Pohon 4x4 u osobních aut

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    28.12.00  16:13

    « Bez nadpisu

    1) No nejen Audi má Torsen (ještě třeba Delta, Celica, a další). Těch možností je daleko víc a i Subaru jich používá víc a už jsem to i několikrát psal (myslím, že i do téhle rubriky). Souhlasím ale s tím, že Torsen je jednička. Někde jsem ale četl, že má úplně největší výkonové ztráty - něco za něco. 2) Hope, nemůžeš srovnávat Toyotu (skutečný offroad) s Fronterou (tu si pojmenujte jak chcete). 3) Mám jednu špatnou viskospojku a až budu mít čas, tak jí rozříznu. Podám pak podrobný referát.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.12.00  12:22

    « Re: AUDI Quattro

    Ano Audi Q ma torsen, vid www.torsen.com/oem.htm, tam su vsetky aplikacie torsenu. Pomer zmeny je uvedeny na tej istej stranke pod products. Nejake "testy" offroad su na www.czech-tv.cz/porady/jizda.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.12.00  00:00

    « AUDI Quattro

    Naj 4x4 má asi AUDI.Medzinápravový dif.tušim Torsen údajne dokáže menit pomer 95:5 až 5:95.Je to super.Myslím,že variabilna zmena pomeru je lepšia ako stálaKed sa k tomu pridá ESP a EDS je to super.Audi S4 skoro nehrabne kolesami,pretože sa výkon plynule prevedie.Celá sila motoru ide do pohybu a nie do šmyku.Vyššie uvedené riadky sú moj názor.Chcelo by to urobit nezávislý test viacerých štvorkoliek.Či osobných alebo OFF ROAD.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.12.00  09:45

    « To hop:

    Hope, jak pises univerzalni gumy na offroudech
    jsou dnes spis pro vsechno mozny jen ne pro zimni provoz. Konkretne, Frontera 3.2V6 je z vyroby vybavena 245/65x16 Good Year HP (Takova spis silnicni guma -ticha na leto super), oznacena nicmene M+S. V zimne ale nedrzi a na ujetym snehu plave jak Venclovsky. Tak jsem koupil novy Good Year Ultra Grip (vyslovene zimni Offroad gumy)
    Jsou taky tichy nejsou sice v H ale jen v T, to ovsem nevadi. Chovani Frontery se na snehu uplne zmenilo, auto je mnohem jistejsi, neplave, neustreluje a drzi stopu. Jednoduse ty gumy udelali obrovskej rozdil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.12.00  02:53

    « Re: Subaru kontra offroad na snehu

    No, mam oboje a zaver je jednoznacny: pokud nejde o 30cm cerstveho snehu tak je lepsi Subaru.

    A) Trakce: Subaru ma zimni pneumatiky, Toyota ma sice M+S ale jsou to spis univerzaly. Uzaverku mezinapravoveho diff maji oba, zadni ani jeden. Subaru dojede o kousek dal, pokud neni snehu moc, jinak si sedne na bricho.


    B) Jizdni vlastnosti: Subaru ma mnohem niz teziste, rozdeleni P/Z je priznivejsi, celkove setrvacne hmoty lepsi. Navic ma mezinapravovy diff., Toyota je pripinaci 4WD. I diky pneumatikam je rozdil znacny. Se Subaru se da jezdit smykem, s Toyotou moc ne, prechod z nedotacivosti do pretacivosti je nahly a ne moc vypocitatelny. Subaru i lip brzdi.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.12.00  14:13

    « to: andy220

    To jsem psal cca před rokem já. Tak děkuji za nepříjemné potvrzení z praxe...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.12.00  11:57

    « Re: Haldex na promrzlém mostě

    2novak: este jedna podstatna vec, na ktoru som zabudol. Tie lamely su vo viske ulozene pohyblivo (vzdy aspon vstupne alebo vystupne, niekedy oboje) prave kvoli tomu, aby mohli reagovat na lokalne zmeny v prudeni oleja.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.12.00  11:40

    « Re: Osveta and so on...

    2novak: to mas samozrejme pravdu, ale to zvysovanie teploty je presne tak isto neziaduci jav u visky ako aj v Haldexe. Ze by zmena objemu oleja bola taka velka, ze by stacila na pritlacenie lamiel, mi nie je zname. K pritlacaniu dochadza, dokonca aj ta zmena objemu - ako pises - tomu pomaha, ale podstata je iba a jedine vo viskozite oleja a v jeho spravani pri zmene otacok. Ono ku kontaktu tych lamiel ani nedojde po celej dlzke, ale iba lokalne (teraz neviem - hanbim sa za to - ci na krajoch, alebo v strede, ale keby boli pritlacane zmenou objemu oleja, deje sa tak vsade, takze by sa lamely nemali preco pritlacat). V principe dochadza ku kontaktu vdaka teceniu oleja v zavislosti od toho, ako olej moze tiect a aky odpor kladiu perforovane lamely, v urcitych miestach je olej vplyvom prudenia spomedzi lamiel vytlaceny (velmi volne prelozene - dojde k lokalnemu podtlaku) a dojde ku kontaktu. Nemam cas to vysvetlovat podrobnejsie, som online, snad ma napadne vratit sa k tomu, ked budem v robote.


