Stavba výfuku

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit

  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.00  14:52

    « Re: to subarista

    Subarista to určitě tak zle nemyslel, jen chtěl říct, že těch možností a následně očekávaný, výkonový zisk u F127 není tak markantní.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.00  14:38

    « Re: to subarista

    Jste tady vsichni toho nazoru jako subarista?

    Jo a hivno a bYc je samozrejme preklep.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.00  11:09

    « to subarista

    Dekuji za tvoje vylevy. Jses prvni koho jsem kdy slyslel (nebo cetl) pomlouvat auto roku 1971. Zrejme podle tvyho loginu ses priznivec Subaru a asi srovnavas nesrovnatelne. Kdyz byl Fiat 127 autem roku tak tvoje znacka byla asi takovy * jako pises ty (pokud vubec existovala). Tak nas (a je nas dost) nech prosim zit. Ja se ti do tvejch ctyrkolek taky nenavazim. Jo a myslim si ze seriove vyzdimanejch 70 koni z motoru obsahu 1049ccm v roce 1979 neni az tak spatny abys to nazyval hivnem ci bycem. Ja se jen slusne ptal na vyfuk, tak sorry jestli ti stodvacetsedmicky na silnici tak prekazeji.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.10.00  20:19

    « Bez nadpisu

    Nemáte všichni pocit, že na Fiata 127 je úplně jedno, jestli tam dá trubku A nebo trubku B. Já jsem se 127 jezdil asi před 8 lety a mám pocit, že z * bič nikdo neuplete.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.00  12:27

    « Re: to all

    Asponj vis, ze to vubec neni * udelat dobrej vejfuk. A je lepsi ze ses nasranej z debaty nez abys pak byl nasranej z nefunkcniho vejfuku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.00  10:32

    « to all

    Takze vam vsem pekne dekuju za pouzitelnou radu a velmi rad jsem se zucastnil vasi ucene debaty, jejiz pouzitelnost v praxi se limitne blizi nule. Svyma vedeckyma pristupama jste nejen me (myslim) akorat tak nas.... :o(
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.10.00  22:04

    « to našrot

    Vidím, že si to opravdu představuješ jako Hurvínek válku. No nic, ty na to možná časem příjdeš... Končím tuto debatu, protože mě vůbec nebaví...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.00  23:37

    « Re: To: Mark L.

    No praveze to tady ctu... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.00  21:09

    « To: Mark L.

    My se nehádáme, vedeme učenou debatu :o)))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.00  21:08

    « Re: To našrot

    K těm výpočtům: já jsem tu taky psal, že jde jen o to si ověřit jestli jsi to správně spočítal (protože jak jsi napsal znovu - vstupní hodnoty nemůžeš určit zcela přesně), ale musíš to spočítat tak, abys už nemusel ten motor celý předělávat (protože, jak jsem již napsal, by to bylo moc drahé). K "tuningu": pokud nebudeš "ladit" výrazněji předimenzovaný motor a nespočítáš si to do "posledního šroubku" (což nemohu předpokládat i kvůli času), tak nikdy nedosáhneš výrazně vyššího výkonu, maximálně většího námáhání motoru (když taková "auta" vidím na ulici, tak je mi z toho nanic - řve to, nejede to, dusí se to; viz např. GX tuning a podobné "kutily"). K prázdninám: letos jsem měl dohromady asi 14 dní volna a za tu dobu toho moc neuděláš. K MT: nevím, jakou mechaniku tekutin jste měli vy, ale podle naší se dá výfuk vcelku dobře spočítat. Navíc jsem jí zde uváděl jen proto, že jako základ pro někoho, kdo se chce dozvědět něco o tekutinách a jejich proudění a není strojař (nebo něco podobného), tak mu to úplně stačí (fyzika střední školy je podle mne v tomto ohledu zcela nedostačující :o)).
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.10.00  07:44

    « Bez nadpisu

    Jsem opravdu moc rad, ze se v tematu, ktery jsem zalozil z duvodu hledani vykresu ke stavbe vyfuku pro muj vuz, hadate jak maly kluci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.10.00  18:58

    « Re: To našrot

    Ještě něco našrote: co děláš přes prázdniny. Řeknu ti, že za tu dobu, co se ty válíš někde u vody, lze poskládat celkem velké množství motorů či aut. Co se týče té literatury, kterou jsi tu doporučoval, tak to jsou opravdu základy. Pomocí samotné Mechaniky tekutin spočítáš tak jen proudění ve vodovodním potrubí. Pokud ale se začneš zaobírat problematikou spalovacích motorů, zjistíš, že tu je to trochu jinak. Tak pilně studuj a až něco převratného vypočítáš, tak se mi ozvi na: Chovanec.tuning@cmail.cz. Můžeme to vyzkoušet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.10.00  18:47

    « Re: Subarista

    Co se týče ladění boxerů, určitě by to byla krása. Nicméně, všechno musí jít postupně, aby si člověk nevzal větší krajíc, než snese...
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.10.00  01:44

    « Bez nadpisu

    Nechtěl bys občas naladit nějakého boxera?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.10.00  22:39

