Pohon 4x4 u osobních aut

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.01.03  09:17

    « Re: to rbaron

    Maserati ma rozhodne neco do sebe. Opet se budeme rozchazet, nebot zrovna Quattroporte mi prijde jako prebytecny model, ale je fakt, ze treba ve srovnani s M5 je mnohem ovladatelnejsi a celkove rychlejsi, pricemz uroven komfortu neni nijak nizsi (ale na to ja zase tak moc nejsem ,takze mozna pro tebe jo). Nevsiml jsem si, ze by prave v BRD byly nejak levny, cena Quattroporte klesa podle Eurotaxu podstatne pomaleji, nez treba cena M5. To je dano zejmena faktem, ze motor u M5 zridka prezije 100.000 km, kdezto ten spagetak kolem 250.000. Presto ti toto auto uprime nedoporucuju. Predne trpi spoustou nemoci, zejmena poruchova je prevodovka, kardan, zadni loziska a klimatizace. Nejedna se o poruchy fatalni (i kdyz u te spajzky jsou hodne vazne), spis jde o to, ze na tato auta u nas neni ani sroubek a neni u nas temer nikdo, kdo by s nimi mel nejake bohatsi zkusenosti (tim se nechci dotknout lidi u Holubovskeho, treba uz to dneska umi). Italska potreba davat srouby jenom do tech mist, kam neni absolutne zadny pristup, me fascinuje. Nikdy nevim, jestli je to umysl nebo hloupost. Proto bych do toho asi na tvem miste nesel (na svem jo, jenom nemam prachy). Pokud presto to auto chces (a je i u nas par takovejch stastlivcu), tak mi dej vedet a sezenem neco v zaruce (Icka totiz prodavaji ojeta auta se zarukou az 2 roky). Chce to ale potom jednou za 1/2 roku sjet do I do servisu (v zime spojit s lyzovanim v Innsburgu, v lete s dovolenou v San Remu). U nas na to neni ani pocitac (za 100.000 Eur). Takovy Ghibli nebo Shamal v rude barve...to je snad lepsi nez sex. Jinak pro rbarona: samozrejme je mi jasne, ze jeden z hlavnich podilu na jizdnich vlastnostech BMW je v tech ultratezkych motorech, ale je tam asi i spousta dalsich hledisek. Nedivim se tomu, jen me prekvapuje, proc ma BMW u nas tak vysoky kredit? V tech predrazenych autech to evidentne neni...a zivotnosti + poruchovosti me osobne prave BMW vzdycky zklamalo (ale mozna jsem jen zaujatej). To asimov: krome jineho je to tou prevodovkou, ktera je u 4valcu tezsi nez motor (zase to ma ale sve minusy: jak jsi na tom s dvojkou?) a hlavne zadni napravou. Ale treba Porsche 944 Turbo ma tech koncepcnich zavad jeste o neco vic. Skoda, ze na 75 vzdycky shori brzdy (daji se ale koupit za par korun od OMP a je to o 1000% lepsi).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.03  21:54

    « to rbaron

    Já sebe taky udivuju...

    Když ukážu Quattroporte nějaké babě, tak se diví, jestli jsem se nezbláznil, že o něm tak básním. Právě to na něm taky žeru. Jen fajnšmekr ví, co je to vlastně zač. A Coupe? Levná varianta Quatropporte. Naprosto jiná filozofie, ale rovněž solidní zážitky. BTW, o Coupe vím, že se poměrně nekazí. Kéž by šlo totéž bez okolků říct o Maserati...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.03  21:50

    « Re: to magic

    HUF: Udivuješ mě s tou itálií, opravdu dost. Quattroporte - asi bys byl opravdovej frajer. Coupé je kromě předního náhonu hodně slušný nářadí s parádním designem. Zvuk pětiválce hodnotí mé ucho jako lepší než V6 i R6, je to opravdu nářez.


    to magic: Na to, jak jsi na jednu stranu sběhlý v autech, mi někdy připadáš jako když jsi spadnul z měsíce. To, že BMW je při běžné jízdě nedotáčivé je přece dáno prvotně rozložením vah a těžkým motorem vpředu. Pokud nemáš na zadních kolech 400HP a víc, abys utrhnul kola, kdy se Ti zlíbí, tak prostě vždycky půjdeš ven po čumáku a nevím vůbec, čemu se divíš. Napomoci k přetáčivému smyku přece můžou fígle, které musíš znát ze čtyřkolek jako skandinávský flick, uplatnění plného výkonu již na špičce brždění před zatáčkou či razantní vychýlení volantu dovnitř zatáčky a plný plyn do toho. Myslím, že BMW nestaví špatná auta. Narozdíl třeba od Tvého speciálu, jsou to auta, která musí najet bez větších problémů nejméně 350 tisíc kilometrů a poskytovat svému majiteli každodenní pohodlí na cestách. Potom se prostě s kompromisy smířit musíš, ať chceš nebo ne. Kdybych měl cestovat přes celou Evropu, ze všech tady jmenovaných bych si vzal právě M5.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.03  21:25

