Stavba výfuku
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
« vyfuk Fiesta
Jak vas tak vsechny procitam, zjistuju, ze mezi vama muze byt i nejakej odbornik. Shanim nekoho, kdo mi udela vyfuk - dobra cena, hlucnost do 100dB, aby do nej popr. sly kratkodobe (na mereni hlucnosti) dat dratenky. O cojde. Technicky predpis Ford Fiesta cupu 2001 umoznuje odstranit posledni dil vyfuku a nahradit ho cimkoli co vicemene splnuje hlucnost. Jelikoz a to je stary fakt, odstraneni prekazek vzdy vede k lepsimu prubehu vykonu, shanim nekoho kdo mi vejfuk postavi. Priznam se, ze v tomto uz dnes neznam odborniky jako byli v erach stodvacitek, a tak shanim vsude mozne. Pokud mi nekdo chce pomoct, tak muj mejl je ls@okruhy.cz. Diky moc -
"-- skrytý --" 29.03.01 15:41
« Re: to Magic
KaN je perlicka. Impreza je jeden velky radiatoe a kto si to tam dal bez tepelneho stitu, bol urcite prekvapeny. Navyse tam musi byt malicky mezdikus, aby nevnikali turbulencie v AFm, inak nameria blbosti a motor sa tym riadi. No a naj na zaver: od 99 vyssie je zmenea specifikacia filtra Od SUBARU a aj Prodrive ponechava radsej povodnu vlozku. Moze to viest az k poskodeniu motora. Foto uz bolo aj na webe. Na mojej MY98 je to super, len v zime musim zacpart privod studeneho vduchu do komory, inak zere 17l pri pomalej jazde a zohrieva sa celu vecnost.
Spat k vyfuku, nastastie tento system posiela vsetko za auto, takze to huci len na dialnici. Ked som prisiel od Micaneka, nenavidel som ho, ale inak ten zvuk zboznujem. Stredny kat asi ponecham, je mansi, nez bol predny /cca50%/ a asi by to citelny narast vykonu nesposobilo. Hluk by bol vyssi a obcas by boli aj plamienky. Nuz co, nei je to zavodak, ale MHD, tak volim kompromis. -
"-- skrytý --" 29.03.01 13:25
« Re: to Magic
Ono jde spise o to, ze turbina jako takova funguje de facto uz jako tlumic, coz znamena, ze dalsi tlumic uz bud neni potreba vubec, nebo staci jen rezonator vzadu. Muj kamarad udelal sveho casu dost divny experiment: do AR Alfetty GTV 2.5 nacpal motor 2.0 V6 turbo ze 164 a udelal komplet vyfukove potrubi pouze s poslednim rezonatorem vzadu. Motor mel puvodne 207 koni, po zasahu 216. Pritom hlucnost temer nestoupla, zato vzrostly emise a o neco i spotreba paliva. Ja mam na Delte jeste vyfuk bez tlumicu (98 dB - dneska uz musi byt povinne alespon jeden tlumic a jeste kat). Ale je pravda, ze s ni jedu jednou za mesic jednu nadrz a pak zase hupky dupky do garaze. Jednou jsem s tim jel z Prahy do Brna a zpet a bylo to horsi, nez rockova zabava. Navic pri kazdem ubrani plynu duni ALS a pokud chvilku zustane plyn v jedne poloze, tak priserne houka prepousteci ventil. Pokud mas auto na denni jezdeni, tak ti to vrele nedoporucuju. Ale na obcasne projeti je to nadhera. U filtru K&N bych byl opatrnejsi - nevim jak u Imprezy, ale u Delty to neni dobre reseni, protoze diky konickemu tvaru bere vzduch z pod haubny, takze ten vzduch je teply a ridky. Vysledne zvyseni vykonu se tudiz bud nekona vubec, nebo jen za studenenho pocasi, zato zivotnost motoru klesa. Lepsi jsou klasicke velke filtry s uklidnovaci komorou, ale jsou dost drahy. -
"-- skrytý --" 28.03.01 14:40
« Re: to Magic
Plne suhlasim, preto som sa spolahol na HaScotta. Ak predali vyse 2000ks len na Imprezu GT, musi to byt naozaj pecka. Zacali so zadnym tlmicom, o dva roky neskor prisli so zvodom od turba ku centr. katal. a teraz uz skoro rok maju hotovy aj stredny system. Na dynometri namerali s KaN 57i kitom a ich systemom v priemere 240-246Hp, oproti seriovym 208. Tocak ide hore o cca 30nM a cele je to ladene na strede pasmo otacok. Rozmyslam an nad centr. castou, ale potom hlucnost moze vyliezt az na 101dB. Osobne by som radsej kupil motor - turbo system, ale ten je nezaplatitelny. Tam zarucuju +20/20 pri akejkolvek konfiguracii motora /filter, turbo,.../. Keby som mal tych 80000,-sk, kupim to. Som zastancom nazoru, ze preve vo vyfukoch je schovane velke mnozstvo vykonu a turba su extra citlive. Urcite tym nedorazis motor tak, ako zvysenim tlaku. -
