Fabia Combi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
- NEW 21.09.2000 15:47
- kombik 22.09.2000 09:20
- Na malý auto to jde 22.09.2000 10:57
- Uvedení COMBI 28.09.2000 19:00
- Super 03.10.2000 07:18
- Heslo na Media Databank 03.10.2000 10:07
- Combi v reálu 03.10.2000 13:34
- Ceny 05.10.2000 08:08
- Fabia combi 09.10.2000 20:16
- Bez nadpisu 10.10.2000 07:48
- to: Pallas - picbank 14.10.2000 14:56
- * 14.10.2000 22:37
- fija 16.10.2000 08:30
- zadek 20.10.2000 22:33
- Combi na Slovensku 22.10.2000 20:39 Diamant
- Konferencia 28.10.2000 22:47 Diamant
- Bez nadpisu 08.11.2000 10:24
-
Potize s podvozkem? BLBOST 08.11.2000 10:47
- Re: Potize s podvozkem? BLBOST 08.11.2000 12:34
-
Re: Potize s podvozkem? BLBOST 14.11.2000 10:22
petous
-
Re: Potize s podvozkem? BLBOST 14.11.2000 11:31
-
Re: Potize s podvozkem? BLBOST 29.11.2000 11:03
- Re: Potize s podvozkem? BLBOST 29.11.2000 11:11
-
Re: Potize s podvozkem? BLBOST 29.11.2000 11:03
-
Re: Potize s podvozkem? BLBOST 14.11.2000 11:31
- 1.4.55Kw 12.11.2000 17:34
- Dotaz 12.11.2000 19:46
- Fabia Combi nebo Octavie 13.11.2000 19:37
- Fabia Combi a podvozek 13.11.2000 19:43
- Motor 2,0 05.01.2001 21:19 Diamant
- Jaký byste vybrali motor? 13.01.2001 18:34
- Bez nadpisu 15.01.2001 11:17 wolff
- Jak se vám líbí? 19.01.2001 18:15
- TEST na AUTO.CZ 26.01.2001 07:46
- Fabia combi 1,9 TDI 14.02.2001 21:09
- Fabia combi 1,9 TDI 19.02.2001 21:31
- Fabia combi 1,9 TDI 20.02.2001 21:27
- Koupit či nekoupit ....? 21.02.2001 16:23
- Bez nadpisu 24.02.2001 08:21
- Tuning 24.02.2001 12:08
- Uz ji mam! (Tajemny zvuk motoru) 26.02.2001 21:32
- Fabia combi 1,9 TDI 04.03.2001 19:45
- Bez nadpisu 05.03.2001 15:29
- Kúpiť či nie? 05.03.2001 21:51 Diamant
- Bez nadpisu 14.03.2001 12:00
- Fabia Combi & Octavia 14.03.2001 14:00
- Chyba ??? 15.03.2001 14:31
- POROVNANIE: Fabia Combi 1.4 (50 kW, 55 kW 16 V) a Octavia 1. 15.03.2001 14:35
- Koupit nebo počkat 16.03.2001 11:43
- Další zdražení ? 16.03.2001 13:40
- ,,nový" motor 1.0 21.03.2001 09:20
- už ji mám....taky 8-)) 21.03.2001 09:46
- porucha 8-(( 22.03.2001 10:10
- porucha pokracovani 24.03.2001 09:07
- Bez nadpisu 26.03.2001 10:38
- hotovo 8-)) 27.03.2001 07:29
- novy modelovy rok 27.03.2001 10:59
- Bez nadpisu 27.03.2001 16:59
- spotreba 09.04.2001 08:47
- Autorádio ve Fabii 30.04.2001 14:34
- klepání zadních sedadel 03.05.2001 07:09
- Zkušenosti po sedmi tisících 05.05.2001 12:31
- zkušenost po 4000 km 28.05.2001 07:20
- Klepání skel 28.05.2001 12:56
- Fabia Combi po 2000 km 01.06.2001 14:26
- Rádio Skoda 202 04.06.2001 15:53
-
Fabia 1.9TDI po 7000 km 18.06.2001 15:45
-
Re: Fabia 1.9TDI po 7000 km 21.06.2001 21:45
- Re: Fabia 1.9TDI po 7000 km 22.06.2001 00:00
- Re: Fabia 1.9TDI po 7000 km 22.06.2001 07:34
-
Re: Fabia 1.9TDI po 7000 km 21.06.2001 21:45
- po 7.000 km 09.07.2001 11:33
- Bez nadpisu 12.07.2001 12:15
- K hlučnému výfuku 19.07.2001 10:40
- strešný nosič 15.08.2001 15:23
- 1,4 16V 55 kW versus 1,4 50 kW 16.08.2001 09:15
- zkušenosti 07.09.2001 10:36
-
-
« Re: NEW
Je krásná, po Octávii combi Škoda opět potvrdila, že dělá opravdu nejkrásnější kombíky :-)))-
« Re: NEW
Jo, vypadá dobře. Akorát možná nemusel bejt sklon zadních dveří tak strmej (i když pořádný fotky z boku ještě nejsou).
A propos, chápete někdo ŠkoduAuto, proč pořád dělá takový drahoty s fotkama? Vloni mám takovej pocit, že taky byla tejden před autosalonem uveřejněná jedna fotka. Když třeba kouknu na to jak třeba Opel zveřejnil novou Corsu (mimochodem jsem zvědavej na srovnání s Fabii, protože to je určitě konkurence) nebo teď naposledy Ford nový Mondeo. Vloni jsem četl nějaký článeček s někým z MB, kde se píše o tom, že jako automobilka s menší nabídkou typů to chtěj tajit do poslední chvíle a nechtěj dát konkurenci nahlídnout pod pokličku, ale teď už by jim to snad nikdo neukrad, když je tejden před výstavou ?
-
-
-
kombik
vypada to zatial super, ale chcelo by to vidiet z boku, hmm..ale to zahnutie zadnych dveri?? uvidime
Co sa tyka neochoty publikovat snimky zo strany Skoda-auto tak ono to bude tym, ze nechcu ohrozovat predajnost Felicie Combi...ono zverejnit foto a udaje a nebodaj aj cenu pol roka pred tym ako sa zacne vyrabat by mohlo asi ohrozit predajnost, lebo cast zakaznikov by mohla s kupou vyckavat, takto ked nikto nevie ako to budde vypadat co to bude zac a o cene sa akurat spekuluje tak pre zakaznika je to neistota a kupi auto ake je...Feliciu Combi
Ale mozno sa mylim...
Kazdopadne politika Skody - Auto je taka co uz s nimi???
-
-
Uvedení COMBI
Na stránce [odkaz] je informace o uvedení COMBI v Paříži. Cena Classica je stanovena na 309.900,- (ovšem nepíšou přesně s jakou verzi, jestli jde o 44 nebo 50kW, předpokládám, že nejde o žádný 16V).
Nevíte někdo, kde jsou oficiální stránky Autosalónu v Paříži. Ale tam asi stejně žádný fotky nebudou. -
-
« Re: Super
Spíš jsi měl na mysli asi 400tis., ne ? Ale cena základního modelu (jak uvádějí někde cca 310 někde cca 305 tis. mě moc neudivila, i když jsem trochu myslel na těsně pod 300tis, nějakou "baťovku") mě zase tak moc neudivila. Odpovídá to tak rozdílu mezi "krátkou" Feldou a COMBI a tedy teď mezi Fabií a Fabií COMBI. Nemůžeme čekat, že by nový auto bylo levnější.
-
-
Heslo na Media Databank
Nemá niekto z vás novinárske alebo dealerské heslo na
[odkaz]
Nechce mi ukázať fotky Fabie Combi, keď som pripojený ako anonym. Dík! Ak ho nechcete písať sem, tak na mail copy@post.sk-
« Re: Heslo na Media Databank
A není to třeba tím, že je tam pro F COMBI ještě nemají ? Normální Fabia je tam vidět. Stejně tam nebudou žádný extra fotky kromě těch co jsou na www.skoda-auto.cz. Mohly by tam dát i jiný než furt tu protěžovanou sříbrnou metlu.-
« Re: Heslo na Media Databank
Určite ich tam majú, pretože odtiaľ čerpajú fotky novinári. Dostal som v Paríži na autosalóne maličký prospekt, kde je návod ako sa na tú stránku registrovať, a len v tom prospekte je asi 25 záberov Fabie Combi (nielen strieborná, ale aj červená), potom nákresy z vývoja, auto v reze atď. Lenže heslo vraj pošlú až do 48 hodín, nechce sa mi čakať.
-
-
-
-
« Re: Combi
Videl som fotky z novinárskaj predvádzačky a musím povedať, že tie strešné pozdĺžniky Fábii nesvedčia. Bez nich sa mi to viac pozdáva.-
Diamant 05.10.2000 20:29
« Re: Combi
Konečne som objavil, že je založená nová rubrika. Ale k Fabii Combi. Musím priznať, že na prvý pohľad sa mi nepáčila. Hlavne ten strmý sklon zadných piatych dverí. Ale po pár dňoch pozerania sa na obrázky sa to už lepší. Ale tých fotiek je na nete aj po predstavení skutočne ako šafránu. Inak keby som bol výrobca ja, tak tie ceny zverejním. Tak si prípadní záujemcovia o Feliciu Combi za ten čas niečo dosporia a kúpia si drahší nový model.-
« Re: Combi
Tak jsem včera cestou z Prahy do Mělníka viděl Fabii Combi (samozřejmě s Mladoboleslavskou značkou) v modré barvě. Měl jsem možnost prohlédnout si ji jak ze zadu a pak i z boku, do zrcátka jsem se už nedíval :-), ale musím říct, že to bylo velké zklamání. Po Octavii Combi, kterou považuji za jeden z nejhezčích (pokud ne vůbec nejhezčí) kombík, jsem čekal něco lepšího. Zadní partie (především páté dveře) působí poněkud laciným dojmem (nevím, jak jinak bych to popsal) a profil (zkosení vzadu) se mi také moc nelíbí. Docela mě to překvapilo, protože na fotografiích se mi docela líbila. Zajímalo by mě, jestli budete mít někdo podobné dojmy, až ji uvidíte "naživo"...
-
-
-
-
-
« Re: Ceny
ano,1.4 44 kW se do Combi davat nebude. Budou se davat jen 1.4 50 kW,1.4 55 kW, 1.4 74 kW, 2.0 85 kW, 1.9 SDI 47 kW a 1.9 TDI 74 kW. Kompletni cenik jeste Skoda pry nezverejnila. Rozdily mezi kratkou a Combi budou u vsech motoru a vybav 30 000 Kc. Kdyby uz to tu bylo receno, tak se omlouvam.
