Pohon 4x4 u osobních aut

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.12.02  00:00

    « Re: Zbytecnej pohon 4x4

    No nevim jestli je led na trenovani to nejlepsi. Neda se to totiz moc ridit. NA zadokolkach je jeden problem, kdyz to prezenes tak uz to nikdy nesrovnas. Se ctyrkolou uz jsem jel do zatacky pozadu a jeste o neco natocenej (dohromady asi 200 stupnu a jeste to ten predek nejak dohnal.............) Daval jsem to sem i na videu kdysi.......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.12.02  07:40

    « Re: Zbytecnej pohon 4x4

    hrubágo: :o)))) Já v tomhle počasí protahoval šestku a zkoušel táhlé smyky. Jenom jsem se děsil, kde skončí posyp a začne led a já to nebudu čekat :o(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.12.02  16:57

    « Re: Hufe, prober se!

    GeorgRolf: řekni, co je na tom za hloupost a uvidíme.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.12.02  16:57

    « Re: Diferaky

    rbaron: no, ale to co je na té fotce jsou kola v rozvodovce - na svornost diferenciálu to nemá vliv
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.12.02  16:01

    « Re: Zbytecnej pohon 4x4

    Jo,jo, dnesni noc byla pekna... takova zmrzla... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.12.02  15:45

    « Re: Zbytecnej pohon 4x4

    No povídej, sem musel přespat u kámoše jinak bych asi tatínkovi rozbil Saxo a to jsem byl jen na Černým Mostě
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.12.02  12:42

    « Re: Zbytecnej pohon 4x4

    ace2-no na snehu mozna, ale ted na tom lede s tema kuzelkama(cti lidma) tezko... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.12.02  12:34

    « Re: Zbytecnej pohon 4x4

    neřekl bych, celkem bez problémů téměř na místě:

    www.g-rex.cz/snowmobiles/images/gtse600.…
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.12.02  10:47

    « Re: Zbytecnej pohon 4x4

    Ja s rozjetim take nemam problemy, ale zastavit na ledu je uz horsi... A to jsme na tom vsichni stejne... :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.12.02  10:40

    « Zbytecnej pohon 4x4

    Jinak jsem rad ze sebou v techto dnech taham ten tezky a zbytecny pohon 4x4 kterej se vyuzije jenom 2-3x v roce :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.12.02  09:10

    « Re: Diferaky

    Dík. Ale furt nevim jak vypada original v Subaru a jaka by pripadne mohla byt vyhoda tohoto. Taky nevim jak resej uzaveru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.12.02  20:09

    « Re: Diferaky

    to hrubágo: Kdyby Ti to mohlo pomoct, tak zcela jistě je to talířové ozubené kolo s pastorkem, takže kolo se zuby na čelní straně (ne na boční stěně kola), zapadající do pastorku (Ozubené kolo s šikmo vedeným ozubím. Ty dva díly jsou pro lepší pochopení vedle sebe na obrázku na adrese


    www.palmside.co.nz/PalmNZParts.htm
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.12.02  16:26

    « Re: Diferaky

    Dik. Zkusim se v tom nejak povrtat. Nevim ani jakej ma Impreza v serii ale odbornici rikaj ze ten z Type R (crown wheel and pinion - bavim se o zadnim difu) prej reaguje lip a rychlejc a ze ma mechanickou zaveru oprati viscospojce. Mam moznost to koupit ale nejsem si uplne jistej. Rikal ze ma ten samej i dopredu ale to je na me uz moc otazniku protoze ten vepredu je volnej. A jak jsem furt uvazoval nad sperou v prednim difu task ted vidim ze k vetsi pretacivosti je lepsi spis tuzsi (nebo driv reagujici) zadni a stredovej........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.12.02  12:37

    « Re: Hufe, prober se!

    Opravdu promiň..ale proti tvojí logice opravdu nemá smysl jakkoliv argumentovat. Měl bych argumentů v zásobě dost,ale myslím,že je není třeba používat. nemám potřebu tě jakkoli přesvědčovat,protože myslím nejsi člověk,který uvažuje tak,aby mělo smysl se s ním jakkoliv bavit. Pokud můžeš napsat takovou nebetyčnou hloupost ajkou jsi napsal ve svém posledním příspěvku,pouze se mi úžasem otvírá pusa a mrkají oči..ale nemám potřebu dále tě o čemkoli přesvědčovat. Howgh.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.12.02  23:20

    « Re: Diferaky

    Normální diferenciál je vždycky mechanický a to buď kuželový nebo planetový (to bude zřejmě ten "anglický", ale nevím to jistě - terminologie je vždycky mrcha). Kuželový je nejčastější a dá se na něj použít uzávěra (např. suchá spojka nebo viskozní spojka atp. - ty je také možné spínat elektronicky, takže mohou fungovat jako lepší LSD) - jde vždy o nějaké pevné spojení obou planet (ty jsou kuželové na koncích hnacích poloos). Nebo se na něj dá "nasadit" levnější uzávěra, fungující ovšem jen jako LSD a to se většinou dělá takovými třecími podložkami a axiální vůlí v diferenciálu, což opět funguje tak, že se dočasně spojí obě planety (a jsou spojené jen do chvíle než se axiální síly vyrovnají, takže to vlastně pořád jakoby cuká). Planetový diferenciál má třeba jako středový použitý Hyundai SantaFe a funguje vlastně stejně jako ten kuželový, akorát místo kuželových kol jsou tam kola s čelním ozubením a je jich tam většinou víc. Pokud jde o svorné planetové diferenciály, tak to je např. Torsen, který má ale ta kola šneková. Jinak se dají opět použít i různé spojky a teoreticky i ty třecí podložky, které jsou ale v tomto případě docela nevhodné, protože by jejich funkce byla moc závislá na jejich opotřebení, což u těch kuželových moc nemusí.


