Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 13.12.02 16:32
« Re: Hufe, plati te snad za to?
Ano. Nevim, v cem soudruzi z BRD udelali chybu, ale faktem je, za ta staricka Thema ma motor 2.0 T 16V o vykonu 177 koni pri 5600/min a 283 Nm pri 2750/min. A je proste asi o 1,5-2 sec na km rychlejsi nez Octavia RS (na rovine, v zatackach jeste o vic). Je to souhr duvodu, ale pokud neveris - vyzkousej A NEZER PORAD TY PRIBLBLY KATALOGY!!!! Delas ze sebe jen idiota; jestli te za to plati, pak to mozna chapu, ale zadarmo...???? Ja vim, ze 19letej kluk co sedi od rana do vecera u internetu ma vzdycky trochu unahleny soudy, ale ty se chavas ... ponekud nevhodne. Jestli je motor 1.8T od VW dobrej nebo ne, to nevim. Mne neuchvatil, ale to nic neznamena. Jen mam vyzkousene to, co tvrdim (vzdycky, na rozdil od tebe). Na lanciacky 16v turbo proste nema! A nemyslim si (na rozdil od jinych), ze zasadnim duvodem je tech 5 ventilu. Turbomotory nejsou tak citlivy na pocet ventilu, protoze je smes rvana do valce pod tlakem, takze jeji mnozstvi je zavisle i na vice faktorech (pln. pretlak, teplota vzduchu, delka sani, regulace proudeni...) a je fakt, ze i obycejnej prastarej 8v z roku 1988 chodil podtatne lip, nez 20v v "eresu". Opakuji, ze NEVIM PRESNE PROC JSOU TI ROMANI LEPSI. Faktem zustava, ze to ti germani nevedi taky, protoze by s tim asi neco udelali. -
« Re: to Huf
Vůbec jsem nepochopil z jakého důvodu Tvůj kámoš používá levačku k brzdění k tomu ještě v Cliu. Jaký to má praktický význam? Já jsem to konkrétně v Cliu (1.4 16V) zkoušel a byla to hrůza. Malý cit v mé levé noze v kombinací s jedovatostí brzd způsoboval neustálou aktivaci ABS. -
« Re: Hufe, prober se!
to nasrot: Mily nasrote, kdyz uz stojis na brzdach na rovine ve stojicim aute :-))), tak mas jiste cas se zhluboka zamyslet.
Psal jsem, ze "sila a moment nejsou podmineny pohybem", to znamena ze mohou (ale taky nemusi) byt vyvijeny staticky.
Diskuze byla preci o brzdeni se zablokovanymi koly (a o prenosu momentu v teto situaci k motoru) a ne o spani v aute na parkovisti ;-))) -
"-- skrytý --" 13.12.02 11:01
« Re: Hufe, prober se!
GeorgRolf: mez adheze uvádím z toho důvodu, že tou je omezena síla, kterou je možné jakkoliv přenést na vozovku - nezávisí na tom, jestli mi kola kloužou kvůli motoru nebo kvůli brzdě, síla působí stejná. Důkaz, že kola proklouznou líp od brždění ukazuje pouze na to, že brzdy mají větší výkon. Prostě maximální působící brzdná síla z kol na motor je dána jen adhezním omezením - větší sílu prostě nepřenesu ani kdybych se rozkrájel :o) -
"-- skrytý --" 13.12.02 10:34
« Upresneni
Ta spojka nemusi vyslovene klouzat tak, aby to clovek poznal. Ale vetsinou (alespon u Oct. RS) dost smrdi. Vzrusta jeji teplota a casem klesa zivotnost lamely. To by tolik nevadilo, lamela stoji celkem par korun. Problem je v tom, ze kdyz z takto resenyho auta vyndas pritlacak, tak je modrej a da se loupat nehtem! Samozrejme u auta 1.6/101 k to asi tak daleko nedojde, ten takovej kroutak nevyvine. Ale jak rikam, neresim, jestli je ASC, EBD, DSC nebo KSC ci OPBH lepsi nez nic, myslim