-
-
-
-
-
zadek
Dnes jsem si prohlédnul kombík na autoshow. Boční linie je velmi pěkná, relativně originální, ale tvar a posazení zadních světel je slušně řečeno nepovedené, nemá žádnou myšlenku. Jako by to designéry najednou přestalo bavit a prostě to nechali dokreslit uklízečku podle obrázku krátké fabie. -
Diamant 28.10.2000 22:47
Konferencia
Ak by te mali záujem, existuje na serveri Pandora.cz aj e-mailová diskusia o Fabii. Stačí poslať mail na fabia@pandora.cz a do predmetu napísať SUBSCRIBE. Zdá sa mi to pohodlnejšie, než si stránku stále načítavať.-
Diamant 28.10.2000 22:53
« Konferencia 2
Trochu som to poplietol. Na prihlásenie je najlepšie zájsť na stránku www.pandora.cz a využiť kolónky na prihlásenie. Do okienka s názvom konferencie stačí napísať fabia a príspevky sa potom odosielajú na adresu fabia@pandora.cz, odkiaľ da rozošlú všetkým prihláseným členom. Zdá sa mi to pohodlnejšie, než si túto stránku stále načítavať. -
-
-
Bez nadpisu
V MFDnes je subjektivni testik 5 kombiku. Subjektivne obsadila Fabia Combi 1.4 50 kW az 4.misto za Octavii Combi 1.6 74 kW, Opel Astra Caravan 1.4 44 kW a Felicia Combi 1.6. Posledni byl Seat Cordoba Vario 1.4 44 kW. U Fabie byla kritizovan zejmena liny a ziznivy motor se spotrebou 7.9 l /100 km v testu. Nejlepe byla se spotrebou Cordoba se 6.0 l v testu. Dalsim neduhem byl jen prumerne prakticky kufr a spatne jizdni vlastnosti, ktere se udajne nedaji s kratkou verzi srovnavat. Nekteri porotci ( technicky komisar ) oznacili vuz jako nebezpecny v meznich situacich a to jak pri osazeni pouze ridicem, tak i pri plnem zatizeni. Podezreni padlo na spatne pneumatiky, ale stejne spatne se Fabia chovala s jinymi pneumatikami. Ke kladum patrila dobra ovladatelnost. Vsechna auta korme Astry ( 14 00 km ) mela na konte 1 200 - 5 000 km. -
Potize s podvozkem? BLBOST
S fabii jsem jezdil a presedal jsem do ni z hatchbacku. Je na nerovnostech diky vetsi hmotnosti plavnejsi, nehazi sebou tak, je ale stejne tvrda, takze se nijak vyrazne nenaklani. Fabia x combi zatim 1:1. Na rovne silnici ma combi naprosto stejne chovani jako hatchback, tedy 2:2. A zatacky? Tam se rozhodne. Hatchback, pokud s nim jedete na krev, zacne byt driv NEDOTACIVY!!!, tento jev nastane diky tezsi zadi u combi naopak pozdeji!!!!!, drzi si dele neutralni chovani! A to jsem mel obuty ten nejvetsi *, co na to davaj, tedy Continental ECO Contact! Pritom fabia combi pri ubrani plynu v zatacce neuhyba zadkem, takze je opet jako fabia. Tedy 2:3!. A kufr? Stejny jak ou felicie, bohuzel pri sklopeni je prakticnost horsi, ale vem to cert. Fakt by me zajimalo, co za lidi dela motoprilohu v MFD. Namatkou - vadou fabie je podle nich zkrouceni kotoucu (coz ty prasata udelali sami jejich prebrzdenim), jim jedinym z cele evropy se zaclo parat sedadlo (podivne) atp, naslo by se toho jeste dost. Jsou to opravdovi odbornici, doporucuji cist jenom je. Tam se clovek dozvi veci:-(-
« Re: Potize s podvozkem? BLBOST
Znovu opakuji, test Combi provadelo asi 8 lidi z ruznych branzi: technicky komisar, majitel designerske firmy, jezdkyne rallye, ridic kamionu, zkusebni technici automobilu. Ne zadna MFDnes, ta to jen zorganizovala a zverejnila. Co se tyce testu Fabie na 40 000 km, tak ten skutecne provadela na svoje naklady MFDnes a nevidim nic spatneho na tom, ze zverejnila projevene zavady. MFDnes pri takovych testech objevuje ruzne problemy a napr. po testovani Octavie, kritizovala klepajici tyc rizeni a vibrace do volantu, coz melo za nasledek svolani vozu do servisu a vymenu teto tyce asi u tisicovky aut teto serie. Podobne upozornila i na prodlevu pri pridani plynu u Fabie, a vibrace do sedadel, s cimz si udajne fabrika dodnes nevi rady. Pokud se u nejakeho sedadla rozerve sev, nevim proc to nenapsat, nevidel bych za tim nejakou schvalnost. A pokud se u nejakeho auta zvlni i zadni kotouce, tak bych v tom videl nejakou vadu materialu a ne prasackou jizdu. Precti si cely clanek o Combi v MFDnes a pak zmenis na MFDnes nazor.-
« Re: Potize s podvozkem? BLBOST
Nebyla to ta jezdkyně rally, co je v reklamě na Focus ? Ta to asi provětrala :-)).-
« Re: Potize s podvozkem? BLBOST
Katerina Trojanova, 1. misto Mitropa Cupu v damskych posadkach a v jezdcich do 23 let .... To je uplne jedno, kazdy vyzkousel vsechna zminena auta, a vysledkem bylo uvedene poradi.-
« Re: Potize s podvozkem? BLBOST
Řeknu vám veselejší příhodu. Zkouška Fabie při maximálním odběru elektriky, tj. spousta ampér, alternátor rozpálenej. Pak najednou náhlý pokles odběru, přerušený drát od vyhřívání sedaček. Důsledek - špička v rozvodu (elektrikáři vysvětlí), kterou řídící systém nečeká a nezvládne. Výsledek - nefunkční elektrický posilovač řízení, ABS a další věci. Ve 150 km/h to může být poslední sekunda života řidiče.-
Diamant 10.11.2000 20:53
« Re: Potize s podvozkem? BLBOST
Čo si myslieť o MFDnes? Dnes som si našiel čas na čítanie. V magaíne STOP píšu, že Fabia Combi pri ich teste vďaka širokému rozchodu kolies vynikajúco "sedí" na ceste. Pri rýchlom prejazde zákrut sa kombi správa neutrálne. Výborné vlastnosti podvozku sa na zlých cestách prejavili naplno.
Takže si myslím, že to zase nebude až také zlé, s tými jazdnými vlastnosťami. Hoci s tým skoseným zadkom som sa ešte stále nezmieril.-
« Re: Potize s podvozkem? BLBOST
V AutoTipu 22 pisou, ze Combi je plavnejsi, ale zachovava si příkladné jizdni vlastnosti hatchbacku. Taky třeba na autosalon.cz píše pan Dolejš: "se jízdní dojmy (COMBI) od fabie hatchback nijak neliší". Ono bude časem víc testů a bude si možné udělat obrázek. Nebo si auto pujčit na svezení jako tomu bylo u hatchbacku.
-
-
-
-
-
« Re: Potize s podvozkem? BLBOST
Pro tebe jsou, jak je videt v MFD polobozi. Co napisou je svate a kdyz si k tomu prizvou nejake smudly, jeste lepsi. To, ze je nekdo ridic kamionu, neznamena ze rozumi autum, majitel designerske firmy uz vubec ne a BOHUZEL NENI PODMINKOU, ABY JEZDEC RALLYE DOKAZAL OBJEKTIVNE COSI POSOUDIT. S autem jsem jezdil a vim, jake je. A proto jsou pro me vsichni, kteri napisou takove hrozne nesmysly jen banda vychcanku, kteri si mnou ruce nad tim, ze se jim zvysil naklad a o kterych si pak par dalsich odborniku v hospodach rekne " Ty v ty mlady fronte sou fak husty, ze konecne vsem ukazaly, ze je ta fabije sracka". je tu ovsem jeste jedna moznost - ze se testovany kousek nepovedl. Mel jsem takove auto jednoho velmi dobreho vyrobce s vyornymi vlastnostmi - pak jsem jel se stejnym modelem o par mesicu pozdeji a chovalo se to jako favorit. Ovsem jak znam fundovane odborniky MFD, bude to spis prvni pripad.-
« Re: Potize s podvozkem? BLBOST
O.K. jsou to lhari. Proste nemuzou napsat vysledek hodnoceni 11 lidi, ve kterem se shodli, ze se Combi muze byt v meznich situacich nebezpecna, protoze to prece neni pravda. A byl to navic urcite nepovedeny kousek, bohuzel v pripade MFDnes uz druhy. Automobilova zavodnice, ridic kamionu, 2 technici automobilove zkusebny, 3 ridici s najetymi 500 000 km, 4 motoristicti novinari, kteri kazdou chvili jsou pozyvani na predstaveni ruznych aut tomu nemuzou rozumet. Ja neberu vysledek jako smerodatny, od zacatku jsem psal, ze je to subjektivni test, ale pripada mi zbytecne, zlehcovani podobnych akci, pokude je vysledkem neco, s cim nekdo naprosto nemuze souhlasit.-
« Re: Potize s podvozkem? BLBOST
Nic ve zlem - znam lidi, kteri najezdili uz vic jak 500 000 km - a autum stejne nerozumi. Dale nevim, proc by meli jizdnim vlastnostem rozumet technicti komisari lhostejnoodkud, o 75% motoristickych novinaru mam svuj nazor (vcetne tech z MFD, kteri uz maji druhe spatne auto ze skodovky), ktery bych tu nerad ventiloval - a ver mi, znam je dost dobre. Pro jezdkyni rallye bude asi nebezpecne vsechno, co nema upravu pro rallye :-). Ale pokud ti jde o toto (cituji):"Combi muze byt v meznich situacich nebezpecna" - tak to je skutecne bravurni charakteristika automobilu od takove snusky "odborniku" Kdo by to rekl, ze muze neco byt v meznich situacich nebezpecne? Podivna vec. Na tohle existuje jeste jina definice, ovsem opacneho zamereni, psal ji jisty motoristicky novinar nekolik let u vsech aut, co testoval (pokud se orientujes tak, jak tvrdis). Zni: "Automobil ma nezaludne jizdni vlastnosti". No jiste - on ma nejaky zaludne? A stejne tak se nektery nechova v meznich situacich nebezpecne? Ja nevim, bud si tu ze me delas srandu, nebo jsi trochu omezeny. A mozna se jenom nevyznas - proto ti dam dobrou radu - necti motoprilohy v dennim tisky, je to ztrata casu a iluzi o tom, ze jsou tam spravni lide na spravnych mistech.-
« Re: Potize s podvozkem? BLBOST
S tebou je to jak ...., zacinas mne prekvapovat. O cem se furt asi bavime. Jen jsem napsal, ze skupina lidi, kteri jezdili v 5 autech, udelala na zaklade jizd stejnou zkusebni drahou nejaky zebricek, ve kterem se Fabia umistila na predposlednim miste a ty furt budes vykrikovat, protoze nikdo nemuze mit na Combi jiny nazor nez jen ten spravny, opevny, ten tvuj. Proste jezdili s ruznymi auty a pouze u Combi je prekvapilo chovani auta pri vyhybacich apod. manevrech. Proc to nenapsat. To co jsem tu o Combi psal jsem pouze reprodukoval, neni to muj nazor, protoze jsem v Combi jeste nejel. Nikdy jsem se tu netvaril, jako ze by Combi byla spatna podle mych zkusenosti. A proto jsem pro tebe clovek, ktery se nevyzna, ( podle loginu se vyznas urcite nejvic ze vsech ) a tvrdim, ze se orientuji, cituji: "pokud se orientujes tak, jak tvrdis". Jak jsi na to prisel, kdy jsem tvrdil, ze se orientuji ? Snad tu nebude za chvili prispevek, ve kterem mi nekdo naznaci, ze narozdil ode mne pracujes v oboru.-
« Re: Potize s podvozkem? BLBOST
Každá automobilka se snaží udělat vůz tak aby vyhovoval co nejvíce cílovému sektoru zákazníků. U Fabie se musí strefovat do poměrně širokého sektoru a auto by mělo vyhovovat téměř všem. Proto nebere v potaz jen požadavky a názory profesionálů a superznalců ale i požadavky lidí všech profesí. Myslím, že se ještě dočkáme dalších testů a uvidíme zda šlo o nezdařený vůz.