    2skdd: porovnavat Fronteru a Subaru velmi nejde. Opel je offroad so vsetkymi jeho nevyhodami. Takze - v zime som si pomerne isty, ze dojdes dalej so Subaru vdaka mensej hmotnosti a prepracovanejsiemu pohonu 4×4. Limitujucim faktorom je hmotnost, zotrvacne sily a vysoke tazisko - to robi na klzkom nehrbolatom podklade svoje. Zjednodusene (!) sa da povedat, ze tam, kde Frontera nemoze vyuzit svoj vysoky podvozok, je na tom Subaru lepsie. Ale co sa tyka tych vodicov mas, samozrejme, pravdu :-)) Uz som poznal par ludi, ktori si kupili offroady kvoli tomu, aby mohli jazdit "bezpecne" v zime, a horko zaplakali. Tazke auta sa na klzkych povrchoch ovladaju ovela horsie bez ohladu na koncepciu pohonu.

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.12.00  18:37

    « Osveta and so on...

    Takze nejaka osveta je na www.haldex-traction.com alebo na www.haldex.com, pre tych ktorym nie je jasne ako funguje povedzme prevodovka alebo diferak: www.howstuffworks.com, sekcia automotive. Co sa tyka tych jazdnych vlastnosti haldexu moj nazor je, ze je to nieco ako airbag v 1979, na zaciatku vyvoja (teda ak bol airbag v 1979 na zaciatku vyvoja :-) a urcite z toho este nieco bude, co sa bude dat pouzivat castejsie a lepsie. A este jedna vec, niekto tu pisal, ze niekam vysiel zo svojim subaru a niekto z fronterou tam nevysiel, no hm argument ako swina :))) pani, kam som ja vysiel z skoda 105 a nevysli tam z inymi autami, zvacsa to zavisi od vodica, je pravdepodobne, ze keby som sa do toho subaru posadil ja tak tam tiez nevyjdem. Ale je pravdepodobne, ze napr. z tou fronterou by som dosiel este dalej. Podla mna rozhodoujuci je vodic a ked je vodic na nic tak mu nepomoze ani najlepsie auto.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.12.00  14:21

    « Re: Haldex na promrzlém mostě

    to wawrik: Možná žiji v bludu a budu rád, když mi to objasníš. Visco spojka je založená na principu střihu viskózní kapaliny, která se pri tom zahřívá, mění objem a na něco tlačí a tím se svírá?
    Chci osvětůůůů. ČAu LN
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.12.00  13:31

    « Re: letiště

    klidně jsem pro jakoukoliv špatnost, počkejme na sníh a domluvme termín. Jinak "hezké vánoce a fšechno nej..." Čau LN
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.12.00  23:59

    « Re: Haldex

    Haldex je na pi..Mame firemnu oct combi TDI 4X4.Ked som v zakrute na smyklavom povrchu pridal po preklze predku priplo zadnu napravu,auto islo do hodin a mal som plne ruky prace aby som to neorajbal o zvodidla.Zlepsi trakciu,ale iba v priamom smere!Je to nebezpečné pre vodiča ktorý sa na to spolieha.Nechápem ako to mohli homologovať.Ale niekdo to tu uz povedal.Netúžte potom.Kúpte si SUUUBAARRUU,na zimu!
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.12.00  23:38

    « Bez nadpisu

    Pro Voye. Za tzv. běžné jízdy bude Haldex naprosto dostačující. Vydrží zapnutý dost dlouho a co jsem já slyšel, tak problém (pocitově) je spíš při tom zapínání, a to ještě jen při jízdě dveřmi napřed. A asi nejlepší by bylo, dohodnout se tady s kolegou Novakem a zajet někam na jedno z opuštěných letišť a prohodit si auta.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.12.00  12:52

    « Re: Haldex na promrzlém mostě

    2Novak: visco s teplotou nema tiez nic spolocne. Resp. o nic viac, ako Haldex.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.00  07:54

    « Re: Haldex na promrzlém mostě

    Doba za kterou se připojí Haldex je ve vztahu k okamžité rychlosti (moje prozatímní zkušenosti).
    Například 1 s smyk v 80km/h podle mých zkušeností
    nic s autem neudělá. Bezpečně a okamžitě se spíná při rozjezdech a rychlostech do cca 40km (jako EDS). Eventuálně při jízdě po kluzkém povrchu (sníh) je sepnut více měně stále. Jinak jsem slyšel názor, že přenáší cca 2% na zadní nápravu furt(nevím co je na tom pravdy). Celkem mě docela udivuje, že o tomhle systému se nikde člověk nedoví jak je doopravdy SW řízen. Pokud si přečtu nějaký test "novinářského odborníka" tak je to k pláči. Poslední zvonek jsem četl na webu Prima jízda, kdy testovali Haldex na Octávce někde v zahraničí a závěr "odborníka byl: pokud se kola začnou protáčet - zvýší se teplota a spojka začne přenášet hnací moment i na zadní nápravu". Prostě si plete Visco s Haldexem. Po téhle zimě Vám toho řeknu více. Čau LN
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.12.00  23:13

