Pohon 4x4 u osobních aut

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.02  17:38

    « Re: to asimov

    s dvouventilem to bude asi horší. Ale teď LAMA na www.alfa-romeo.cz nabízel 3,0 24V ve výbavě SUPER z roku asi 95 za nějakých 60 tisíc na papírech. Jenže to fakt žere mnohem víc než dvouventil. Ale 220 koní.......
    Zkus napsat do diskuze na jméno Romeš požadavek. Dělá jen 164ky a má jich plnou zahradu :)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.02  17:19

    « Re: to asimov

    huf> Fabku budes prodavat ? Za sto bych ji koupil :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.12.02  17:19

    « Bez nadpisu

    Tak spis nez M-coupe bych sahnul po M3 E36. Jezdil jsem v obojim dokonce M3 jsem mel nekolik. M-coupe ma takovej divnej image a vypada a chova se trochu jako hracka s ulitlym designem. Stare napravy ze stare trojky a levny interier tomu napomahaj. Ale zpatky k 4x4 ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.02  16:14

    « Re: to asimov

    2asimov: ty si moja krvna skupina. Nevies o nejakej 164-ke, ale s tym starym dvojventilovym trojlitrom? Tie, co jazdia u nas, su v dost dezolatnom stave a ja ten motor regulerne milujem :-)) V akych cenach sa u vas tieto Alfy predavaju?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.02  14:31

    « Re: to asimov

    Naftu bych si nepořídil, ale jel sem ve 156 2,4 JTD a jelo to jako hovado.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.02  14:24

    « to asimov

    Jsem si řekl, že to chce trochu odvaz. Jen nevím, kdy to provedu. Na léto pojedu se svojí ženšinou ven a vrátím se až tak na jaře dalšího roku. Možná to nechám na potom. V každém případě, DOST BYLO DIESELŮ!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.02  14:22

    « Re: to asimov

    Tak v týhle kategorii se nepohybuju :))) takže kolem 100.000 je to pro mě reálný. A za to můžu mít jen nabroušenýho Itala. u nás je nikdo nechce, takže sou za pusu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.02  14:17

    « to asimov

    Ano. Vnímám to podobně. Možná proto jsem se po úmyslech koupít E31 840Ci, potom E36M3 a kdo ví, co ještě, ustálil a jak to půjde, koupím Z3M Coupé. Je to auto, které jsem si zamiloval. Jízdní výkony - paráda. Vzhled - brutální... Cena vozu r.v. 98 kolem 800tisíc se mi jeví v pohodě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.02  14:14

    « Re: to asimov

    huf: jinak to ber tak, že sem chorej z Alf, takže Alfa je best a přes to nejede vlak :))))
    Teď sem o víkendu prolezl 164ku 3,0 SUPER v kůži z roku 96 a už vím, že to bude moje další ojetina :))) Auto mám jen na zábavu, takže spotřebu neřeším a chci hlavně výkon a jízdní vlastnosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.02  14:12

    « to asimov

    Jo, to je asi pravda. Podle nich pohodlné plavidlo = dobré jizdní vlastnosti. Blbost. Já s itaky myslím, že 147 je dobrá. Škoda, že s ní nemám zkušenosti. GTA musí být super!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.02  14:03

    « Re: to asimov

    no jo máš pravdu :))) ten diesel beru zpět....
    Jinak k testu 147čky asi tolik, že sem jich četl dost a pokaždý to dopadlo úplně jinak. Takže dám na vlastní zkušenost a podle mě to auto jede jak po kolejích. A ten motor má síly na rozdávání.
    Nedávno, tuším v AutoTipu, někdo napsal, že je to auto moc tvrdý ( a tudíž špatný). Srovnávali ho s trojkovým peugeotem a ta houpačka jim přišla perfektní. tomu co někde napíšou už dávno nevěřím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.02  12:36

    « to asimov

    TDI PD se už přes rok vyrábí ve verzi 150PS. K jízdním vlastnostem bych podotkl, že právě 147 2.0TS to v jakémsi testu před pár měsící dost prosrala...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.02  12:31

    « Re: to magic 2

    HUF: mrkni se někde na parametry motorů co dělá Alfa a porovnej s VW. Začni u dvoulitrů JTS nebo TS, pak se podívej na V6ky a na závěr JTD (poslední model 1,9 JTD má 140 koníků a pokud vím, tak TDI-PD se v tomhle výkonu v sérii zatím neobjevilo).
    Ale není to jen o motorech, v každé alfě mám jistotu mnohem lepšího podvozku, než u VW ve stejné kategorii. Sousedovi z baráku hrubě ujela v serpentýnách 147čka 1,6. A on jel ve svém Golfovi VR6. Je jasný, že Alfa je mladší, ale ten Golf se tváří jako sportovně střižený auto.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.12.02  11:38

    « Diferak a LSD

    Co kdyz je auto na zvedaku a tocim jednim kolem a na druhe strane napravy se kolo neotaci proti. Co to znamena? Ma to LSD nebo NE?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.02  11:19

    « Re: Hufe, prober se!

