Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Hufe, prober se!
našrot..tak pokud tohle co jsi napsal myslíš vážně: "na zvedáku "brzdy poháníš" motorem (taky ve chvíli, kdy je zastavíš ti motor chcípne). Na silnici jsou brzdy "poháněné" setrvačností auta. A spojka dobře navržená a v dobrém stavu prostě neproklouzne - všechny reakce se odehrávají na brzdách." Tak myslím,že další debata na toto téma je bezpředmětná... -
« Re: asimov vykon z litru
DOHC byla strikacka s tricestnym katakem, s karbecem se vyrabel jenom jeden rok. Je to ctvercovy motor 86x86 a pouziva se s jinyma hlavama v podstate dodnes. Schvalne se podivej na jakykoliv 2l moderni fordi motor, vcetne dieselu, jaky ma zdvih a vrtani. -
« Re: asimov vykon z litru
Asi by se mělo taky rozlišovat, jestli je motor přeplňovanej a nebo není. Je přece jasný, že s přeplňováním litrovej výkon prudce stoupá. Jinak jako vzor pro dvoulitrový motory bych dal atmosferickej VTEC v Hondě S2000. Těch 240 koní co to má......... Ale nad dva litry už to japončíkům nějak nejde nebo to ani dělat nechtějí. -
« Re: asimov vykon z litru
Vstřikování spotřebu snad snižeje a ne zvyšuje. Ten motor co jsem zmiňoval se do Skorpií motoval relativně nedávno (na Skorpio byl ale poměrně slabý) takže emise určitě plnil. Nic bych porovnávat nechtěl - šlo mi jen o to, že parametr výkon z litru je o ničem. Pokud je má auto malou hmotnost je snad jedno jestli je v něm dvouulitr a nebo desetilitr. U sportovního auta za pár melounů je ale i parametr výkon/spotřeba zajímavý jen z puhledu hmotnosti převáženého paliva. -
« Re: asimov vykon z litru
rubut - to moc porovnavat nejde: stary motor vs. moderny so vstrekovanim a plniaci rozne emisne normy. Aj moj stary R21 s objemom 1.7l/karbec jazdil dlhe trasy za 6l (BA-Mnichov po dialnici 120-140km/h). Ale to je tym, ze pri ustalenej rychlosti jazdil na tak chudobnu zmes, aku vstrekovanie nedovoli, pretoze je proti emisnym limitom. BTW spotreby udavane vyrobcom su casto dost nerealne a u niektorych aut v praxi ani nedosiahnutelne. Podla coho by si to teda chcel pocitat? -
« Proklouzne spojka?
Dobre navrzena spojka? Myslim ze vetsi tendenci proklouznuti ma spojka, nez naplno seslapnuta brzda, ne? A rozbehnuty motor se setrvacnikem a naplno seslapnuta brzda, co se spise protoci? Myslim spojka, uz asi vim, co mi to tuhle tak smrdelo, kdyz jsem auto pujcil. Ale to prokluzuje pri zabirani (pousteni pedalu), kdyby prokluzovala pri zaberu, tak to by byl prusvih, asi by tam meli davat nejaka cidla nebo chladic :-) -
« Re: asimov vykon z litru
Tak tak, z litru jde dostat treba 200kW, ale na jak dlouho? Obcas si srovnat komercni auta v kW/L neni spatne. Za zaklad vezmu oblibeny 1.8TT 165kW = 91kW/L. I nad 60kW/L je podle mne velmi dobry efekt - to umeji i lepsi TD (tedy nektere:-).
Tak nejak nemam moznost zjistit u techhle autaku, jak budou skorovat ve 150Kkm, no davam motoru motoru pochutnat pry kvalitni 0W-40 olej a casto jej menim, tak snad me budou mit za to radi :-)
Nejvykonnejsi lim. MB E55 AMG ma 63.6kW/L (reklo by se nic moc), druha v poradi Audi RS6 330kW ma 78,3kW/L. Ja bych nejen proto volil RS6 (levnejsi, nenapadnejsi, efektivnejsi).
Tak nejak bych zavedl uvadeni vykonu / L jako povinny parametr, podobne jako nyni toto plati u potravin :-) -
« Re: Seda je teorie, zeleny strom zivota
"podstatnem rozdilu" - nevim, jestli 0,06g je podstatny rozdil, ale chtel bych se zeptat, toto udavane srovnani bylo mereno soucasne (ve stejnou chvili) a na shodnych gumach?
Chtel bych se dotazat, lze nejak laicky vysvetlit, jak lze poznat, zda ci za jakych okolnosti se auto utrhne do "pouheho" smyku, a kdy uz by hrozilo, ze pujde na strechu?