    « to magic

    Ještě bych měl jednu otázečku a to podstatnou. Vždycky jsem měl slabost pro Maserati. Téměr ho uctívám (i přes jeho pofiderní italskou krev). Působí na mně nekonfekčně, charizmaticky... Prostě osobnost mezi auty. Máš zkušenosti nebo názory na Quattroporte IV (poslední generace)? RWD, samosvor, vodou chlazená dvojice turbodmychadel, velmi zajímavý vzhled ext. i int. To auto je obestřeno rouškou tajemství. 3.2V8 biturbo je dost brutální pohon ;o), i když ani "základní" 2.0V6 211kW není špatný. Jistě ale tolik nevydrží... Co spolehlivost? Co servis (kde)? Ty auta jsou v D celkem za babku, takže to asi se spolehlivostí nebude moc slavné... Na druhé straně, exkluzivita a image značky, má zamilovanost do trojzubce a vidina brutálního stroje mi dělá starosti, jestli nevyvedu nějakou vylomeninu :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.03  19:23

    « to magic

    Byl bych teda z podvozku Coupe zklamaný?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.03  14:14

    « Re: Diferaky

    Není to čistě jen proto, že AR75 má převodovku, spojku a diferák nad zadní nápravou? ujížděl sem v Buchlovských kopcích BMW 325i a nikdo mi to nechtěl věřit. na rovince měl mírně navrch.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.01.03  12:07

    « Re: Diferaky

    Tak to byla M3 E30 taky nedotaciva. Mel jsem ji asi 2-3 roky a kdyz jsem najel zatacku nejak rychleji tak sla taky po predku. Jinak chapu jak by se mely chovat pretaciva auta. Jenom rikam ze sebepretacivejsi auto kdyz jedes moc rychle tak proste nezatoci. To je fakt. U M3 vetsina pomalejsich zatacek se dala projet na smyk plynem. V rychlejsich pres spojku. Na letisti se jezdej zatacky dost mirne. Jinak ten beton a asfalt na tom letisti mak prilnavost jako prase.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.01.03  09:30

    « Re: Diferaky

    to nasrot> na rucku uz to nebylo, bal bych se prevraceni, protoze to auto je zoufale mekky. Jedna se o to maly letistatko u dalnice smer Praha - je to tam mirne z kopce a leva pravouhla. Pokud jsme na tu rovinu dali ale dve a vice pneu jako retard., byla tam AR 75 rychlejsi nez M5 (i nez Mazda 323 GT-R sk. N). Mam na mysli M5 - zadnej sportak (to jen lajci ji tam radej) je to proste luxusni dalnicni kriznik (dost sviznej), v zatackach pomalej. S tim M3 E36 jsem najezdil zoufale malo na to, abych mohl nejak rozumovat, ale zarazilo me, ze se po predku hrne podobne jako ostatni BMW. U tech slabsich je to podle mne geometrii, jeste porad trvaji na pozitivnim odklonu kola, ale M3 ma dost sluse negativy a hodne velkej zaklon (vetsi nez treba seriova Delta). Navic je tam samosvor....treba AR 75 zataci mnohem lip a je to taky zadek. Proto me prekvapuje to chovani. Zda se, ze problem je v hmotnosti motoru, ktera hraje proti M3 E36, (M3 E30 zataci vyborne). Jinak jeste k tomu kupe: ona 155 V6 ma uplne odlisny odpruzeni, Coupe 20V Turbo+ je svetlosti nizsi a ma tisickrat lepsi tlumice (jeden ale stoji asi 14 litru) a jiny stabilaky. Navic ma samosvor, coz 155 ne a uplne jiny brzdy. I ta prevodovka je preci jen lepsi. Je to uplne jiny kafe. Ta kastle se opravdu docela dost krouti, nosniky jsou vpredu totiz do U misto do obdelniku. Proto je 155 Q4 tak tezka, je vic zpevnena nez Coupe. U Coupe je jeste treba docela casto (cca 70.000 km) menit pr. ramena, ktera jsou sice lita (mozna i kovana?), ale maji cepy na fest bez moznosti vymeny. Jedno stoji 2 litry. Pokud clovek prileti jako hovado do zacpy, tak se to hodne hreje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.01.03  20:57

