Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 11.01.03 17:58
« Re: Opet diferaky - viskozy a mechanicke.
Člověče, každý vozidlový diferenciál je mechanický... Co konkrétně si pod tím termínem představuješ ty? Jinak ještě mě napadlo k té svornosti viskospojky - vyšší než cca 25-30% nebude nikdy a vždycky se do těch aut dává taková, aby byla co nejvíc účinná. BTW: máš někde obrázek toho, co "má v sobě takový kolečko se čtyřma výstupkama", aby se z toho dalo něco usoudit? -
"-- skrytý --" 11.01.03 15:48
« Opet diferaky - viskozy a mechanicke.
Jak jsem tak patral dal tak ty mechanicke na subaru maj v sobe takovy kolecko (R160, R180) se ctyrma vystupkama, kterym se snad ma ladit ta svornost nebo predpeti. U viskoz se meni pravdepodobne celej diff vcetne spojky. Nedal by se z toho konecne odvodit princip a vyhody toho mechanickeho, pripadne zjistit jestli opravdu vymenou kolecek ladis svornost........?? Opet diky. -
« Re: to našrot
to našrot: Podobné věci jsem slyšel od taty. Do letadla jim dělal motor chlapík, kterej dělal kit-cary apod. Říkal, že spousta škodováckejch motorů je lepších než ty od VW jak průběhem kroutícího momentu, tak životností. Bohužel VW je majoritním vlastníkem, a tak diskuse nepřipustí. Chlapík naopak varoval před 1.4MPI, o kterém prohlásil, že je to největší paskvil, který škodovka v poslední době udělala. Zejména špatně se zmiňoval o použité klikové hřídeli. -
"-- skrytý --" 10.01.03 19:10
« Re: to našrot
Problém je v prostoru - v kokotávce je místa jako hrom, což se o Fabce říkat nedá. Takže je u oktávky možné docílit lepšího proudění vzduchu kudy chceš a jak chceš. U Fabie je místa na chlazení relativně málo - přičemž pod pojmem chlazení si nemůžeš představovat, že jde jen o to, aby se "někam vešel chladič a nějak na něj foukal vzduch", je to prostě poměrně složité. Např. když se dělalo chlazení na 1,2 HTP, kde s tím byl poměrně problém, tak se mimo jiné zjistilo, že při nějakém úhlu náběhu proudu vzduchu (myslím, že to bylo asi 16°, tedy když na tebe fouká vítr ne čelně, ale pod tímto úhlem zprava či zleva) se motor vůbec nechladí. Takže se muselo dělat spoustu úprav (většinu skopci neschválili, protože pak ta 8mi ventilová verze, vyvíjená v ČR, měla většinou větší Mk a výkon než 16v, vyvíjená skopci do Pola a to nemohli přenést přes svou nabubřelost). A stejně je výsledek takový, že pak přijde nějaký "inteligentní ťůnér", dá si na ní dopředu spoiler a už se nechladí tak jak má... -
« to našrot
Když disponuješ takovými informacemi, zkus nám tu objasnit, jaký že je to problém s neuchlazením motoru 20V turbo? V oktávce totiž není s tímto jevem sebemenší problém. Ibiza Cupra předchozí generace ho taky má (oba - 115 i 132kW) a taky v pohodě. Zní to trochu jako kecy... -
"-- skrytý --" 10.01.03 11:25
« Re: to magic
Já to klidně prozradit můžu, jelikož jsem nic nepodepisoval ;o) Až na novou koktávku, kterou už viděl snad každý a která má na podvozku vzadu jiné zavěšení (běžná modifikace 4 prvkového), tak o Fabii RS vím 2 věci: a) že na testovacích okruzích jezdila s 2litrem, jelikož ještě nezvládli uchladit přeplňovanou (pravděpodobně jednu ze souč. 18stovek - viz níže), která jim stála na zkušebnách a za b) nebude v ní jiný motor, než je v současné produkci VW, protože pravidlem ve VW Škoda je "jeden nový motor za 10 let, jedna nová kastle za 1,5 roku" a poslední nový motor je 1,2 HTP... a vlastně za c) protože jsou problémy s chlazením (které ovšem byly i u té 1,2jky), tak bych tipoval možná jen tu slbší 1,8mičku. -