Pokud jsem to na strechu neotocil, tak nejak neumim poznat, kde je ten prah a kdy by to uz na tu strechu mohlo jit. Ale treba uz to nekdo na strechu dostal (nemyslim S120, ale nejake lepsi auto) a tak se podeli o (drahocenou) zkusenost :-) -
« Spekulace, machinace, vyfikundace
HUF: Pročetl jsem jednašedesát posledních příspěvků. Zjistil jsem, že odpovídáš jenom na to, co se Ti hodí do krámu, když tam začne být moc argumentů, který hrajou proti Tobě, nehodí se Ti to do krámu a mlčíš (AR147- 184kW, 1.02G). Tvůj nápad koupit si Z3M docela beru, ta koncepce a přemotorovanost se mi prostě líbí. Měl bys ale jezdit jenom na suchu, protože jinak ho nebudeš mít dýl než měsíc. Dík předem i za to auto. Mimochodem, tak mě napadlo, že po roce, co máš Fabku za 650 litrů, chceš kupovat něco za 800 litrů a tak dál. Napadá mě, kde ve svém věku ty šrouby v peněžence bereš? Buď jsi mladý superúspěšný manažer firmy o minimálně 10tis. zaměstnancích, majitel firmy o 100 zaměstnancích, máš prsty v LTO, tunelovals, vyhrál ve sportce nebo Tě těmi penězi někdo starší a úspěšnější (tata) prostě nehorázně vycpává? Není to o závisti, jenom o údivu, díky za pochopení :o)
Nehorázností je, že tu někteří popírají různé údaje o zrychlení a přetížení, které prostě v reálných testech a na žádných válcích změřily stroje k tomu určené, zkalibrované a prověřené. To, že koly poháněné dragstery zrychlují z 0 na 330 km/h pod šest vteřin, stejně jako to, že vytuněná Corvette od Lingenfeltera s nazutými slicky udělala 1.92 na sto je prostě fakt, který bychom měli respektovat i přesto, jak moc nás naše smělé teorie lákají k jejich publikaci. Díky. -
"-- skrytý --" 18.12.02 21:15
« Re: Seda je teorie, zeleny strom zivota
Ale to je presne ono, vzdyt to bocni pretizeni se meri prave v okamziku, kdy se auto "utrhne". Prave tento bod je tim maximem (konkretne tady 1,02g nejvic snad bylo 1,05; uvazime-li z toho tak 0,025g jako chybu mereni, tak si myslim, ze i muzeme byt v realu). Hovorim totiz o praxi, ne o idealnich hodnotach hmotneho bodu. Samozrejme nemam potuchy, jak se to meri, to by Ti snad vysvetlil Michele Alboreto, ktery pri techto testech Automobilisma asistuje. Podle mne to je stejne nejaky teoreticky vypocet, ktery vychazi z nejake max. rychlosti na oblouku. Ty brzdy se v Kostelci napriklad meri na soustruhu...Pokud se ale vratime k pricine sporu, jednalo se tady o porovnani automobilu. Jestlize treba u Golfa bylo namereno 0,96g, U TT 0,98 a u Alfy 1,02g, tak to minimalne svedci o urcitem podstatnem rozdilu, ne? -
"-- skrytý --" 18.12.02 21:06
« Re: Seda je teorie, zeleny strom zivota
magic: ještě jen mě teď napadlo (viz ten příspěvek matuSovi), že v klopené zatáčce můžeš dosáhnout zrychlení větší než g, ale není to boční zrychlení (tedy rovnoběžné s vozovkou a směřující ze zatáčky), to je naopak menší. -
"-- skrytý --" 18.12.02 20:48
« Re: Hufe, prober se!
GeorgRolf: Jenže to je něco jiného - na zvedáku "brzdy poháníš" motorem (taky ve chvíli, kdy je zastavíš ti motor chcípne). Na silnici jsou brzdy "poháněné" setrvačností auta. A spojka dobře navržená a v dobrém stavu prostě neproklouzne - všechny reakce se odehrávají na brzdách. -
"-- skrytý --" 18.12.02 20:41
« Re: Seda je teorie, zeleny strom zivota
magic: pokud jde o stavy, se kterými se v konstrukci vozidel počítá, tak jsou to tzv. stavy ustálené (např. ustálená jízda zatáčkou, ustálené brždění...). Pokud vozidlo jedoucí do zatáčky dostane smyk, pak největší boční zrychlení je těsně před tím utrhnutím (jindy větší není), neboť pak se auto klouže a třecí součinitel je vždy menší než adhezní. Co se děje v tom přechodovém stavu ví snad akorát bůh. Rozhodně se však tyto "události" dají započítat do chyby měření.
K těm tvým "faktům": pokud jde o automobil jako celek, tak nikdy nemůže překročit g. A to ti potvrdí každý normální konstruktér.
BTW: pokud jde o tu historku s teploměrem, tak jí samozřejmě zná každý a každý logicky ví, že tak se to díky mnohým nepřesnostem a dalším ovlivňujícím faktorům změřit nedá - takhle by to měřili akorát ti, co naměří zrychlení auta kterýmkoliv směrem větší než g.. ;o)







