Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« to magic
Mám...
Jinak, já jsem vyjmenoval Fiat a Lancii. Těm prckům se může dařit sebelíp, ale mají mizivé procento v prodejích koncernu a proto je jejich úspěch dost nanic...
BTW, Alfa 147GTA... Názor? Porovnání s R32??? Povídej, já si to vyfiltruju ;o) , ale jistě jsi mi schopen pomoct utříbít si názor na toho prcka. -
« Re: to magic (napred pribrzdovani nebo ubirani plynu ?)
Pavel_KR5: "lituji majitele aut" - avsak ASR lze i vypnout. A ABS s trochou snahy take.
Jak to asi funguje lze trochu vytusit z navodu k vozum a z lexikonu vyrobcu na svych webech, ale nic moc informacni davka to neni. Pravda, koho by to zajimalo? Ani ne 1% ridicu.
Huf: nemohu si pomoci, ale ASR mi také vydává škrklavý zvuk!
magic: mam pocit, ze (moje) ASR jak pribrzduje, tak i ubyra plyn, ostatne toto je v souladu s manualem, ale jde jen o dojem.
Jak poznám, v jakých jednotkách výrobce uvádí výkon? Přepočet HP mám na WWW pod odkazem Tuning odkazy, je tam HP a HP metric. Výkon udaný v kW je ale jenom jeden. Je tam i graf ze 2 aut měřených na Jarově (grafů je tam v sekci dwnld více), máš k tomu nějaké konkrétní připomínky?
Informaci, že to na Jarově "divně" měří mám ale z více stran, ale kde přesně je problém nevím. Je docela možné, že komu to naměří málo haní a naopak. Větrák ale mají dost velký. -
"-- skrytý --" 11.12.02 17:46
« Re: Hufe, prober se!
K brzde MAHA: Pokud je merene auto permanentni ctyrkolka tak nikdo nevi, co mereni ukaze. Casto uplny bludy, neustale se to opravovalo a ladilo, nevim, do jake faze to dostali ted, dva roky jsem tam nebyl. Dale je nutno vzit v potaz, ze Maha meri v DIN a ne v ECE, jak udavaji parametry evropsti vyrobci (nekdy krome Nemeckych). Vykon 186 koni podle ECE odpovida asi 190 konim podle DIN. Nevim, v cem ta bidnost spocivala? U vetsiny aut se nameri vic, nez vyrobce uvadi, pri porovnani s jinymi brzdami az prilis (viz casopis Automobilismo; tam meri uplne vsechno a zda se, ze s celkem solidni pravdepodobnosti). Pokud je auto preplnovane, muze byt problem v neodpovidajicim chlazeni intercooleru.
K Antiskluzum snad uz naposledy: temer vsechny systemy zacinaji nejprve pribrzovanim a potom teprve elektronickou regulaci vstriku (umi-li to). Neni to silena myslenka, vychazi se proste z toho, ze kolo, ktere klouze ma nizsi adhezi a tak se pribrzdi, cimz diferak prenese vic momentu na kolo druhe. Az pokud klouze i to, omezuje se vstrik, protoze je to operace, ktera ma taky sve nevyhody (stejne jako to pribrzdovani). Moje tvrzeni nespociva v tom, ze antiskluz je horsi nez nic, ale v tom, ze 10.000x lepsi je dat na tu napravu zaverku diferaku. Antiskluz ji nenahradi, je to lacina oblbovacka.
K Fiatu: Alfa Romeo, Ferrari a Maserati se prodavaji vice nez dobre, Fiat a Lancia ne. Fiat se nijak nepodbizi novinarum ani jine prizivnicke haveti, nepraktikuje prave vstricnou servisni politiku. Ekonomicke vysledky nemaji zase tak zle, jenom maji jine pocty, nez napriklad GM. Jinak je to firma levna jenom u nas, v Evrope jsou Fiaty dost drahy. Hledat souvislost mezi kvalitou produktu a jeho prodejnosti je blbost, asi nejhorsi operacni system osobnich pocitacu nese znacku Microsoft Windows. Nemas ji nahodou taky na svem pocitaci? -
"-- skrytý --" 11.12.02 15:37
« Re: Hufe, prober se!
To magic: Jaký je problém s brzdou Maha na Jarově. Prosím o bližší vysvětlení, neboť jsem tam absolvoval celkem 5 měření, vždy s velice bídným výsledkem pokud jde o rozdíl deklarovaného a naměřeného Mk. Děkuji. PS: Třeba nebyla chyba v mém autě... -
« to magic
S protiprokluzem jsi vedle. ASR u VW, TCS u Fordu a Volva, ASC+T u BMW ... ty všechny omezují Mk motoru.
Ohledně funkce EDS a ASR na Fabce... Když je v zimě sníh, tak to denně pozoruju. ASR pracuje sólově. EDS se zapojí jen pokud je potřeba. To, že děláš katalogy, Ti při objevování vlastností systému v reálu nepomůže.
