Pohon 4x4 u osobních aut

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  17:38

    « to magic

    Zkus si stoupnout, dej si náčiní bokem, zase si sedni a zkus psát jako novinář a ne jako traktorista z Dolní Lhoty. Osobně si myslím, že si tu léčíš mindráky z toho, že Tě už v AutoTIPu nechtěli...

    BTW, Tys postavil proti sobě Themu a RS nebo vycházíš s továrních údajů? ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.12.02  16:32

    « Re: Hufe, plati te snad za to?

    Ano. Nevim, v cem soudruzi z BRD udelali chybu, ale faktem je, za ta staricka Thema ma motor 2.0 T 16V o vykonu 177 koni pri 5600/min a 283 Nm pri 2750/min. A je proste asi o 1,5-2 sec na km rychlejsi nez Octavia RS (na rovine, v zatackach jeste o vic). Je to souhr duvodu, ale pokud neveris - vyzkousej A NEZER PORAD TY PRIBLBLY KATALOGY!!!! Delas ze sebe jen idiota; jestli te za to plati, pak to mozna chapu, ale zadarmo...???? Ja vim, ze 19letej kluk co sedi od rana do vecera u internetu ma vzdycky trochu unahleny soudy, ale ty se chavas ... ponekud nevhodne. Jestli je motor 1.8T od VW dobrej nebo ne, to nevim. Mne neuchvatil, ale to nic neznamena. Jen mam vyzkousene to, co tvrdim (vzdycky, na rozdil od tebe). Na lanciacky 16v turbo proste nema! A nemyslim si (na rozdil od jinych), ze zasadnim duvodem je tech 5 ventilu. Turbomotory nejsou tak citlivy na pocet ventilu, protoze je smes rvana do valce pod tlakem, takze jeji mnozstvi je zavisle i na vice faktorech (pln. pretlak, teplota vzduchu, delka sani, regulace proudeni...) a je fakt, ze i obycejnej prastarej 8v z roku 1988 chodil podtatne lip, nez 20v v "eresu". Opakuji, ze NEVIM PRESNE PROC JSOU TI ROMANI LEPSI. Faktem zustava, ze to ti germani nevedi taky, protoze by s tim asi neco udelali.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  16:23

    « Re: Hufe, prober se!

    2 imaxim-nejdrazsi ESP jsem myslim videl u Forda-nejlevnejsi maji Frantici a napr. hodne typu Renaultu ho ma temer standardne!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  16:22

    « Re: to mráček

    to Petr-EDS musi mit i cidla na teplotu brzd, pokud se brzdy prehrivaji, EDS se deaktivuje! Neni to jen software!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  15:09

    « to Flavio

    On nemá ABS. Má m.r. 2000, RXE.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  14:30

    « Re: to Huf

    Vůbec jsem nepochopil z jakého důvodu Tvůj kámoš používá levačku k brzdění k tomu ještě v Cliu. Jaký to má praktický význam? Já jsem to konkrétně v Cliu (1.4 16V) zkoušel a byla to hrůza. Malý cit v mé levé noze v kombinací s jedovatostí brzd způsoboval neustálou aktivaci ABS.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  13:15

    « Re: Hufe, prober se!

    to nasrot: Mily nasrote, kdyz uz stojis na brzdach na rovine ve stojicim aute :-))), tak mas jiste cas se zhluboka zamyslet.

    Psal jsem, ze "sila a moment nejsou podmineny pohybem", to znamena ze mohou (ale taky nemusi) byt vyvijeny staticky.

    Diskuze byla preci o brzdeni se zablokovanymi koly (a o prenosu momentu v teto situaci k motoru) a ne o spani v aute na parkovisti ;-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.12.02  11:01

    « Re: Hufe, prober se!

    GeorgRolf: mez adheze uvádím z toho důvodu, že tou je omezena síla, kterou je možné jakkoliv přenést na vozovku - nezávisí na tom, jestli mi kola kloužou kvůli motoru nebo kvůli brzdě, síla působí stejná. Důkaz, že kola proklouznou líp od brždění ukazuje pouze na to, že brzdy mají větší výkon. Prostě maximální působící brzdná síla z kol na motor je dána jen adhezním omezením - větší sílu prostě nepřenesu ani kdybych se rozkrájel :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  10:59

    « to Flavio

    1.8 20V turbo je dobrý motor. Bez obav prohlásím, že velmi nadprůměrný. Haní ho lidé mající konkurenční, zatrpklíci a možná majitélé BMW s přídomkem M. Poslední skupině to rád prominu. Ostatních 2 je mi trochu líto.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.12.02  10:57

    « Re: Hufe, prober se!

