Stavba výfuku

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit

  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.10.00  18:58

    « Re: To našrot

    Ještě něco našrote: co děláš přes prázdniny. Řeknu ti, že za tu dobu, co se ty válíš někde u vody, lze poskládat celkem velké množství motorů či aut. Co se týče té literatury, kterou jsi tu doporučoval, tak to jsou opravdu základy. Pomocí samotné Mechaniky tekutin spočítáš tak jen proudění ve vodovodním potrubí. Pokud ale se začneš zaobírat problematikou spalovacích motorů, zjistíš, že tu je to trochu jinak. Tak pilně studuj a až něco převratného vypočítáš, tak se mi ozvi na: Chovanec.tuning@cmail.cz. Můžeme to vyzkoušet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.10.00  18:47

    « Re: Subarista

    Co se týče ladění boxerů, určitě by to byla krása. Nicméně, všechno musí jít postupně, aby si člověk nevzal větší krajíc, než snese...
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.10.00  01:44

    « Bez nadpisu

    Nechtěl bys občas naladit nějakého boxera?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.10.00  22:39

    « Re: To našrot

    Jsem opravdu rád, že jsi mě tak "poučil". Vidím, že si to představuješ opravdu jednoduše. No nic, však ty na to příjdeš. Tady jde totiž právě o ty vstupní hodnoty do toho výpočtu. Samozřejmě, že potom spočítat průměr potrubí nebo délku tlakové vlny je jednoduché, ale musíš vědět, jakou má motor hltnost, což je různé podle objemu, vačky, tvaru kanálů atd., jakou teplotu mají výfukové plyny, což taky nelze stanovit tak přesně atd. Všechno toto odhaduješ, takže ta nepřesnost tu je. Nikdy jsem netvrdil, že to nejde spočítat, ale to co se spočítá pak je nutno odzkoušet. To, jak já studuju, nebo nestuduju nech laskavě na mě, ale můžeš být klidný, tolik jako ty se škole věnuju taky. To, jak si můžu založit tuningovou firmu tě taky nemusí zajímat, ale pro tvoji informovanost: já jdu po línii: vyučený automechanik-průmyslovka- vysoká škola, přičemž se věnuju téměř výhradně motorům, takže i spočítat něco umím, neboj se, že to všechno jen tak pálím od boku - takový nejsem. Navíc jezdím i na závody jako mechanik a občas složím nějaký závodní motor...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.10.00  22:26

    « Re: to: lister

    Asi bych ti jako základ doporučil skripta Mechanika tekutin (nebo méně přesně Hydromechanika apod.) pro některou ze strojních fakult. Pokud jsi z Prahy, tak zkus navštívit skriptárnu ČVUT v Dejvicích a kup si právě Mechaniku tekutin. Jako všeobecný základ (když vynecháš mnohé diferenciální a integrální vztahy) je to napsané tak, že by to pochopil i laik.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.10.00  22:21

    « Re: To našrot

    1) nenapsal jsem, že svedení čtyř trubek do jedné je nevýhodné, ale že když si ten svod nespočítáš a budeš to dělat metodou "pokus omyl", tak může dojít k různým nepříjemnostem (ten konkrétní případ co jsem uvedl v předchozím jsem vyvodil z toho, co popisoval Lister)

    2) netvrdím, že můžeš všechno spočítat úplně přesně, ale tvrdím že se dá vše s určitou chybou spočítat (i když u tekutin je to poněkud složitější, ale například tlaky a rychlosti v jednotlivých místech můžeš spočítat vcelku dobře, když máš výchozí údaje)

    3) o tlakových vlnách jsem tu taky psal a u těch je výpočet opravdu velmi nepříjemný (ono vůbec turbulentní proudění je na výpočty hrozné - myslím hlavně průběhy tlaků a směry rychlostí -, takže je mnohdy lepší experiment, když máš na to zařízení a hlavně peníze)

    4) ta měření bych viděl spíš jako ověření toho, že se to opravdu správně spočítalo a že výroba do toho zanese jen takové chyby, které jsou v mezích tolerance dané chybou výpočtu, což bys, myslím, jako student 5. ročníku strojní fakulty VUT měl vědět. Protože jinak by tě ty měření a výpočty "post festum" přišly pěkně draho. Takže pokud vám to na přednáškách neříkali, tak ti to tu napíšu já: veškeré výpočty a experimenty musí předcházet uvedení stroje (nebo obecně výrobku) do výroby. Alespoň na naší fakultě se to tak dělá, protože nemáme peníze a rozhodně to vidím jako lepší přípravu pro praxi. Je to totiž asi jako v matematice, kde nejdřív počítáš obecně a pak teprve dosadíš čísla, protože je to méně pracné a přehlednější. Ale ty jseš zřejmě ten kalkulačkový typ.

    5) nechápu, jak si ty, jako student oboru dopravní technika, můžeš založit "tuningovou" firmu. Z toho je opravdu již podruhé vidět, že jsi školu prospal a jakousi čirou náhodou se dostáváš ke konci studia. Asi to bude tím, že u vás není nuceno 80% studentů opustit školu kvůli nedostatečným studijním výsledkům, jako u nás.