"-- skrytý --" 28.03.01 12:41
« Re: to Magic
To, co Remus dela pro KoSace (komercni srace) je opravdu k nicemu. Ale zase na druhou stranu navrhli a udelali treba komplet vyfuk i pro Octavii WRC. Dobry vyfuky dela i Imasaf (Toyota, Benetton). Ono je to jak na co, nekdy rozhoduji zdanlive malickosti (treba Imasaf ma lip udelany svody do turbiny na Deltu nez Supersprint - rozdil je v tepelnem zareni dopredu k chladicum), ktere clovek odhali az praxi a nikde je nevyctes. Samozrejme se da vyfuk navrhnout a spocitat i celkem realne, jak tu nekteri mistri navrhovali, ale problem je v tom, ze: nesezenes spravny matros, nejde to naohybat a svarem se to deformuje, nevejde se to tam nebo tam je v miste spoje nejaky drzak (motoru, turbiny ci neceho jineho), vychazi to s posunem vuci vstupu do turba, atd. A uvazim-li naklady na zjisteni vsech vstupnich hodnot (presny objem palice, teploty a proudeni plynu...), je jednodussi a lacinejsi to cely koupit do nekoho, kdo toho uz hodne zkazil a ma s tim vic zkusenosti. Alespon jsem ja dospel k tomuto presvedceni. -
"-- skrytý --" 28.03.01 08:20
« Re: to Magic
Zaujimave, v UK sa tym chvalia. OMP poznam ako konkurenciu Sparco a oni maju tiez veci, ktore pre nich robia ine firmy. Napr. maju oblozenie, ktore je stare dobre DS3000, ale v krabicke Sparco. Sranda by bola, keby pre OMP robila ta UK fabrika vyfuky. SSprint je dobra firma, na taliana by som asi bral len ich systemy /nerez/. Kamos si kupil na 156-ku a je velmi spokojny. Magnex je srandista, ktory robi iba nerezove a dava dozivotnu zaruku. Kto nechce dat tak vela penazi, moze si kupit Ramus :). Moj osobny rebricek je Magnex, Supersprint, Sebring. OMP sosbne nepoznam, takze neviem ohodnotit, no predpokladam, ze to bude AA, Ha Scott su uzko specializovany, takze niet kam ich priradit a Ramus je podla mna len mark. orientovana firma, ktora kasle na skutocne vyladenie k motoru. Tu nejde len o zvuk, ale aj o zvysenie vykonu /aspon ja za to platim/ i ked ma tesi, ze obcas sa ludia pozeraju hore, ked sa rutim. Hold boxer a Cmelak su si dost podobny :))), kukni sa na Subaru, tam mas link na avi. -
"-- skrytý --" 23.03.01 13:41
« Re: to 555
Neznam ty vyrobce, nic mi to nerika. Znam jen Supersprint a OMP. Na Imprezu delaji oba dva ladene vyfuky a obe firmy povazuji za spickove. Nekde na netu anglani take nabizeji takove vyfuky, ale cenove jsou pro mne nezajimavi. Nevim jak Prodrive, ale Ralliart dava do svych aut vyhradne OMP. Ja mam na aute take OMP, ale v nerezu, jen zadni dil (cca 30 cm) je z nejakeho blata a tak rezne. To uz je ale dost drahy spas (uz tam byl, ja ho nekupoval). Delaji i slusne brzdy - jak desticky (100-800°C), tak i kotouce (na Imprezu vyhradne ocelove 277x24 mm ) za 622.000ITL (tj asi 630 DM). -
« Nový výfuk
Zdravím
zrovna kupuju nový poslední dva díly výfuku na Tigru. Od Bosalu vychází cena za oba cca 7500,-. Na Auto Kelly jsem oba díly objevil za 3000,-. Takže dotaz dotaz zní: je mezi jednotlivým výrobci tak velký rozdíl v kvalitě výfuku? (jde mi hlavně o hlučnost) Nerad bych koupil nějaký levný ale hlasitý šmejd. -
"-- skrytý --" 22.03.01 09:38
« Re: Supersprint
