Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: to Magic
Inspiroval jsi me tim automobilismem a tak jsem mrknul na jejich webovy stranky. A to jsem nemel delat - prave tam maji pro mne superzajimavej clanek (AR156 JTD 16V vs. BMW 320d) ale jenom italsky. Zadna english. Ach ja nestastny. Nemas chut si ho precist a poreferovat svym slabsim webovym kamaradum ;-))) -
"-- skrytý --" 24.01.03 11:14
« Re: to Magic
Ano, je tak. Vyhrady? Nesouhlas? Pripominky? Nemyslim to nijak jizlive, mas moznost otevrene kritiky "do oci". Rad se na svet podivam i jinyma ocima - pokud to zvladnu. Samozrejme ty clanky jsou moc obecne a vubec nevyhovuji memu gustu, mnohem radeji bych psal neco autarskeho (jako treba Automobilismo). Takova casopis u nas ale neexistuje, a kdyby vznikl, zkrachoval by. Pripravoval jsem mnohem podrobnejsi a technictejsi clanek na www stranky, ale nejak mam pocit, ze by ty my zvasty nikoho nezajimaly. Samozrejme ta spotreba je extremni, zdimali jsme z toho, co slo. Je to fantasticky auto, ke kteremu je treba pristupovat s uctou a pokorou. -
"-- skrytý --" 13.01.03 17:30
« Re: Opet diferaky - viskozy a mechanicke.
hrubágo: na ten odkaz jsem se nedostal, ale můžeš to poslat na nasrot@post.cz
Tedy, pokud je uzávěrka dělaná mechanicky, tak může zavřít úplně (ale nemusí), ale také méně plynule. Je taky většinou levnější než ta viskospojka. Pokud je to řešené viskospojkami (jako to má např. RAV4, SantaFe apod.), tak je tam ta spojka pro "snížení účinnosti diferenciálu" a nikdy nemůže zavřít úplně, pokud se jí nějak nepomůže (jako např. Haldex). Takže většinou zvýší svornost maximálně tak o 25%, ale když hodně zatížíš jednu nebo druhou nápravu, tak je to jako kdyby tam nebyla - ty viskospojky (ne ala Haldex) a různé typy LSD mají vliv spíše na jízdní vlastnosti (nebo: se účastní dokud jedeš), zatímco mechanické uzávěry mají vliv na vyjetí odněkud někam. -
"-- skrytý --" 12.01.03 18:58
« Re: Opet diferaky - viskozy a mechanicke.
Obrázek mám, kam ti ho mam poslat? Viscospojek je u Subaru nekolik. 10, 12, 20 kg.m. To cislo rika jak velkej rozdil otacek musi bejt aby zavrela. Jo jasne ze jsou vsechny diferaky mechanicke. Tady je to mineno jako uzavera kovova verzus kapalinova viscospojka. Nekde jsem cetl ze ten mech. dif. :-) je asi 1,5x rychlejsi / ucinnejsi pri uzavere. -
« Re: to našrot
to Petr: To musí bejt setsakramentsky silnej hurikán, aby to ovlivnil :o)
Neskočil. Máš pocit, že litrový motor je pro Octávku v něčem (kromě plnění lepších emisních norem) lepší než starší třináctka z Feldy, která sice neoslní, ale žádný další vývoj tu nebylo třeba platit? To jen tak naokraj. Nechci tu dělat odborníka na Škodovky, protože kdybych si někdy něco od Škody pořídil, bude to jedině Rapid s motorem 1.8T :o)))