si, ze kdyby vyrobci misto techto el. potratu namontovali normalni speru (nebo nedejboze permanent quattro), tak proste udelaji lip! Je to jen lacina nahrazka a kydy, ktery to vychvalujou mi lezou na nervy (protoze jich tady denne musim cist spoustu). Je to mlaceni prazdny slamy a pokud se k tomu prida zivotni styl, image a podobny zvasty, tak se z toho snad kazdymu, kdo ma nejakej vztah k tomu cernymu remeslu, musi delat na bliti. Proto jsem uvadel i jako priklad tu prastarou Themu i.e. Turbo z roku 1988, ktera ma vpredu jednoduchou prtavou viskozu za par krejcaru, jejiz cinnost se vyzname podili mj. i na tom, ze nova Octavia RS je vedle teto starenky trapna (ale to je i konstrukci podvozku, brzd, motoru atd). Problem je v tom, ze kazdej novopecenej majitel nablejskanyho "ereska" si mysli opak a potom, co shledne svuj omyl se radeji zabije a vyvrazdi i celou vesnici, jen aby si vylecil svy komplexy za 680.000,- Kc! A je to jen v otazce konstrukce auta, ne v katalogovejch kecech !!! -
« Re: Hufe, prober se!
to magic: U některých aut (jako například u mé zadokoly) se brzdou odlehčí zadek a plným plynem se protočí zadní kola a auto rozhodí do smyku. Docela hezky se tak uvádí auto do driftu. Když je spojka uzamčená (nevyšlápnutá), skoro vždycky povolí zadní kola, pokud to nějakej * nezkouší na čtyřku nebo pětku. V absolutním případě to dojde tak daleko, že to ubrzdíš a motor chcípne. Ale že by se začala protáčet uzamčená spojka, to jsem nezažil. A že s tím dělám lecjaký kraviny. Pravda je, že nejvíc se v tomhle režimu namáhají brzdy. Toť můj názor. -
« Re: to mráček
Za 21700 bych si to dokoupil, kdyby to šlo, i když, kdo ví, třeba v ŘJ ABS ten program je, stačí dodat čidla a aktivovat (podobně jako tempomat)?
Za ASR chtějí 6500 a to je jen software v ŘJ ABS, je otázka, zda je to fyzicky jiná ABS jednotka nebo stejná a stačí její aktivace + vypínač ASR. -
« ASR a EDS a ESP názorně
ad přibržďování za jízdy: Pokud brzdí levačkou, pak nemá MBA/EBA, to by se mu možná nemuselo vyplatit.
GeorgRolf: to je pravda, je nutno dělit brždění a přibržďování, nikdy by mě nenapadlo šlápnout naplno brzdu a nevyšlápnout spojku
ASR a EDS a ESP názorně (s animací):
www.audi.cz/lexicon/p/asr.php
www.audi.cz/lexicon/e/eds.php
www.audi.cz/lexicon/e/esp.php -
« Re: Hufe, prober se!
Ohledně debaty spojka kontra brzdy... Nevím proč řešíte mez adheze,ta se mezi brzdami a spojkou nijak neuplatní. Ta síla o které diskutujete působí mezi motorem a brzdami a nikoliv mezi "něčím" a vozovkou. C téhle debatě má jednoznačně pravdu magic. Pokud motor vyvíjí nějakou sílu a v tutéž chvíli brzdy brzdí,tak se ta síla projeví především na spojce (a převodovce,hřídelích atd...ovšem spojka je v tomto řetězci nejslabší článek). A to že brzdy dokáží působit větší silou než motor se dá jednoznačně prokázat i tím,že kola snadněji proklouznou při brždění než při akceleraci.Nemluvě o tom,že nástup brzdné síly je mnohem prudší,než nástup síly motoru. A to vše opravdu působí na spojce jak říká magic...








BTW, Tys postavil proti sobě Themu a RS nebo vycházíš s továrních údajů? ;o)