Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: asimov
Litrovej výkon u této V6ky není rozhodně na špici, ale na druhou stranu jsou tyhle šestiválce pokud je vyloženě nekurvíš nesmrtelný. S jedním takovým jezdím a je v super stavu i po 170000km. Naproti tomu třeba VTEC motory mají nejvyšší výkony na litr, ale ten stav po 200000 bývá žalostnej.
Cena kolem mega a 4x4 se dělat nebude, škoda, ale asi by to tam už nenacpali. -
« Re: Hufe, prober se!
našrot..toto je můj poslední příspěvek na toto ryze teoretické téma,před tím,než začnu pochybovat o tvém zdravém rozumu. Takže...představ si auto zvednuté na zvedáku,se všemi koly zvednutými od země..nastartuješ motor,přidáš plyn,sešlapáneš spojku,zařadíš rychlost,pustíš spojku,a držíš motor řekněme v otáčkách ideálního kroutícího momentu... a v tuto chvíli např.levou nohou sešlápneš brzdu... otázka zní: "Bude na otáčející se kola a tím pádem i na poloosy,kardan,převodovku, SPOJKU a motor působit nějkaká brzdná síla,nebo ne????" Pokud ano,tak kde se podle tebe vezme,když na kola v tuto chvíli nepůsobí ŽÁDNÁ ADHEZE???? Pokud ti ani tento polopatický příklad neotevřel oči,myslím,že shledám tuto debatu za bezpředmětnou... -
"-- skrytý --" 18.12.02 09:07
« Seda je teorie, zeleny strom zivota
Nerealnost nekterych teorii jenom dokladuje prastara historka z CVUT Praha: "Pane kolego, zde mate teplomer a stopky a zmerte vysku teto mistnosti." Snad kazdy student zmakne spocitat drahu padajiciho teplomeru (esserovnapulgetenadruhou) i odpor padajiciho teplomeru (efixrovnaseceixpulesrovenadruhou) a dospeje k hodnote, ktera o pouhych nekolik (i desitek) centimetru neodpovida vysce mistnosti, zmerene beznym metrem z kovomatu za 30 Kc. Ja uz merim vysku mistnosti radeji tim metrem. Zakladem problemu bude mozna hodnota tihoveho zrychleni, ktera logicky nemuze byt konstantni (ovlivnuje ji poloha zeme vuci ostatnim planetam, nesouosost zemske rotace, nerovnomernost rozlozeni zemske hmoty, nekonstatni rychlost rotace, atd.), dale odchylka i tech nejpresnejsich mereni, zakriveni trajektorie padajiciho teplomeru vlivem zemske rotace a urcite jeste spousta veci, ktere me ted mezi dvema prac. ukoly nenapadaji. Jenom bych byl na rozdil od jinych opatrnejsi v radikalnich vyjadrenich. Opakuji, ze nevim kde je jadro problemu. Pamatuju si jen, ze jsme to na skole probirali a zaver pro mne z toho vyplynul, ze je to tak. Pote jsem se s faktem prekroceni zpomaleni pres 9,81 m/s2 setkal jeste ve Ferodu v Kostelci na zatez. zkouskach, v Barumu ve Zline a na exkurzi u Bremba. -
matuS 18.12.02 00:00
« Bez nadpisu
Na speciálních pneumatikách, které se používají např. u F1ček může dojít k tomu tvarovému styku, takže jejich zrychlení je cca 2,83 s na 100 km/h a to je maximum, kterého se dá u běžných automobilů dosáhnout
beries f1 ako bezny automobil? lebo potom zoberme ako bezny automobil dragracery, a tie zrychluju z 0-100 aj z 0-200 este rychlejsie ako f1. -
« Re: asimov
To uz je slusny (na to jsem neprisel, ptz se jeste neda koupit), tech 184 kW, no prepocteno vykon na litr priznejme si, dobry, ale zazrak ne, jsou mototry s lepsim pomerem, ale podvozek neumim srovnat, nejel jsem v Alfe, priznavam. To auto je dost napadne, to se Alfistum libi. A cena a 4x4? -
« ASR a EDS
Pred casem se, tusim zde, hovorilo o ASR/EDS. Auta, ktera nemaji ESP, maji namisto vypinace ESP vypinac ASR. Kdyz se vsak vypne ASR, tak EDS stale bezi dale, tedy EDS nejde vypnout, vedeli jste tohle?