-
-
-
-
-
-
-
« Re: Potize s podvozkem? BLBOST
Uz jsem taky psal, ze zkrouceni zadnich kotoucu asi neni zavineno brzdenim, ale vadou materialu, ale jako by hrach na stenu hazel, nemuze to byt vadou materialu, ale ridicem, protoze to napsala MFDnes a tam ti redaktori, to jsou prasata.-
"-- skrytý --" 29.11.2000 11:03
« Re: Potize s podvozkem? BLBOST
A ještě k tomu, aby destičky zůstaly dobrý...Zajímavej byl chat na stránkách Škodovky s někým z vedení...Dotyčnej se vůbec nestyděl dělat z lidí absolutní idioty. Na příspěvek o špatných vlastnostích Fabie Combi a nebezpečnost jízdních vlastnostích (subjektivní názor autora článku) při rychlostech vyšších než 90km/h, odpovídal: Fabia Combi předběhla dobu, protože se u nás bude jezdit pomalu jako v Americe a bezpečně jako v severských státech.....A podobné perličky...-
« Re: Potize s podvozkem? BLBOST
Nezlobte se ma mne, ale novinari jsou VZDY dost mimo. Nejde jen o MF Dnes, nebo o moto-novinare. Mluvim obecne. Touha po senzaci je nuti psat takovy kravoviny a smyslenosti,ze to neni mozny. Mam s tim DOST zkusenosti, vim o cem mluvim. Chapu,ze to budete brat s rezervou, ale jsem si jist, ze kazdy kdo prijde do kontaktu s novinari bude muj nazor sdilet.-
« Re: Potize s podvozkem? BLBOST
Takze si zkrouceni kotoucu vymysleli novinari, vyssi spotrebu a horsi motoricke vlastnosti nez udava vyrobe namerenou nezavislym USMD si taky novinari vymysleli, podobne jako vibrace do sedadel, na ktere si stezuje hodne majitelu Fabii a kterou pouze na chvili odstranila vymena RJ, vadne vratne krouzky , kvuli kterym nezapne airbag. To vse je vymysl novinaru ? Do *. Prosim rozlisujme reklamni recenzni "autotesty" a zavady skutecne vznikle pri pouzivani. Tyto zkratka nejdou obkecat. Nikdo neni dokonaly, ale proc Skoda nerekne: stalo se byl to prvni prodany vuz, udelali jsme takova a takovato opatreni, aby se to uz nikdy nestalo. Stahli jsme 10 000 Fabii do servisu k bezplatne vymene RJ, krouzku, atd. Misto toho se Skoda snazi bagatelizovat, mlzit a posilat letaky s internim navodem, jak odpovidat na otazky zakazniku zlehcovanim zavad. Vidim, ze tato politika ma alespon u tebe uspech. BTW: poste tady rikam, ze zmineny test, ktery byl ZVEREJNEN v MFDnes, a ve kterem bylo oznaceno chovani Fabie jako nebezpecne, byl vysledkem hodnoceni ne novinaru, ale 11 ruznych lidi, kteri maji relativne blizko k automobilismu. Tito lide testovali dalsi 4 kombiky, a zaden z ostatnich kombiku nemel takove jizdni vlastnosti jako Fabie, takze sam posud, kde je mira mezi objektivitou a subjektivitou.-
« Re: Potize s podvozkem? BLBOST
Nevymysleli, stane se nejaka banalita a novinari jsou schopni podat to tak, ze je vsechno na *. (opet mluvim obecne, nikoliv jen o Fabii). Fakt, ze napisou, ze to testovalo 11 lidi jeste neznamena, ze to fakt testovalo 11 lidi (kdybych sel do krajnosti) Slepa vira v noviny se nevyplaci. Nebo se ridis pravidlem "vzdyt to bylo v novinach, tak to je pravda"??-
« Dodatek
Ja jsem s Fabii kombi nikdy nejel a ani nevim, co v tech novinach psali. Uz vubec nevim, jak reagovala Skodovka, ale to je jedno. Pokud je tam napsano, ze se chova nejakym zpusobem nebezpecne v krajnich situacich, tak se mi to nezda jako problem. Nebo se najde nekdo, kdo si koupi kombika, aby s nim jezdil v krajnich situacich?? Spis ne, kombiky jsou tu k necemu jinymu...-
"-- skrytý --" 29.11.2000 13:11
« Re: Dodatek
Do tý krajní situace tě ale může dostat někdo úplně jinej, takže to zas tak jedno nebude. A ta reakce Škodovky stojí za povšimnutí, radit prodejcům ve smyslu všechno zapřít de trochu mimo mě...-
« Re: Dodatek
Opakuji:ja nevim jak reagovala Skodovka. Pokud radila prodejcum VSE zatajit, tak je to kravina, to jo. Do krajni situace mne muze dostat nekdo jinej??? Ja mel dojem,ze tomu autu vytykali,ze nejak blbe sedi, nebo co. Jak mne nekdo jinej muze donutit projizdet zatacky na limitu???? To jako,ze na mne bude troubit, at jedu rychlejc a tim mne vyprovokuje?? Nebo jak????????
-
-
« Re: Dodatek
Pro krajni situaci nemusis jit daleko, muze nastat kdekoliv a kdykoliv. Staci vyhybaci manevr. Tak spatne vlastnosti, ktere se nezmenily ani po vymene pneumatik, nemelo zadne jine z testovanych aut. To je bomba, tak ono to netestovalo 11 lidi, takze celou stranku, ktera byla vymezena pro komentare techto 11 lidi ke vsem autum byl nakonec vymysl jednoho jedineho novinare, ktery si lamal hlavu nad tim, aby 11 x napsal jiny test a jeste musel shanet 11 nahodnych fotografii, ke kterym si musel vymyslet 11 ruznych zivotopisu. Neverim slepe novinam, ale nemam rad, kdyz nekdo rika na vse, co se pise o Skode, ze je to nesmysl. Ty bys taky nemel slepe verit reklamnim materialum Skody Auto.-
« Re: Dodatek
To mfilip: ach jo, muzu psat TISICKRAT, ze mluvim obecne a ty to proste musis vzit konkretne. Ja jsem tu MF NECETL a NEVIM, co tam pomlouvali, nebo chvalili. Rovnez NEVIM, jak reagovala Skodovka. Mluvim jen obecne o novinarich a o tom, ze se jim verit neda! To,ze si vymysleli tech 11 lidi jsem nerekl (rekl jsem "kdybych zasel do krajnosti). Byla to nadsazka!! Reklamni materialy Skodovky nectu, kdyz mne zajima, jaky je dany auto, zajdu si na predvadeci jizdu a ne ze si prectu reklamu a pak noviny a z toho udelam zaver. Uz je to jasnejsi?????-
"-- skrytý --" 29.11.2000 13:50
« Re: Dodatek
Ty si Bodo nějak chytrej.....:-))) (Už máš pro mě ty Ferrari? :-))) Ale vážně, měl by sis ty články přečíst, protože takhle se budem hádat zbytečně. Jinak stejně jako Mfilip nevěřim novinářům bezmezně, ale ty závady tam skutečně byly...-
« Re: Dodatek
Ja verim,ze tam zavady byly. Koneckoncu, Fabie Kombi se mi VUBEC nelibi, takze nemam duvod ji nejak obhajovat. Proste mne novinari nekolikrat nastvali, tak jsem se snazil to tady sdelit vam vsem jakozto mym "virtualnim" pratelum,myslel jsem to v dobrym, ale nesetkal jsem se s pochopenim. Nevadi. Jo, ty Ferrarka nejak nemaj. Byl jsem v prodejne, ze chci 12 Maranel a k tomu jako prislusenstvi supermodelku do kazdyho vozu. Nechapu proc, ale uplne normalne mne vyhodili, zavolali policajty a hodny pany v bilejch plastich. Tak jsem proste zdrhnul :-)))))-
"-- skrytý --" 29.11.2000 14:12
« Re: Dodatek
Mrkni se alespoň na tu reakci od Škodovky...Je na www.mfdnes.cz v denních přílohách...S těma Ferrarkama mě docela štveš. Zkus se tam stavit jen pro 7, to by mi stačilo...:-)))-
« Re: Dodatek
Dobra, mrknu na to. Ty Ferrarka mne fakt mrzi,ale kdyz do toho kseftu ted prijdu a omluvim se,ze jsem nechtel 12, ale jen 7, tak mi to asi reputaci nezlepsi, co rikas??? :-)))))-
"-- skrytý --" 29.11.2000 14:29
« Re: Dodatek
Mrkni na to, je to moc zajímavý. Jenom mě to utvrzuje v tom, že Škodovka strašně zneužívá klasickýho zákazníka - českýho člověka, protože vědí, že chce český auto... Zkrátka si vesele dělaj co chtěj, protože jejich pozici na našem trhu zdánlivě nemůže nic ohrozit...Je to prostě škoda (nebo Škoda???)...A s těma Ferrarkama to nech na mě, já se tam stavim a objednám ti je...:-)))-
« Re: Dodatek
Precet jsem to (na strankach mlady fronty). Je fakt,ze to Skodovka celkem prehnala, ale opet bych rad upozornil,ze je to dost jednostranny pohled (cetl jsem to JEN na strankach novin). Nikde jinde jsem o takovych kritickych problemech s Fabii necetl ani neslysel, v zahranici dokonce dostala uz nekolik oceneni. Takze pravda bude nekde uprostred. Budme alespon trochu nestranni. Jo, dik za ty Ferrarka. Objedenej jich rovnou tech dvanact (a ty modelky musel bejt FAKT super, nezapomen). Ja ti za to koupit tvoji oblibenou studenou dvanactku :-))))-
"-- skrytý --" 29.11.2000 14:55
« Re: Dodatek
Bodo shodneme se alespoň na tom, že ta Fabie ty závady měla? (Už sem tam volal a přepojili mě na nějakýho pana Chocholouška...Tak nevim...:-)))-
« Re: Dodatek
Ja nevim, jestli je mela. Ale rozhodne pripoustim tu moznost :-))) Predstavuju si to asi takhle (hlavne to NIKDO neberte DOSLOVA!!): Ve Fabii zablikalo male svetylko na palubce,ze neco nefunguje. Redaktor mrknul do manualu a zjistil, co je to za zavadu. Presto,ze kontrolka po ujeti deseti metru zhasla, on tam napsal,ze se vyskytla ta a ta zavada. PS: Pan Chocholousek je univerzalni osoba, na kterou te prepojej v kazdym vetsim podniku. :-)))))
-
-
-
-
-
-
-
-
« Re: Dodatek
Muzes napsat tisickrat, ale aniz bys cetl ten "test" ( nevim jak to nazvat ), mluvis obecne o novinarich, tak se na mne nezlob, ze jsem se snazil vysvetlit, ze ten testik nema az tak moc s novinari spolecneho. Predvadeci jizda je moc fajn, ale tezko si predstavit, ze by te jako obycejneho zakazniku nechali s Fabii Combi udelat nejaky nestandardni manevr. Chci rict, ze predvadeci jizdy, ktere znam ja, se skladaji zhruba z 10 km jizdy, z toho 8 ve meste a jsou dobre akorat na posouzeni hluku, manevrovatelnosti. Jak se auto chova v situacich, kdyz musis strhnout volant, te u predvadecky nenechaji udelat. Chtelo by to letiste se vsemi povrchy a auto vyzkouset. Protoze je to malo uskutecnitelne, pomahaji potom takove testiky vice aut najednou, kdy lidi muzou porovnat vlastnosti aut navzajem. Jedou jinym aute a v pameti porad maji, jak se chovalo jine auto predtim a muzou srovnavat. Pokud je vysledkem takoveho testu, ze Combi je v nekterych situacich nebezpecne oproti jinym autum, at se zatezi nebo bez, ma to pro mne docela velkou vypovidajici schopnost.-
« Re: Dodatek
Hmmm. Je to moje chyba, toto je tema o Fabii a ja se zacal bavit o novinarich. Nemelo by mne prekvapit,ze si pak vsichni myslite,ze se to tyka toho testu. Kdyby (zamerne pouzivam KDYBY) chtel dotycny novinar Fabii zkritizovat, udela to, i kdyby testovaci jezdci peli ody. Napriklad: jezdkyne rallye rekne: je to super auto, pruznej motor, tichy, pohodlny, perfektni vybava, vypada krasne a moc bych ho chtela. Jenom mne trochu prekvapilo, ze kdyz ve 150 km/h zatahnu rucni brzdu v pravouhle zatacce, tak je to mirne pretacivy. Novinar pak napise: testmani byli v zasade spokojeni, akorat upozornili na zaludne chovani vozu v krajni situaci. Dochazi ti uz,co jsem mel na mysli??? Vse se da rict nekolika zpusoby,zalezi na tom, jak se k tomu autor postavi! (pro mene chapave: opet prehanim, aby to bylo co nejjasnejsi, a netvrdim ze to bylo PRESNE takhle, jde jen o princip!!!!!)-
« Re: Dodatek
ja ti rozumim, obecne lze napsat cokoliv, ale pokud se budeme bavit o tom konkretnim testu, myslim si, ze pro objektivitu tam MFDnes udelala hodne.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Fabia Combi a podvozek
Nechci tu dokola obhajovat Škodovku, ale co se týče MFD, tak tam je to opravdu s informacemi přesně jak říká King. Prostě vychvalovat něco, co vychvalujou všichni ostatní není pro potenciální čtenáře zajímavé. Zajímavé je to rčení v "mezních situacích". Ono totiž z každého podobného auta lze lehce dělat buď nedotáčivé, nebo přetáčivé auto. Stačí jen změnit těžiště nákladem, nebo rozesazením osob.... No uvidíme. Už se těším na osobní test Fabie Combi.-
« Re: Fabia Combi a podvozek
Nejlepsi by bylo ten testik si precist. Je tam spousta veci se kterymi bys souhlasil. Jizdni vlastnosti se merily stejne u vsech aut. Tzn. jednu jizdu jel pouze ridic a druhou plne obsazene auto se zatezi. Proto bych vyloucil nejaky zamer poskodit Fabii. Ostatne Fabie dostala za jizdni vlastnosti nejvice bodu po Octavii (8). Ostatni auta mela 6-7 bodu. Pravdepodobne byla "nebezpecnost" pri vyhybacich manevrech prevysena tlumenim nerovnosti, ovladatelnosti. Proste jen napsali, ze Combi nepotvrdila nadprumerne jizdni vlastnosti kratke Fabie. Maji jen jiny nazor. Fabie ztratila nejvice bodu za vysokou spotrebu, vyhled z vozu, atd. Rozdil 100 000 Kc za Octavii Combi se vyplati.-
« Re: Fabia Combi a podvozek
Proč dávat 100 000 Kč navíc za Octavii combi když za stejné peníze jako Fabia combi je klasická Octavie. Komu Fabie combi Octavie musí jeho požadavky převyšovat. Navíc za téměř stejné peníze větší vůz o třídu výš. Co nemá Octavie oproti Fabii Combi?
