Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 31.01.03 14:25
« Problem
Mam takovy pocit, ze zde mluvime jeden o voze a druhy o koze. matuS nikdy asi auto neridil a ohani se tu nejakejma nazorama cmaralu, ktery neco pisou uz jen proto, ze se to od nich ocekava. To nema smysl komentovat, asi ani nema ridicak. Samozrejme reci o tom, ze rizeni auta se zadnim pohonem musi byt apriori lepsi, nez vozu s pohonem prednich kol, jsou totalni kravovina. Rizeni je predevsim veda o kmitani, ne o pohanene naprave. rbaron argumentuje nejakou korozi (Alfy krome jizanskeho modelu 33 hnijou zhruba jako BMW, vzdyt je to oboustranne zinkovany plech), tvrdi, ze BMW 3,5 l motor tahne vyborne odspodu (jenze AR 3.0 V6 ma na 2000 vetsi kroutak), ze ho Alfa nekde necha (za 10 let me sice - na rozdil od BMW - nikdy nikde nenechala, ale asi jsem divnej) a podobny scestny argumenty, svedcici o tom, ze jiny auto nez BMW nezna a vetu o tom, ze "me do BMW parkrat proti mymu presvedceni posadili" ani nema smysl komentovat - autor zrejme pozil vice alkoholu, nez zdravo....Proto take muze tvrdit, ze "udrzovat BMW v chodu" je LEVNE - no, tady staci pohled do ceniku ND a neni o cem hovorit. Drazsich aut s drazsimi dily je jen velmi, velmi malo. Predpokladam, ze se jedna o 635 CSi??? Docela dobry auto, ale zpet k veci...Hlavni problem je v tom, ze ja znovu rikam: NEVADI MI BMW, VADI MI MYTUS NEJDOKONALEJSIHO AUTA NA SVETE! A prave "argumenty", ktere jste zde predlozili svedci o tom, ze mytus opet vitezi nad skutecnosti! -
« to rbaron
S tou korozí u Alf máš bohužel pravdu.... Ale jinak bych netvrdil, že Alfa nedělala pěkný kupátko. Co GTV 2,5 V6. Váží tunu a těch 160 koní s tím pěkně hýbe. A ten design......italská dokonalost.
Fakt je, že jedinej důvod proč ji nemám je ten, že sehnat nějaký s dobrou karoserií prostě nelze nebo jen za moc peněz. Naproti tomu 75ka v super stavu není problém. No a hlavně je to taky zadohrab a o to nám jde, že? :))) -
« Re: preco BMW?
Když teda Magic tak přehání,řekněte mi někdo,proč když 9. listopadu napadl první sníh,tak na D1 každý třetí auto ve svodidlech nebo ve svahu mimo dálnici bylo BMW nejčastěji trojkové řady a ještě ke všemu poslední modelové řady.Opravdu bez přehánění,ten viditelně nadprůměrnej počet havarovaných BMW mě zarazil Mimochodem Mercedes jsem tuším neviděl ani jeden ,přestože má taky zadohrab atd. Není to tedy nakonec pravda,že majitelé BMW mají pocit nějakého "nadauta"? -
« Re: preco BMW?
magic: Nech už tý demagogie, přece každý auto má svý a naštěstí nejsou všechny stejný a můžeme si vybrat. Já mám takovej pocit, že snad všichni od ubohejch Fagorů, Stvořitelů a škorpiáků až po Tebe tady mají za úkol snižovat kredit BMW. Mě je to v podstatě jedno, na nějaký YMYDŽe, super značky a podobný kraviny si nehraju, jenom mám rád klasická auta.
BMW jsem si vybral proto, že udržovat ho mechanicky v chodu je finančně poměrně legrace, má starý osvědčený třiapůllitr, kterého se vyrobilo mraky, dobře táhne odspodu a dokáže být překvapivě úsporný. S dobrými pneumatikami a tlumiči bude ještě nějaký pátek držet krok se současnou produkcí a přes to všechno je slušně robustní a při nárazu ve 40 km/h ze mě nebude krvavý knedlík v plechovce od sardinek.
To, co dám za přestavbu celé přední nápravy, bych dal u srovnatelně staré a drahé Toyoty Supry Turbo (20 koní navrch) za jedno rameno a srovnatelné italské kupé? Maseratti z té doby najdu prorezlé skrz naskrz a klidně si ho můžu i odvézt, jenže udržet ho v chodu bude sebevražda. Srovnatelné kupé Alfa Romeo nejenže neexistuje, ale díky své pověstné kvalitě z osmdesátých let mě každý druhý den někde nechá.