Take ASR se aktivuje (samozrejme pokud je zapnuto) jen "nekdy" a algoritmus mi unika. ASR beru jak vlastnost, kdy je zamezeno pridani plynu. Ale nekdy ten plyn pridat jde a kola se klidne protaceji treba 3 sekundy... (?) -
"-- skrytý --" 17.12.02 17:07
« Re: Hufe, Hufe
No, asi to nema smysl. To, co pises je samozrejme teoreticky jakoby v poradku, jenom to neni pravda. Az budes chtit z nekoho zase delat idiota, tak se nekde s nekym porad...napadlo mne treba v Barumu, tam ti Ing Dosedel vysvetli, ze jsou veci, o kterych jeste nemas paru... -
"-- skrytý --" 17.12.02 16:49
« Re: Hufe, Hufe
magic: asi to tu bude chtít popsat definici adhezní síly, tedy té, kterou přenesu z auta na silnici a naopak, jak už jsem tu několikrát zcela bezvýznamně psal: síla adhezní je dána součinem tíhy vozidla a součinitele adheze, který se pohybuje v rozmezí 0-1, přičemž pokud je 0, tak jde o styk dokonale hladkých ploch a pokud je 1, tak jde o tzv. tvarový styk (třeba 2 ozubená kola). Pokud tedy vím, že toto platí a ničím se to neokecá (ani marketingovými materiály), tak mohu s klidem po vykrácení hmotností napsat, že maximální zrychlení kterýmkoliv směrem (při použití adhezního přenosu výkonu) je rovno g, tedy 9,81 m/s2 (z úpravy: Fad.=u*G -> m*a=u*m*g -> a=u*g , kde u je souč. adheze a G tíha vozidla). Na speciálních pneumatikách, které se používají např. u F1ček může dojít k tomu tvarovému styku, takže jejich zrychlení je cca 2,83 s na 100 km/h a to je maximum, kterého se dá u běžných automobilů dosáhnout. Běžně používané pneumatiky mají součinitel adheze na dobrém asfaltu kolem 0,8. Ty hodnoty přes 1g jsou většinou dány buď chybou měření, nebo chybnými podmínkami simulace pohybu či špatným způsobem měření apod. Pokud tomu stále nevěříš, tak ti jako odbornou literaturu mohu doporučit např. fyziku pro základní školy ;o) -
"-- skrytý --" 17.12.02 16:33
« Re: Hufe, prober se!
GeorgRolf: pokud mi jde o síly směrem z motoru ke kolu, tak souhlasím s tím, že pokud mě ani nezajímá, jestli auto pojede nebo ne, tak síla bude na adhezi nezávislá. Pokud však jde o opačný směr - tedy od brzd - tak tato síla na adhezi závislá bude vždycky. Na to se stačí i jen trochu zamyslet... -
"-- skrytý --" 17.12.02 14:31
« Re: Hufe, Hufe
Nejde o zadne novinarske blaboly, ale o bocni pretizeni v zatacce. Pretizeni pres 1 g neni nic mimoradneho, jsou uvadeny i podstatne vyssi hodnoty, vetsina normalnich aut se pohybuje v rozmezi 0,96-0,98g. Rovnez pri brzdeni je tesne pred mezi zablokovani kol u nekterych vyrobcu brzd vykazovano vetsi zpomaleni nez 9,81 m/s2. Souvisi to s tvorbou mikrosvaru na trecich plochach (abych nepsal blaboly doporucuju nejakou rozumnou literaturu, ale v cestine zadnou neznam; potom se obrat na UVMV). A co se tyka zrychleni, u F1 se hovori o zrychleni z 0 na 100 km/h neco pres 2 s u vozu WRC tipuji kolem 3-3,5 s (podle nastaveni). Ale to uz jsou spise spekulace, protoze kdo nekdy auto na valcich meril na zrychleni, tak vi, ze pod 5s se to temer neda udrzet a hodnota chyby je procentualne hodne vysoka. A mereni na silnici snad uz nikdo ani nedela, je tam moc ovlivnujicich faktoru (a ta chyba jeste roste). Jinak pro HUFA: Octavia Combi 1.8 Turbo 4x4 splnuje STEJNOU emisni normu [EU3] jako ten Lanciacky 16V turbo.....to jen pro zajimavost. Je zvlastni, ze sedan uz je na EU4. -
« Re: Hufe, prober se!
