Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: octavia 4x4
2Novak: k tej aktivnej bezpecnosti. Rozdiel medzi trvalym 4×4 typu Subaru a tvojim je ten, ze na Subaru je trvalo len polovicna hnacia sila, a teda koleso ide do smyku o poznanie neskor. Ma to vela spolocne s trecou kruznicou a je to velmi lahko pochopitelne, len to treba nakreslit :-) Takze ked vletis trebars do mlaky alebo jednym kolesom na namrznutu krajnicu, alebo prechadzas cez nasnezeny pruh pri predbiehani na dialnici, sila na kolesach pri prednom nahone (ktorym v tomto okamihu JE AJ HALDEX!) prekroci silu treciu a auto ide do smyku. Haldex zareagovat nestihne, bavime sa o casovych usekoch do desatiny sekundy, a to, ci ta otoci alebo ci to stihnes ustat korekciami volantom a plynom zalezi iba na tebe. Ale podstatne je, ze take Subaru (vybrate iba ako predstavitel trvaleho 4×4, nie ze by nebolo nic lepsie) este NEMUSI treciu silu prerocit, pretoze hancia je polovicna a o to vacsia moze byt sila bocna, takze auto ma povodny smer aj rychlost. Samozrejme pre nazornost zjednodusujem, ale to je v principialnych veciach snad normalne. A toto je iba jedna z vyhod trvalej stvorkolky, ktora sa bezprostredne tyka aktivnej bezpecnosti. -
"-- skrytý --" 11.11.00 20:17
« Re: octavia 4x4
K tomu Haldexu: Pro výdrap na sjezdovce si tipnu, že na tom Haldex ve spolupráci s EDS bude líp než tvoje Subaru, ovšem "aktivní bezpečnost" má menší. A co to hoši je ta "aktivní bezpečnost"? Já normálně do zatáček smykem nejezdím, Za deště na dálnici jezdím s citem a pokud jedu na sněhu, tak je Haldex sepnutý. Ano je to o ničem ten Haldex. Chtělo by to nějaké argumenty z praxe, já zatím žádné minusy nenašel. Nezlobte se, ale za 60kKč je to lepší než drátem do voka. Jeden můj známý ji má také a zatím jsme oba opravdu živí a zdraví. Do kytiček nás to v zatáčkách neposílá, na sněhu to jede opravdu tam kam chci a porovnávat 2,5t offroad s Octávkou... proboha proč. Čau LN -
« Bez nadpisu
1) Přesně jak píše HOP, Haldex je takový vyprošťovák. 2) Není to ta nejlepší pecka od VW, protože jí mají jen ty nejhorší modely. Nemyslíš, že by třeba Audi RS4 (a S4, S6, S8, ale i obyčejná quattra těchto řad) mohlo mít Torseny? (mimochodem ty má i tebou zmíněná 100 2.8 quattro). 3) Na Semperitu jsem se málem smíchy po..., když se na mírném svahu na rozbahněné louce, kde jsem předtím krásně zaparkoval a kam se nakonec dohrkaly i některé dvoukolky, s velkými obtížemi pohyboval Opel Frontera - střídavě mu hrabala kola, jen ne nikdy najednou. Prostě není 4x4, jako 4x4. -
« Re: octavia 4x4
To: gsf
No, on ten Haldex system neni uplne na nic. Co se tyce trakce tak na tom je lepe nez stale 4wd s volnym mezinapravovym diff. Navic je to pomerne levny. Jen si od toho nesmis slibovat zvysenou aktivni bezpecnost a ovladatelnost auta, spis naopak. Je to o tom, ze se ti auto samo od sebe meni z nedotaciveho na pretacive a zpet, coz je tak trochu velicina se kterou se pri rizeni tezko pocita. A to me na tom dost vadi. Jinak jestli to potrebujes na to, abys vyjel v zime k chalupe, tak na to je to dobry dost. -
« Re: octavia 4x4
to novak: řekl bych, že na sjezdovce nedojedeš stejně vysoko - mrkni na: [odkaz] - text drobnými písmenky níže; a druhá velmi podobná záležitost - potkal jsem onehdá známého s Imprezou, tak se mi chlubil, jak s ní tahá off-roady po sjezdovce k chalupě (protože ten off-road je těžkej a škube s ním elektronika připojování nápravy, což je pro něj konečná) -
« Re: octavia 4x4