-
-
-
Diamant 05.01.2001 21:19
Motor 2,0
Čo sa deje, že sa so zavedením motora 2,0 toľko váha. Aj keď je v cenníku, ešte sa nepredáva. Rozhodne si však nemyslím, že by uvažovali o novom 2,0/96 kW 20V.-
« Re: Motor 2,0
Nevim vsechny okolnosti okolo dvoulitru, ale slysel jsem, ze je kombik pri velkych rychlostich neklidny (vytvari se vztlak vlivem zaobleni zadni casti). Tak se do dvoulitru bude seriove montovat zadni spoiler.-
« Re: Motor 2,0
Podobnu informaciu som dostal od Skody aj ja. Ten isty problem je pri 1.9TDI. Auto mi nevedia objednat s pozdlznym stresnym nosicom kvoli tomu, ze nie je v ponuke prave kvoli "aerodinamickym" problemom u verzii nad 55kW. Pritom od predajcu mam info, ze ten pridavny stresny spojler aj s nosicom sa budu dat uz od januara objednat. Importer vsak tvrdi, ze to este aspon pol roka nebude mozne. Nevadi, dam si to namontovat dodatocne. Nasiel by sa niekto, kto by vedel tento problem objasnit?
-
-
-
-
« Re: Jaký byste vybrali motor?
V testu spotreby proti sobe jely na stejnem okruhu verze 1,4 50kW a 1,4 16V 55kW. Novy 16 V (55kW)motor mel cca o 2 litry nizsi spotrebu!!! To je myslim padny argument. Ja osobne bych zvolil 16 V motor i kdyby mely spotrebu stejnou.-
-
Diamant 17.01.2001 19:36
« Re: Jaký byste vybrali motor?
Argument, že motor je starý ešte nič neznamená. Ja vyberám podľa spotreby, hlučnosti a výkonu v kombinácii s toč. momentom a sprevodovaním. Teraz to však neberte ako chválu pre 1,4/50. Ja by som jednoznačne volil 55 kW. Alebo potom 1,4/74, ale prehodiť aspoň stály prevod. A to samozrejme asi tak ľahko nepôjde.-
« Re: Jaký byste vybrali motor?
Ja bych se zase tak rychle nerozmyslel. Nejlepsi bude si oba motory vyzkouset. Nekteri lidi nepoznaj mezi MPI a 16V rozdil. Fakt je, ze do 3500 ot/min ma lepsi prubeh MPi. Spotreba je taky dobra vec, ale pokud najedes do 10 tis. km rocne tak se 16V nevyplati. Zalezi taky na stylu jizdy. MPI je vice citlivy. Me se zda rozdil v cene docela velikej. Pred zdrazenim bych nevahal pro 16V. Ted je to slozitejsi...-
« Re: Jaký byste vybrali motor?
Ještě možná pro někoho může být důležité, že (alespoň podle technických údajů) 1,4 (OHV) pro náš trh odpovídají emisní normě EU2 (tedy stejně jako Felicie), zatímto německé 1,4 16V EU4 (nebo EU3 u automatu). Čili jestli si to dávám dobře dohromady, v provedení pro český trh s 1,4 OHV by byla Fabia v Německu neprodejná. To je taky jeden z důvodů konce výroby Felicií, že by už se nedaly prodávat na trzích, kde platí už nové normy.
-
-
-
-
-
« Re: TEST na AUTO.CZ
spis bych rekl, ze Skodovka nechce Fabii Combi k testu pujcit. Nevim, ale mozna to tak je a AUTO.CZ neni bohate jako MfDNES, aby si ji koupilo a otestovalo takto.-
"-- skrytý --" 26.01.2001 08:36
« Re: TEST na AUTO.CZ
Mě by taky docela zajímalo, kolik stál škodovku ten jeden bod rozdílu oproti Fordu Mondeo ve vyhlašování auto roku 2001.....:-( -
« Re: TEST na AUTO.CZ
Ja nevim, ale tyhlety "testy" jsou vsude stejne: auto.cz, autonovinky.cz, autotesty.cz ... Sama chvala, jasne, jinak to nejde, kdyz k testum zapujcuje auto prodejce nebo vyrobce. Myslim si ze mnohem lepsi by testy byly, kdyby tyhlety testy se delaly na koupenych autech u normalnich prodejcu a mohli by se hodnotit i uroven prodejcu. Jasne nejsou na to prachy. MFDnes jde na to trosku podobne. Vysledkem pak muze byt hodnoceni auta, ktere dela ne clovek, kteremu se auto pujci na par set km, aby o tom napsal clanek, ale zakaznik, ktery na aute najede nekolik desitek tisic km. A ten je mnohem objektivnejsi. Prosim nebavme se ted o vysledku testu v MFDnes, ale o zpusobu testovani.-
"-- skrytý --" 26.01.2001 14:23
« Re: TEST na AUTO.CZ
Rozhodně je to takhle lepší, když najedou pár desítek tisíc kilometrů, než když pár "odborných novinářů" zvolí "překvapivě" autem roku Fabii Combi a ve Škodovce se 14 dní před vyhlášenim začínaj připravovat propagační materiály na Fabia Combi - auto roku 2001 s tim, že je to už zařízený...:-(((-
-
-
« Re: TEST na AUTO.CZ
Přesně tak, fandím MF za to, že dělá ty dlouhodobé testy v reálném provozu na cca 40tis km. A ne těm rychlokvaškám po ujetí cca 1000km s půjčeným autem, které si nemuseli koupit, nemuseli do něj investovat, jen se povozili a pak na něj napsali samou chválu ...:))) To můžou tak maximálně posoudit jízdní vlastnosti, design, apod., ale rozhodně ne spolehlivost, kvalitu, spotřebu.
-
-
-
-
-
-
-
-
« Re: Fabia combi 1,9 TDI
Si asi jeden z mala na Slovensku, ktori chcu kupit Fabiu s TDI PD motorom. Ja som dalsi, zrovna dnes mi volal predajca, ze zajtra by mi malo auto prist. Vacsinou vidim behat 1.4 MPI Classic - najlacnejsie. Moje bude vo vybave Elegance, strieb. met., musim si vsak nan este pockat, lebo vyplatit ho viem iba o tyzden. Potom ti dam vediet, ze co a ako.-
« Re: Fabia combi 1,9 TDI
IGICOM, som zvedavý na tvoje postrehy, ako to bude jazdiť. Ja mám záujem o výbavu Comfort, ale chcem to dovibaviť ABS/EDS, dialkové uzamikanie atd. Neviem či si postrehol, odoberám Autoaktual a tam je zakl.cena 1,9 TDI Comfort zvýšená asi o 25000,- než bola pred mesiacom. Neviem ako je to u predajcov. Nezabudni a ozvi sa s dojmami a postrehmi, čakám
Bufo-Trnava-
« Re: Fabia combi 1,9 TDI
To s tymi novymi cenami si vela ludi urcite zle vysvetluje, lebo o tom tlac mylne pisala vzdy iba ako o "skoda zdrazuje niektore modely". Je to blbost. K 1.9TDI je VZDY aj ABS/EDS/MSR, pretoze bez toho sa auto ani neda objednat. Predtym bolo treba zaplatit za tuto "mimoriadnu" vybavu cca. 31.000 Sk, teraz je to uz v cene, cize zvysenie ceny o 25.000 je vlastne zlava 6.000 Sk.
-
-
-
-
-
« Re: Fabia combi 1,9 TDI
Nemam mylnu informaciu, auto uz stoji v predajni, zobrat ho mozem az v pondelok (26.), lebo az vtedy ho viem vyplatit. Stiahni si novy cennik z www.skoda-auto.sk, tam v mimoriadnej vybave uvidis, ze ABS je pre 1.9TDI uz v serii. Najdi si noveho predajcu :-).
-
-
Fabia combi 1,9 TDI
Pozerám stránku čo si napísal a tam je jasne napísané že ABS atd je na prianie,podla mňa to znamená nie je v zákl. výbave. Aj cena je tam 529000,- Sk, to znamená, že je vyššia o 25000,- oproti cene zo začiatku roka. Dobre si tú stránku prelistuj je tam aj cena 504000,- ale tá je už neplatná. Teším sa na tvoje postrehy z jazdy-
« Re: Fabia combi 1,9 TDI
Ja nechapem, preco sa ma pokusas presvedcit o tom, ze za ABS si musis k novej cene este doplatit. Ved ti hovorim, ze uz mam auto v predajni, viem, kolko za to chcu, a keby si si stiahol zo stranky cennik *.xls platny od 1. 1. 2001, videl by si to aj ty. Inac aj na stranke v cenniku je pri vybave Komfort uvedene ppri polozke Bezpecnost: "- ABS + EDS / ASR (1,9 TDI)" Pozri "modely-fabia combi-cennik-komfort".
Je tam sice stara cena (504900 Sk), ale na to sa nemozes spoliehat, aktualizacia stranky je mizerna. Ale ze ti to nevie povedat jeden predajca?!?! To musi byt asi nejaky mantinel.
-
-
Koupit či nekoupit ....?
Tak jsem si lidičky přečetl příspěky v diskusi. A teď mi poraďte. Mám krátkou Felicii 1,3 (50 kW) z r. 1997. Té bych se rád zbavil a koupil Fabii Combi (vzhledově se mi Fabia Combi líbí).
Bohužel mohu vybírat pouze z následujících možností:
1. Fabie Combi Clasic 1,4 50 kW,
2. Fabie Combi Comfort 1,4 50 kW,
3. nekupovat nic a dále jezdit ve Feldě.
Může někdo z Vás napsat srovnání jízdních vlasností Fabie Combi a Felicie? Má cenu Fábii vůbec kupovat (výsledky testu MF se mi moc nelíbí)? Jaká je skutečná spotřeba motoru 50 kW v běžným provozu (opět např. v porovnání s Feldou)?
Díky za informace.-
« Re: Koupit či nekoupit ....?