našrot..proboha...už si to sakra namaluj (dráhy po nichž působí síly o kterých mluvíme).Vždyť ta síla o které je řeč se nepřenáší ani Z AUTA někam ven(na silnici) ani Z VENKU NA AUTO(ze silnice). Síly na dráze mezi brzdami a motorem působí UVNITŘ vozdila!!!!!!!! Mezi jeho jednotlivými komponenty motor-spojka-převodovka-hřídele-brzdy a naopak, proto se zde žádná ADHEZE NEUPLATNÍ. Pokud by to bylo tak jak říkáš ty,tak by síla působící např. na poloosách kol byla závislá na povrchu po kterém jedeš...čili na suchém betonu by byla větší a na ledu zase téměř nulová. Prostě když dám plný plyn ať už na ledu,nebo na betonu tak na poloosách naměřím vždy stejný kroutící moment a naopak když sešlápnu brzdu,bude na jakémkoliv povrchu působit směrem dovnitř vozidla (k motoru) stejná brzdná síla,která je závislá pouze na tom,jakou silou destičky brzdí koutouč.Debata nemá s chováním auta na silnic naprosto co do činění... A k EDS...to záleží na jeho naprogramování..u silničních vozidel je nastaveno tak,aby přibržďovalo protáčející se kolo do té chvíle,dokud se nevyrovnají díky diferenciálu otáčky na kole které stojí a které prokluzuje..ale např, u systému,který používá Land Rover pro svá terénní vozidla (jmenuje se ETC,ale je to obdoba EDS) je možné protáčející se kolo úplně zablokovat a přenést všechnu sílu na kolo,které je na povrchu,který neprokluzuje a to až do chvíle,kdy zablokované kolo dosáhne povrchu na němž může přenášet záběrovou sílu. Takže...motáš tu jabka s hruškama a navíc opravdu stále mluvíš o něčem jiném,než bylo původní téma..Howgh. -
« Re: magic
Ta Alfa 147 neni asi trhac asfaltu, to pretizeni 1G bylo pri brzdeni na pneu sirky 275?
www.alfaromeo.cz/alfa147.cz/web/cze/auto… /> Nejvykonnejsi motory v limuzine ma stejne VW/Audi, tedy prepocteno na objem (viz RS6), sice E55 ma vykonnejsi, ale z jakeho objemu? MB se ted nejak dal na supervykonna auta, viz SL600 5.5L 495Hp 800Nm... -
"-- skrytý --" 16.12.02 21:07
« Re: Hufe, Hufe
magic & huf: vám teď taky vstoupím do debaty, neboť jak koukám, magic sice nevychází z údajů výrobců, ale z blábolů motoristických novinářů ;o) - jak chceš dostat ze silnice na auto přetížení větší než 1g, když ti auto na silnici drží akorát adheze??? To je hodně velká fyzikální hovadina (jako tuhle jsem čet v nějakém speedu či čem takovém, že nějaká super corvetta má 96 km/h za 1,94s...). -
"-- skrytý --" 16.12.02 21:02
« Re: Hufe, prober se!
GeorgRolf: všechny síly přenášené z auta a na auto (pokud se nejedná např. o deformace při nárazu ;o) ) vycházejí z maximální přenesitelné síly na silnici - nemůžeš takové věci prostě zanedbávat, když je to nejpodstatnější část celého chování auta na silnici (a souvisí i s EDS - to ti taky nikdy nezablokuje kolo..). Howgh -
"-- skrytý --" 16.12.02 20:22
« Hufe, Hufe
1. NIKDY nevychazim z udaju vyrobcu, protoze si mohou napsat co chteji. Vzdy vychazim z vlastni zkusenosti
2. Budes se divit, ale ta Thema 16V turbo splnuje EU 3. Rozdil mezi TT a ni je 17 ppm. Takze se neohanej predpisama, ktere tehdy neplatily, pokud ji vezmes na vyzkumak - projde, akorat nesmis rychle ubrat plyn (neni v predpisech). 3. Pokud srovnas AR 2.0 V6 turbo s VW 20v turbo, tak kazdy ma neco, ale 16V nebo 20V turbo od Lancie je o 1 resp. o 2 generace jinde a tady nepomuze nic, nez osobni zkusenost 3. Ze mam Lancii ses trefil, jenom bych doplnil, ze mam2: Deltu HF HPE a ackovou Integrale Evoluzione II. A to presto, ze jsem od Fiatu nikdy nedostal ani triko, zatimco od VW, Nissanu nebo Subaru jsem mohl ziskat autaky za velmi vyhodne ceny. Subaru bylo na me tehdy drahy, ostatni - dekuji nechci. Pokud nekomu vyslo, ze ARE 147 ma spatne jizdni vlastnosti, mel by si hledat zcela jinou praci, podvozkove je to nejlepsi predohrab (pret. 1,02 g stejne jako BMW Z3M!!!!!)