    6) na ekonomy máme zřejmě kupodivu podobný názor, z toho lze tedy usoudit, že jím nejsem, ale za cca tři a půl roku ze mne bude (možná) konstruktér automobilů, neboť jsem tento semestr nastoupil do 3. ročníku FSI ČVUT, obor automobilové konstruování...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.10.00  15:23

    « Re: Subarista

    Tak to je samozřejmé. U turba je to jednoduché.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.10.00  20:10

    « Bez nadpisu

    Moje zkušenost je tato: nejlepší je turbo. Sice svody před turbem musí splňovat hodně zákonitostí, nicméně za turbem (pokud nevadí kravál) stačí trubka a je to.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.10.00  22:21

    « To našrot

    Ty jsi opravdu našrot. Úspěšně jsi se zařadil mezi největší kecaly motorcafé, jako např. magic. Tvé zdůvodnění, proč je svedení čtyř trubek do jedné výhodné jen pro vysoké otáčky, opravdu nesou stopy "velkého studia". Viděl bych tak na střední ekonomickou, co? Pokud tvrdíš, že výfuk jde přesně spočítat, tak opravdu nevíš, vo co go. Všechny výpočty ohledně spalovacího motoru (nejen výfuku) jsou jen přibližné, pak musí následovat měření a zkoušení na brzdě, vyhodnocení atd. Co se týče toho výfuku, průměry trubek můžeš vzít např. z jiného motoru o stejném objemu a přibližně stejném charakteru motoru. Je jasné, že motor, který točí max. 6000 ot/min, má jiné průměry než motor, který točí 8000. Otázka jiná je vzdálenost spojení dvou trubek do jedné, což souvisí s tlakovými vlnami vznikajícími ve válci při každém výfukovém zdvihu. Ani tuto vzdálenost však nelze spočítat přesně, záleží na vačce, klikovém mechanismu, tvaru kanálu atd. Ta problematika je na tuto rubriku moc složitá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.09.00  18:13

    « Re: to: lister

    To že to netáhlo od spoda si vysvětluju tím že každý výfuk funguje ideálně jen v určitém rozsahu otáček.Pak to mohlo být velkým průměrem jednotlivých větví (40 mm) jak jsem později vyčetl průtočný průřez výf.kanálu v hlavě válců má být stejný nebo o kousek větší než průtočný průřez výf ventilu. (výf. ventil 31 mm - dřík ventilu 8 mm) z toho je patrný že to potrubí bylo určitě předimenzovaný (např. škoda kit car 2,0 20v používá stejný průměr svodů)
    Z toho co jsem napsal je vidět že jsem se snažil studovat ale abych řekl pravdu nebylo moc z čeho jestli máš nějakou literatůru o stavbě výfuků atd. tak se můžeš podělit s ostatníma
    zatím čau
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.09.00  00:00

    « Re: Stavba vyfuku

    Jen ještě doplním: pochybuji, že rally úprava jakéhokoliv auta má motor se stejnými parametry jako série - tedy že bude mít shodný výfuk. Tím se nedá řídit. Stejně jako nemůžeš na Fiata dát (nebo vyrobit podobný) výfuk jako na Fafíka. Jinak u každého výfuku závisí nejen na průměru trubky, ale i na počtu ohybů (popř. svarů a spojů)a jejich umístění na trubce. Stejně tak záleží i na tlumičích a jejich umístění, protože ty nefungují pouze jako tlumiče hluku, ale vlastně usměrňují proudění v trubkách - hlučnost výfuku způsobují hlavně jeho vibrace, které jsou důsledkem určitého typu proudění v určitém místě výfuku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.09.00  00:00

    « to: lister

    Proč ti to netáhlo odspoda je jednoduše vysvětlitelné: ve svodu více trubek do jedné se ti při nízkých otáčkách - a tedy malých rychlostech a relativně dlouhotrvajících pauzách mezi střídáním výfuku z jedné a druhé dvojice trubek - držely spaliny, které nepouštěly ty "nově příchozí" dál do té doby, než se tahle "bariéra" vyššími rychlostmi prorazila (nepočítám s tím, že by mohl být ve svodu také špatný úhel náběhu, což je taky velmi pravděpodobné).
    Ono je totiž vážně levnější si to spočítat, než mnohokrát zkoušet. Ale když se někomu nechce do studia...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.09.00  23:02

    « Re: Stavba vyfuku

    Zdravím tunery amatéry , to znám taky jsem dělal výfuk na vw golf gti 1,6 110 koní. souhlasím s tím že tuningový výfuky jsou spíš estetickej doplněk ale spátky k tématu. Spíš než výpočty se osvědčila metoda pokus-omyl, např. větší průměr roury pro lepší proudění spalin-omyl (sk. N má stejný průmer jako série). ale pokud jde o důležitost jednotlivých tlumičů (přední,zadní) tak můžu říct že to jde i bez toho předního (je tam jenom roura se stejným průměrem). zadní tlumič jsem dělal podle původního (jedna děrovaná trubka omotaná skelnou vatou ,žádný překážky) trubky i obal na tlumič najdeš v každým kovošrotu nebo vrakáči.
    Zkoušel jsem i svody od motoru, takže jsem sbíral trubky z favorita (prům 40mm) z nich jsem měl 4 větve dlouhý cca 60 cm který se sbýhaly do jedný trubly prům. 45 mm ale brzo jsem to musel vymontovat protože to fungovalo dobře až v cca 5500 ot. a odspoda to netáhlo.
    Jinak hodně zdaru a trpělivosti a napiš jak to dopadlo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.09.00  17:35