Tak tuto otazku jsem resil asi pul roku a pak, protoze jsem mel na Felicii dost najeto (150000) jsem se rozhodl koupit Fabii Combi. Rozdil je videt snad vsude. Po testovacich jizdach jsem se rozhodl pro Fabii Combi Classic s ABS ( byl jsem zvykly z Fabie na jedovaty brzdy a brzdy ve fabii jsou nejaky pomaly nebo nekde jsem to zaslech "gumovy" - proste nemaj tak rychlej nastup) . Co se mi hodne libilo bylo perfektni odhlucneni motoru pri jizde na dvojku nebo na trojku - pri zastaveni neni motor slyset vubec ( 1.4 - 50 kw) . Samozrejme sedacky jsou pevnejsi a lip drzi telo, vzadu vice mista na sedackacha velkej kufr. Minusem je hluk na zadnich sedackach o kaminky a jinej bordel, kterej hraje zvonkohru na podbehy zadnich blatniku, ale prodejce mi "uklidnil", ze kaminky nejsou na silnici celej rok 8-)). Auto dostanu cca za 10 dni, takze po par jizdach napisu vice.
universal
-
-
-
« Re:
Tondo, tak ses ozval jako jediný. Dík. Buďto je tato diskuse nějaká "přizdechlá", nebo všichni Ti "odborníci" co se tady vyjadřovali o fábiích je viděli pouze na fotkách. To tady není nikdo, kdo ji má a může říct - jezdím s ní tak a tak dlouho, jsem s ní spokojenej, nespokojenej, .......??Martin
-
-
Uz ji mam! (Tajemny zvuk motoru)
Tak uz ji mam! Tmave zelenou (Patrol) 16V/55 kW Comfort + ABS. Zatim je velka spokojenost.
Mam ale otazku: vzdy, kdyz po nejake dobe (radove hodiny) prijdu k autu, odemknu a otevru dvere, na par sekund slysim zvuk jakehosi motorku. Netusite, co to muze byt? Tipuji na cerpadlo paliva, ktere benzin natlaci do motoru, ale jisty si moc nejsem.-
« Re: Uz ji mam! (Tajemny zvuk motoru)
to marekl+ostatni:
Dneska jsem si objednal combika s 55kw. Napiste mi nejake zkusenosti s timto motorem nebo cokoliv co by mohlo cekajiciho nadrzence trochu uklidnit. Diky.-
« Re: Uz ji mam! (Tajemny zvuk motoru)
Můžeš se jen těšit :-))
Je fakt, že 55kW v nižších otáčkách příliš netáhne, ale jakmile podřadíš, tak si s tím můžeš dělat, co chceš (nesmějte se, přešel jsem z Favorita :-).
Spotřeba je vyhovující. Po běžných silnicích jezdím za 5,8 l/100 km, když jedu po dálnici a dodržuju rychlost, tak 6,8-7,0 l/100 km. Když na to ale šlápnu, tak to jde hned nad osm.
Do stovky je auto skvěle tiché, potom začne být slyšet aerodynamický hluk, ale i při 130 na dálnici se dá povídat nebo poslouchat rádio. S vyšší rychlostí se hluk bohužel zesiluje.
-
-
-
« Re: Fabia combi 1,9 TDI
Ano, dnes ju mame presne tyzden. Zatial som uplne spokojny. Priem. spotreba na prvych 500 km vcelku slusna - 5,1l/100km, hlavne ked zoberieme do uvahy poveternostne podmienky (zima, dazd...). Auto jazdi velmi dobre, ten motor je fakt spicka. Da sa povedat, ze vnutri je ho pocut menej ako hociaky iny benzinovy. Velmi ho nevytacam (do 2500 ot.), ale vlastne ani netreba, lebo taha uz od 1700-1900 otacok.
-
-
Diamant 05.03.2001 21:51
Kúpiť či nie?
No ja by som už nečakal. Teda najdlhšie do mája. Chyby sa už snáď vychytali a ak počkáte na nový modelový rok, tak tam sa ešte môžu prejaviť nejaké zmeny. Ale fakt by som neváhal (aj ja čakám len na nový MR), lebo som od jedného (na počudovanie veľmi dobre informovaného) predajcu počul správu, že VW nariadilo nárast cien Škodoviek o 2%. Vraj sa budú predávať aj tak. Rád by som tomu neveril. -
-
« Re: TDI
Nemam prilis vela casu sa tu rozpisovat, ale jednu vec musim spomenut: natankoval som SETA Diesel na OMV, a mam taky pocit, ze spotreba stupla. Vcera som sa len tazko dostal pod 6 litrov. A to som na style jazdy nic nemenil. Je pravda, ze som skusil na jednej rovinke 180 (na 5-ke zo 120 za chvilocku!), ale to s tym nema nic spolocne. Ten Diesel je lacnejsi asi o 2 Sk, ako diesel na inych benzinkach, ale kedze ma s nim auto vyssiu spotrebu, asi sa to kompenzuje. Nemate s tym niekto skusenosti? Auto zatial poslucha. Vsimol som si, ze na zaciatku mi pri zapnuti zapalovania pri studenom motore spredu nieco cvaklo (tusim to tu uz niekto pisal), ale asi sa to uz zabehalo, lebo uz to nie je pocut vobec. Radenie je bezproblemove, brzdy su uplne fantasticke. Ked som daval objednavku, zacali montovat na TDI aj dozadu kotucove brzdy (minuly rok to nebolo mozne vobec, teda aspon u kratkej Fabie), a je to aj citit. Co mi na tom aute vadi (naposledy som sa nad tym rozculoval vcera), ze si vodic nema kam odlozit flasu/plechovku s pitim. Schranka spolujazdca nie je poruke, a medzi sedadlami je az velmi vzadu. Toto ma napr. Felicia vyriesene lepsie. Inac v navode na pouzitie (uz neviem na ktorej strane) k Elegance pisu o drziakoch na napoje, ktore su vyznacene vedla radia a toho vysuvneho suflika - vertikalne - na mieste tej listy. Zo Skoda Auto som dostal odpoved, ze som skoro odpadol: pani Bruchova sa nevie vyjadrit k tomu, co pisu v slovenskom navode... Zeby bol iny ako cesky?!?!-
« Drziak napojov
Zdravim,
drziak na napoje som zhanal aj ja na viacerych miestach, vsade vraveli, ze ludia to zhanaju, ale zatial to Skodovka nedodava :((
Skusal som niekde umiestnit aj klasicky drziak od McDonaldu, ale na dvere ho nezavesis. Jedine provizorne umiestnenie je vybrat popolnik, dat tam ten drziak smerom k spolujazdcovemu sedadlu, vlozit popolnik, a zavriet poklop popolnika pokial sa da. Drziak s najvacsim poharom Coly vydrzi beznu jazdu po meste. Ale pri ostrejsich zatackach odporucam pre istotu pridrzat rukou.
Kupil som si vsak kozenu hlavicu riadiacej paky, tu co je v katalogou prislusenstva. Sice dost blbo sa montuje, ale vysledny efekt je dobry - dobre to vyzera a dobre aj sadne do ruky. Odporucam...
T.M.
-
« Drziak napojov
Zdravim,
drziak napojov som zhanal aj ja, bohuzial neuspesne. Nikde ho zatial este nemali.
Kupil som si vsak kozenu hlavicu riadiacej paky, tu, co je v katalogu prislusenstva. Trocha je vacsia, ako povodna gumena, ale dobre sadne do ruky a dobre aj vyzera. Trochu blbo sa vsak montuje, ale da sa to. Odporucam...
Inak nudzovo umiestnujem pohare s Colou takto: Vezmen drziak poharom od McDonalda. Vyberiem popolnik, dam do neho drziak tak, aby smeroval k strane spolujazdca, vlozim popolnik a zavriem poklop ako sa len da. Do drziaka potom vlozim pohar a je to. Nie je to ziadne slavne riesenie, ale beznu jazdu to vydrzi. Pri ostrejsich zakrutach vsak odporucam pridrzat rukou, pre pripad.
T.M.
-
-
Fabia Combi & Octavia
Pred nekolika mesici jsem stal pred rozhodnutim zda koupit Fabii combi nebo Octavii (SDi). Manzelka chtela spis Fabii ale nakonec jsem se rozhodl pro Octavii. Zavazadlovy prostor je vetsi a cena jen o cca 10 000 Kc vetsi. Mam takovy dojem ze Skoda zdrazila vsechny dieselove Feldy a Fabie. Takze ted je Fabie dokonce drazsi nez Octavie. Jinak ve Fabii jsem nejake ty km najezdil a myslim ze je to opravdu dobre auto. -
POROVNANIE: Fabia Combi 1.4 (50 kW, 55 kW 16 V) a Octavia 1.
Zdravim vsetkych,
kedze uvazujem nad kupou auta, rad by som Vas
poziadal o nazory na uvedene typy aut:
Fabia Combi 1.4 50 kW - Comfort za cca. 390000
Fabia Combi 1.4 55 kW 16V - Comfort za cca. 440000
- je to zlepsenie na 55 kW a na 16 ventilov
adekvatne tym +50000 Sk
- aky je rozdiel medzi OHV (pri 50 kW) a 2xOHC
(pri tej 55 kW) a OHC (pri Octavii 55kW)
- ako motor - zrychlenie, staci tych 50 ci 55 kW
- ako je to so spotrebou, nieco som cital, no
skutocnost byva castokrat ina ...
- normy EU1 az EU4, ako je to u tychto typov aut
Ak porovnavam tu Fabiu 55kW 16V s Octaviou 1.6
55kW vo vybave Elegance za cca. 435000, zda sa mi
ze sa to oplati kupit viac, ma niekto skusenosti
s tymto autom a pripadne to porovnat. Bojim sa,
ze ten motor je pre Octaviu dost slaby - ako to
je tu s akceleraciou a najmae so spotrebou. Casta
jazda po dialnici a najmae dlhe trate ...
Vdaka za Vase info,
Brano. -
Další zdražení ?
Tak jsem se včera dozvěděl od jednoho prodejce Škoda, že poslední zvýšení cen nových vozů Fabia a Octavia nebylo letos ani zdaleka poslední. K dalšímu zvýšení by mělo dojít NEJPOZDĚJI s novým modelovým rokem. O kolik nevím. Má někdo z Vás podobné informace? Dá se odhadnout případné zvýšení ceny (např. v %)? Nebo alespoň, ví někdo kdy přijde do prodeje nový modelový rok Fabií?-
Diamant 16.03.2001 21:06
« Re: Další zdražení ?
Octavia 1,6/55 kW je len o máličko dynamickejšia než Felicia 1,3/50. To mám overené z praxe. Na druhej strane Fabia 1,4/50 je na tom doslova úplne rovnako (aj maximálka aj akcelerácia), ako Felicia 1,3/50. Tiež overené. Ale samozrejme rozdiel je v hluku v prospech Fabie i Octavie. S tými EU normami veľmi neporadím - v prospekte je ich uvedených obyčajne viac. Informoval som sa aj u importéra a zistil som, že treba počítať s tou staršou normou a vyššími spotrebami. Nový MR 2002 nabieha v máji. Pýtal som sa importéra, kedy sa už dá objednávať, ale odpoveď nedorazila. A čo zdraženie. Áno, bude ešte jedno, tiež okolo 2%. Podľa všetkého v polovičke roka, ale neviem presne, či pod tým nebol myslený máj. Ale skôr si myslím, že nie.
-
-
,,nový" motor 1.0
Jsem zvědavej jak Fabie s tímto motorem bude jezdit. Na tento motor je těžká. Zrychleníá tipuju jako Škoda 120. Pro svoji bezpečnost bych si toto auto nekoupil. mluvím sze zkušeností, protože jsem 2 roky měl uto s motorem 1.1, ale to auto vážilo 850 Kg. Vždyť se s tím nebude moc dát ani předjíždět !!! -
už ji mám....taky 8-))
...zatim ji mam tyden - fabii combi 1.4 50 kw , vybava classic + ABS EDS/ASR, presel jsem z felicie 1.3 r.v. 1995 a srovnat se to neda...fabie je prekvapive zivejsi, a dokonce i lepe tahne, zpocatku jsem mel pocit, ze brzdy jsou pomale, ale ted kdyz si to sedlo, jsou vpohode....ABS jsem zkousel na mokru - parada ! funguje to 8-)), v interieru je ticho - motor je perfektne odhlucnenej, ale pri 120 je samozrejme slyset, rizeni s posilovacem je taky parada, jezdi se s tim jak s motokarou a podvozek sedi jak pribity - samozrejme jsem nezkousel ho utrhnout.