    Pavel_KR5: když kolo i auto stojí a já stojím na brzdách na rovině, kde se vezme síla, která bude vytvářet kroutící moment?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  10:57

    « to magic

    Jsi asi dost přepracovaný. Dej si pauzu, dej si KitKat :o)

    BTW, v zásadě s Tebou souhlasím. Jen mám pocit, že si při každém psaní do MC sedíš na koulích.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  10:48

    « Re: Upresneni, to magic

    "Octavia RS je vedle teto starenky trapna (ale to je i konstrukci podvozku, brzd, motoru atd)." Konstrukcí motoru? V čem je motor 1.8T špatný? Rád se poučím.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.12.02  10:34

    « Upresneni

    Ta spojka nemusi vyslovene klouzat tak, aby to clovek poznal. Ale vetsinou (alespon u Oct. RS) dost smrdi. Vzrusta jeji teplota a casem klesa zivotnost lamely. To by tolik nevadilo, lamela stoji celkem par korun. Problem je v tom, ze kdyz z takto resenyho auta vyndas pritlacak, tak je modrej a da se loupat nehtem! Samozrejme u auta 1.6/101 k to asi tak daleko nedojde, ten takovej kroutak nevyvine. Ale jak rikam, neresim, jestli je ASC, EBD, DSC nebo KSC ci OPBH lepsi nez nic, myslim si, ze kdyby vyrobci misto techto el. potratu namontovali normalni speru (nebo nedejboze permanent quattro), tak proste udelaji lip! Je to jen lacina nahrazka a kydy, ktery to vychvalujou mi lezou na nervy (protoze jich tady denne musim cist spoustu). Je to mlaceni prazdny slamy a pokud se k tomu prida zivotni styl, image a podobny zvasty, tak se z toho snad kazdymu, kdo ma nejakej vztah k tomu cernymu remeslu, musi delat na bliti. Proto jsem uvadel i jako priklad tu prastarou Themu i.e. Turbo z roku 1988, ktera ma vpredu jednoduchou prtavou viskozu za par krejcaru, jejiz cinnost se vyzname podili mj. i na tom, ze nova Octavia RS je vedle teto starenky trapna (ale to je i konstrukci podvozku, brzd, motoru atd). Problem je v tom, ze kazdej novopecenej majitel nablejskanyho "ereska" si mysli opak a potom, co shledne svuj omyl se radeji zabije a vyvrazdi i celou vesnici, jen aby si vylecil svy komplexy za 680.000,- Kc! A je to jen v otazce konstrukce auta, ne v katalogovejch kecech !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  07:22

    « Re: to mráček

    Huf> za 21700 to ma skodovka jen pro auta, ktery uz maji ABS+ASR(+MSR/EDS) - tedy Ambiente/Comfort a Elegance. Do tech, co toto nemaji, ESP nedokoupis - dokoupis prave jen ABS. Maxi-dot bych chtel taky, je to hezka hracka :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  07:05

    « Re: Hufe, prober se!

    to magic: U některých aut (jako například u mé zadokoly) se brzdou odlehčí zadek a plným plynem se protočí zadní kola a auto rozhodí do smyku. Docela hezky se tak uvádí auto do driftu. Když je spojka uzamčená (nevyšlápnutá), skoro vždycky povolí zadní kola, pokud to nějakej * nezkouší na čtyřku nebo pětku. V absolutním případě to dojde tak daleko, že to ubrzdíš a motor chcípne. Ale že by se začala protáčet uzamčená spojka, to jsem nezažil. A že s tím dělám lecjaký kraviny. Pravda je, že nejvíc se v tomhle režimu namáhají brzdy. Toť můj názor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  02:03

    « Re: to mráček

    Za 21700 bych si to dokoupil, kdyby to šlo, i když, kdo ví, třeba v ŘJ ABS ten program je, stačí dodat čidla a aktivovat (podobně jako tempomat)?


    Za ASR chtějí 6500 a to je jen software v ŘJ ABS, je otázka, zda je to fyzicky jiná ABS jednotka nebo stejná a stačí její aktivace + vypínač ASR.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  01:54

    « Re: Hufe, prober se!

    Ví kdo, kde jsou umístěny ty obvodová čidla pro EDS?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  01:51

    « ASR a EDS a ESP názorně

    ad přibržďování za jízdy: Pokud brzdí levačkou, pak nemá MBA/EBA, to by se mu možná nemuselo vyplatit.


    GeorgRolf: to je pravda, je nutno dělit brždění a přibržďování, nikdy by mě nenapadlo šlápnout naplno brzdu a nevyšlápnout spojku


    ASR a EDS a ESP názorně (s animací):

    www.audi.cz/lexicon/p/asr.php


    www.audi.cz/lexicon/e/eds.php


    www.audi.cz/lexicon/e/esp.php

  • 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 13.12.02  00:00

    « ad spojka

    pri nudzovom brzdeni (aj s ABS aj bez neho) doporucuje vzdy vysliapnut aj spojku
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.12.02  17:45

    « Re: Hufe, prober se!

    Ohledně debaty spojka kontra brzdy... Nevím proč řešíte mez adheze,ta se mezi brzdami a spojkou nijak neuplatní. Ta síla o které diskutujete působí mezi motorem a brzdami a nikoliv mezi "něčím" a vozovkou. C téhle debatě má jednoznačně pravdu magic. Pokud motor vyvíjí nějakou sílu a v tutéž chvíli brzdy brzdí,tak se ta síla projeví především na spojce (a převodovce,hřídelích atd...ovšem spojka je v tomto řetězci nejslabší článek). A to že brzdy dokáží působit větší silou než motor se dá jednoznačně prokázat i tím,že kola snadněji proklouznou při brždění než při akceleraci.Nemluvě o tom,že nástup brzdné síly je mnohem prudší,než nástup síly motoru. A to vše opravdu působí na spojce jak říká magic...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…