    Svorné diferenciály (když mají např. nějakou viskospojku) se většinou dělají s "pomalým nástupem", aby nedocházelo k rázům. O reakční době se dá mluvit jen u elektronicky řízených spojek (Haldex, CR-V...), ale vždy jde o dobu, která je potřeba ke zjištění nutnosti sepnutí spojky, ne o dobu, jak rychle sepne na 100%. Pokud jsou ale elektronicky řízené spojky použité pro zvýšení svornosti diferenciálů, tak elektronika v naprosté většině případů nefunguje jako spínač, ale jako "posilovač" - většinou nějaký další člen zlepší přenos výkonu přes spojku (zvýší se tlak apod.). O ladění svornosti se mluvit moc nedá (vše dáno konstrukcí z výroby) - jedině u těch kuželových třecích LSD by šlo třeba vyměnit ty podložky za "drsnější", jenže by ses pak mohl třeba probrousit zkrz skříň :o).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.12.02  22:27

    « Re: Hufe, prober se!

    GeorgRolf: to je teda divné - když nedokážeš vysvětlit proč, tak nemůžeš "protiargumentovat", protože nemáš čím. Tedy bys měl nějakým způsobem vyvrátit mé tvrzení, že: kola na zvedáku poháníš jen motorem zatímco na silnici setrvačností auta případně + ten motor (pokud šlapeš na plyn i brzdu a brzdíš, pokud zrychluješ, tak je poháníš opět jen motorem). Věta "je to prostě absolutní kravina" se nezakládá na žádné skutečnosti, která by dokazovala, že to tak není. Spíš si nakresli ty kde působí kdy jaké síly a uvidíš. Jinak opravdu nemá smysl se bavit, protože pak bys debatoval jako děti v mateřské školce (typ "a je to tak a ty nemáš pravdu" proti "není to tak, ty nemáš pravdu" :o) ).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.12.02  15:06

    « Re: Galant 4x4

    Nazdar, mám o pár let mladší Subaru Leone,pravděpodobně s víceméně shodným typem pohonu (centrální dif..trvalý pohon všech kol),navíc je tam pouze manuální uzávěrka,ale tu na silnici používám spíš vyjímečně.. Tvůj problém bude jednak v pneumatikách...prostě o styk s povrchem se staraji gumy a předohrab na zimákách pojede vždy na sněhu líp,než 4x4 na letních. Ale hlavní problém bude u tebe asi ve stylu jízdy..za prvé je nutné mít do zatáčky správně zařazeno tak,aby se auto dalo ovládat plynem..čili podle toho jak a kde jedeš přeřadit těsně před zatáčkou za dva či za tři (podle situace). 4x4 projede vždy zatáčku rychleji,stabilněji a bezpečněji,než jakékoli jiné auto,ale musíš vědět jak na to.. čili ještě před zatáčkou (dokud kola míří rovně) je nutné auto lehce zbrzdit...podřazením,nebo brzdou (podřazení je lepší),čímž se zatíží předek, v tu chvíli vjedeš do zatáčky a ve chvíli kdy ti čumák auta začne zatáčet můžeš bez obav přidávat plyn...auto už bude stabilní a pojede jak po kolejích. Rozhodně je chyba si myslet,že když máš 4x4,tak můžeš do zatáčky najíždět v plnym plynu..to se pak stane přesně to co píšeš...jedeš rychle..autu se nechce točit a jede po tečně ven..ty ve zmatku zašlápneš brzdu,čímž nedotáčivost ještě podpoříš popř. auto jinym manévrem dostaneš do přetáčivosti..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.12.02  14:41

    « Re: Hufe, prober se!

    Našrot,je to prostě absolutní kravina...ale naprostá. Myslim,že na téhle úrovni nemá cenu diskutovat...buďto si zkus někde postavit funkční model (třeba by to mohlo jít z Lega...),nebo si to namaluj,nebo se nad tim aspoň zamysli...ale proti tomuhle tvýmu argumentu se nedá nic říct..ne protože bych s ním snad souhlasil,ale prostě protože pokud uvažuješ tímhle způsobem,tak já už to prostě polopatičtěji nedokážu vysvětlit.. prostě sorry.. s timhle tématem končím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.12.02  13:22

    « Re: Diferaky

    nejsem si stopro jisty, ale myslim ze mechanicka uzavera proste natvrdo propoji obe dve kola (takze prenos bude porad 50:50), kdezto viskozni spojka ma moznost regulovat jak moc budou obe kola na sobe zavisly
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.12.02  12:02

    « Diferaky

    Pro technoborce: jakej je rozdil mezi normalnim diferakem s viskouzaverou a mechanickym difem? V anglii tem mechanickejm rikaj crown wheel and pinion..... Muze bejt ten crown wheel and pinion bez uzavery? Jaka je rychlost reakci oproti viskoze, jak se da svornost ladit atd. atd. Mam moznost ho koupit ale nejsem si jistej co mi to prinese. (daval se do SUBARU type R a RA)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…