Co vadi : male blbe zrcatko vpravo, velke predni sloupky a tim mensi vyhled ( obcas se za ne schova auto) , ovladac na svetla, ktery se musi pri zapnuti otocit 2x a to jsem jeste nezapinal mlhovky, obcas zpatecka nez si zvyknu zatlacit paku a dat ji dopredu, potahy sedacek - normalni latka ( mel jsem mikroplys a byl lepsi) a chybi mi v otackomeru zelene pole ekonomicke jizdy..zatim vse. Spotrebu spocitam pres vikend a ozvu se....mejte se -
porucha 8-((
tak jsem dojezdil....8-((, tyden stara fabie, najeto asi 500 km a zniceho nic pri parkovani na me zacal houkat Airbag a posilovac. Servo uz se nerozchodilo, takze jsem v tu ranu mel z auta nakladak a airbag taky porad svitil. Dnes rano jsem to odvez ( boli me ruce) do servisu a po hodince cekani, me radeji pujcili nahradni auto a dal studovali manualy, protoze takovou zavadu tu jeste nemeli. Jinak ta spotreba vysla na 7,62 litru coz je docela dost, ale je pravda, ze jsem auto nesetril. Uvidime priste.
PS : ABS + EDS je skvely !!!, ted jak napad snih rozjezdy i brzdeni je bez chyby, brzdy si zacvakaj a bud to jede nebo to brzdi- zadny prokluzy.
PS 2 : Nemate nekdo zkusenosti s vyse popsanou poruchou ?-
« Re: porucha 8-((
Neustále svítící kontrolku airbagu jsem měl taky. Způsobuje to údajně vadný kontakt na jakémsi kroužku uvnitř volantu. Tuto závadu má (podle informací servisu) přibližně každá čtvrtá fabie.
Nefunkční posilovač, to slyším poprvé.-
-
« Re: porucha 8-((
zapomnel jsem dodat, ze uvedene zavady nebudou mit s timto krouzkem nic spolecneho, protoze problem s krouzkem maji vsechny Octavie, Fabie, Felicie s airbagem, proto si myslim, ze by o tom vedeli.-
-
« Re: porucha 8-((
pardon, pardon, ja jsem myslel vsechny modelove verze skodovek ( kratka, Combi, 1.8, 1.6, 2.0 ). Omlouvam se tak cerne to samozrejme neni, ale na druhou stranu je to presne takova vecicka, kterou by fabrika mela opravovat preventivne a zdarma. Tzn. ze to taky mela resit pri prvnich vyskytech a nechapu jak se stejna vec muze projevovat u aut uz 7. rok.-
« Re: porucha 8-((
Nesmite si nic namlouvat. Fabie je sice dobré auto, ale není nic co by se muselo vychvalovat nad ostatní. Mám najeto 20.000 km a když je pod nulou a mírně nad nulou do 4,5 st.C tak to na přední nápravě vrže jak stará postel. Taky, jsem začal slyšet vrzání z palubovky, někde v prostředku, jako by to vycházelo z prostředních průduchů vzduchu. Není to u budíků ani jejich průhledný plast. Zkoušel jsem přenastavit polohu volantu a na chvíli to přestalo - dnes ráno zase trochu vrzání bylo slyšet. Každý auto má své mouchy a kvality. Nejvíc co mě na Škodavce vadí, je její servis a můj pocit z toho, že jsem otravný zákazník. Když jsem s vrzáním na přední nápravě byl v servisu, svezli jsme se přijímacím technikem a kurňa ono zrovna nevrzalo. No připadal jsem si jak paranoik, který má slyšiny a technik se tvářil jako ..... . Potom při mrazech
-6 st.C jsem tam zajel (když jsem přicházel k přijímacímu pultu, všichni technici se radši už koukaj jinam, protože jsem tam už jednou stropil bengál kvůli řídící jednotce - škubání motoru) vytáhl jsem je na zkušební jízdu a vrzalo to a vrzalo. Technik - co to může být? to nechápu? to se nám nikdy nestalo? atd. atd. Potom to někde promazali na předku a tím to ukončili. Stejně mi to do dneška na přední nápravě vrže. Napište jaký máte zkušenosti se servisem. Jestli stejný nebo opačný? Já osobně od tohoto servisu odcházím.
-
« Re: porucha 8-((
ps2> Teda, to jsi uhodil hřebík na hlavičku. V servise Škoda, který navštěvuji já, jsou fakt *. Jinak to nejde říct. Omlouvám se za toto sprosté slovo, ale výstižnější jsem nenašel. Je to servis velký až převelký a bohužel velmi špatně organizovaný. Zaplať Pánbůh se Laurin nekazí, jinak bych s těch idiotů asi zbředil. Fakt nevím, kam příště půjdu na opravu, protože oni to auto spíš *, než opraví.-
« Re: porucha 8-((
panove, ja jsem musel projit 7 servisu Skoda, abych pro priste vedel, ze se o auto nemusim bat. Nakonec to dopadlo tak, ze muj servis Skoda, se kterym jsem byl maximalne spokojen se spojil s nejhorsim servisem a je to v *. Nastesti mne to postihlo jen u posledni opravy, pred prodejem Formana
-
-
« Re: porucha 8-(( příspěvek č.164
Tento pán nebo dáma mi opravdu mluví z duše. Také si myslím , že fabie není špatné auto, dokonce si myslím, že je velmi dobrá , ale nelíbí se mi , jak je v této zemi prezentována jako absolutně nejlepší auto a div není srovnávána s auto nižší střední třídy.Totéž se děje i u Octavie.
Má druhá připomínka se bude týkat různého vrzání:
Myslím si ,že fabie a nejenom ona , se musí zákonitě po krátké době rozvrzat a to ne z důvodu že by to bylo špatné auto , ale jaksi z důvodu kvality našich silnic.
Je velmi zajímavé , že všichni lidé se hádají , kteréže auto je kvalitnější víc vydrží,míň vrže , ale to že si nové auto rozmlátí na našich silnicích jim už nevadí. No hlavně ,že polovinu ceny benzínu tvoří daň ,že ?-
« Re: porucha 8-(( příspěvek č.164
Jo, jo, jo, naše silnice jsou fakt ve špatném stavu, nebo přesněji městské silnice. Znáte určitě tzv. skryté propasti když prší? Jednou jsem najel v domění na kaluž (ne, že bych byl fanda v projíždění kaluží), protože to jinak nešlo. Auto se propadlo na předku napravo (trochu přeháním). V tu chvíli jsem myslel, že mi upadlo kolo, jak jsem se lekl. Silničáři dostávali nejrůznější jména. Tu díru opravili asi po 5 dnech. Je pravdou, že jsem jel v mercedesu, který po ježdění na našich silnicích vrzal jak vrak. U Fábie mi teď vržou plasty někde v prostředním panelu a nemůžu přijít na to, co to je? Nemáte někdo zkušenosti? K tomu vrzání u Fábie - zkuste se svézt v Seatu Ibiza - ta filharmonie plastů je úchvatná. Jinak se teď krotím s rychlou jízdou a spotřebu mám ve městě 7,1 l/100 km, ale když přijde kopeček .........................
-
-
-
-
-
-
porucha pokracovani
takze me odhady se nevyplnily, bohuzel to do patku nestihli opravit a slibili mi predat auto v pondeli ( alespon to udelaji poradne), objednali si z M. Boleslavi kompletní servo a vymení ho. Jestli tím odstrani i svitici kontrolku airbagu nevím, ale snad jo.....takze v pondeli bych napsal presne co to bylo a co vsechno vymenili. Jinak si nachovani servisu nemohu stezovat, pujcili mi nahradni auto a bylo vydet, ze z toho maji tezkou hlavu 8-(( , stejne jako ja...loucim se universal -
hotovo 8-))
Vcera jsem si byl pro opravenou fabii - cena se vyšplhala na 15.tisíc , z toho 10tisíc stálo servořízení, které kompletně vyměnili a poslali ho do Škodovky, ať si zjistěj co tam je za závadu.
Auto bylo umyté 8-o, motor naprosto čistý, sedačky taky, což mě překvapilo. Vrátil jsem vypůjčený vůz, převzal svůj opravený včetně papíru co se na něm dělalo a frčel jsem domů. Ještě, že je auto v záruce - nechtěl bych to platit. Zatím všechny zdravím a po dalších zkušenostech napíšu ......... -
novy modelovy rok
Jestli si pujdete koupit Fabii dnes, tak vas nebude stat to co v cenniku (hatch comfort 308tis) ale dostane se vam ceny noveho modeloveho roku, tedy zade vyssi (asi 312tis). To je docela fraska. Nastesti se da s prodavacem domluvit na nejakych darcich (defend, radio, dovozne zdarma, nebo jine). Byl jsem na radu nejakeho zdejsiho prispevku v Porsche Praha. Po telefonu jsem mluvil s usluznym prodavacem, ktery mi nabidl k fabii defendlock a autoradio podle vyberu. To bylo cool, v sobotu jsem se tam vybral. Ovsem narazil jsem tam akorat na vedouciho prodeje, ktery prave ze stolu uklizel 2 panaky :-). Rikam mu: "oslavujete"... ? Nic. Tak jsem teda hned sel na zavodni predvadeci jizdu. Byl hrozne neprijemnej, v podstate mi koupi auta vymlouval, byl nasranej, ze je tam v sobotu a na sobe mel akorat nejaky sportovni hadry. Kdyz jsem mu rikal co chci za vybavu, tak akorat porad rikal, ze to neni nutny a tak... Pak mne jeste cekala ta vyssi cena, nez po tom zvyseni pred 2ma tydny... Ja si kupuju auto za vic nec ctvrt milionu a takto si to teda vychutnavat nechci :-) heh. Sel jsem jinam, tam mi na computru nasli v skladu to co chci a za cenu starou. -
-
spotreba
Tak uz jsem najel okolo 1500 km a spotreba je zatim prekvapenim, bohuzel neprijemnym. Ze zacatku se prumer pohyboval okolo 8 litru ( mesto a 120 km/h) , ted jsem se dostal na 7,3 litru, ale ani to neni vitezstvi ( udavana spoterba je 7,1 - 7,2). Takze zkusim spocitat spotrebu az pojedu nejakou vetsi dalku a po dalnici....dam vedet. Jinak, od te doby co mi vymenili komplet cele servo, auto je v pohode a slouzi k uplne spokojenosti. S pozdravem universal.-
« Re: spotreba
V sobotu jsem si vyzvedl novyho kombika 1,4 55 kw, zatim nemuzu moc rict, bylo desny pocasi a tak jsem toho moc nenajezdil. Jsem zvedavy jak na tom s tou spotrebou budu ja, prodejci rikaji, ze tenhle 16ventil je z tech 1,4ek nejuspornejsi, tak se necham prekvapit. Na velikonoce jedu na Slovensko, tak az se vratim, ozvu se jak jsem dopadl. Nechal jsem si tam dodelat z vyroby nekolik doplnku, neda mi, abych ale nenapsal o volantu, radici pace a rucni brzde v kuzi. Panove vypada to nadherne a v ruce se to vsechno drzi jeste lip, skoro jako zenska. Ten nemeckej design me v tomto pripade dostal. Stalo to kolem 6000 a fakt toho nelituju. Mam uz totiz to same u focusu, ale s tim co je ve fabce se to srovnat neda. Je to 6000, ale ten pocit za to stoji, fakt. -
« Re: spotreba
to by mela byt u 50 kW normalni spotreba. Spotrebu tohoto motoru kritizuji vsude, i v nemeckych casopisech. Byva az o 1 litru vyssi, nez spotreba vykonove srovnatelnych motoru.-
« Re: spotreba
Tak uz mame najeto 1500 km a prvni dojmy jsou vetsinou pozitivni. Jezdili jsme ve 3 lidech s plnym kufrem, vykonove to zadne zihadlo neni, souhlasim zde s testem na auto.cz. Kdyz to chci trochu rozjet, tak musim casto radit, jinak to moc netahne. Prumerna spotreba za celou tu dobu byla 6,9. Motor jsme vubec nesetrili, snazili jsme se ho co nejlepe zajet, takze vysledek je podle me uspokojivy. Urcite se s tim da jezdit i za 6, to se ale toho motoru moc neuzije. Auto.cz uvadi prumernou spotrebu 7,7 litru, podle s tim museli jezdit jako silenci a jeste ve meste, protoze ve srovnani se mym testem je to rozdil 0,8 a to jsem nekolikrat vyzkousel i maximalku, ktera se vysplhala az na 182 km/h. Rizeni i razeni se mi moc libi, vse jde velmi lehce a presne, motor ma docela prijemny zvuk, akorat ten hluk z posilovace je uvnitr znat docela dost. S plynovym pedalem jsme nemeli zadny problem, to spozdeni tam ale trochu citit je. Jizdni vlastnosti me asi prekvapili nejvic, mame to na 15 palcovych kolech, gumy 195ky, je to tvrdsi, na pohodli to ale nic neubralo. Jedine, co me prekvapilo, je silne vrzajici zadni operadlo. Kdyz vzadu nikdo nesedi, tak skripe docela slusne. Nemate to nekdo taky nebo je to jen muj problem? Zatim tedy spokojenost, uvidim, jaky to bude dal.-
« Re: spotreba
Za zadnimi operadly jsou gumove dorazy,ktere se daji sroubovitym pohybem nastavit.Melo by stacit je trochu vytocit,cimz se vymezi vule a prestane to vrzat. -
« Re: spotreba - vrzání zadních sedadel
U mě to zase spíše poklepává. Pokud stojím, lomcuji se sedadly, tak nic neklepe, nevrže. Najedu na nerovnosti a ozve se to. Pokud však vzadu někdo sedí, je vše OK. Stejně tak pokud sedadla naklopím dopředu - přestane to. Mám podezdření, že to dělají zámky sedadel. Třeba se to dělá více lidem a ozvou se.-
« Re: spotreba - vrzání zadních sedadel
Sorry, nečet jsem tu úplně všechno. Ty gumové dorazy vyzkouším, asi to bude ono.-
« Re: spotreba - vrzání zadních sedadel
2Lu: To vyzera na zamky zadnych sedadiel. Ked sklopis sedadlo, vidis tam take kovove ocko (nie na dverach), ktore sa zasuva do dveri, v nich je zamok, ktory sa zachytava o to ocko. Skus to ocko oblepit paskou. Mne to robili v servise, ked som bol reklamovat vrzganie v oblasti zadnych sedadiel. Bohuzial, mne to vrzgalo ( a po case znovu vrzga) a nie klepe, ako tebe. Ja skusim tu vymedzovaciu skrutku, potom mozno silikon.
