Stavba výfuku

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit


  • 00 Reagovat !

    foto

    14.09.2000  14:48

    Stavba vyfuku

    Shanim planek, nebo alespon informace ohledne stavby sportovniho vyfuku pro Fiat 127 Sport. Napr. Abarth, nebo Burgess. Zajimalo by me i podle jakych pravidel a zasad se vyfuky navrhuji. Diky predem za kazdou odpoved.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 14.09.2000  23:04

      « Re: Stavba vyfuku

      Pokud si chceš udělat opravdu kvalitní výfuk a ne takové bastly, jaké prodává 97% "tuningových" firem, které motoru spíše přitíží než uberou, tak ti povím, že si ho sám neuděláš, pokud náhodou nevlastníš minimálně válcovačku na bezešvé trubky... Pravidla pro navrhování výfuku jsou asi taková: máš určité parametry výfukového kanálu (tlak, rychlost plynů, hustota, směr a typ proudění) a k tomu navrhneš takové potrubí (to obsahuje různé výpočty, pokusy a omyly), které bude schopno ve většině otáčkách (nejvíce v běžných provozních otáčkách) odvést spaliny. Ovšem aby to opravdu fungovalo a motor se ti nedusil, tak buď musíš aspoň pět let studovat nějakou strojní fakultu a nejlépe obor mechanika tekutin (aerodynamika apod.) či automobilové konstruování - to je ta jednodušší možnost - a nebo mít děsnou kliku - a to je ta složitější možnost.
      • 00 Reagovat !

        foto petous

        petous 15.09.2000  08:50

        « Re: Stavba vyfuku

        U čtyřtaktu to není tak obtížné jako např. u dvoutaktů, kde se musí přesně počítat akustická vlna. Slyšeli jste o semiaktivní výfukové klapce ?
        Ta při zvýšení tlaku ve výfuku vypustí spaliny bokem před tlumičem a sníží tak odpor výf. vedení při max. otáčkách. To by mne uspokojilo. Můj Remus totiž strašně řve v každejch otáčkách, pak by řval jen když by to bylo potřeba.
        • 00 Reagovat !

          foto

          16.09.2000  12:11

          « Re: Stavba vyfuku

          to petous - taky jsem o tom uvazoval. V nizkejch obratlich mit klid a potrebnej "backpresure" a ve vysokejch at to JEDE a klidne at si to i rve...
      • 00 Reagovat !

        foto

        15.09.2000  10:25

        « Re: Stavba vyfuku

        Dik, ale asi tusis, ze mne odpoved neuspokojila. Co kdyz udelam vyfuk s minimalnim odporem, trochu okoukam slozitej vyfuk Skoda 130RS na kterej planek mam, neco vypustim atd? Treba na soutezniho Favorita je vyfuk neskutecne slozitej. Co by se stalo, kdybych na svyho Fiata 127 Sport obsah 1050cc-70koni pouzil posledni tlumic z F127 1300cc-75koni. Je mi jasny, ze tam nemuzu dat vyfuk ze slabsiho motoru. Ale co v tomto pripade? Na moje auto je vyfuk moc drahej. Od Bosalu stoji koncovy tlumic 6000,-. Jsou tam celkem tri tlumice, z toho prvni dva na spolecne trubce. Ten prvni je prej ze vsech nejdulezitejsi a posledni nejmin. Jeste me napada jedna otazka. Kdyz jsem na jednom vjezdu zachytil spodkem a rozpojil si vyfukovy potrubi hned za svodama (jeste, ze nic neprasklo) auto skoro nechtelo jet. Chapu to u dvoutaktu, kde ma vyfuk ohromnej vyznam, ale ctyrtakt?
        Slysel jsem, ze vetsina tech radoby ladenejch vyfuku je jen trubka v obalu a nic moc kolem. Kdyz si kamos stavel ten 130RS nacpal tam neco jako dratenku, ale z keramiky (nevim, kde to sebral). Ten vyfuk ma mit 97-98 dB, ale s tim jeho zlepsovakem to jen prede a vubec to nerve.
        • 00 Reagovat !

