OBD-II, který nelze v ČR sehnat.
Proto se ptám, je schopen někdo sehnat tento konektor nebo tento celý kabel za rozumný peníz? A pokud ne, byl by zájem? Dle předběžných informací svých obchodních partnerů bych dokázal nechat zakázkově vyrobit sérii cca 10+ kabelů (s profi konektorem z USA, jinak se v ČR dělají z moduritu) v kusové ceně cca 1900 Kč.
Takže co, byl by zájem resp. je někdo schopen za podobnou cenu mi toto toto dodat? 6500 Kč za ten kabel opravdu nedám a bastlit to bez orig. konektoru (konektor udělat z moduritu) nechci.
www.OBDII.com konektor je průmyslový standard a má jej povinně každé auto r.v. 96+, jen ten komunikační protokol a tedy diag. software se liší. Na koncern VW je nejlepší sw VAG-COM.
Proč to zajímá mě? Jelikož mám notebook, proč se nepodívat a nelogovat hodnoty auta za jízdy, třeba teplotu oleje a přesvědčit se, zda má olej opravdu 150-160°C, jak tvrdí někteří prodejci olejových chladičů apod. Z lognutých hodnot si lze sestavit dobré grafy, vid: viz www.ross-tech.com/vag-com
Tento soft je podle mě, pokud máte notebook (stačí W95, 8MB RAM, 5MB HDD, serial port, 640x480) o dost lepší než samotný malý VAG 1552 a spíše se vyrovná VASu (Siemens). Zatím jsem to neviděl v provzu, ale dle reakcí lidí, co to mají, to funguje dost dobře, ostatně viz stránky výrobce www.ross-tech.com. Reakce a poptávku a nabídku mi pište prosím výhradně do fóra "elekrika a elektronika motorů", zde v tomto fóru to už číst nebudu, případně zájemci pošlete poptávku s uvedením vašeho kontaktu na vcom(zavinac)seznam.cz.
-
"-- skrytý --" 17.10.02 21:15
« Re: Ad Haldex
Já tedy z osobní zkušenosti zase musím říct, že se mi 4kolka hodně zalíbila (ovšem nemyslím 4kolku v běžným autě, ale v SUVčku, které je pro terén využitelnější) - na mokru bylo v podstatě nemožné nějaké kolo utrhnout, natož dostat aquaplaning. Navíc jsem dost často využíval takové mnohé zkratky (kde naštěstí nebývají podlý cajti) parkama apod.
Pokud jde o automaticky připojitelné pohony, tak se mi nejvíc zamlouvá Nissan X-Trail (má možnosti on/off/auto a připojuje plynule, takže v podstatě nemůže nastat nějaká nevhodná situace, jako s běžným Haldexem). -
"-- skrytý --" 17.10.02 17:00
« Re: Ad Haldex
To Subaru Legacy jsem používal prakticky převážně na kvalitních silnicích, a to buď jen ve městě, nebo zase naopak na dlouhé trasy. Paralelně jsem používal několik dalších vozů, kromě Mercedesu byly všechny s pohonem předku. Když jsem to tehdy srovnával, došel jsem k závěru, že 4x4 vlastně k ničemu nepotřebuji (i když ten Mercedes byl v zimě nic moc). Ale možná to bylo nízkým výkonem motoru: přes objem 2,2 litru mělo Subaru pouhých 128 HP. Dnes mám "předohrab" s výkonem přes 150 HP a musím říct, že občasné "připojení zadku" by se obzvláště při akceleraci za snížených adhezních podmínek hodilo... Ale na druhou stranu stejně nevidím důvod, proč bych měl kvůli tomu celý rok s sebou ústrojí pohonu 4x4 vozit. A to jezdím v zimě prakticky každý víkend na hory! -
« Re: Ad Haldex
to Mitsi: je to divný, ale já mám pocit, že 4x4 využívám skoro furt. Teda mimo suché silnice. Moc tomu co píšeš nerozumím. Netvrdím, že 4x4 je lék na vše, ale pokud je na silnici cokoliv co se liší od sucha, tak by to mělo být poznat ne ? Nebo že by to bylo tím stálým 50%/50% ? -
« Re: Ad Haldex
Magikuv prispevek mne donutil mrknout do katalogu na narust hmotnosti a tabulkove spotreby u Haldexu a quattra.