Když někdo zná své limity, s BMW na mokru je celkem dobrá legrace. Jestli je nezná a nemá trocha citu a uvědomnění, že jede se zadokolkou, patří do Felicie 1.3MPI a nikam jinam.
A navíc, nesrovnávej auto, do kterýho Tě někdo dvakrát posadil v testu napříč Tvému přesvědčení o skopčáckým krámu a auto podle Tvýho gusta, který máš od začátku v lásce, po nějakých kilometrech ho máš v ruce a dokážeš tu vyzvednout jeho přednosti jako například spotřebu 10 litrů na sto u integrale, když v Deltě i dýchavičná atmosférická šestnáctka běžně jezdí za 12.
Kluci nezemřeli kvůli hnusný pověře, ale jednoduše proto, že se přecenili, budiž jim země lehká :o/ Míň takových pověr, míň fanatismu ať se týče čehokoli a budeme mít snazší život... -
matuS 31.01.03 01:15
« Re: preco BMW?
nasrot> skus niekedy do BMW sadnut. ja som sedel v 320, a mal som z toho interieru lepsi pocit ako v C5 a to si myslim ze c5 ma interier na francuza velmi dobry.
vies, ked zaplatis za take male auto ako je 3 rada milion korun, tak tie peniaze sa nestratia len v tom modrobielom napise BMW (aj ked nieco sa tam strati a montoyu treba tiez zaplatit :-) ). naozaj je to v tom aute citit.
lexus a jaguar - pekna kombinacia, ale ak mas len na jedno auto, a chces si s nim zajazdit luxusne a rychlo, preco nie bmw? a stale je to lacnesie ako tie dve dokopy... a pritom je bmw pekne auto, co sa o ziadnom lexuse rozhodne povedat NEDA
BTW: asi tak před 8mi lety byl v jednom emérickém časopise (Road&Track) srovnávací test tehdy nejprodávanějších sportovních aut v USA (byly tam Corvette Z5, Toyota Supra, Mitsubishi 3000 VR4 a BMW M3). Ačkoli v podstatě ze všech testů vyšla M3jka nejhůř, konečné slovo měli čtenáři a u nich s velkým náskokem zvítězila... Někde to ještě mám, takže můžu poslat i podrobnosti, kde rozepisují proč.
vies, 8 rokov je 8 rokov a vselico sa zmenilo. a k tym vysledkom este: ako mozes porovnat corvetu (v8 5liter) supru (3liter 2xturbo) mitsubusi 3000 (3liter 2x turbo 4x4) a nejaku 3litrovu atmosfericku m3jku?!?
musis uznat, ze to rozhodne nieje spravodlive.
ale keby som mal prachy, tak aj ja zoberiem radsej supru ako m3, rozhodne vyzera lepsie. aj ked ta dnesna m3 je taka krasna! ja tu stretnem kazdy den m3jku, tak na mna to ma asi iny vplyv. najme ked stojim na krizovatke, tak si otvorim priezor a pocuvam ten zvuk ako to auto odstartuje - parada.
vcera ma na rovine predbehlo ferrari, neviem aky typ ale uplne nove. videl som ho v zrkadle a potom podradil asi o 2 stupne a tak to zahucalo ze som nevedel z ktorej strany ma chce predbehnut. no a potom to okolo mna prehucal. -
matuS 31.01.03 01:02
« Re: preco BMW?
magic> Jak nekdo muze napsat, ze BMW ma skvely rizeni.Takovy rizeni ma Alfa Romeo, Porsche, Mitsubishi Lancer Evo atd, ale urcite ne BMW. To ten cmaral v zivote nejel s autem???
hm, vzdy ked tu testuju nejake auto, tak ho zoberu aj na okruh (je to 40km od sydney, Eastern Creek). ja bohuzial nemozem povedat presne ako to je, pretoze napr alfu a bmw priamo este neporovnavali. ale na alfu este nic zle nepovedali. v zasade ale plati, ze auta s pohonom prednych kolies nemaju az taky citlivy volant, pretoze sa cez predne kolesa prenasa aj vykon.
oni vsak neberu auta len z hladiska max vykonu, ale vseobecne. preto lancer evo nema taky kredit ako M3, pretoze kym s M3 mozes kazdy den jazdit do prace a poobede sa ist vysantit na okruh, tak to kazdodenne vozenie s mysiakom jednoducho nehrozi. na porsche sa nestazuju, ale uvedom si ze boxter tu stoji v zaklade tusim 90tisic aud a spominane bmw o 30tisic buksov menej (to je priemerna rocna mzda) - obrovsky rozdiel
co sa tyka mrazu a zimy, tak tomu sa tu moc nevenuju, na vacsine uzemia australie nikdy nemrzne :-)
V serpentinach, na nerovnem povrchu a jeste za snizene adheze je to auto ztracene s tymi serpentinami by som to az tak nebral. mam doma casak (v pondelok si ho donesiem sem a napisem) kde robili taky specialny test, kde sa rataju body cez pomery. vyhralo STi pred Evom VI (dovod - hoci je STi pomalsie(ale nie o moc), normalny vodic dokaze z toho auta vyzdimat velmi rychlo takmer maximum, kym na evo VI to chce pevne nervy a kopec casu, lebo je moc agresivne), no a pre zaujimavost zobrali aj novu sedmicku 745.