    našrot..pořád je to my o voze a ty o koze..jednak původně tahle debata nezačala tématem o brzdění levou,ale debatou o elektronických pomůckách jako je např EDS,které pod plynem přibržďují kola. Za další...hlavním tématem bylo,zda tímto trpí nebo netrpí spojka...čili nevím,proč by v tomto tématu měla hrát nějakou roli adhezní síla mezi koly a vozovkou (důležitá hodnota to je,ovšem nikoliv pro tuto debatu),jelikož ta působí po jiné dráze než je dráha námi probíraná. A tady opravdu není důležitá síla,kterou můžeš dostat z auta na silnici,ale je tu důležitá síla,kterou můžeš dostat z brzd k motoru a naopak(ať tak nebo onak,vždy se tyto proti sobě působící síly střetnou na spojce). A k té převodovce...tohle mi úpřijde jako cyhtání za slovíčko...já jednak léta jezdil s off roady,které zpravidla tříhřídelovou převodovku mívají a druhak je to opět mimo toto téma..podstatné je,že se u většiny aut dělá čtvrtý rychlostní stupeň blízký 1:1...a není zas tak podstatné zda je to 0,98562:1,nebo 1,086427:1..jde jen o to,o kolik se moment působící na spojce zvětší nebo zmenší..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.12.02  11:00

    « Re: Hufe, prober se!

    GeorgRolf: v tom vašem přenosu sil je ale trošku háček - pokud přidávám plyn a současně brzdím, tak mi neustále jde také o to, abych přidával, tedy brzdím málo, aby "motor překroutil brzdy", tudíž se veškeré ztráty odehrávají na brzdách. A když budu brzdit moc, tak mi motor chcípne, protože se opět všechny ztráty budou odehrávat na brzdách, protože tam už reakční moment je (když už mi brzdy prokluzují, tak se mi nerozepne další člen celé soustavy, protože jí do rovnováhy uvádějí brzdy). Jinak - 4° převodovky pro os. auta, které se v 99% případů dělají dvouhřídelové, nemůže být nikdy 1:1, protože tam takový převod není možné udělat (z důvodu životnosti) - na to by byla třeba převodovka tříhřídelová. A konečně k té adhezi - uvádím jí tu proto, protože je to prostě maximální síla, kterou můžu dostat z auta na silnici a naopak. Víc ne, tudíž je to velmi důležitý parametr.
    btw.: tak mě ještě napadlo něco pro magica: co se ti tak na tom RSku může při sešlápnuté brzdě a plynu pálit, když tu mnozí a myslím i ty psali, že při této kombinaci sešlápnutých pedálů se plyn u VW vypíná..?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.02  10:46

    « Re: Hufe, prober se!

    Našrot...ale my se nabyvíme o tom,jakou sílu přeneseš na vozovku.My řešíme sílu,která působí na dráze Brzdy-převodovka-spojka-motor. Čili síla,která působí na spojku jakožto nejslabší článek řetězu. Myslím,že když si to namaluješ mělo by ti to být jasnější. Jakákoliv síla přenesená na vozovku se v tomto případě prostě neuplatní,protože je to zcela mimo zájem naší diskuze. Protože na motor nepůsobí žádná adheze kol s vozovkou,ale síla(taky vlastně adhezní) kterou působí brzdové destičky na kotouč brzd a dále na převodné ústrojí. Je ovšem nutno přiznat,že síla (kroutící,nebo lépe řečeno brzdící moment)působící od brzd přes převodovku na spojku se zmenšuje (dělí) převodovým poměrem jednotlivých stupňů převodovky (pokud je zařazen nižší stupeň než 4... ta bývá zpravidla 1:1 a v případě pětky se síla násobí)...čili převodovka v tomto směru funguje obráceně než při akceleraci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.12.02  02:05

    « Re: Hufe, prober se!

    Pavel_KR5: fajn - a když máš zablokovaná kola, tak je držíš čím? Kde se ztrácí moment? Brzdíš snad spojkou?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.02  03:29

    « ABS, EDS, ESP - jaké řídíci jednotky máte?

    Jistě že musí mít ABS. Mě šlo o to, zda lze EDS implantovat do již dodaného vozu, protože za 21700 je cena v prvovýrobě (k vyráběnému vozu), zbývá také otázka, zda jde jen o doplnění čidel + aktivace v ŘJ, nebo se mění celá ŘJ ABS za jiný model? Implantaci Climatronicu k manuální klimatizaci také nikdo nechce udělat, tedy 18000 Kč jsem chtěl dát, ale není komu, nikomu se to nechtělo dělat.


    Pokud máte někdo katalogové číslo jednotky ABS na Octavii (s/bez ASR, s/bez EDS), tak můžeme zkonfrontovat produktová čísla (někde mám výpis všech ŘJ z Octavie) a dobrat se výsledku. Lze přečíst VAG nebo z ETKA katalogu.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.02  17:42

    « to magic 2

    Jo, a splňovala Lancia Thema z roku 1988 emisní normy EU 4? Jistě ne. Nemyslíš, že je to potom trochu nerovný souboj? Přehlcený 2.0T 16V bez emisních nároků a 1.8T 20V splňující EU 4? Na novináře se trochu moc rozjíždíš. Nakonec s Tebe vypadne, že máš Lancii nebo Fiata a vše se rázem vysvětlí...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…