Stavba výfuku
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
« to subarista
Dekuji za tvoje vylevy. Jses prvni koho jsem kdy slyslel (nebo cetl) pomlouvat auto roku 1971. Zrejme podle tvyho loginu ses priznivec Subaru a asi srovnavas nesrovnatelne. Kdyz byl Fiat 127 autem roku tak tvoje znacka byla asi takovy * jako pises ty (pokud vubec existovala). Tak nas (a je nas dost) nech prosim zit. Ja se ti do tvejch ctyrkolek taky nenavazim. Jo a myslim si ze seriove vyzdimanejch 70 koni z motoru obsahu 1049ccm v roce 1979 neni az tak spatny abys to nazyval hivnem ci bycem. Ja se jen slusne ptal na vyfuk, tak sorry jestli ti stodvacetsedmicky na silnici tak prekazeji. -
"-- skrytý --" 23.10.00 21:08
« Re: To našrot
K těm výpočtům: já jsem tu taky psal, že jde jen o to si ověřit jestli jsi to správně spočítal (protože jak jsi napsal znovu - vstupní hodnoty nemůžeš určit zcela přesně), ale musíš to spočítat tak, abys už nemusel ten motor celý předělávat (protože, jak jsem již napsal, by to bylo moc drahé). K "tuningu": pokud nebudeš "ladit" výrazněji předimenzovaný motor a nespočítáš si to do "posledního šroubku" (což nemohu předpokládat i kvůli času), tak nikdy nedosáhneš výrazně vyššího výkonu, maximálně většího námáhání motoru (když taková "auta" vidím na ulici, tak je mi z toho nanic - řve to, nejede to, dusí se to; viz např. GX tuning a podobné "kutily"). K prázdninám: letos jsem měl dohromady asi 14 dní volna a za tu dobu toho moc neuděláš. K MT: nevím, jakou mechaniku tekutin jste měli vy, ale podle naší se dá výfuk vcelku dobře spočítat. Navíc jsem jí zde uváděl jen proto, že jako základ pro někoho, kdo se chce dozvědět něco o tekutinách a jejich proudění a není strojař (nebo něco podobného), tak mu to úplně stačí (fyzika střední školy je podle mne v tomto ohledu zcela nedostačující :o)). -
« Re: To našrot
Ještě něco našrote: co děláš přes prázdniny. Řeknu ti, že za tu dobu, co se ty válíš někde u vody, lze poskládat celkem velké množství motorů či aut. Co se týče té literatury, kterou jsi tu doporučoval, tak to jsou opravdu základy. Pomocí samotné Mechaniky tekutin spočítáš tak jen proudění ve vodovodním potrubí. Pokud ale se začneš zaobírat problematikou spalovacích motorů, zjistíš, že tu je to trochu jinak. Tak pilně studuj a až něco převratného vypočítáš, tak se mi ozvi na: Chovanec.tuning@cmail.cz. Můžeme to vyzkoušet. -
« Re: To našrot
Jsem opravdu rád, že jsi mě tak "poučil". Vidím, že si to představuješ opravdu jednoduše. No nic, však ty na to příjdeš. Tady jde totiž právě o ty vstupní hodnoty do toho výpočtu. Samozřejmě, že potom spočítat průměr potrubí nebo délku tlakové vlny je jednoduché, ale musíš vědět, jakou má motor hltnost, což je různé podle objemu, vačky, tvaru kanálů atd., jakou teplotu mají výfukové plyny, což taky nelze stanovit tak přesně atd. Všechno toto odhaduješ, takže ta nepřesnost tu je. Nikdy jsem netvrdil, že to nejde spočítat, ale to co se spočítá pak je nutno odzkoušet. To, jak já studuju, nebo nestuduju nech laskavě na mě, ale můžeš být klidný, tolik jako ty se škole věnuju taky. To, jak si můžu založit tuningovou firmu tě taky nemusí zajímat, ale pro tvoji informovanost: já jdu po línii: vyučený automechanik-průmyslovka- vysoká škola, přičemž se věnuju téměř výhradně motorům, takže i spočítat něco umím, neboj se, že to všechno jen tak pálím od boku - takový nejsem. Navíc jezdím i na závody jako mechanik a občas složím nějaký závodní motor... -
"-- skrytý --" 12.10.00 22:26
« Re: to: lister