OMP dela komplet vyfukovou soustavu pro tve auto. QB/AL578 je pro Kat. verzi 55 mm, u ktere je Kat eliminovan. QB/AL577 je pro verzi bez katu 45mm QB/AL575 je pro non-cat 42mm. Mel by ses vejit do 10.000,- Kc. QB/AL579 je pro Kat s katem, to je drahy a k nicemu. Lepsi vyfuky neznam, jsou dobre odladeny a kvalitni. Ten zadni dil sice trochu rad rezne, ale da se bud udelat, nebo objednat zvlast. Vice informaci a hlavne ceny sdeli zastupce OMP pro Cesko: Jan Reichl, Vaclavkova 724, Mlada Boleslav, tel/fax: 0326-20 198 nebo 0326-72 15 02. Klidne mu nech vzkaz na zaznamniku, posle ti ceny SMS. -
« Supersprint
originál výfuk byl, parohy,kat tvar U potom jeden a druhej škopek.Kat se mě podařilo skoro urazit tak šel ven,lambda před katem zůstala a šla tam rovná trubka,motor mě víc táhne od spoda a jede líp,nepůjde mě motor do háje ? zpětnýma rázama.Verze bez katu měli jen rovnou trubku.A chci dát na konec supersprint můžu vypustit předposlední díl? co který díl dělá?Mám boxera 16V.Jestli někdo můžete poradit, poraďte. -
« nazdar
Když vás tak poslouchám (čtu), tak se musím taky přidat. Vlastním Fiat Tipo 1,6 , trošku si ho šlechtím a již od začátku jsem chtěl pěkný zvuk. Nejprve jsem také sháněl plány apod. Nepochybuji o vašich výpočtech , ale šel jsem metodou pokus-omyl , hlavně potom co mi urezavěl zadní díl výfuku a upadl. Nejdříve mě překvapilo, že to moc neřve ( v té době jsem měl již vykuchaný střed.díl. ,zbyl pouze obal). Jezdil jsem tak asi měsíc, spotřeba pořád stejná. Pak jsem v tuning. podejnách študoval sport. koncovky a je to všechno na jedno brdo – děrovaná trubka durch a kolem tlumící hmota podobně jako na motocyklech. Tak jsem si sehnal za 2 krabičky Marlborek nerez a šlo se na to . Střední díl pryč , od katu jen trubka k vyrobenému zadnímu dílu ( průměr vnitřní děr. trubky je 80 mm, tlumící hmota ocel. špony na leštění parket – k dostání v obchodě.Výsledek ? Výkon – nezměněn , spotřeba – nezměněná , zvuk – boží !!! a o to mě šlo ,s nárustem výkonu jsem v takovýchto podmínkách nepočítal , ale každý mě strašil se spořebou. Mohu prohlásit ( a to měřim každé tankování),že se vžádném případě tento zásah do spotřeby neprojevil. Čau. -
« Re: to all - pro Marka L.
Co se týče našich "vědeckých debat" s našrotem, tak šlo jen o to, že to není žádná sranda. Pokud chceš jen nějakou radu jen tak od boku, tu ti můžu klidně dát - ale pořádný výfuk podle ní neuděláš. Já totiž potřebuju mnohem víc, než jen objem motoru. Potřebuji znát třeba vrtání, zdvih, délku ojnice, průměry a délky sacích a výfukových kanálků atd. - a to jsi tu nenapsal. A nebo se obrať na Našrota, ten tolik dat napotřebuje. to je přímo kouzelník... -
"-- skrytý --" 06.11.00 14:38
« Pro chytre hlavy
Tak kdyz uz jsem tu byl jmenovan, tak po 10 letech po ukonceni studia zjisti i cmt i nasrot, ze vymyslet vymyslene je pitomost a badat nad tim a hadat se kdo je chytrejsi je hovadina. Pro vyfuk na Fiata 127 bych ja osobne kontaktoval kohokoliv od Abartha a ten by mi bud doporucil nekoho jineho ale konkretniho, nebo by mi rekl, jak k plankum toho vyfuku prijit. -
« Sportovní výfuk
Předesílám, že jsem pouze automobilový fanda a v tomto oboru laik /nebo samouk/. Ale myslím si, že všechny ty nesériové sportovní výfuky jsou dobré na 2 věci: vyšší hlučnost a vyšší spotřeba. A jestli ten výfuk !!údajně!! může zvýšit výkon třeba o 5 koní, tak je to sice hezký, ale určitě za cenu vyšší spotřeby a hlučnosti /ale o tu tady asi jde - teď se všichni dívejte, jedu/.
Zkonstruovat výfuk fakt nebude sranda, proč by jinak např. fa Porsche, když uváděla nový Boxster,
zadala výrobu přímo Walkerovi, než aby si ho udělali sami.
A ze zkušenosti: můj dobrý známý má Š 1202 STW - starej střep, řekněme. Je to starý zkušený mechanik. Když si dělával výfuky na tohle auto, vždycky mu spotřeba stoupla o 1-1,5 l/100 km - a to je dělal jako rel. přesnou kopii originálu.
Od té doby kupuje pouze originál.
Jistě, ke sportovnímu autu /jako Fiat 127...o))/
patří sport. výfuk, ale nechal bych to asi odborníkům.