Stavba výfuku
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
« Supersprint
originál výfuk byl, parohy,kat tvar U potom jeden a druhej škopek.Kat se mě podařilo skoro urazit tak šel ven,lambda před katem zůstala a šla tam rovná trubka,motor mě víc táhne od spoda a jede líp,nepůjde mě motor do háje ? zpětnýma rázama.Verze bez katu měli jen rovnou trubku.A chci dát na konec supersprint můžu vypustit předposlední díl? co který díl dělá?Mám boxera 16V.Jestli někdo můžete poradit, poraďte. -
« nazdar
Když vás tak poslouchám (čtu), tak se musím taky přidat. Vlastním Fiat Tipo 1,6 , trošku si ho šlechtím a již od začátku jsem chtěl pěkný zvuk. Nejprve jsem také sháněl plány apod. Nepochybuji o vašich výpočtech , ale šel jsem metodou pokus-omyl , hlavně potom co mi urezavěl zadní díl výfuku a upadl. Nejdříve mě překvapilo, že to moc neřve ( v té době jsem měl již vykuchaný střed.díl. ,zbyl pouze obal). Jezdil jsem tak asi měsíc, spotřeba pořád stejná. Pak jsem v tuning. podejnách študoval sport. koncovky a je to všechno na jedno brdo – děrovaná trubka durch a kolem tlumící hmota podobně jako na motocyklech. Tak jsem si sehnal za 2 krabičky Marlborek nerez a šlo se na to . Střední díl pryč , od katu jen trubka k vyrobenému zadnímu dílu ( průměr vnitřní děr. trubky je 80 mm, tlumící hmota ocel. špony na leštění parket – k dostání v obchodě.Výsledek ? Výkon – nezměněn , spotřeba – nezměněná , zvuk – boží !!! a o to mě šlo ,s nárustem výkonu jsem v takovýchto podmínkách nepočítal , ale každý mě strašil se spořebou. Mohu prohlásit ( a to měřim každé tankování),že se vžádném případě tento zásah do spotřeby neprojevil. Čau. -
« Re: to all - pro Marka L.
Co se týče našich "vědeckých debat" s našrotem, tak šlo jen o to, že to není žádná sranda. Pokud chceš jen nějakou radu jen tak od boku, tu ti můžu klidně dát - ale pořádný výfuk podle ní neuděláš. Já totiž potřebuju mnohem víc, než jen objem motoru. Potřebuji znát třeba vrtání, zdvih, délku ojnice, průměry a délky sacích a výfukových kanálků atd. - a to jsi tu nenapsal. A nebo se obrať na Našrota, ten tolik dat napotřebuje. to je přímo kouzelník... -
"-- skrytý --" 06.11.00 14:38
« Pro chytre hlavy
Tak kdyz uz jsem tu byl jmenovan, tak po 10 letech po ukonceni studia zjisti i cmt i nasrot, ze vymyslet vymyslene je pitomost a badat nad tim a hadat se kdo je chytrejsi je hovadina. Pro vyfuk na Fiata 127 bych ja osobne kontaktoval kohokoliv od Abartha a ten by mi bud doporucil nekoho jineho ale konkretniho, nebo by mi rekl, jak k plankum toho vyfuku prijit. -
« Sportovní výfuk
Předesílám, že jsem pouze automobilový fanda a v tomto oboru laik /nebo samouk/. Ale myslím si, že všechny ty nesériové sportovní výfuky jsou dobré na 2 věci: vyšší hlučnost a vyšší spotřeba. A jestli ten výfuk !!údajně!! může zvýšit výkon třeba o 5 koní, tak je to sice hezký, ale určitě za cenu vyšší spotřeby a hlučnosti /ale o tu tady asi jde - teď se všichni dívejte, jedu/.
Zkonstruovat výfuk fakt nebude sranda, proč by jinak např. fa Porsche, když uváděla nový Boxster,
zadala výrobu přímo Walkerovi, než aby si ho udělali sami.
A ze zkušenosti: můj dobrý známý má Š 1202 STW - starej střep, řekněme. Je to starý zkušený mechanik. Když si dělával výfuky na tohle auto, vždycky mu spotřeba stoupla o 1-1,5 l/100 km - a to je dělal jako rel. přesnou kopii originálu.
Od té doby kupuje pouze originál.
Jistě, ke sportovnímu autu /jako Fiat 127...o))/
patří sport. výfuk, ale nechal bych to asi odborníkům.
-
« to subarista
Dekuji za tvoje vylevy. Jses prvni koho jsem kdy slyslel (nebo cetl) pomlouvat auto roku 1971. Zrejme podle tvyho loginu ses priznivec Subaru a asi srovnavas nesrovnatelne. Kdyz byl Fiat 127 autem roku tak tvoje znacka byla asi takovy * jako pises ty (pokud vubec existovala). Tak nas (a je nas dost) nech prosim zit. Ja se ti do tvejch ctyrkolek taky nenavazim. Jo a myslim si ze seriove vyzdimanejch 70 koni z motoru obsahu 1049ccm v roce 1979 neni az tak spatny abys to nazyval hivnem ci bycem. Ja se jen slusne ptal na vyfuk, tak sorry jestli ti stodvacetsedmicky na silnici tak prekazeji. -
"-- skrytý --" 23.10.00 21:08
« Re: To našrot
K těm výpočtům: já jsem tu taky psal, že jde jen o to si ověřit jestli jsi to správně spočítal (protože jak jsi napsal znovu - vstupní hodnoty nemůžeš určit zcela přesně), ale musíš to spočítat tak, abys už nemusel ten motor celý předělávat (protože, jak jsem již napsal, by to bylo moc drahé). K "tuningu": pokud nebudeš "ladit" výrazněji předimenzovaný motor a nespočítáš si to do "posledního šroubku" (což nemohu předpokládat i kvůli času), tak nikdy nedosáhneš výrazně vyššího výkonu, maximálně většího námáhání motoru (když taková "auta" vidím na ulici, tak je mi z toho nanic - řve to, nejede to, dusí se to; viz např. GX tuning a podobné "kutily"). K prázdninám: letos jsem měl dohromady asi 14 dní volna a za tu dobu toho moc neuděláš. K MT: nevím, jakou mechaniku tekutin jste měli vy, ale podle naší se dá výfuk vcelku dobře spočítat. Navíc jsem jí zde uváděl jen proto, že jako základ pro někoho, kdo se chce dozvědět něco o tekutinách a jejich proudění a není strojař (nebo něco podobného), tak mu to úplně stačí (fyzika střední školy je podle mne v tomto ohledu zcela nedostačující :o)).