Pohon 4x4 u osobních aut

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.11.02  11:09

    « Re: Ad Haldex

    Viděl jsem RAVku, která se na parkovišti zahrabala jenom proto, že měla přední kola na měkkém sněhu a zadní kola díky viskózní spojce se ještě nepřipojila. Není nad manuální řazení. To i Haldex mi připadá lepší. Ten zabere alespoň hned. Viskózní spojku jsem zažil i u VW Transporter a taky s tím byly problémy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.11.02  09:32

    « Re: Smyk u 4x4

    Nejvetsi chyby zacatecniku. Moc rychlej najezd zatocis a ono to jede furt rovne. Jinak pokud mas slusnej mezinapravovej diff s uzaverou tak slapnes na plyn pri zatocenejch kolech tak ti proklouznou, zavre dif a utrhne se ti zadek a taky jedes. Na vode mam jeste trochu jinou techniku. Pak taky citlive vybirat jestli prekejvnuti (ostre zatacky) nebo slide (tahle). Obecne chovani pri najezdu do zatacky ovlivnuje geometrie a vyjez a chovani ve smyku pohon tj diferaky, motor atd. No je to na nekolik hodin psani ale co je teorie proti praxi. Jinak myslim ze na www.drivingtechniques je toho az dost. Cago
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.11.02  09:31

    « Re: Ad Haldex

    Ad kutil: "Nechci každý víkend jak cvok nandavat řetězy." - Tak nevím, já jezdím o víkendech na hory převážně do zahraničí a tam je mi houby platný, že mám 4x4, když mě nahoru policajti stejně bez řetězů nepustí, i kdybych tam nakrásně vyjel 100x jednodušeji, než všichni ostatní s "dvoukolkami". Pikantní na tom navíc je, že někde jim stačí u "čtyřkolky" řetězy jen na jedné nápravě (jedno jaké) a někde dokonce vyžadují řetězy na obou nápravách. Ale už jsem viděl dokonce i auto s náhonem na zadek s řetězy na předku - vždyť je přece všichni ostatní nazouvali na předek...!!! Nebo snad ne (oder, n´est ce pas...)? Pak pro mne samozřejmě jakákoli čtyřkolka ztrácí na přitažlivosti: nejede a žere (opírám se o osobní zkušenosti s přihlédnutím k mému obvyklému stylu jízdy).
    PS: Na BMW X5 bohužel nemám.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.11.02  09:27

    « Re: Smyk u 4x4

    Na mokru je to relativne podobne, na suchu uz je to horsi. Je to o citlivem vyberu najezdove rychlosti a o tom to auto znerovnovaznit nejakym ukonem. Nejlepe kombinaci ukonu. Pouzivam schema vic na brzdy tim odlehcim zadek, trosku mu cuknout s rizenim zacne se trosku sunout do boku a jak to zacne delat tak odbrzdit a zatocit na druhou stranu (skandinavskej flick). V tom uz byjvaj diferaky zavrene a jde to. U vetsich a rychlejsich zatacek vetsinou staci sundat nohu z plynu a trosku si tuknout o brzdu. Chce to i dost vykonu udrzet vsechny kola hrabat. Taky bejt nachystanej protoze za zacatku trosku uberes a auto te vystreli nekam uplne jinam nez chces.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.11.02  09:21

    « Smyk u 4x4

    Mac se tu ptal jak na smykovani. Protoze jsem mel driv M3 a M5 tak jsem byl z imprezy prvni rok dost vykulenej a vicemene jezdil misto smykem po cumaku ven ze zatacky. Takze nejdriv jsem se snazil pochopit jak fungujou diferaky a snazil jsem se upravit podvozek tak aby alespon teoreticky vykazoval tendenci k lehke pretacivosti. Sbihavost, linky stabilizatoru, zpevneni zaveseni, odklony kol, tlak v pneu. Pak jsem travil hodiny na zasnezenem letisti a trenoval.Na snehu to jde samozrejme nejlepe smyky se darej a po jedne dvou zimach si budes jistej. Budes umet pocitat s rychlosti a s tim ze to dela kapku vetsi oblouky a taky to ze neni dobre ubirat. Casto jsem vymek a pichnul to cumakem do zaveje uvnitr zatacky. Proste chce to zazit si schema ze kdyz chces vic zatocit, musis dat vic plynu. A kdyz uz jedes ve smyku a nechces predkem do zaveje tak taky vic plynu. Uberes a stahne te to dovnitr.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.11.02  09:13

    « Re: Ad Haldex

    Souhlas az na to ze vetsi zdvih kliky vetsinou znamena ze se dava kratsi ojnice nebo se meni cepova vzdalenost na pistu. To kvuli kompresi :-)
  • 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 06.11.02  01:32