S autami jazdili na okruhoch pretekari, tak jeden manik ked sa vratil tak hovoril ze mal z tej sedmicky morsku chorobu. Ale na pocudovanie to auto dosiahlo velmi dobry cas.
nechcem teraz moc o tom pisat, lebo si to presne nepamatam, ale v pondelok to donesiem. pripadne cely ten test nafotim.
musim povedat, ze mam z tych casakov tu velmi dobry dojem. rozhodne som take nieco este v europe nevidel (a to som obcas citaval aj nemecke magaziny - no ale sam som sa pousmial ze "aj nemecke" ved tie patria k tym horsim :-) anglicke magaziny som bohuzial este necital)) no a ked som si precital posledny test tu na auto.cz toho renaultu - horsie to uz napisat ani nemohli. -
« Re: preco BMW?
to našrot - no jasně, všicni majitelé německejch zadohrabů jsou idioti, jejichž koníčkem je vyhazovat peníze za šmejdy. Chudáci ještě nepochopili, že jsou i tak kvalitní auta jako třeba Jaguar, nebo tak krásný a sportovní jako třeba Lexus. Jelikož, jsem jedním z těchto idiotů, může mě snad uklidňovat, že moje BMW bylo opravdu levný. Řekl bych, že dokonce nejlevnější ze VŠECH aut ve srovnatelném stavu. -
"-- skrytý --" 30.01.03 14:29
« Re: preco BMW?
Už jsem to tu někde psal, ale pro jistotu to zopakuji: Neznám auto, které by mělo tak dokonale vyřešený kompromis mezi jízdními vlastnostmi a pohodlím, jako má podvozek většiny BMW (teď ale nehovořím např. o kompaktu trojkové řady...). Ale pro běžné ježdění, kdy se nemohu vyhnout "klimatické nepohodě", bych ho rozhodně nechtěl - přesně z důvodů, které tady popisuje Magic. A protože jsem zvyklý motory vytáčet, docela mne se.., že tam, kde by podle mě ty BMW motory měly "chytat druhý dech", tam mi omezovač řekne: "A teď už dost!" -
"-- skrytý --" 30.01.03 13:55
« Re: preco BMW?
Tak to já vám klidně povím, proč má BMW takový kredit: protože ten, kdo si ho za ty peníze koupí, tak pak logicky nemůže říct, že je to šmejd. Protože BMW a Mercedes jsou v tak šikovné cenové hladině, že na luxus (jaký někdy poskytují) to není zase tolik, ale majitel má pocit, že peníze rozumně investoval... Osobně, pokud bych chtěl luxusní auto, bych si koupil pro parádu (na neděli do kostela a přes týden do servisu :o) ) Jaguara XJ sérii a na to každodenní ježdění Lexuse LS, protože to je teprve kvalitní luxus (ovšem za poloviční peníze, což si ta vrstva, která si kupuje BMW a MBéčka, nemůže dovolit, protože by měli pocit, že si kupují šmejdy). Takové napodobeniny pro ubožáky, kteří musí dokazovat, že na to mají, jako je BMW s šaltpákami, co člověk necítí v ruce, protože koule je lehký a studený polystyren, páčkama na dveřích, na kterých je už z dálky poznat, že to asi nebude ani chrom, ani hliník, ale nabarvený polyamid, s miliony neurčitých čudlíků a kontorlek na přístrojové desce, u nové 7mičky s tak šikovným ovládáním sedadel, že když si chcete narovnat opěrku hlavy, tak se vám současně otevře CD měnič... to prostě pro normálního rozumného člověka není.
BTW: asi tak před 8mi lety byl v jednom emérickém časopise (Road&Track) srovnávací test tehdy nejprodávanějších sportovních aut v USA (byly tam Corvette Z5, Toyota Supra, Mitsubishi 3000 VR4 a BMW M3). Ačkoli v podstatě ze všech testů vyšla M3jka nejhůř, konečné slovo měli čtenáři a u nich s velkým náskokem zvítězila... Někde to ještě mám, takže můžu poslat i podrobnosti, kde rozepisují proč. -
"-- skrytý --" 30.01.03 10:30
« Re: preco BMW?