    « Re: Diferaky

    hrubágo: malá poznámka - když vjedeš do pomalé zatáčky rychle s přetáčivým autem, tak jdeš samozřejmě ven ne po čumáku, ale zadkem -> od toho přetáčivé ;o) Ovšem v dnešní produkci bys těžko hledal přetáčivé auto, poslední byla asi tak 120cítka (typické auto s jízdními vlastnostmi kladiva hozeného násadou napřed :o) ).


    magic: k té nemožnosti vyrovnat nedotáčivý smyk s M3jkou - co takhle na to zkusit ručku? Nebo jela až tak moc rovně? BTW: kterou pravoúhlou zatáčku na tom letišti myslíš?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.03  12:44

    « to asimov

    Neboj. Jen úvaha. Ale rozhodně proti tomu nejsem. V globálu mně nejvíc bere německý triumvirát BMW, MB a AUDI. Italům se ale nemůže úpřít, že se jim občas něco fakt povede. BTW design coupé, když je níž a na velkých wheels je moc povedený (navíc z r.1994!!!)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.03  11:51

    « Re: to magic

    Hufe nestraš, ty a Ital ??? :))) Svezl sem se v 16V verzi a ten zátah je ukrutnej. Ale jak píše magic, ten podvozek jestli je jak u 155ky..... Kamoš měl 155ku s motorem 3.0 V6 ( nikdy se takhle nedělala, motor byl přehozenej z 164ky) a i když to jelo skvěle, tak zatáčky se svým seriovým podvozkem na 75ce jezdim rychleji. Taky se ta kastle strašně kroutila. Mimochodem kdyby někdo viděl takovou 155ku 3.0V6, tak dejte vědět, ukradli mu ji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.03  09:15

    « to magic

    A pomůže implantace nižšího sportovního stavitelného podvozku včetně př. stabilizátoru? Např. KW.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.01.03  09:08

    « Re: to magic

    Fiat Coupe 20v Turbo je podle vsech testu fenomen ve sve kategorii. Jeho zakladnim minusem je fakt, ze podvozek hrube nestiha a proto uvolnil misto Alfe GTV. Motor Lancia 20V Turbo funguje v rozmezi 2750-7000/min naprosto dokonale, vykazuje minimalni (na seriove auto) turboefekt a diky velmi dobre elektronice Marelli IAW, kterou pouzivaji i WRC je mozno dosahnout spotreby i pod 10l/100 km. ALE POZOR, je to jizda jako s motorkou!!! Podvozkove je to totiz AR 155 se vsema minusama, ktere toto reseni melo. Zatacky je nutno najizdet dost opatrne, protoze ten podvozek proste neodpovida parametrum motoru. Ne, ze by byl nejak spatnej vzhledem ke konkurenci, spis vzhledem k motoru. Prevodovka jde slusne, ale na prime razeni Thema/Integrale nema. Brzdy 4 pist. Brembo u 20V Turbo+ jsou vyborne, nepodarilo se mi aby vzplaly plamenem (u 16v Turbo ano). Ma to vpredu 30% speru, ktera funguje dobre, auto je spise lehce pretacive, idealni je pomalejsi najezd a "cukava" akcelerace ze zatacky. U prvnich modelu se udajne vyskytoval problem s nasatim oleje do turbiny, ja z vlastni praxe neznam jediny pripad, jen jsem o tom slysel v HK v Regioautu. Existuje spousta doplnku pro ladeni, Talosi s tim jezdili i rallye, ale ve tride A8 je predohrab ztraceny. Jinak k BMW: pretacivost se mi podarilo u M5 vyvolat jen pri velmi nizke najezdove rychlosti. Slo mi jen o srovnani s tou AR 156 TS, ktera tehdy stala neco kolem 800tis Kc a protim byla z Ritky v Revnicich o 2,7 s driv. Impreza umi jet do zatacky mnohem rychleji naz 156, chce to jen vychytat spravny zpusob jizdy. I ta S4 byla samozrejme rychlejsi nez Alfa.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.03  23:48