Ad TT> Taky bych ho nechtěl. S4 nebo RS4 je zcela jinde, to je jasné.
Ad ždímání hader> Proč jsou tak super auta jako Fiat nebo Lancia, notabene levná, tak komerčně nespěšná? Jistě odpovíš, že nemají tak kvalitní marketing :o))) -
"-- skrytý --" 11.12.02 15:01
« Hufe, prober se!
Samozrejme pribrzdovani kol je to nejlevnejsi, co muze byt a dela to naprosta vetsina aut. Mozna vsechny, nevim. Jenom nektera auta reguluji vstrik (ale jsou draha). Pokud neco brzdi kola behem rozjezdu, tak jen naprosty lajk muze prohlasit, ze to nema vliv na spojku, k tomu neni co dodat... Teplota brzd stoupa pri brzdeni jaksi VZDY a zvlaste, pokud brzdy brzdi a motor pridava. Neni nutno tuto teplotu merit, k cemu by mi takova hodnota byla? Jedine k eliminaci antiskluzu. Regulace vstriku pri brzdeni je standardni jev, ktery vykazuje vetsina aut, cimz omezuji moznost brzdit levackou. Ten popis u Fabie neni nepresny, ty katalogy tady delame my. V AutoTIPu mne to nebavilo, bylo tam malo penez a brat penize za to, ze pisu lzi o zazracnych autech made in VW odmitam. Take odmitam ruzne tahy "z vdecnosti", ze me nekdo vezme na Hungaroring na testovani, tyden me hosti a jeste muzu prevratit novou trojku na boudu... Navic, jak jiz tu nekteri tvrdili zcela spravne, podvozek, brzdy a diferaky nikoho vlastne nezajimaji, dulezitejsi jsou zvasty o image, designu a vybave. A to zase nezajima mne.
Pokud Octavia 1.8T OPRAVDU prevysuje vyrobcem deklarovane hodnoty (hlavne ale doufam, ze to nejsou vysledky z Mahy na Jarove??? Nezapomen potom prepocitat vykon a Mk z DIN na ECE!!!!!!), tim lip. Moje osobni zkusenost takova nebyla, dnes to muze byt samozrejme jinak. Stejne je proti tomu petivalci Lancia jak vyzdimanej hadr tak o cem je neustale rec? TT je u mne mizerny auto a k recem o zaujatosti bych rad podotknul, ze jedine auto, ktere kdy ode mne dostalo 5 hvezd, byla Audi S4 (jeste s Torsenem). -
« to Pavel_KR5
Ten škodovácký popis ASR je nepřesný. Oni vychází z toho, že Každé auto mající ASR má také EDS. ASR poznáš podle kontrolky a EDS podle typického škrkavého zvuku. Však to vyzkoušej a uvidíš.
BTW, ASR jde vypnout, takže o pískání na křižovatkách nepříjdeš. Mně osobně ale průhraby nebaví. Přední náhon hrabe vždy. Hrabe Faforit, Wartburg i Trabant. Mně se líbí hrabačky u zadních náhonů. Taková M5 při burnoutu, to je podívaná. Když hrabe třeba Kadett, tak je to jen strašné kvičení a auto pořád skoro stojí :o))) -
« Re: to magic (napred pribrzdovani nebo ubirani plynu ?)
to Huf: Fajn, zkusim o tom moc nediskutovat :-))) Ted nemam zrovna moc casu, ale behem par tydnu vyzkousim doufam ASR nasi sluzebni Fabky na snehu a na konci roku na horach i nejaky auta s TCS.
Zatim jen popis ASR ze serveru Skodovky: "zaznamená-li ASR prokluzování, dojde k přibrzdění prokluzujícího kola, popřípadě ještě k ubrání plynu".
Jinak je mi celkem jedno, jestli je to tak jak je napsany vyse nebo jak tvrdis ty. Pokud je to jak rikas ty (tj. napred ubrani plynu, pak ev. pribrzdovani), tak jen trochu lituji majitele aut, ktery jim pri kazdym hrabnuti kol ubiraji plyn - to je houby radost ze zivota ;-))). To bych radeji mel jen to pribrzdovani prokluzujiciho kola, i pres nektere jeho negativa. -
« to magic
Kdopak Ti napovídal, že ASR brzdí kola? To bývalo někdy dávno u Porsche 944 (nebo 928 - teď nevím). Valná většina dnešních protiprokluzů ubírá výkon a pakliže se neprotáčí obě kola podobnou rychlostí, tak jedno z nich eventuelně přibrzdí EDS a otáčky srovná.
S Tvou poslední větou, že samosvor el. šrotem nenahradíš, souhlasím. Jen se zkus zamyset, kolik lidí kupuje 4x4 pro závodní účely (powerslide atd.) a kolik pro pohodovou jízdu při nižší adhezi.
