Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 04.02.03 12:13
« Zkusenosti
Tohle jsou vsechno kecy k nicemu. Proste to musis zkusit. Jeli jste nekdy s tou Kappou? Prosim soudit az na zaklade OSOBNICH zkusenosti. To, co psal Mitsi - tady, ze predvadeci auto ma najeto 4500 km a neco mu nefunguje je bohuzel uplne bezne (te zlute S4 nefungovala obe turba). Novinari jsou proste prasata a ti, co ne, jsou vyjimecni! Navic treba v CR je opravdu pristup zastoupeni BMW diametralne odlisny od Fiatu; uz jsem psal o tom, jak na Fiatu nedovolili namontovat motor z Giulietty do 75 (temer stejny motor) a naopak u BMW mi ochotne dali stempla na montaz motoru 3,5 do M5, protoze mysli hlavou a vedi, ze puvodni stezi prezije 100.000 km a novy je nezaplatitelny. Tady zase BMW vitezi na cele care! A k tomu, co je lepsi nez 1.8T jasne dodavam: 1. 2.0T z Mysaka Evo, 2. Lanica 20V Turbo, 3. Saab 2.3 Turbo (nejlepe ala Viggen), atd - tedy spise opacne, ktery je horsi?..neznam! -
« Re: Problem promerovani tachometru
mne se zda ze ma kazdy kus tachometru jinou odchylku, nicmene lze zkusit jednu vec, a sice nakodovat to na jine zprevodovani - motorizaci (je asi 5-6 moznych variant), co to udela (pokud to pak muzete odmerit GPSkou), to je otazka chvilky. Nebo pokud mate Climatronic, je tam i digitalni speedometer.
Dalsi moznosti je prima uprava algoritmu toho cipu, ale kdo si na to troufne? Zkusit se zeptat v tachoservisu. -
« Re: Problem
to 555: Jeden z nejrealističtějších příspěvků, co jsem tu četl. Už jsme si o tom spolu povídali jinde :o)))
to magic: Nejsi nic jiného, než jeden ze šiřitelů mýtů. Já si o žádném BMW přehnané iluze nedělám, zato ty s vetknutím "pohodového" předjížděcího manévru do situace na ostří nože, kterou popisoval Mitsi, jsi prostě nezklamal. -
"-- skrytý --" 03.02.03 16:09
« Re: Problem
Mitsi: řekl bych, že na všechny čtyři jsi dopadl díky tomu, že to byl horizont a za ním ta silnice pokračovala pro vyvážení BMW ideálně z kopce.
ještě k tomu tachometru u VW Skoda: někdy zpočátku výroby kokotávky jsem četl, že prý má odchylku asi +12%... -
"-- skrytý --" 03.02.03 13:22
« Re: Problem
Nevydrzim a pridam par postrehov s BMW opendays v Leviciach r. 2001:
Bolo dobrych 27-30°C, nic pre intercooled cars. Borec s M5 bol superman, tak som neodolal a isli sme za mesto skusit, co je v autach. Musim uznat, ze od 160kmh bol nekompromisne rychlejsi, nez Impreza s filtrom a b boxom :))) Pri stovke som sa musel kukat do spatneho, aby som ho videl. V zakrutach platilo asi to iste, oproti seriovemu podvozku bol on + elektronika rychlejsou kombinaciou, nez ja. Sofer vedel jazdit a bol zzity s tymto vozom.
328i bez strechy bol prepadak, skusil som to a s istotou mozem tvrdit, ze clovek nad 170cmm bude so mesiaca plesaty a v zadu sa da len lezat. Inak je to o hubu, rovno moze lezat na kapote. Motoricky 0 a podvozkovo, no nemat stabilizaciu trha sa to v zakrutach, o ktorych v Impreze ani neviem. Urcite to ma suvis aj s tym, ze som zvyknuty na 4x4, ale urcite to nie je taky zazrak, ako sa pise. Co do kvality ma prekvapila Z8, ktora bola cerstvo po umyti a mala zadne svetla zarosene!!! Za tu cenu.... Na tu sme sa mohli len kukat, tak sme zobrali jej mensieho bratricka s len 1,8 motorom a to bolo zaujimavejsie, S tym sa uz dalo vysantit, ale len so silnejsim motorom, tento ten podvozok nevedel utrhnut.
