Pohon 4x4 u osobních aut

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.02  15:15

    « Re: to magic 2

    Jenze to je prave ten problem; necti damsky casopisy, jezdi! TT je nejmin o 1 s na kilometr pomalejsi, nez Fiat Coupe, ktery nema ve sve kategorii obdoby, teda co se motoru tyce. Realna cisla jsou: Coupe 0-100 6,2 s TT 6,9 s, max. Coupe 253 km/h, TT 247 km/h, 1 km Coupe za 26,6 s, TT 27,5 s. Podivej se jenom na hodnoty tociveho momentu v jednotlivych otackach: 317 Nm na 2780/min proste TT neumi. Vysvetlit to neumim, sam nechapu, kde je zakopanej pes. BMW Z3 jsem nejel, nevim jak je na tom, jen znam BMW a jejich katalogova cisla versus skutecnost; Neverim jim ani to, ze je to auto...tipnul bych si kolem 7s. Priklad BMW M5 0-100: vyrobce 5,3s , skutecnost 6,2s, uvadeny vykon 400k, skutecnost -85 koni na 6. pokus!!! To je u tebe pohoda???? U mne je to obrovskej podvod!!!!!
    Antiskluz nici brzdy, protoze pribrzduje kola, ktera vykazuji vyssi zrychleni nez nejaka mez. Bez ohledu na to, jestli ridic stale drzi plnej plyn. Dochazi k zoufalemu prehrivani brzd a jejich velmi rychlemu opotrebeni. Totez spojka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  14:37

    « to magic 2

    BTW, Coupé 2.0 turbo 162kW proti TT 1.8turbo 165kW? A co jako? Coupé má 0-100 za 6,5s a TT za 6,6s.

    Jistě mi vysvětlíš, proč je menší motor u VW při nižším objemu a vyšším výkonu horší ;o)

    BTW, Z3 2.8 má při výkonu 142kW 0-100 za 6,3. Bez turba. Na pohodu. Kdo umí, umí. Navíc vzhled Z3 proti Fiatu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  14:17

    « to magic

    Proč by měl protiprokluz ničit spojku? A Co ten BAS?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.02  14:11

    « Re: to magic

    Tak za A: vykon? 20V turbo v Kappe, Fiatu Coupe, atd. Dost srovnatelny rozdil proti trapnemu VW, ne?. Pravda 2.0 oproti 1.8, ale asi vis o autech dost na to, abych ti nemusel vykladat, ze to je u turba fuk. Vykon ale prece neni tak dulezitou hodnotou, jak by se zdalo z nasich casopisu pro zeny. Dulezita je odvedena prace. A ta nehovori ve prospech VW u zadneho z jejich benzinovych motoru. Proste je neumej. Zase umej naftaky. Mas samozrejme pravdu, ze Maserati Ghibli Cup bylo nejvykonnejsi auto (165k z litru), ale je tam obrovsky cenovy rozdil oproti VW. A prestoze - pokud vim - motoricka spolehlivost byla o.k., z hlediska zachazeni (hlavne studeny starty) to melo svy nevyhody. A likvidovalo to spojky, kardany a prevodovky, jedna basen!
    Za B: Ma-li auto trvaly pohon vsech kol (s alespon dvema uzaverkama), jsou veskere antiskluzy jen pro to, aby idiot na otazku "ma to antiskluz?" dostal odpoved "samozrejme". Antiskluz je k nicemu, hromada elektronickyho srotu pro oblbovani lajku. I na jediny pohaneny naprave, jedinym efektivnim resenim je spera. Treba prave ona Thema mela malou viskozu jako zaverku (30%) a fungovalo to fakt dobre za malo penez. Pokud je permanent 4x4 bez samosvoru, miva alespon uzaverku mez. dif (vyjimecne zad. dif.), aby to odnekud vyjelo. Znacne efektivnejsi nez antiskluz, ktery akorat znici spojku a brzdy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  06:58

    « Re: Jaký 4x4 má AudiTT?

    Jasně, že má TT motor napříč. Ono se zase tak od S3 neliší... (zespodu)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 10.12.02  00:00

    « Re: to huf

    vw neklame, audi klame, skoda neklame.... ved vw je to vsetko dohromady, IMHO aj jeden marketingovy team.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  00:00

    « Re: Jaký 4x4 má AudiTT?

    Tak jsem pohledal na AUDIUSA:com a tam píší:


    Haldex™ Clutch

    Featured on TT quattro models, the Haldex™ clutch distributes power to the front and rear wheels to provide optimal traction. This power split is based on factors such as engine speed, wheel speed, and torque. In the absence of wheel slippage, this system defaults to front-wheel drive.