Proč už neděláš v Autotipu? Že Tys jim ta auta moc huntoval ;o) -
« Re: mlzeni
magic: Když dáš nohu na brzdu, většina modernějších aut vypne plyn (pokud je elektrický), alespoň některé benzínové Octavie a Fabie tohle dělají - vyzkoušeno. Ty máš Fiata?
Kdy jsi působil v Autotipu? Na své stránce mám graf 1.8T sér., která vysoce překračuje parametry deklarované výrobcem: Výrobcem udávaný výkon: 132kW / 235Nm, Naměřený výkon: 142,5kW / 250Nm
"narustu teploty brzd stoupne" - skutečně měří teplotu brzd? Bloky v ABS RJ ukazovaly jen rychlost na kolech, ze bych tam teploty prehledl nebo je RJ nepublikuje ven (anebo mozna vubec nesleduje a jen brzdi a brzdi)? -
"-- skrytý --" 10.12.02 20:52
« Re: mlzeni
a) protiprokluzové systémy fungují vždy tak, že "hýbou" dávkou paliva a škrtící klapkou, případně ještě něčím, čím mohou omezit točivý moment motoru nezávisle na řidiči. Brzdy se z hlediska rozložení sil při rozjezdu použít nedají. I když myslím, že snad první koktávky to měly přes brzdy (proto cukaly) - jinak žádná normální automobilka to takhle úchylně nedělá. Dál - smyslem protiprokluzu není rozjet se, ale neprotočit kola. To je přesně opak uzávěrky diferenciálu, jejíž smyslem je rozjet se s tím, že ti bude fuk, když se nějaké kolo protočí. Tedy u silných čtyřkolek se nedivím, že protiprokluz pro nešiky montují (aby nespálili pneumatiky :o) ). A k tomu ničení spojky - pokud je spojka nesešlápnutá a v pořádku, tak se ničit bržděním nemůže - na styčných plochách spojky neexistuje žádná reakce. -
"-- skrytý --" 10.12.02 20:06
« Re: mlzeni
No, nevim proc by konkretni cisla mela byt mlzeni. ZA mlzice muzes byt spise povazovan ty..... Nevim, jestli BMW problem s motory vyresilo, kazdopadne moje zkusenost je tato: ani jeden benzinovy motor BMW nikdy nedosahl ani na setinu sekundy uvadeneho tociveho momentu. BMW M3 uz ve sve generaci z roku 1989 melo vyrazne potize nejen dosahnout uvadenych parametru, ale take s zivotnosti a spolehlivosti. A u VW 1.8T ani jeden motor, ktery byl za meho pusobeni v AutoTIPu meren, nedosahoval uvadenych parametru vykonu. Bohuzel to je moje zkusenost. Mozna mam smulu, ale mozna to o necem svedci. Dal se klidne prehrabuj v nemeckych katalozich a sni o dokonalosti jejich vyrobku. Mne je to fuk.
K niceni brzd a spojky: antiskluz dela totez, co si sam muzes nasimulovat: jed s autem, nech pravou nohu na plynu a levou mirne pribrzduj. Sam uvidis, co to udela s destickama a spojkou. Je pravda, ze nektere systemy i omezuji polohu skrtici klapky, ty jsou samozrejme podstatne lepsi. Presto i u nich se vyskytuje pribrzdovani kol, ktere vykazuje vsechny zminene problemy. Samosvor elektronickym srotem nenahradis! -
« Re: to magic
to magic: Taky by me zajimalo, jak antiskluz konkretne nici spojku (?). Jako ze razy od pribrzdovani jednoho kola se castecne siri zpet k motoru???? Ale to by se spojka nicila vzdy, kdyz dochazi k brzdeni s ABS a ridic neseslapne pedal spojky resp. nez seslapne i pedal spojky (?) .... (jen tak premyslim, rad se necham poucit).
Jeste k tomu prehrivani brzd. EDS urcite a ASR (TCS) asi taky, maji deaktivaci pribrzdovani mj. od narustu teploty brzd stoupne nad nejakou teplotu.








ASR čiže Antriebs-Schlupf-Regelung = omezení prokluzu náhonu (kol) ubírá plyn - snižuje Mk.
Když jsem měl Tvé nynější vozidlo (Octavii 20V turbo - 11/99), tak se ještě ASR nemontoval - kvůli mechanickému plynovému pedálu. Bylo tam jen EDS.
Díky těmto zkušenostem mohu zodpovědně prohlásit, že jediné, co dělá ASR, je ubrání plynu a blikání oranžového trojúhelníčku s šipkou. Žádný zvuk a žádné zásahy do brzd! Pokud se Ti při aktivaci ASR ozvalo to škrkání taky, tak fungovalo i EDS. Do jaké míry systémy spolupracují, nevím. Že ale umí pracovat každý zvlášť, vím jistě.