Napriek tomu som stale fanda tejto znacky a berem ju ako jednu z naj. Ale co do vykonov je dost inych lepsich vozov, len to nie je tak namiesane v pomere, sport/komfort/vybava/cena. -
"-- skrytý --" 03.02.03 12:36
« Re: Problem
Jo, Lancia Kappa, to je povozenicko!!! Jel jsem sice jen s petivalcovym dvoulitrem a 155HP, ale primo me to nadchlo. Bohuzel, nebyla vhodna prilezitost poradne vyzkouset jizdni vlastnosti. A ta alcantara v interieru je samozrejme o necem uplne jinem, nez klouzava a studici (pripadne palici, vzdy vsak nedostatecne prodysna) kuze treba prave v BMW. Ta Kappa ovsem mela najeto jen 4500 km a uz ji nefungovala rada elektronickych vymozenosti, ale napr. i blinkry, prestoze byla "predvadeckova", urcena tudiz k pujcovani potencialnim zakaznikum v beznem provozu. Mel jsem v ni vsak jeden (pro mne dost zasadni) ergonomicky problem: loket leve ruky drzici volant jsem si nedokazal oprit o calouneni na spodnim okraji bocniho okenka, protoze jsem tam tim loktem proste nedosahl (volant prilis maly/volant prilis vpravo/dvere prilis vlevo/prilis kratke predlokti ruky). At uz je to, jak chce, pri dlouhych jizdach by mi tato moje obvykla opera lokte chybela... -
"-- skrytý --" 03.02.03 09:47
« Re: Problem
Zpet ke kamenne zidce a vymenime BMW za Kappu (1,3 mil. ve verzi 2.0 Turbo 20v). Zatimco ty jsi v BMW zazil okamzik hruzy, s Kappou by jsi hupsnul, normalne zatocil a pokracoval v jizde...pouze tve telo by zazilo odliv krve z casti smerem do polomeru zatacky. Pravda, zapomenl jsem jednu "drobnost": kolegu by jsi v pohode predjel, pred zatackou pribrzdil ctyrpistovejma Brembama a diky zadni kinematice s variabilni geometrii by te ani nenapadlo, ze ve stejnym miste muze nekdo s BMW zazit okamziky mezi zivotem a smrti....Diky, ze jsi mi tak pekne nahral. Ja jsem byl s BMW POKAZDE stejne spokojeny jako ty. Ovsem do chvile, nez prisla konfrontace. To, co se vsak zdalo s BMW na hranici fyzikalnich moznosti, zvladla treba AR 166 nebo ta Kappa mnohem rychleji bez sebemensiho naznaku nejakeho rizika. Pravda, interier se s BMW neda srovnavat... -
"-- skrytý --" 03.02.03 09:38
« Re: to Mitsi
To Huf: No a co? Jde přece "jen" o zpřevodování. A o tachometrech u "koktávek" si už vůbec nedělám žádné iluze - na jedné oficiální prezentaci Škodovky (podotýkám, že organizované přímo fabrikou) jsem jel s 1,8T tacho 230 a ve skutečnosti (měřeno policejním radarem) to bylo jen těsně pod 200. Tak nevím, že by chyba radaru (drobně pršelo)...? Motor to je sice dobrý, ale na běžnou jízdu. Že bych z něho byl nějak "vodvázanej", to tedy rozhozhodně nejsem. Turbo benzíňák si totiž představuji úplně jinak a existují turbo benzíny, které mé představy opravdu splňují. -
"-- skrytý --" 02.02.03 23:02
« Re: Problem
Jo, ve dne mi i 70 km/h v daném místě připadalo až moc. Jak jsem ostatně napsal, v hlavách nebyl tehdy mozek, ale jen adrenalin, takže s těmi * plně souhlasím. Kejhák mi možná zachránil andělíček strážníček (ten se ale namaká...) a ne to BMW. Jen jsem chtěl říct, že tak dlouhý skok jsem nikdy jindy neabsolvoval a maximálně mne překvapil dopad pěkně na všechny čtyři právě u BMW. Ale možná to byla jen šťastná shoda okolností. BTW: Ta vytočená trojka "lízala 150"! -
"-- skrytý --" 01.02.03 12:32
« Re: Problem