"-- skrytý --" 09.01.03 10:19
« Re: to magic
Nesrovnaval bych vykony - to o motoru moc nevypovi. Hlavni je jakou efektivni praci motor odvede. Bude-li mit jeden motor uplne obdelnikovou plochu Mk od 3 do 6.000 a druhy uplne stejny obdelnik od 4 do 7.000, tak pojedou prakticky stejne, ackoliv ten druhy bude mit o cca 30 koni vic. Pokud vim, nejvetsi spokojenost byla s osmivalcem 3.2 (Shamal, Quattroporte) a potom s sestivalcem 2.0 (Ghibli, Quattroporte). Tam zlobi hlavne ty spajzky. 2.8 ma na spodku sice lepsi prubeh momentu nez 2.0, je to ale model pro nemecky mluvici zeme a je na vrsku dost uskrceny kvuli emisim. Mne osobne nejvic bere rudy Shamal 3.2, kteremu lze jeste pomoci. Neni problem zajistit nakup i diagnostiku v Italii u Zattiho, tyhle auta jsou i z druhy ruky v I vetsinou v zaruce alespon rok. Na cesky diry ale nevim, nevim...jestli ho neni skoda. Sice je dost robustni, ale prece...Integrale nebo Micina Evac jedou prakticky stejne, a vydrzi neskutecny veci....ale nechci nikomu nic cpat, sorry -
"-- skrytý --" 09.01.03 10:04
« Re: to Coupe a Masoun
Huf> nevim, s cim jezdis a tak nevim, jestli budes zklamany. Vezmi Annonci, pokud tam bude nekdo to auto prodavat, tak se svez a uvidis. Jinak ale mam pocit, ze jsi nekde uvadel, ze jsi na Skodovky, tak mozna jeste chvili vydrz. V nejblizsi dobe te Skodovka mozna prijemne prekvapi. Urovne Coupe 20v Turbo+ to samozrejme nedosahuje ani omylem, presto je tu urcite zlepseni proti Octavii RS. Mel bys za ty prachy novy auto s dvouletou zarukou a velmi vyhodnym leasingem. 555> umim sehnat veskere dily levneji i pouzite, ale kolecka+synchrony do prevodovky, klouby kardanu a loziska musi byt nutne nove. Cena ND na Maserati je ale nizsi nez u Jaguara, BMW, AMG a spol. Navic vyfuk (Zara), spojka (Valeo), plecharna(Rhibo), ramena + klouby (Vema) a dalsi veci se daji koupit v nahrade za zlomek ceny a pritom kvalita neni nijak nizsi. U tech ostatnich takovou moznost zpravidla nemas. Dodaci lhuty jsou sice dlouhe, ale u Jaguaru, MB nebo BMW byvaji i delsi. Pokud rozvazujes mezi Jaguarem a Maserati, tak se radeji nad tim jeste jednou zamysli, mne pripada Maserati jako spolehlivejsi a lacinejsi varianta, odhlednu-li od preci jen mnohem vyssi technicke urovne. Problem je jenom v tom, ze Icka na nas trh totalne kaslou, pro ne jsme jen chudy Nemci (tedy v ocich Spagetaka: Nemec = jakysi hloupy a tvrdohlavy clovek bez emoci, skudlici kazdy fenik za cenu ztraty desetitisic Marek). -
"-- skrytý --" 08.01.03 12:57
« Re: to rbaron
Hufe,
tusim v jednom z poslednych cisiel EVO bolo v buying guide toto Mserati. Ako rovnako uslintany obdivovatel som to hned cital a bohuzial ma ceny nahradnych dielov odradili od kupy ojazdeneho v buducnosti :(((
Ale ked raz budu peniaze na nove, nie je co riesit. Vaham, medzi Jag a tymto, ale len kym ho nevidim na fotke.
Ak chces kunem si to na napisem sem tie ceny a co sa najviac kazi. -
« Re: to rbaron
magic: dvojka mi jde skvěle, ale při velkých mrazech si škrtne. Pravda je, že sem asi vyjímka, všechny co znám jsou KO. :-) Zadek celej vrzal a mlátila převodovka o doraz na podvozku, tak se měnily všechny silenty a při jednom ostrým rozjezdu umřely všechny hardyny na kardanu. Teď jsem spokojenej. Brzdy mám vepředu 4pístky Brembo a jsou to asi nejlepší brzdy co sem kdy měl ( moc sem toho ještě neměl) vzadu sou seriový na V6.