    « Haldex na promrzlém mostě

    V příspěvcích se diskutovalo o chování Haldexu v různých situacích. Byly popisovány různé situace, jestli by sepnul nebo ne a kdy. Zajímalo by mě chování Haldexu za situace, která může v těchto dnech klidně často nastat.Tedy, ráno je mráz bez sněhu (neboli holomráz), teplota kolem nuly. Silnice jsou suché, ale mosty jsou promrzlé a je na nich náledí. Jedete si v klidu po suchu a najednou námraza. Auto klouže více či méně podle rychlosti nájezdu na most a poloměru zatáčky. Dostává se do smyku...Co udělá Haldex a hlavně jak rychle zareaguje ? Situace se komplikuje i délkou mostu. Za ním je totiž silnice zase suchá. Neboli, Haldex se třeba sepne a naráz je situce zcela jiná, tak se hned vypne. Co to dělá s autem ? Já bych se docela obával, co se stane, když uvážím, že přejezd mostu může trvat jen pár sekund. Mám -li auto se stálým pohonem, můžu předpokládat co se stane, ale samopřiřaditelný náhon to je myslím v tomto případě sázka do loterie.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.12.00  14:28

    « Bez nadpisu

    Nemáte někdo praktické zkušenosti se čtyřkolkou u nového PORSCHE 911 carera 4 (nebo TURBO)? Chová se to jako čtyřkolka, nebo kvůli rozložení pohonu 5/95 spíš jako RWD? Co to udělá, když prudce přidám v zatáčce?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.00  08:39

    « Re: Zadek trvale, předek přípanatelnej

    2Pavel_KR5: celkom suhlasim s profom. Ono sa to ma tak - keby mali offroady trvaly predny, daleko by nedosli (skus vliezt s RAVkou do lesa a pochopis, o com je rec). V kopci je pri jednoosom nahone zadny daleko ucinnejsi, nehladiac na to, ze obycajne tie auta nieco vezu, co odlahcuje prednu a zatazuje zadnu napravu. V neposlednom rade - ked ti preklzuju zadne kolesa, mozes prednymi udavat smer - a to sa ti v lese stane dost casto. Naproti tomu, ked ti preklzuju riadiace kolesa, so zatocenim sa narobis o poznanie viac. Ked som este jazdieval po lesoch, mal som vacsimou zapnuty iba zadny nahon prave z tohto dovodu, predne som pripajal iba ako "vyprostovak". To je iba par dovodov, preco sa offroady robia (ak nie su 4×4 default) v prvom rade so zadnym nahonom. A podla mna to tak este dlho vydrzi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.00  07:31

    « Re: Zadek trvale, předek přípanatelnej

    stary dobry uaz.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.00  06:53

    « Re: Zadek trvale, předek přípanatelnej

    Řekl bych, že porovnávat pravý off-road s osobákem s pohonem všech kol dost dobře nejde. U obojího je pohon kol poněkud z jiného důvodu.

    Klasika spočívá v tom, že se jede tak dlouho pouze s pohonem zadních kol, dokud to jde. Rychlost se zde mnohdy pohybuje na úrovni chůze. Pak se trhne za páku a jede se dál. Pokud ani to nestačí, stiskne se náležitej počet tlačítek, podle toho, kolik má auto zapinatelnejch uzávěrek. To už je ale extrém, protože většinou postačí omezená svornost jednoho z diferenciálu. Na výsledku se pak podílí již jen zkušenost, odhad a cit šoféra.

    U běžnýho osobáku se jedná převážně o zlepšení vlastností za zhoržených adhezních podmínek, kde to trhnutí za páku nahrazuje spousta samočinejch systémů a je jedno, jestli připínají přední, nebo zadní kola. U těch opravdu nejostřejších jde o to, že dvě kola již nejsou schopny dost účině takovou porci výkonu zužitkovat. U soutěžáků je důvod zcela zřejmý a jako v extrémním terénu, zde také záleží hlavně na šoférovi.

    Maličko mě nesedí, když se v off-road časopisech píše o Lamborghini nebo Bugatti s pohonem 4x4. Ale jo, jsou to "čtyřkolky", tak jsou příbuzný, beru to.

    Pokud vyloučím extrémy, preferuju zásadně to obyčejný trhnutí za páku, protože je jistý, spolehlivý a v drtivý většině zcela dostačující. Chápu, že to zavání středověkem, ale někdy méně pokroku znamená i méně problémů.

Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…