    « to magic

    Co si myslíš o Fiatu coupé 2.0 20V turbo 162kW? Který rok brát? Od 98? (6kv., 225/45R16...). Není to solidní autíčko na hraní za rozumné peníze? Prý se ani moc nesere a na průměr Fiatu je až moc spolehlivé? Co je na tom pravdy?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.01.03  21:22

    « Re: Diferaky

    No tady bych zase trochu ubral. Ty bavoraky (kor M3) vedou predek lip. A kdyz nekdo umi se zadnim nahonem tak je radost na to koukat a smyky jsou dlouhe az nekonecne. Taky jsem si rikal ze impreza je nedotaciva ale po roce treningu si myslim ze je tak akorat. Sednu do M3 na letisti a uz se tocim dokola. Je to relativni. Na letisti vetsinou kazdej jede moc rychle protoze nema srovnani. A kdyz to prezenes tak jdes ven po predku, to je jasny. Kdyz s pretacivym autu vjedes do zatacky kterou mas jet 60 a vlitnes tam 100 tak jdes taky po cumaku ven.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.01.03  13:47

    « Re: Diferaky

    Jeste existuje samosvor s principem Wattova odstrediveho regulatoru s kulickama ve sroubovici. Jinak - pokud je uzaverkou viskoza, da se u nekterych trochu zmenit predpeti. K BMW: auto M5, ktere jsem testoval pro AutoTIP dokazalo jet najezd do pravouhle zatacky na Pribramskem letisti kolem 83 km/h. Vzhledem k temer absolutni presnosti tachometru to tak asi bude. Lehce melo snahu v najezdu smyknout se zadkem, pak se ale zacalo hrnout predkem ven a nepomohlo nic; akcelerace = nedotacivejsi, decelerace = nedoatcivejsi. Souvisi to asi s tim, co uz tu nekdo psal, ze autaky vyrobci staveji spis jako mirne nedotacive, protoze pretacivost vzbuzuje ve vetsine lidi paniku (viz prispevek s Galantem). Verim, ze je to odstranitelne, nikdy jsem ale s dobre ladenym BMW nejel, s vyjimkou M3 2.5 E30. Ta M5 byla v najezdu dop zatacky evidentne pomalejsi nez AR 156 2.0 TS, diky nepresnemu tachometru u Alfy nelze rici o kolik) pouze srovnani jizda za sebou). Tentyz problem jsem resil u BMW 320D versus AR 166 2.4 JTD a BMW M3 3.2 E36 a Lancii Deltou Integrale 16V. Tam byl ten bavor doslova trapnej, dostaval kolem Karlstejna cca 2s na 1 km. Uznavam, ze objektivita mereni je asi nulova a musim pripomenout, ze jsem byval ortodoxnim privrzencem zadniho pohonu do nastupu quattra.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.01.03  08:55

    « Re: Zbytecnej pohon 4x4

    Mas pravdu. S M5 a M3 si dostal do smyku daleko lip.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.01.03  22:17

    « Re: Hufe, prober se!

    GeorgRolf: ani tam není řečeno, co je na tom špatně - když máš těch "hafo argumentů" proč to tak není, tak alespoň jeden napiš...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.12.02  09:07

    « Re: Zbytecnej pohon 4x4

    hrubágo: To je pravda, viděl jsem to Tvoje video, stejně tak jako Top Gear test Skyline. Leckdy se divím, že to při tomhle bočním přetížení při sebemenším škrtnutí o slícování panelů na letišti nehodíte přes boudu. Zadokolka má ale jednu další vlastnost, a tou je přebytek výkonu na jedné nápravě. Ty musíš hnát čtyřkolu do zatáčky opravdovou rychlostí, kdežto já když si auto nadhodím brzdou, tím odlehčím zadní kola a dám plný výkon na dvojku, budu schopen i v "civilní" rychlosti při průjezdu zatáčkou roztočit kola a kontrolovaně jet bokem. Musíš to přece znát z M3/M5, jseš dost fajnšmekr a určitě jsi to zkoušel :o) Pravda je, že tam ta nevratná hranice, o které mluvíš, prostě je. Ale bojím se, že stejně Ti na to silnice bude většinou malá, když to přeženeš. Aspoň z tý škarpy vyjedeš, já budu muset do nejbližší vsi pro traktor :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.12.02  20:32

    « Re: Hufe, prober se!

    Našrot..už jsem ti to psal v příspěvku 879,ale když to potřebuješ ještě jednou: "na zvedáku "brzdy poháníš" motorem (taky ve chvíli, kdy je zastavíš ti motor chcípne). Na silnici jsou brzdy "poháněné" setrvačností auta.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…