          foto

          15.09.2000  10:36

          « Re: Stavba vyfuku

          Nejradej bych ten vyfuk samozrejme udelal podle nejakych vykresu. Myslim samozrejme sportovni, treba ten Abarth. V 70-tych letech tady tech Fiatu jezdilo dost, i nejaky v zavodech do vrchu. Vsichni meli bud Abarth, nebo Burgess. Dokonce jsem nasel ve Svete motoru z roku 1977 inzerat ohledne planku na stavbu. Kdyz jsem tam ale napsal, nikdo se samozrejme neozval (jak taky jinak, po 23 letech :-) ).

          Pokud nekdo vite o vykresech, nebo vam lezi nekde na pude, prosim "ozvete se" !!!

          • 00 Reagovat !

            foto

            18.09.2000  23:02

            « Re: Stavba vyfuku

            Zdravím tunery amatéry , to znám taky jsem dělal výfuk na vw golf gti 1,6 110 koní. souhlasím s tím že tuningový výfuky jsou spíš estetickej doplněk ale spátky k tématu. Spíš než výpočty se osvědčila metoda pokus-omyl, např. větší průměr roury pro lepší proudění spalin-omyl (sk. N má stejný průmer jako série). ale pokud jde o důležitost jednotlivých tlumičů (přední,zadní) tak můžu říct že to jde i bez toho předního (je tam jenom roura se stejným průměrem). zadní tlumič jsem dělal podle původního (jedna děrovaná trubka omotaná skelnou vatou ,žádný překážky) trubky i obal na tlumič najdeš v každým kovošrotu nebo vrakáči.
            Zkoušel jsem i svody od motoru, takže jsem sbíral trubky z favorita (prům 40mm) z nich jsem měl 4 větve dlouhý cca 60 cm který se sbýhaly do jedný trubly prům. 45 mm ale brzo jsem to musel vymontovat protože to fungovalo dobře až v cca 5500 ot. a odspoda to netáhlo.
            Jinak hodně zdaru a trpělivosti a napiš jak to dopadlo.
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 20.09.2000  00:00

              « Re: Stavba vyfuku

              Jen ještě doplním: pochybuji, že rally úprava jakéhokoliv auta má motor se stejnými parametry jako série - tedy že bude mít shodný výfuk. Tím se nedá řídit. Stejně jako nemůžeš na Fiata dát (nebo vyrobit podobný) výfuk jako na Fafíka. Jinak u každého výfuku závisí nejen na průměru trubky, ale i na počtu ohybů (popř. svarů a spojů)a jejich umístění na trubce. Stejně tak záleží i na tlumičích a jejich umístění, protože ty nefungují pouze jako tlumiče hluku, ale vlastně usměrňují proudění v trubkách - hlučnost výfuku způsobují hlavně jeho vibrace, které jsou důsledkem určitého typu proudění v určitém místě výfuku.
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 20.09.2000  00:00

              « to: lister

              Proč ti to netáhlo odspoda je jednoduše vysvětlitelné: ve svodu více trubek do jedné se ti při nízkých otáčkách - a tedy malých rychlostech a relativně dlouhotrvajících pauzách mezi střídáním výfuku z jedné a druhé dvojice trubek - držely spaliny, které nepouštěly ty "nově příchozí" dál do té doby, než se tahle "bariéra" vyššími rychlostmi prorazila (nepočítám s tím, že by mohl být ve svodu také špatný úhel náběhu, což je taky velmi pravděpodobné).
              Ono je totiž vážně levnější si to spočítat, než mnohokrát zkoušet. Ale když se někomu nechce do studia...
              • 00 Reagovat !

