Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« to magic 2
BTW, Coupé 2.0 turbo 162kW proti TT 1.8turbo 165kW? A co jako? Coupé má 0-100 za 6,5s a TT za 6,6s.
Jistě mi vysvětlíš, proč je menší motor u VW při nižším objemu a vyšším výkonu horší ;o)
BTW, Z3 2.8 má při výkonu 142kW 0-100 za 6,3. Bez turba. Na pohodu. Kdo umí, umí. Navíc vzhled Z3 proti Fiatu... -
"-- skrytý --" 10.12.02 14:11
« Re: to magic
Tak za A: vykon? 20V turbo v Kappe, Fiatu Coupe, atd. Dost srovnatelny rozdil proti trapnemu VW, ne?. Pravda 2.0 oproti 1.8, ale asi vis o autech dost na to, abych ti nemusel vykladat, ze to je u turba fuk. Vykon ale prece neni tak dulezitou hodnotou, jak by se zdalo z nasich casopisu pro zeny. Dulezita je odvedena prace. A ta nehovori ve prospech VW u zadneho z jejich benzinovych motoru. Proste je neumej. Zase umej naftaky. Mas samozrejme pravdu, ze Maserati Ghibli Cup bylo nejvykonnejsi auto (165k z litru), ale je tam obrovsky cenovy rozdil oproti VW. A prestoze - pokud vim - motoricka spolehlivost byla o.k., z hlediska zachazeni (hlavne studeny starty) to melo svy nevyhody. A likvidovalo to spojky, kardany a prevodovky, jedna basen!
Za B: Ma-li auto trvaly pohon vsech kol (s alespon dvema uzaverkama), jsou veskere antiskluzy jen pro to, aby idiot na otazku "ma to antiskluz?" dostal odpoved "samozrejme". Antiskluz je k nicemu, hromada elektronickyho srotu pro oblbovani lajku. I na jediny pohaneny naprave, jedinym efektivnim resenim je spera. Treba prave ona Thema mela malou viskozu jako zaverku (30%) a fungovalo to fakt dobre za malo penez. Pokud je permanent 4x4 bez samosvoru, miva alespon uzaverku mez. dif (vyjimecne zad. dif.), aby to odnekud vyjelo. Znacne efektivnejsi nez antiskluz, ktery akorat znici spojku a brzdy. -
« Re: Jaký 4x4 má AudiTT?
Tak jsem pohledal na AUDIUSA:com a tam píší:
Haldex™ Clutch
Featured on TT quattro models, the Haldex™ clutch distributes power to the front and rear wheels to provide optimal traction. This power split is based on factors such as engine speed, wheel speed, and torque. In the absence of wheel slippage, this system defaults to front-wheel drive.
Tedy Audi Quattro TT má Haldex. Ten Stálý pohon všech kol quattro® není až tak stálý, mám pravdu? I když parametry Co2 jsou o dost vyšší, nemůže být ten haldex zapojen tak, aby byl 4x4 i když není prokluz, třeba při rozjezdu apod.? -
« Re: Jaký 4x4 má AudiTT?
Tak zkusím ještě jednou, jak má AudiTT uložen motor - příčně (jako Škoda) nebo podélně?
A ještě jedna věc mě zaujala, použitý motor (1.8T) je označován někde [Skoda, WV] jako 20V a jinde (AudiTT) jako 5V, když bude mít, myslím, stále jen těch 5x4 ventilů, předpokládám, že jde o historické důvody v označování? -
« to magic
Nechápu, jakou souvislost má BAS a permanentní 4x4. Prosím vysvětlit.
Ad výkon> Maserati v 90 letech mělo ještě daleko vyšší výkony. 2.0V6 biturbo mělo bez problémů 214kW. Zrovna themu bych ale neporovnával. Jsou tu jisté emisní limity a v roce 93 byly jistě jinde než o 10let později.
A k oslnivosti> Nechci 1.020Vt glorifikovat, ale zkus najít srovnatelnou 1.8 turbo v nynější produkci FIAT group ;o) -
« Re: Jaký 4x4 má AudiTT?
Uz se to tady parkrat propiralo a nemam chut se znovu rozepisovat jaky 4x4 ma to ktery osobni auto koncernu VW. Tak snad je jednoducha pomucka pro soucasnou produkci VW Group:
Ty osobni auta VW Group, ktery maji motor ulozeny podelne, maji trvale 4x4 s dif. Torsen (Audi od A4 nahoru, VW Passat a Phaeton).
Ty osobni auta, ktery maji motor ulozeny pricne, maji trvale pohaneny predek a pripinani zadni napravy pomoci Haldexu (A3, Golf, Sharan, Oktavka, Seaty, ...). -
« to matuS
Máš recht. S3 165kW má Haldex, tak ho jistě bude mít i TT.
BTW, proč píšeš, že klame VW? VW i Škoda to přiznávají! Klame AUDI (a občas Seat - zde je vidět ta jižní a severní větev :o) ), protože se jim Haldex nehodí do krámu. Oproti šnekovým diferenciálům (Torsen) není tak dobrý (i když normálním lidem stejně úplně stačí) a to by uškodilo jejich image. Stejně si 98% lidí myslí, že AUDI má prostě QUATTRO (TM).








Antiskluz nici brzdy, protoze pribrzduje kola, ktera vykazuji vyssi zrychleni nez nejaka mez. Bez ohledu na to, jestli ridic stale drzi plnej plyn. Dochazi k zoufalemu prehrivani brzd a jejich velmi rychlemu opotrebeni. Totez spojka.