    « Bez nadpisu

    Doporučuji výfuk Subaru Impreza STi- ten funguje přesně takhle a navíc má přímo erektivní zvuk.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.00  12:11

    « Re: Stavba vyfuku

    to petous - taky jsem o tom uvazoval. V nizkejch obratlich mit klid a potrebnej "backpresure" a ve vysokejch at to JEDE a klidne at si to i rve...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.00  10:36

    « Re: Stavba vyfuku

    Nejradej bych ten vyfuk samozrejme udelal podle nejakych vykresu. Myslim samozrejme sportovni, treba ten Abarth. V 70-tych letech tady tech Fiatu jezdilo dost, i nejaky v zavodech do vrchu. Vsichni meli bud Abarth, nebo Burgess. Dokonce jsem nasel ve Svete motoru z roku 1977 inzerat ohledne planku na stavbu. Kdyz jsem tam ale napsal, nikdo se samozrejme neozval (jak taky jinak, po 23 letech :-) ).

    Pokud nekdo vite o vykresech, nebo vam lezi nekde na pude, prosim "ozvete se" !!!

  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.00  10:25

    « Re: Stavba vyfuku

    Dik, ale asi tusis, ze mne odpoved neuspokojila. Co kdyz udelam vyfuk s minimalnim odporem, trochu okoukam slozitej vyfuk Skoda 130RS na kterej planek mam, neco vypustim atd? Treba na soutezniho Favorita je vyfuk neskutecne slozitej. Co by se stalo, kdybych na svyho Fiata 127 Sport obsah 1050cc-70koni pouzil posledni tlumic z F127 1300cc-75koni. Je mi jasny, ze tam nemuzu dat vyfuk ze slabsiho motoru. Ale co v tomto pripade? Na moje auto je vyfuk moc drahej. Od Bosalu stoji koncovy tlumic 6000,-. Jsou tam celkem tri tlumice, z toho prvni dva na spolecne trubce. Ten prvni je prej ze vsech nejdulezitejsi a posledni nejmin. Jeste me napada jedna otazka. Kdyz jsem na jednom vjezdu zachytil spodkem a rozpojil si vyfukovy potrubi hned za svodama (jeste, ze nic neprasklo) auto skoro nechtelo jet. Chapu to u dvoutaktu, kde ma vyfuk ohromnej vyznam, ale ctyrtakt?
    Slysel jsem, ze vetsina tech radoby ladenejch vyfuku je jen trubka v obalu a nic moc kolem. Kdyz si kamos stavel ten 130RS nacpal tam neco jako dratenku, ale z keramiky (nevim, kde to sebral). Ten vyfuk ma mit 97-98 dB, ale s tim jeho zlepsovakem to jen prede a vubec to nerve.
  • « 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 15.09.00  08:50

    « Re: Stavba vyfuku

    U čtyřtaktu to není tak obtížné jako např. u dvoutaktů, kde se musí přesně počítat akustická vlna. Slyšeli jste o semiaktivní výfukové klapce ?
    Ta při zvýšení tlaku ve výfuku vypustí spaliny bokem před tlumičem a sníží tak odpor výf. vedení při max. otáčkách. To by mne uspokojilo. Můj Remus totiž strašně řve v každejch otáčkách, pak by řval jen když by to bylo potřeba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.00  23:04

    « Re: Stavba vyfuku

    Pokud si chceš udělat opravdu kvalitní výfuk a ne takové bastly, jaké prodává 97% "tuningových" firem, které motoru spíše přitíží než uberou, tak ti povím, že si ho sám neuděláš, pokud náhodou nevlastníš minimálně válcovačku na bezešvé trubky... Pravidla pro navrhování výfuku jsou asi taková: máš určité parametry výfukového kanálu (tlak, rychlost plynů, hustota, směr a typ proudění) a k tomu navrhneš takové potrubí (to obsahuje různé výpočty, pokusy a omyly), které bude schopno ve většině otáčkách (nejvíce v běžných provozních otáčkách) odvést spaliny. Ovšem aby to opravdu fungovalo a motor se ti nedusil, tak buď musíš aspoň pět let studovat nějakou strojní fakultu a nejlépe obor mechanika tekutin (aerodynamika apod.) či automobilové konstruování - to je ta jednodušší možnost - a nebo mít děsnou kliku - a to je ta složitější možnost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.09.00  14:48

    « Stavba vyfuku

    Shanim planek, nebo alespon informace ohledne stavby sportovniho vyfuku pro Fiat 127 Sport. Napr. Abarth, nebo Burgess. Zajimalo by me i podle jakych pravidel a zasad se vyfuky navrhuji. Diky predem za kazdou odpoved.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…