Takze napr. VW Bora Variant 1.9 TDI/74kW bez/s Haldexu: pohotovostni hmotnost 1323/1432 kg (tj. narust cca 90 kg), spotreba 5.1/6.2 l na 100 (tj. narust 0.9 l/100).
U vozu vybavenych quattrem (Passat, Audi A4 a vys) je narust hmotnosti v prumeru zhruba 110 kg a narust spotreby okolo 1 l/100.
Tabulkovy narust spotreby nevypada tedy u quattra o moc hur. Jde ovsem o auta vybavena pouze jednim Torsenem (mezinapravovy), pokud se nemylim. Jinak Haldex taky min urychluje spotrebu pneumatik nez trvale 4x4. -
"-- skrytý --" 17.10.02 12:30
« Re: Ad Haldex
To magic: Moje rec! Mel jsem sveho casu ctyrkolku Subaru Legacy 2.2 litru. Vyhody 4x4 jsem v podstate nikdy nevyuzil. Navic zrejme diky stalemu rozdeleni tociveho momentu v pomeru 50%/50% mezi napravy v kombinaci s blbymi Michelinkami (MXV 3A) bylo auto v rychlostech nad 160 km/h vyrazne nestabilni. A se spotrebou jsem s prumeru nikdy nevesel pod 12,5 litru, trebaze auto nejakou vyraznou dynamikou neoplyvalo. -
"-- skrytý --" 17.10.02 11:04
« Ad Haldex
Mozna to zase bude trochu prekvapeni, ale musim se trochu Haldexu a ostatnich systemu s vypinatelnym 4x4 trochu zastat. Kdo ma quattro s trvalyma mechanickyma diferakama to asi pochopi: hlavni argument je totiz SPOTREBA PALIVA. Priklad: Lancia Delta HF (1993-99) motor 186/193 koni, prum. spotreba 10,6 l/100 km, pohon prednich kol s 30% samosvorem versus AR 155 Q4 186 k (1992-97, tentyz motor, jina elektronika a par drobnosti), prum. spotreba 13,8 l/100 km!!! Rozdil je v tom, ze ta Alfice ma trvaly pohon vsech kol s mezinapravovym Fergussonem a visco-uzaverkou + zadni samosvor TorSen (cimz je i tezsi). Vysledek je jasny. Proto vyrobci vyvijeji systemy, ktere funguji jenom v nejakych definovanych situacich - hlavne za snizene adheze. Protoze musi-li motor neustale prekonavat temer 3x vetsi odpory nez u predohrabu, vykon na kolech prudce klesa a spotreba paliva prudce roste. Samozrejme druhou strankou veci je trakcni schopnost toho Viscomaticu versus predohrabu nebo ruznych pseudoquatter. Ale, kdo to oceni...? -
"-- skrytý --" 08.10.02 13:14
« Re: Neco pochvaly, neco kritiky pro Haldex
Aj aj som cital, ze to bolo robene na zakazku u Haldex. Ale asi to bude iny system.
Daj to do Subaru. Osobne by som radsej bral stre GT, ktore je rychlejsie, alebo STi, ktore je rychlejsie a ovela lepsie. WRX sa mi zda skareda a drahe :((( -
"-- skrytý --" 04.10.02 13:58
« Re: Neco pochvaly, neco kritiky pro Haldex
náhradní vozidlo jsem dostal zdarma na 2 dny (nebo 3 už nevím) a zbytek jsem platil od km a dne.. Prostě smůla, až při placení jsem nechápal že to může být dražší než z půjčovny). Už jezdím jinam. Při servisní prohlídce mi auto půjčí na den
a km neúčtují. Chybami se člověk učí.. -
matuS 03.10.02 04:02
« Re: Neco pochvaly, neco kritiky pro Haldex
novak> to su * v tej skodovke.sorry za to slovo, ale toto sa nemoze na aute stat, aby sa urvalo kolecko....
florido, on nemal nehodu, poistovna s tym nic nema. ale mna by tiez zaujimalo, preco ti skodovka nedala nahradne vozidlo...ked nie zdarma, tak aspon fabiu s nejakou smiesnou sumou (viem ze ja som mal raz citroen ax v oprave a dostal som ZX za 200sk/den)