-
-
« Re: spotreba - vrzání zadních sedadel
mam to taky ...uh to je uleva, ze nejsem sam ...je to presne jak rikas, kdyz tam sedi lidi nic to nedela, ale beda jak se tam posadi moje deti, razem se to rozklepe, rozboucha a ja nevim co, zkusim to teda obtocit paskou a uvidime..diky vsem za radu...universal
-
-
-
-
-
Autorádio ve Fabii
Kolegové, mám k vám prosbu. Vím, že už se tato problematika tady někdy probírala, ale tenkrát se mě to ještě netýkalo a teď už to nejsem schopen najít. Podařilo se mi koupit Fabii Combi za cenu před zdražením a při zabudování radia Blaupunkt u prodejce mi nefunguje anténní předzesilovač. Je to zabudováno dle instrukcí ze Škodovky, t.j. včetně odbočovacího mezikusu, ale přesto to nefunguje. Člověk, který to prováděl, říká, že to bude asi muset napájet přímo z napětí od klíčku zapalování. Připadá mi to jako pitomost, že by tam nebyla možnost aktivace předzesilovače od vypínacího potenciometru radia. Vím, že zvláště vysvětlení DIAMANTa bylo velice fundované, ale nepohrdnu ani radou jiných, kteří to již podstoupili. Díky.-
« Re: Autorádio ve Fabii
Uz som to pisal aj ja. Zosilovac vo Fabii je napajany po spolocnom kabli anteny (koax). Ak chces aby bol zosilovac napajany len ked mas pustene radio, tak ti to musi podporovat aj radio. Tj. ked zapnes radio tak na niektorom z vyvodov sa objavi +12V. Dalej radio musi vediet napajat antenny zosilovac po koaxe. Ak to nevie, tak mas bud moznost zakupit si krabicku na ktorej je vstup pre kabel od anteny, vystup do radia a jeden kablik na +12V. Ten ti zabezpeci to napajanie zosilovaca. Stoji okolo 80,-Sk co su nekrestanske peniaze vzhladom na to, ze v tej krabicke je jeden 100nF keramicky kondenzator za 1,-Sk a dva konektory po 10,-Sk. Ak si aspon trochu kutil tak si to urobis sam, alebo ti to predaju v kazdej elektro (myslim zo suciastkami, antenami....) predajni. Alebo, ak mas doma nepotrebnu sirokopasmovu antenu so zosilnovacom, tak pri nej je presne ta ista krabicka. Dufam ze ti to bude stacit, ak nie tak sa pytaj.-
-
« Re: Autorádio ve Fabii
Díky Lu a DanielD. Nejsem bohužel odborníkem přes autoelektriku, jsem strojař. Ale vaše rady jsou mi užitečné, abych je mohl interpretovat tomu hochovi v servisu, který mi je montoval. To radio jsem přenesl z předchozí fedy, kde jsem s ním byl maximálně spokojený. Hlavně je to úplný šuplík, který vyndavám z auta. Jinak ta převodní krabička tam zamontovaná je, ale zesilovač stejně nefunguje. Chytím jen velice silné vysílače a i tak při jízdě městem mi kolísá hlasitost nebo se ztrácí. Nemůžu ji ani uložit do paměti, protože ani ty silné nejsou akceptovány. Takže to vypadá pravděpodobně na ten problém s ISO konektorem jak je popssán na stereovideo.cz. V každém případě ještě jednou díky.
-
-
"-- skrytý --" 19.06.2001 14:31
« Re: Autorádio ve Fabii
Planujem kupit nejake SONY autoradio a teraz neviem, ci to mam dat urobit skodovackemu servisu, alebo to zvladnem aj sam.
Staci mi ked si kupim krabicku s fantomovym napajanim za 80Sk a problem je vyrieseny? Netreba prehadzovat kabliky v konektore ako to bolo pisane na stereovideo.cz?
Diky za radu, som v tejto oblasti uplny laik.-
« Re: Autorádio ve Fabii
Ja som to radsej nechal na servis, ale podla toho, co som videl, by si to asi zvladol sam. Mam SONY CDX-C8000R, a v servise jednoducho postrkali kable do radia, musis si vsak dokupit listu za cca. 15 Sk :-) Odporucam, aby si si kupil aj antenny zosilovac, ten ma stal okolo 500 Sk. Maju ho v predajni Skoda. -
« Re: Autorádio ve Fabii
ja mam tiez sony CDX, tak ako igicom, ale ja som sa najprv pokusil ho tam napchat sam - vysledok: vsetko funkcne, akurat si to nic nezapamatavalo - cize pri kazdej jazde sa chovalo ako po resete, nevedelo, ze to ma vnutri CD a pod. - a ani prijem radia nebol bohvieco. Tak som nakoniec skocil do servisu (Matlovic) a pri tom som tam prikupil aj ten antenny vyzivovac - spolu aj s robotou cca 650 Sk. Chlapik vlastne iba vymenil dva kabliky (nemusel nic letovat, iba ich rozlepil a prehodil - tusim to boli zlty a modry), a pripojil ten vyzivovac k antene + jeden kablik z neho ku konektoru (napajanie).-
« Re: Autorádio ve Fabii
To sedí - přehodil pin č.4 s pinem č.7 ISO konektoru (trvalé a spínané napětí) - tím zajistil trvalé napájení rádia a pamatování stanic. Ale s tím zesilovačem mi to není jasné. A to ho jako dal hned za rádio, ne k anténě?-
« Re: Autorádio ve Fabii
Ano, davali to za radio. Ja sa v tom nejak extra nevyznam, bol to len taky valcek. Ver mi, ze to pomoze, predtym mi radio chytilo automaticky mozno 2 stanice s najsilnejsim signalom, teraz ich tam mam plno.-
« Re: Autorádio ve Fabii
Ten váleček je právě to "fantomové napájení" - zajistí napájení anténního zesilovače, který je umístěn v patce antény. Vše OK.-
« Re: Autorádio ve Fabii
aha takze: ant.zosilovac tam uz je a ten valec to je iba kvoli napajaniu ? Tazke preto tu blbost chlapik v servise stale nazyval "ant.vyzivovac"...
Ako je to vlastne v "standardnych" autach (antenach) ?-
« Re: Autorádio ve Fabii
Buď tam není žádný zesilovač - jen prut, kabel a konektor a potom se montuje přídavný zesilovač, ale musí se umístit co nejblíže k anténě (tam má největší přínos) a má samostaný kabel pro napájení, který se připojí na odpovídající pin ISO konektoru. Nebo je to tak jak u fabie a aby se ušetřil ten napájecí kabel, tak je to napájené po anténním koaxu. Original rádio z fabie (Grundig) má vyvedené napájení přímo na anténní konektor a proto se nemusí žádný "vyživovač" přidávat.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Zkušenosti po sedmi tisících
Mám Fabii Combi Comfort, motor 55kw/16V, oproti standardní výbavě navíc ABS. Za sebou mám sedm tisíc km a zde je pár mých postřehů a zkušeností:
- Výborná spotřeba: za celou dobu mám průměr 6,8 l/100 km, a to většinu času trávím na dálnici. Když nejezdím jako blázen a dodržuju rychlost, jsem pod sedmi litry, když jsem šetřil, dostal jsem se při běžné jízdě až na 5,9 l/100 km. Ve městě jsem vždy pod 7 l/100 km, často i pod 6,5 l/100 km. Mimo město jsem se dostal nejníže na 5,3 l/100 km. Šlo by to asi ještě na méně, ale jsem opravdu převážně ve městě a na dálnici. Měřeno palubním počítačem.
- Motor: tato varianta mi vyhovuje. Zabírá sice až ve vyšších otáčkách, ale nejsem líný řadit (řazení u Fabie je skvělé). Vnitřní hluk ve městě a mimo je stále velmi nízký, na dálnici také stále stejný, bohužel už nikoli nízký. Panely D1 jsou uvnitř dost slyšet.
- Provedení: klepající sedadlo jsem spravil vyšroubováním špuntíku, na nerovnostech trochu začíná vrzat palubní deska. Měl jsem problém s lamelami pravé ventilační mřížky - při běžném nijak silném otočení se jedna vylomila. V servisu to vzali jako záruční opravu, ale zpět mi tam dali ještě horší kus. Dost mi vadí světlé potahy sedadel, je na nich vidět úplně všechno. Patou levé nohy jsem už viditelně prodřel pryžový kobereček.
- Audio: přestože mám běžného Kenwooda a zatím jen standardní reproduktory, zvuk je překvapivě dobrý. -
zkušenost po 4000 km
Tak mám najeto cca 4000 km a tady jsou první dojmy :
- vyšší spotřeba cca kolem 8 litru z niceho nic klesla na 7,1 az 7,3 coz me potesilo
- v interieru zatím nic nevrze ani neboucha , mimo sedacek, ktere jsem opravil dle rad (vysrouboval zadni dorazy)
- hlucnost a jizdni vlastnosti jsou neustále dobré, závady zatím zádné.