    Tedy Audi Quattro TT má Haldex. Ten Stálý pohon všech kol quattro® není až tak stálý, mám pravdu? I když parametry Co2 jsou o dost vyšší, nemůže být ten haldex zapojen tak, aby byl 4x4 i když není prokluz, třeba při rozjezdu apod.?

  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.12.02  00:00

    « Re: Jaký 4x4 má AudiTT?

    Oni to tam píší: this system defaults to front-wheel drive, takže na Haldexu se nic nezměnilo, stále bere primárně info z čidel ABS...


    A co nové AudiTT v příštím roce, stále vše při starém?

  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.12.02  23:56

    « Re: Jaký 4x4 má AudiTT?

    Tak zkusím ještě jednou, jak má AudiTT uložen motor - příčně (jako Škoda) nebo podélně?


    A ještě jedna věc mě zaujala, použitý motor (1.8T) je označován někde [Skoda, WV] jako 20V a jinde (AudiTT) jako 5V, když bude mít, myslím, stále jen těch 5x4 ventilů, předpokládám, že jde o historické důvody v označování?

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.12.02  20:05

    « Re: to magic

    BA, TRC, ABS apod. není a nemusí být jen výhradou dvoukolek... 4x4 taky mimo jiné nezvládne všechno (když s tím někdo neumí) a navíc je ta elektronika dneska módní..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.12.02  12:31

    « to magic

    A logicky, RS6 má torsen a přitom má ASR (podskupina ESP). Někteří lidé nekupují 4x4 na závody...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.12.02  12:29

    « to magic

    Nechápu, jakou souvislost má BAS a permanentní 4x4. Prosím vysvětlit.

    Ad výkon> Maserati v 90 letech mělo ještě daleko vyšší výkony. 2.0V6 biturbo mělo bez problémů 214kW. Zrovna themu bych ale neporovnával. Jsou tu jisté emisní limity a v roce 93 byly jistě jinde než o 10let později.

    A k oslnivosti> Nechci 1.020Vt glorifikovat, ale zkus najít srovnatelnou 1.8 turbo v nynější produkci FIAT group ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.12.02  12:12

    « Re: Jaký 4x4 má AudiTT?

    hmm - jenom Sharan nemá Haldex, ale viskozní spojku (je starej).................................
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.12.02  12:08

    « Re: Jaký 4x4 má AudiTT?

    Uz se to tady parkrat propiralo a nemam chut se znovu rozepisovat jaky 4x4 ma to ktery osobni auto koncernu VW. Tak snad je jednoducha pomucka pro soucasnou produkci VW Group:


    Ty osobni auta VW Group, ktery maji motor ulozeny podelne, maji trvale 4x4 s dif. Torsen (Audi od A4 nahoru, VW Passat a Phaeton).


    Ty osobni auta, ktery maji motor ulozeny pricne, maji trvale pohaneny predek a pripinani zadni napravy pomoci Haldexu (A3, Golf, Sharan, Oktavka, Seaty, ...).

  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.12.02  11:55

    « Re: Jaký 4x4 má AudiTT?

    4x4, 4Motion a Quatro jsou u koncernu VW pouze obchodní značky - nic víc.....................................…
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.12.02  11:48

    « Re: Jaký 4x4 má AudiTT?

    Logicky: kdyby to MELO permanent quattro, tak k cemu by tam byl antiskluz???? A brzdova asistence????? A ten oslnivy vykon: no, Thema 2.0 T 16v z roku 1993 je jen o neco rychlejsi....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.12.02  09:02

    « to matuS

    Máš recht. S3 165kW má Haldex, tak ho jistě bude mít i TT.

    BTW, proč píšeš, že klame VW? VW i Škoda to přiznávají! Klame AUDI (a občas Seat - zde je vidět ta jižní a severní větev :o) ), protože se jim Haldex nehodí do krámu. Oproti šnekovým diferenciálům (Torsen) není tak dobrý (i když normálním lidem stejně úplně stačí) a to by uškodilo jejich image. Stejně si 98% lidí myslí, že AUDI má prostě QUATTRO (TM).
  • 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 09.12.02  01:19

    « uz o tom rec bola

    uz sme sa o tom bavili, vw v tomto jednoducho klame. aj s3 ma v popise ze je to staly pohon 4x4 a pritom je to haldex...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.12.02  21:53

    « Re: Leon 1.8T 4x4 ?

    Leon je Haldex. Klasické 4x4 má od VW akorát audi a lamborghini... a sem tam nějaký originál VW (pod názvem syncro)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.02  22:00

    « Leon 1.8T 4x4 ?

    A Seat Leon 1.8T 4x4 132kW, to bude Haldex jako na Škodovkách, předpokládám.

    Výrobci k tomu moc inf. na stránkách nemají

Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…