A já se zase musím BMW zastat, asi proto, že jsem v něm okusil něco, co jsem nezažil v žádném jiném autě, přestože - nebo snad právě proto - to bylo neúmyslné a znovu bych to programově v běžném provozu rozhodně nezkoušel, a to s žádným autem. Situace: klikatá, relativně úzká, ale jinak velmi kvalitní silnička (super asfaltový povrch) mezi vinicemi v kopcích a k tomu "honička vážených hlav početných rodin", v nichž (těch hlavách) však v danou chvíli nebyl žádný mozek, ale výhradně adrenalin. K tomu noc a tma (což byla ovšem výhoda). Já v 325 (s motorem 2,8 - 192 HP), kolega v dieselu trojkové řady. Já jdu přes něj na "vytočenou trojku" (kdo zná 325 od BMW, ať si přestaví tu rychlost v km/h ve vztahu ke kamenným zídkám vinic hned vedle silničky bez jakékoli krajnice či škarpy). Kolega statečně drží plyn na podlaze v přesvědčení, že to před rychle se blížícím zlomem, za který není vidět, vzdám. Já se ale vzdát nechci, protože spoléhám na to, že pokud by proti něco jelo, tak přece v té tmě uvidím jeho světlomety. Na ten zlom jsem sice dorazil jako první, ale stále ještě v levém pruhu. To, co jsem uviděl, mi rozhodně radost neudělalo: zlom nebyl prostým zlomem, ale horizontem jako pras., a hned za ním poměrně ostrá levá, navíc z kopce. Než jsem stačil sundat nohu z plynu, motor začal "kuckat" po zásahu otáčkoměru (jak se vůz odlepil od země), v tu chvíli žaludek zažil pocit, jako kdysi ve výtazích v OD Bílá labuť. Mozek najednou začal přehrávat "obrázky z televizních přenosů", na jakou že to část v daný moment obvykle dopadají vozy různých koncepcí? Bál jsem hlavně toho, že půjdu tvrdě na čumák. Vpravo 1,5 metru vysoká kamenná zídka, držící boční svah (hned mi problesklo, že tohle asi neprorazím) a v pravém pruhu někde za mnou kolega, který tu bude tzv. "co by dup" a s mými problémy během "leteckého dne" (či spíše noci), asi moc nepočítá (oba jsme tudy jeli vůbec poprvé v životě...). A že to dobře dopadlo, dokládá fakt, že se tady dnes mohu s Vámi dělit o poznatky. Když jsem se tam byl druhý den podívat (za denního světla), naměřil jsem skok dlouhý cca 20 metrů! Zůstala tam totiž rýha od čehosi na podvozku a stopy od pneumatik. Podle mého mínění auto dopadlo téměř ideálně na "všechny čtyři" a hned vzápětí zasáhl ABS na obou levých kolech, zatímco pravá opsala krásně vykrouženo smykovou stopu. Od té kamenné zídky jsem byl v jednom momentě vzdálen max. 30 cm!. Inu, zase to jednou vyšlo, byť jen o "králičí chlup". Díky, BMW! PS: Je-li v této kavárně přítomen ten můj kolega, nechť dá o sobě vědět. Přepokládám, že i on právě na tuhle "předváděčku BMW" dodnes rád vzpomíná... -
"-- skrytý --" 01.02.03 00:00
« Re: preco BMW?
MatuS: jel jsem jen v 850CSi, 750i (předpředchozí model), seděl ve všech a prostě každé mi přišlo jako nějaká levná náhražka - prostě zpracování a jízdní výkony nejsou za ty peníze. A pokud jde o to, že si za cenu Lexuse koupíš dvě BMW.. možná za cenu LS430 dvě 330. Navíc - luxus není v tom, že si koupíš osekanou verzi pomalu i bez volantu a k ní výbavu za milion, ale v tom, že jediné, co si na autě vybereš je barva a všechno potřebné už v autě je a dále, že se buď o auto starat nemusíš a nebo máš prostě dokonalý servis (což třeba Jaguar díky své "spolehlivosti" má - např. když ti ho někdo zničí, tak vždycky dostaneš nový ten samý, kamkoliv pro tebe přijedou, když se něco porouchá atp.) - a tohle splňuje snad akorát Jaguar, Lexus, Aston Martin a samozřejmě Bentley, RollsRoyce...
BTW: Nejlepší co jsem zatím o dokonalosti BMW slyšel bylo následující: jede chlap novou 7mičkou, dojede nějaké auto a protože je sporotvně naladěn, řadí si čudlíky na volantu, chce tedy před předjetím podřadit, ovšem po stisknutí čudlíku palubní počítač nahlásil chybu v převodovce, zařadil 2jku a automaticky auto zpomalil na 50 km/h. Tak chlap naštvaný dojel do servisu, tam mu přehráli software a auto normálně fungovalo... Tak fakt netuším, proč BMW...? -
"-- skrytý --" 01.02.03 00:00
« Re: Problem
Shrek: přetáčivost či nedotáčivost není dána typem pohonu vozidla a každé auto se v kritické situaci bude chovat nedotáčivě, protože je to prostě stabilní stav a můžeš tomu třeba přizpůsobovat aktivní a pasivní bezpečnost atp., protože víš, co se s tím autem bude dít.
Tedy pokud pominu fakt, že 2.0 není 1.8 objem (o 2500 dražší PR) a že výkon 90kW z litru to asi mít už nebude, nebo jo?