Na hodnocení je prilis brzo a tak se loucim a zase napisu po nejakych tisicich... s pozdravem universal
PS : Mala zkusenost - pri parkovani davat pozor na obrubniky, fabia ma docela nizko lakovany naraznik a uz jsem do nej uspesne stuochnul - zatim je, ale cely. -
Klepání skel
V návaznosti na to, jak se zde elegantně vyřešilo klepání zadních sedadel, bych rád nahodil další problém - klepání (vrzání) skel v předních dveřích, pokud nejsou zcela uzavřené. Mám je v elektrice a pokud je stáhnu jen o pár cm, tak začnou při přejíždění nerovností vrzak a klepat. Pokud se okno dovře, je vše OK. Dělá to ještě někomu? Chystám se to reklamovat a chtěl bych vědět, jestli jsem v tom sám.-
« Re: Klepání skel
Ja som tiež čakal, či sa niekto ozve s podobným problémom :(( Vidím, že nie som sám. Robí mi to presne to isté, ak je okno stiahnuté do polovice. Zaujímavé je to, že niekedy to robí, niekedy nie. Zvykol som to skúšať tak, že som spustil okno a pomykal za hornú hranu okna. Fakt nechápem. Všimol som si ale aj inú vec spojenú s oknami - ak nechám auto pár hodín na slnku, tak pri spúšťaní vŕzgajú okná. Pes je zakopaný v gumenom tesnení okolo okien, to vrzgá keď spúšťaš okno a tesnenie je zohriate :(( V stredu idem do servisu, popýtam sa, či je to klepanie okien na reklamáciu...
-
-
Fabia Combi po 2000 km
Chtěl bych vám sdělit pár poznatků, které jsem získal po záběhu nového vozu. Převzal jsem jej v naprosto syrovém stavu. Motor netáhl, brzdy nebrzdily, ale vše se už zajetím srovnalo. Subjektivně je vůz mírně živější než felda 1,3 50kW. Podstatně lepší jízdní vlastnosti, zejména jistota v zatáčkách a minimální hluk. Také jde snadněji do otáček. Spotřeba za toto období je cca v relaci 7,4 až 7,6 l/100 km. Velkou výhodou je skutečný zavazadlový prostor. Jediným problémem je dosud zapojení radia, které se zatím přes několik pokusů nedaří sladit s anténou. Už to vypadá na špatnou funkci anténního předzesilovače. Jinak se seriovými repráky ke naprostá spokojenost. Pro toho, kdo nepřekračuje příliš zákonné rychlostní limity vcelku perfektní auto.-
« Re: Fabia Combi po 2000 km
joed> Máš tam namontované napájení "Phantom" v koaxiálu? Jestli ne, tak se nediv. -
« Re: Fabia Combi po 2000 km
To joed:Ta spotreba je dost velka,za tolik jezdim s 1.8,ale nepsal si,za jakych podminek a kde?.-
« Re: Fabia Combi po 2000 km
To: Xyzz. Je to ještě sirovina, se zlepšující se dynamikou mám pocit i nižší spotřeby. Jinak převažující režim po městě a tak do 30 km od něj. O víkendu chystám delší souvislou štreku, takže uvidím. S předchozí feldou jsem při stejném způsobu jízdy jezdil za cca 7l a na dlouhé trase za 5,2, takže uvidím.
-
-
-
Rádio Skoda 202
Pánové, mám podobný problém s orifinál rádiem Skoda 202. Po zapnutí rádia a navolení stanice je příjem super a po 10 vteřinách se příjem znatelně zhorší ( citelně nižší dynamika, jako by někdo ztlumil výšky a basy ). Po opětovném zmáčknutí tlačítka předvolené stanice se to opakuje. Nejcitelnější to je v Praze na Evropě 2 která má nejlepší dynamiku vysílání ale znatelné je to na všech stanicích. Podotýkám že auto stojí a není to změnou polohy vozidla vzhledem k vysílači. Máte někdo podobné zkušenosti ??-
« Re: Rádio Skoda 202
Jestli můžeš tu situaci spolehlivě předvést, neváhal bych a šel reklamovat rychle v záruce do servisu. Nejspíš si s tím nebudou vědět rady a tudíž ti rádio budou muset vyměnit, což by bylo pro tebe nejlepší. Jinak já mám original 402 a nic podobného nedělá. Fantomové napájení nemá, neboť +12V pro předzesilovač je vyvedeno přímo na koaxiální konektor antény.
-
-
Fabia 1.9TDI po 7000 km
Po dlhom case prispievam svojimi skusenostami aj ja. Na Fabii Combi 1.9TDI mam zatial najazdenych 7000 km, s autom zatial nie su ziadne problemy. Dva tyzdne jazdim uz aj so stresnym nosicom a k nemu potrebnym stresnym spojlerom (da sa na to zvyknut - lepsie povedane - celkom dobre to vyzera) a musim povedat, ze auto este lepsie sedi na ceste. Skusal som z toho dostat maximalku, zostal som trochu sklamany - nedostal som sa nad 195. No ja jazdim aj tak prevazne na spotrebu, nie na rychlost. A spotreba? Na prvych 5.000 km bola 5,0, ale aj to iba kvoli tomu, ze som musel orezavat priem. spotrebu s ktorou auto prislo do predajne - asi 17 l/100 km. Ja blbec som to vtedy nevynuloval. Po 5000 km sa mi vynulovala pamat 2 sama (99:99 hodin), teraz na dalsich 2000 km je priem. spotreba 4,6 l/100 km. Manzelka jazdi opatrne, chodi spotrebou pod 4 l. Ja som pri skusani maximalky dosiahol priem. spotrebu 7,5, ale aj to je este asi v norme pri tej rychlosti. Inac ziadne vrzgania palubovky ani sedadiel som neregistroval. Co mi dost chyba, je moznost odlozenia nejakeho napoja vodica. Musim vzdy ruku natahovat dozadu na koniec stredovej konzoly, ale aj to miesto je casto obsadene, ked sedia vzadu deti. Jedna zavada na aute mi vsak dost zneprijemnuje zivot, a ja dufam, ze mi tu niekto poradi: ked je teplejsie, tak po cuvani a slapnuti na brzdu sa zozadu z jednej strany ozve strasne hlucne zavrzganie (skripanie, piskanie - neviem, ako to presne oznacit), az sa ludia v okoli do 50 m od auta zlaknu. Vraj to bude tym, ze sa celuste "neodlepia" od kotuca. Da sa s tym nieco urobit? Dik za radu.-
« Re: Fabia 1.9TDI po 7000 km
Alespon mame nejake srovnani s Hufovou Fabii! S tou v max. je mi to divny. Hufnagl psal, ze jel vic nez 195km/h a ma kratkou Fabii. ktera ma udavanou v max. mensi!-
-
« Re: Fabia 1.9TDI po 7000 km
mracek> To je fakt. Uvidíme, třeba to snížení bude mít na Cx blahý vliv. Předek bude nastavitelný, tak to vidím tak na -50mm přední a -40 zadní nápravu.-
-
« Re: Fabia 1.9TDI po 7000 km
Vobec ma netrapi, ze nejaky Huf isiel s kratkou Fabiou rychlejsie ci uz s chipom alebo bez.-
« Re: Fabia 1.9TDI po 7000 km
Záleží na momentálních okolnostech. Vítr, teplota, tlak, rosný bod :o)-
-
« Motory
Máte někdo praktické zkušenosti s porovnáním motorů 50 kW vs. 55 kW u combi? Stojí rozdíl v ceně za to? Co spotřeba?-
« Re: Motory
Když jsme si vybírali auto, tak jsem najezdil asi 20 km s 50kw kombikem. Koupili jsme ale 55kw. Výkonově v tom moc velký rozdíl nevidím, největší rozdíl bych čekal ve vyšších otáčkách, kde 55kw vydrží déle. O spotřebe můžu říct jen k 55kw. Pohodovou jízdou můžeš bez problému jezdit za 6 litrů, byl jsem auto zajet na Slovensku a ve třech lidech jsme měli průměrnou spotřebu 6,8. A auto jsme vůbec nešetřili. Největší rozdíl jsem našel ve zvukovém projevu. Ta 55kw má mnohem dravější zvuk, nechci říct sportovní, to bych přehnal, poslouchá se příjemně. Ten cenový rozdíl není malý, to je fakt, dávám ale za pravdu testu kombíka 55kw tady na auto.cz, že je to s tímto motorem ideální kombinace.-
Diamant 04.07.2001 22:01
« Re: Motory
Ja si tiež myslím, že 55 kW je ideálna voľba pre Fabiu. Skúsenosti sú asi len veľmi malé - skúšobné jazdy. Musím však povedať, že 55 kW má trochu krajší, uchu lahodiaci zvuk. Ale jazdné vlastnosti sa mi zdali byť rovnaké, alebo snáď tá 50 kW verzia bola o čosi živšia. Teda v bežnom rozsahu otáčok. Hore som to príliš neskúšal, predsa len išlo o fungel nové autá. Podľa papierov asi bude mierny rozdiel v spotrebe. Ja by som kúpil radšej 50 kW. Za 55 kW chcú podľa mňa neadekvátny príplatok.
-
-
-
-
« Re: Motory
To: Diamant. Tak tomu bylo asi do poloviny loňského roku, od modelu 2001 je již převodovka i stálý převod pro oba typy motorů shodná. Dokonce k tomu výrobce psal, že je shodná pro motory do 55 kW. Mám 50 kW motor a taky už řadím zpátečku po stisku dopředu. Nevím, jak u motorů 44 kW, ale podle tohoto by měla být taky shodná.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
« Re: po 7.000 km
Já mám najeto cca 2500 km a měl jsem před tím taky podobnou spotřebu a navíc i jiné problémy s ovládáním motoru. Zajel jsem do servisu na diagnostiku. Provedli mi softwarově základní nastavení škrtící klapky a od té doby jsem daleko spokojenější. Jako bych seděl v jiném autě. Motor daleko živější a spotřeba poklesla pod 7 l/100 na cca 6,4 až 6,5 l/100. Hagusy mám taky.
K diskusi o 50/55 kW : Nemaje co na práci při seřizování mé 50, požádal jsem o předváděčku s 55 kW. Musím říci, že až na pocit větší hlučnosti mě ten motor nijak neoslnil. Zkrátka připadal mi stejný jako 50 po seřízení. Ta už je taky trochu jiná než ve feldě 50 MPI. Tam motor po překročení 3500 ot. jakoby ztuhnul. U fabie od 3800 ot chytá druhý dech a jde velice dobře do otáček tak ve 4-4500 ot. je ve svém živlu. Ztratí se i hluk. Ještě k té 55. Na volnověh vibrovala ještě víc než 50. Je to samozřejmě modernější motor, ale za ty peníze navíc je to myslím na zvážení.-
"-- skrytý --" 30.07.2001 16:34
« Re: po 7.000 km
Ake boli tie problemy, kvoli ktorym si isiel do servisu? Qoli subj. vysokej spotrebe? Mne raz vyrazne kolisali otacky na volnobehu, odvtedy nic, chcel som ist do servisu ale bal som sa ze to doseru a budem tam chodit kazde dca tyzdne. Mam kratku fabku 44kW, najazdenych 6600km.-
« Re: po 7.000 km
Problémem byla vyssi spotreba, ktera se pohybovala okolo 7,4 - 7,6 l/100 km. V servise provedli diagnostiku (vse v poradku) a zmerili emise, ktere byly take vporadku (pry "pracka vzduchu). Nic tedy neudelali, jenom provedli kontrolu. Spotrebu pocitam neustale a take se zamyslim jestli to neni mou sportovnejsi jizdou. Zkusil jsem jezdit s "lehkou nohou" a zrovna dneska rano jsem tankoval a spotreba 7,2 coz uz se mi libi, ale pod 7 litru jsem se jeste nikdy nedostal...universal
-
-
-
K hlučnému výfuku
Nevím jestli v této konferenci nebo v tématu Fabia jsem popisoval problém s hlukem od koncového stupně výfuku, připomínající zvuk dosedajícího vrtulníku. Tento zvuk byl způsoben kombinací hluků od nedovřených zadních dveří (jejikož vstupní dveře jdou velice zlehka, zavíral jsem i zadní obdobně)a rezonance tepelného krytu zadního dílu výfuku, který stačilo dotáhnout. Tím se hluk ztratil. -
zkušenosti
Tak už jsem ujel 11.000 km a vse v pohode, nikde nic nevrze, auto si sedlo a jezdi jak z praku, spotreba uz se ustalila mezi 7,2 az 7,5 l, coz asi uz neovlivnim. Chtel bych se zeptat na zimni pneu - mate nekdo zkusenosti s nejakou znackou, docela by se mi libili Dunlopy, co vy na to ?