    « Re: To našrot

    Jsem opravdu rád, že jsi mě tak "poučil". Vidím, že si to představuješ opravdu jednoduše. No nic, však ty na to příjdeš. Tady jde totiž právě o ty vstupní hodnoty do toho výpočtu. Samozřejmě, že potom spočítat průměr potrubí nebo délku tlakové vlny je jednoduché, ale musíš vědět, jakou má motor hltnost, což je různé podle objemu, vačky, tvaru kanálů atd., jakou teplotu mají výfukové plyny, což taky nelze stanovit tak přesně atd. Všechno toto odhaduješ, takže ta nepřesnost tu je. Nikdy jsem netvrdil, že to nejde spočítat, ale to co se spočítá pak je nutno odzkoušet. To, jak já studuju, nebo nestuduju nech laskavě na mě, ale můžeš být klidný, tolik jako ty se škole věnuju taky. To, jak si můžu založit tuningovou firmu tě taky nemusí zajímat, ale pro tvoji informovanost: já jdu po línii: vyučený automechanik-průmyslovka- vysoká škola, přičemž se věnuju téměř výhradně motorům, takže i spočítat něco umím, neboj se, že to všechno jen tak pálím od boku - takový nejsem. Navíc jezdím i na závody jako mechanik a občas složím nějaký závodní motor...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.10.00  22:26

    « Re: to: lister

    Asi bych ti jako základ doporučil skripta Mechanika tekutin (nebo méně přesně Hydromechanika apod.) pro některou ze strojních fakult. Pokud jsi z Prahy, tak zkus navštívit skriptárnu ČVUT v Dejvicích a kup si právě Mechaniku tekutin. Jako všeobecný základ (když vynecháš mnohé diferenciální a integrální vztahy) je to napsané tak, že by to pochopil i laik.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.10.00  22:21

    « Re: To našrot

    1) nenapsal jsem, že svedení čtyř trubek do jedné je nevýhodné, ale že když si ten svod nespočítáš a budeš to dělat metodou "pokus omyl", tak může dojít k různým nepříjemnostem (ten konkrétní případ co jsem uvedl v předchozím jsem vyvodil z toho, co popisoval Lister)

    2) netvrdím, že můžeš všechno spočítat úplně přesně, ale tvrdím že se dá vše s určitou chybou spočítat (i když u tekutin je to poněkud složitější, ale například tlaky a rychlosti v jednotlivých místech můžeš spočítat vcelku dobře, když máš výchozí údaje)

    3) o tlakových vlnách jsem tu taky psal a u těch je výpočet opravdu velmi nepříjemný (ono vůbec turbulentní proudění je na výpočty hrozné - myslím hlavně průběhy tlaků a směry rychlostí -, takže je mnohdy lepší experiment, když máš na to zařízení a hlavně peníze)

    4) ta měření bych viděl spíš jako ověření toho, že se to opravdu správně spočítalo a že výroba do toho zanese jen takové chyby, které jsou v mezích tolerance dané chybou výpočtu, což bys, myslím, jako student 5. ročníku strojní fakulty VUT měl vědět. Protože jinak by tě ty měření a výpočty "post festum" přišly pěkně draho. Takže pokud vám to na přednáškách neříkali, tak ti to tu napíšu já: veškeré výpočty a experimenty musí předcházet uvedení stroje (nebo obecně výrobku) do výroby. Alespoň na naší fakultě se to tak dělá, protože nemáme peníze a rozhodně to vidím jako lepší přípravu pro praxi. Je to totiž asi jako v matematice, kde nejdřív počítáš obecně a pak teprve dosadíš čísla, protože je to méně pracné a přehlednější. Ale ty jseš zřejmě ten kalkulačkový typ.

    5) nechápu, jak si ty, jako student oboru dopravní technika, můžeš založit "tuningovou" firmu. Z toho je opravdu již podruhé vidět, že jsi školu prospal a jakousi čirou náhodou se dostáváš ke konci studia. Asi to bude tím, že u vás není nuceno 80% studentů opustit školu kvůli nedostatečným studijním výsledkům, jako u nás.

    6) na ekonomy máme zřejmě kupodivu podobný názor, z toho lze tedy usoudit, že jím nejsem, ale za cca tři a půl roku ze mne bude (možná) konstruktér automobilů, neboť jsem tento semestr nastoupil do 3. ročníku FSI ČVUT, obor automobilové konstruování...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.10.00  15:23

    « Re: Subarista

    Tak to je samozřejmé. U turba je to jednoduché.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.10.00  20:10

    « Bez nadpisu

    Moje zkušenost je tato: nejlepší je turbo. Sice svody před turbem musí splňovat hodně zákonitostí, nicméně za turbem (pokud nevadí kravál) stačí trubka a je to.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.10.00  22:21

    « To našrot

    Ty jsi opravdu našrot. Úspěšně jsi se zařadil mezi největší kecaly motorcafé, jako např. magic. Tvé zdůvodnění, proč je svedení čtyř trubek do jedné výhodné jen pro vysoké otáčky, opravdu nesou stopy "velkého studia". Viděl bych tak na střední ekonomickou, co? Pokud tvrdíš, že výfuk jde přesně spočítat, tak opravdu nevíš, vo co go. Všechny výpočty ohledně spalovacího motoru (nejen výfuku) jsou jen přibližné, pak musí následovat měření a zkoušení na brzdě, vyhodnocení atd. Co se týče toho výfuku, průměry trubek můžeš vzít např. z jiného motoru o stejném objemu a přibližně stejném charakteru motoru. Je jasné, že motor, který točí max. 6000 ot/min, má jiné průměry než motor, který točí 8000. Otázka jiná je vzdálenost spojení dvou trubek do jedné, což souvisí s tlakovými vlnami vznikajícími ve válci při každém výfukovém zdvihu. Ani tuto vzdálenost však nelze spočítat přesně, záleží na vačce, klikovém mechanismu, tvaru kanálu atd. Ta problematika je na tuto rubriku moc složitá.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…