    « 1 wawrik

    ty a 178cm? :-) s manzelkinymi lodickami? :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.11.02  20:04

    « Re: Ad Haldex

    To Pavel_KR5.. nepodléhej iluzím ani reklamám. Trvalý pohon 4x4 u Santa-fe je technicky snad ještě horší než Haldex.Viskospojka,která je umístěná až za mezinápravovým diferenciálem(a nikoliv kolem něj) akorát žere výkon a pokud máš předek např na ledu a zadek na asfaltu,tak se rozhodně nerozjedeš.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.11.02  16:33

    « Re: Ad Haldex

    to Novak: Ono Sorento taky neni asi zadnej velkej sporilek (tabulkova spotreba u 2.5CRDi je 8.5 l/100). K tomu zrychleni 0-100 pres 14 s - no nic moc.


    Nepremyslel jsi o Santa Fe? To ma jednak o litr mensi spotrebu (2.0CRDi), dynamiku plus minus stejnou jako Sorento, vetsi kufr a hlavne ma trvaly pohon vsech kol. Na druhou stranu ma ponekud divoky design.


    BTW, v aktualnim clanku k Sorentu (na auto.cz) je v uvodu docela hezke rozdeleni off-roadu a SUVecek.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.11.02  13:13

    « Re: Ad Haldex

    Ja mam okolo 178 cm a postavu vyrazne chudu, a v oktavii sa citim iba o nieco lepsie ako v mojej obstaroznej korze. Keby tam nebola laktova opierka, tak v tom aute ani nejazdim. Podla mna je priestorovo porovnatelna s Imprezou, tam tiez vela miesta nie je. S Legacy som sice nenajazdil vela, ale priestor je ozaj niekde inde, o pohodli ani nehovoriac.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.11.02  13:04

    « Re: Ad Haldex

    secděl jsem v tom u dealera cca před 3 roky a celkem si to pamatuji. Vzadu 100% a vpředu mě zavazel tunel....Jinak jsem rád že jsi tu. Ahoj LN
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.11.02  10:22

    « Re: Ad Haldex

    2novak: nechcem sa miesat do vasej plodnej diskusie, ale napisat, ze Legacy je mensie ako Oktavka, specialne vpredu, chce dost silne nervy. Len taka poznamka pod ciarou...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.11.02  09:21

    « Re: Ad Haldex

    nechci se hadat. Jenom pisu jak to je. Mimochodem tu 4x4 clovek vyuzije opraavdu jenom kdyz bydli v Krkonosich. Jinak je na *. Vykon to zere, malo jede. A aby se mi neco ve 150km/h neco priradilo v desti a hodilo me to do protismeru na to kaslu. Dlouho jsem o takovym aute premejslel, ale nakonec 4x4 nevzal. Nic mi nevyhovovalo. A na Audi All road nemam. Jo to Sorento je takovej plastovej skakajici korejec. Uz jsem ho zkousel - nic moc. Subaru je Subaru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.11.02  09:16

    « Re: Ad Haldex

    to novak: tak nevim ale zatim vsechny skodovky co jsem koupil se sypaly - proste neosobni kramy a to pseudo4x4 je tak pro smich. Nez Oktavku to snad radsi nic. Zastaralej drahej smejd. Dozadu nedas ani dite. Kdyz nezkusis nic jinyho, tak se ti libi. Mimochodem Subaru jsou super ctyrkolky, ale ziv to. vyzkousejte Forester Turbo - je to nadhera.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.11.02  07:23

    « Re: Ad Haldex

    to kutil: Legacy je ještě menší než Octávka. Vpředu nemůžeš pomalu dát nohy od sebe a vzadu je na nohy víc místa ale zase mlátíš hlavou do stropu (mám 185cm). (Japonci jsou menší...). A jezdit za 8-10l benzínu nebo 6l nafty....si rozmysli. Zajímavá věc bude KIA Sorento...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.11.02  21:38