v archivu je téma k těmto otázkám (ne že by odpovídalo na všechny) - ve skupině témat Š Octavia; taky jsem tam připsal nějaké pochybnosti, ale jsem - a přiznám to - lehce zatížený subarista; docela mě totiž kdysi zarazila ta příhoda s aquaplaningem na dálnici (po ztrátě dobrého kontaktu s vozovkou se indikovala potřeba připojení zadní nápravy, ta se připojila, jenomže auto tím ještě navíc škublo a to byla definitivní expreska do svodidel... - takže od té doby mám jenom znovu potvrzený despekt vůči připínatelným - a tedy cukavým systémům). Za ty prachy (nová Octavia 4x4) se dá koupit velmi!!! slušné ojeté legacy. Problém může být se spotřebou, ale pokud by to byl až takový problém..... existuje i takové 'zvěrstvo', jako je funkční a normálně jezdící legacy na LPG.... -
"-- skrytý --" 09.11.00 07:31
« Re: octavia 4x4
Přečti si něco v historii témat: Octavia 4x4 tam je. Nechci se opakovat, ale mám už 30kkm a jsem velmi spokojený. Není to auto na závodění, ale jinak super.Kór teď: 74kW PD šestikvalt, nebo 20v turbo. Bohužel, když se řekne 4x4 tak tu každý vidí Subaru i když v praxi bych si tipl, že dojedu na sjezdovce stejně vysoko - berte to jako výzvu.. Jestli chceš vědět něco konkrétního tak se klidně zeptej.ČAu LN -
« octavia 4x4
Chtěl jsem si jednou v životě koupit nový auto, a když se na trhu objevila octule 4x4, bylo rozhodnuto. Tady jsem se ale dočetl, že její verze 4x4 je vlastně to nejhorší řešení. Proč? Proč mi prodejce tvrdí, že to je poslední vývojová pecka od VW? Proč to dávají také do Golfů IV, do pasátů a snad i do nových AUDI, když je to tak špatný. A jak to tedy vlastně konkrétně funguje v kluzkém terénu. Nemám si na zimu tedy nakonec raději pořídit třeba žigula, nebo tak něco? Prosím, vysvětlete mi to někdo. Dík. -
« 2subarista
To L-ko a Justy nepoznam, takze porovnavat a hodnotit nemozem. Ale co sa tyka tej Vitary, bolo to ozaj hrozne. Mozno to bolo sposobene uplne nemoznym rozlozenim hmotnosti na napravy, zadok bol strasne lahky a preto sa v zatackach v podstate stale smykal, predok isiel ok vdaka velkej hmotnosti na naprave. Aspon tak si to vysvetlujem ja, v com bol ozajstny dovod toho spravania sa mozem iba domnievat. -
« Bez nadpisu
No náhodou přesně tenhle systém měly Subaru L-serie do r. 1988 a Justy dokonce 1995. V řadičce byl knoflík 4WD a ten připnul natvrdo zadek. Ale nesouhlasím s tebou, že se s tím na sněhu nedá jezdit (tada nevím jak u Vitary). Když jsem měl letní gumy (idiot! - to už je dávno), tak to fakt bylo strašné. Nicméně na zimních to je úžasná sranda. 1988-1990 Měly Subaru stálé 4x4, ale úplně volný diff., který se dal el. zamknout. A navíc u té Justy to mělo ještě jednu úžasnou vlastnost. Když neznalý člověk chce udělat smyk přes ruční brzdu na sněhu se zap. 4x4, tak nenastane smyk, ale auto prudce zabrzdí. -
« Re: Galant 4x4
2Adamek: to bol len taky nepodareny forik, nic vazne, samozrejeme. Vitara nemala ziadny (!) medzinapravovy difak, takze ked si zaradil 4×4, v tom aute si citil na pevnej ceste nenormalne pnutia, na smyklavom povrchu to zase islo stale do smyku (pri vyssich rychlostiach), takze na zasnezenych cestach to paradoxne bolo bezpecnejsie so zadnym nahonom ako so zaradenou stvorkolkou. Nic moc, urcite sa to takto (bez medzinapravoveho difaku) ako trvaly nahon 4×4 nemontuje do ziadneho osobneho auta. -
« Re: SVX
Myslim ze SVX melo vzadu visco.
BTW:
Kdysi jsem videl v nejakym nemeckym casopise (tak 1992?) test aut 4x4 udelanej nekde ve Svedsku, byly tam ruzny sedany, zejmena BMW ix, Mercedes 4matic, Vectra atd. SVX do testu zahrnuty nebylo, pouzivali ho tam totiz jako etalon :-)