Jenomze to je prave ono. Jak nekdo muze napsat, ze BMW ma skvely rizeni, ktery zajistuje vyborny kontakt s vozovkou? Takovy rizeni ma Alfa Romeo, Porsche, Mitsubishi Lancer Evo atd, ale urcite ne BMW! To ten cmaral v zivote nejel s autem??? Jake vyborne jizdni vlastnosti??? Vzdyt se jedna o normalni prumerne ovladatelne auto, ktere za snizene adheze je problem udrzet na silnici. Motory maji v nizsim a strednim pasmu otacek nevyrazny Mk, ktery je vzhledem k hmotnosti vozu treba u rady 5 do 3 litru vyrazne slaby. Odpruzeni zpusobuje houpani a sjezd v zime z kopce na namrzlych serpentinach je doslova nocni murou. Jakmile zaprsi, namrzne nebo nasnezi jsou nase silnice obsypane havarovanymi BMW, jejich ridici meli pocit pocit, ze v takhle drahem nad-aute se jim nemuze nic stat, protoze nad nimi bdi zazracna elektronika. A pak prijde rana...BMW vyrabi velmi solidni, robustne stavene a bezpecne automobily, ktere jsou velmi tezke, maji velmi vysoke provozni naklady a prvotridne zpracovany interier. Jsou to dalnicni krizniky pro dlouhe cesty a tomu je prizpusobena celkova stavba vozu. V serpentinach, na nerovnem povrchu a jeste za snizene adheze je to auto ztracene. Ale na to neni ani stavene. Nevadi mi BMW, vadi mi ten kredit jakehosi nad-auta. Pred myma ocima kvuli teto hnusne povere zemreli dva kluci: 18 a 24 let. -
matuS 30.01.03 03:32
« preco BMW?
magic napisal: Nedivim se tomu, jen me prekvapuje, proc ma BMW u nas tak vysoky kredit?
ja neviem ako u nas, ale tuto citam motoristicke casopisy a BMW tu ma tiez vysoky kredit.
nedavno robili test aut do 60tisic AUD, boli tam okrem inych laguna v6, passat v6, c180, bmw 320, saab (neviem ci 95 alebo 93)
vyhralo bmw a druhy bol merc. preco BMW?
zevraj najlepsie jazdne vlastnosti, velmi dobry kontakt na vozovku cez volant, vzdy vies kam kolesa idu a ako sa spravaju ale pritom to nieje prehnane, prevodovka vyborna, motor vyborny, interier prvotriedny.
malo aj nejake zapory ale nepamatam si to, cital som to dost davno.
ale ked tu pisu o bavorakoch, tak sa vzdy rozplyvaju najme nad tym naladenim podvozku a riadenia, ze to cele funguje ako celok na jednotku. no a VANOS ich tiez strasne tesi. -
"-- skrytý --" 27.01.03 14:56
« Re: to našrot
Priklad: Lancia Delta HF Integrale 8V - modifikace od Hormann motorsport: doslo ke zvetseni kroutaku z 298 na 381 Nm zejmena montazi uplne jineho turbodmychadla, ktere vyvijelo vyssi teplo, nez to puvodni. Dale modifikace vyfuku (vetsi kvuli Bahg-bang) zvysovala teplotu pod kapotou. Originalni rovna kapota zpusobovala problemy s odvetranim. Vse vyresila kapota z modelu Integrale 16V, ktera ma vsazena hlinikova zebra smerove tvarovana a je vyrazne vypoukla (protoze 16v ma vyssi hlavu a delsi sani). Teplota vody klesla o 15°C, oleje asi o 10°C. Problem byl v tvoreni viru smesi horkeho a studeneho vzduchu (horky vzduch je lehci a stoupa; pri jizde mel ale studeny vzduch proudici pres kapotu snahu vytvorit poklicku a horky nemohl ven). To, co nekteri lide delaji na turbodiesely, aby lip vypadaly, melo puvodne opravdu nejaky smysl ve sve funkcnosti. Bohuzel, spousta tech idiotu tento smysl nepochopi, da napr. sterbiny na kapotu opacne (proti vzduchu, aby jej "lip nasaval") a auto se s novou dirou v kapote paradoxne na dalnici zacne prehrivat. Totez plati o nizkych spojlerech, diky nimz casto auto nezabrzdi, nebot brani prisunu vzduchu k brzdam. Elektrony na auta prisly proto, aby se u sportaku snizily neodpruzene hmoty, ne kvuli designu. Proto je lepsi to radeji nechat tak, jak to je, nebo to sverit odbornikum (kolik jich ale u nas je?)!