    « Re: Ad Haldex

    kutil: RX4ka je taky Haldex (či nějaký podobný bazmek). Tak jak to tak popisuješ, tak to chce dieslovou RAVku - benzín nemá sílu na vyhrbání se ze závěje ve příkrejším než cca 10° kopci. S tím diealem by to mohlo být jiné kafe a po normální silnici to frčí taky hodně pěkně. A největší výhodu (teda jakou vidím já) je poměrně slušně vysoký podvozek, zatraceně krátké převisy a velká kola. Shrnuto: s benzínovou jsme loni v Krkonoších (jak bylo těch 160 cm sněhu) ani jednou nepotřebovali řetězy a průjezdnost byla stejná jako s Patrolem r.v.85 s řetězy na předku (no, řekl bych ale, že ten měl ještě nějakou rezervu :o) ). Akorát jsem jednou v prudším kopci (no, byla to "škarpa" vedle sjezdovky :o) ) vlít při otáčení do závěje a musel zasáhnout "last lopata hero" (pak tam totiž taky zapad i ten s tím Patrolem, i když nandal všechny řetězy). Pokud si prostě nesedneš na břicho tak, že máš kola ve vzduchu (což je logické :o) ), tak se dá vyjet v podstatě všude. Nevýhodou toho auta je to, že nemá redukci - tedy nějaké výraznější brždění motorem při sjíždění na jedničku nebylo skoro možné - a pak centrální uzávěrka realizovaná viskozní uzávěrkou (což je proti staré RAVce krok zpátky.. ale ekonomové si prý přejí automatizovat co se dá), která (aspoň u té co jsme měli doma) zabírá jen dokud aspoň trochu jedeš případně při rozjíždění pokud není zadek zatížený víc než předek (tedy pokud zastavíš všema kolama v závěji čelem do kopce). Pokud nastane případ, že máš třeba pravá kola na ledu a levá na asfaltu, tak se rozjedeš - LSD vzadu a ta viskouzávěrka to zvládnou. Celkově je to asi tak: kam nevyjede předohrab s řetězy, vyjede RAVka bez řetězů v pohodě (sjezdovky jsem zkoušel :o) ).

    Ovšem co si myslím, že je v poslední době docela slušným kompromisem mezi SUV s haldexem a 4x4 je Nissan X-trail - má ty skvělé možnosti 4x4/auto/4x2.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.11.02  19:01

    « Re: Ad Haldex

    Šel bych taky do Oktávky, ale vadí mi prostor na zadních sedadlech a ani vpředu to není nic moc. Měřím 190cm a nevejdu se pod volant. Osobně koketuju se Subaru, protože na Passat jsem slyšel dost děsný zvěsti. Ale na toho co jsem měl stále vzpomínám (byl to ale stálý náhon 4x4 z roku 1987)a auto bez 4x4 bych už nechtěl. 4x4 se hodí od listopadu do května. Ono toho na výběr moc není - buď Oktávka nebo Golf, nebo dražší Passat a Subaru a nebo nějaký ten OffRoad, který nejede a žere. Osobně jsem jezdil s Fordem 4x4 a je to pěkný, ale tak na víkendy. Taky jsem zkoušel Renault Scenic 4x4, ale to mě neuchvátilo. Ten diesel je slabý a hlučný. Docela mě láká Subaru Forester, ale vadí mi, že není v dieselu. Správný auto má mít zátah odspodu a to benzín nikdy neudělá. Jezdil jsem kdysi po Krkonoších s nějakým japoncem a projel úplně všechno. Nechci každý víkend jak cvok nandavat řetězy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.11.02  17:31

    « Re: Ad Haldex

    jo koupím a ve stejný barvě...Důvody si domysli. Bude mít ještě lepší výbavu (kůže + boční airb). To že je šmejd si nemyslím a mám pro to svoje důvody (100kkm bez větších problémů). A když velkého kombíka tak jedině 4x4. Howgh
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.11.02  15:06

    « Re: Ad Haldex

    to novak: nerikej, ze si koupis stejny auto co si uz mel? To nechapu. Koupit si smejd a k tomu jeste dvakrat. Za ty penize je dneska tolik aut. Ne teda 4x4, ale nez Octavku, tak radeji slusny auto bez 4x4.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.11.02  13:50

    « Re: Ad Haldex

    že se ti protáčela jen levá kola to je divné, pokud jedeš do 40km/h musí fungovat EDS tj. přibržďování předních kol. Na zadní nápravě žádné EDS není takže tam si difák dělá co chce, ale minimálně 3 kolka z toho být musí. Sám jsem zapadl několikrát a vždycky jsem se z toho dostal sám (i pokud jsem se zahrabal na břicho). Vyprošťování je vždy doprovázeno velkým zápachem (spojka, EDS na předních brzdách).
    Doopravdické 4x4: Tož projel jsem se Pasátem 1,9TDI a bylo to horší než moje Oct. Torsen žere podstatně více z výkonu motoru než Haldex. O jízdních vlastnostech si netroufám polemizovat. Je to něco za něco. Tvrdím že Haldex za ty prachy (tehdá 66kkč) nemá chybu a na víc nemám. Laškoval jsem s Outbackem (dovoz z Kanady) ale vycházel skoro stejně jako new Octávka. Závěr: příští rok nové - to samé v PD.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…