Asi bych ti jako základ doporučil skripta Mechanika tekutin (nebo méně přesně Hydromechanika apod.) pro některou ze strojních fakult. Pokud jsi z Prahy, tak zkus navštívit skriptárnu ČVUT v Dejvicích a kup si právě Mechaniku tekutin. Jako všeobecný základ (když vynecháš mnohé diferenciální a integrální vztahy) je to napsané tak, že by to pochopil i laik. -
"-- skrytý --" 12.10.00 22:21
« Re: To našrot
1) nenapsal jsem, že svedení čtyř trubek do jedné je nevýhodné, ale že když si ten svod nespočítáš a budeš to dělat metodou "pokus omyl", tak může dojít k různým nepříjemnostem (ten konkrétní případ co jsem uvedl v předchozím jsem vyvodil z toho, co popisoval Lister)
2) netvrdím, že můžeš všechno spočítat úplně přesně, ale tvrdím že se dá vše s určitou chybou spočítat (i když u tekutin je to poněkud složitější, ale například tlaky a rychlosti v jednotlivých místech můžeš spočítat vcelku dobře, když máš výchozí údaje)
3) o tlakových vlnách jsem tu taky psal a u těch je výpočet opravdu velmi nepříjemný (ono vůbec turbulentní proudění je na výpočty hrozné - myslím hlavně průběhy tlaků a směry rychlostí -, takže je mnohdy lepší experiment, když máš na to zařízení a hlavně peníze)
4) ta měření bych viděl spíš jako ověření toho, že se to opravdu správně spočítalo a že výroba do toho zanese jen takové chyby, které jsou v mezích tolerance dané chybou výpočtu, což bys, myslím, jako student 5. ročníku strojní fakulty VUT měl vědět. Protože jinak by tě ty měření a výpočty "post festum" přišly pěkně draho. Takže pokud vám to na přednáškách neříkali, tak ti to tu napíšu já: veškeré výpočty a experimenty musí předcházet uvedení stroje (nebo obecně výrobku) do výroby. Alespoň na naší fakultě se to tak dělá, protože nemáme peníze a rozhodně to vidím jako lepší přípravu pro praxi. Je to totiž asi jako v matematice, kde nejdřív počítáš obecně a pak teprve dosadíš čísla, protože je to méně pracné a přehlednější. Ale ty jseš zřejmě ten kalkulačkový typ.
5) nechápu, jak si ty, jako student oboru dopravní technika, můžeš založit "tuningovou" firmu. Z toho je opravdu již podruhé vidět, že jsi školu prospal a jakousi čirou náhodou se dostáváš ke konci studia. Asi to bude tím, že u vás není nuceno 80% studentů opustit školu kvůli nedostatečným studijním výsledkům, jako u nás.
6) na ekonomy máme zřejmě kupodivu podobný názor, z toho lze tedy usoudit, že jím nejsem, ale za cca tři a půl roku ze mne bude (možná) konstruktér automobilů, neboť jsem tento semestr nastoupil do 3. ročníku FSI ČVUT, obor automobilové konstruování...
-
« To našrot
Ty jsi opravdu našrot. Úspěšně jsi se zařadil mezi největší kecaly motorcafé, jako např. magic. Tvé zdůvodnění, proč je svedení čtyř trubek do jedné výhodné jen pro vysoké otáčky, opravdu nesou stopy "velkého studia". Viděl bych tak na střední ekonomickou, co? Pokud tvrdíš, že výfuk jde přesně spočítat, tak opravdu nevíš, vo co go. Všechny výpočty ohledně spalovacího motoru (nejen výfuku) jsou jen přibližné, pak musí následovat měření a zkoušení na brzdě, vyhodnocení atd. Co se týče toho výfuku, průměry trubek můžeš vzít např. z jiného motoru o stejném objemu a přibližně stejném charakteru motoru. Je jasné, že motor, který točí max. 6000 ot/min, má jiné průměry než motor, který točí 8000. Otázka jiná je vzdálenost spojení dvou trubek do jedné, což souvisí s tlakovými vlnami vznikajícími ve válci při každém výfukovém zdvihu. Ani tuto vzdálenost však nelze spočítat přesně, záleží na vačce, klikovém mechanismu, tvaru kanálu atd. Ta problematika je na tuto rubriku moc složitá.