                foto

                28.09.2000  18:13

                « Re: to: lister

                To že to netáhlo od spoda si vysvětluju tím že každý výfuk funguje ideálně jen v určitém rozsahu otáček.Pak to mohlo být velkým průměrem jednotlivých větví (40 mm) jak jsem později vyčetl průtočný průřez výf.kanálu v hlavě válců má být stejný nebo o kousek větší než průtočný průřez výf ventilu. (výf. ventil 31 mm - dřík ventilu 8 mm) z toho je patrný že to potrubí bylo určitě předimenzovaný (např. škoda kit car 2,0 20v používá stejný průměr svodů)
                Z toho co jsem napsal je vidět že jsem se snažil studovat ale abych řekl pravdu nebylo moc z čeho jestli máš nějakou literatůru o stavbě výfuků atd. tak se můžeš podělit s ostatníma
                zatím čau
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "-- skrytý --" 12.10.2000  22:26

                  « Re: to: lister

                  Asi bych ti jako základ doporučil skripta Mechanika tekutin (nebo méně přesně Hydromechanika apod.) pro některou ze strojních fakult. Pokud jsi z Prahy, tak zkus navštívit skriptárnu ČVUT v Dejvicích a kup si právě Mechaniku tekutin. Jako všeobecný základ (když vynecháš mnohé diferenciální a integrální vztahy) je to napsané tak, že by to pochopil i laik.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.09.2000  17:35

    Bez nadpisu

    Doporučuji výfuk Subaru Impreza STi- ten funguje přesně takhle a navíc má přímo erektivní zvuk.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.10.2000  22:21

    To našrot

    Ty jsi opravdu našrot. Úspěšně jsi se zařadil mezi největší kecaly motorcafé, jako např. magic. Tvé zdůvodnění, proč je svedení čtyř trubek do jedné výhodné jen pro vysoké otáčky, opravdu nesou stopy "velkého studia". Viděl bych tak na střední ekonomickou, co? Pokud tvrdíš, že výfuk jde přesně spočítat, tak opravdu nevíš, vo co go. Všechny výpočty ohledně spalovacího motoru (nejen výfuku) jsou jen přibližné, pak musí následovat měření a zkoušení na brzdě, vyhodnocení atd. Co se týče toho výfuku, průměry trubek můžeš vzít např. z jiného motoru o stejném objemu a přibližně stejném charakteru motoru. Je jasné, že motor, který točí max. 6000 ot/min, má jiné průměry než motor, který točí 8000. Otázka jiná je vzdálenost spojení dvou trubek do jedné, což souvisí s tlakovými vlnami vznikajícími ve válci při každém výfukovém zdvihu. Ani tuto vzdálenost však nelze spočítat přesně, záleží na vačce, klikovém mechanismu, tvaru kanálu atd. Ta problematika je na tuto rubriku moc složitá.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 12.10.2000  22:21

      « Re: To našrot

      1) nenapsal jsem, že svedení čtyř trubek do jedné je nevýhodné, ale že když si ten svod nespočítáš a budeš to dělat metodou "pokus omyl", tak může dojít k různým nepříjemnostem (ten konkrétní případ co jsem uvedl v předchozím jsem vyvodil z toho, co popisoval Lister)

      2) netvrdím, že můžeš všechno spočítat úplně přesně, ale tvrdím že se dá vše s určitou chybou spočítat (i když u tekutin je to poněkud složitější, ale například tlaky a rychlosti v jednotlivých místech můžeš spočítat vcelku dobře, když máš výchozí údaje)

      3) o tlakových vlnách jsem tu taky psal a u těch je výpočet opravdu velmi nepříjemný (ono vůbec turbulentní proudění je na výpočty hrozné - myslím hlavně průběhy tlaků a směry rychlostí -, takže je mnohdy lepší experiment, když máš na to zařízení a hlavně peníze)

      4) ta měření bych viděl spíš jako ověření toho, že se to opravdu správně spočítalo a že výroba do toho zanese jen takové chyby, které jsou v mezích tolerance dané chybou výpočtu, což bys, myslím, jako student 5. ročníku strojní fakulty VUT měl vědět. Protože jinak by tě ty měření a výpočty "post festum" přišly pěkně draho. Takže pokud vám to na přednáškách neříkali, tak ti to tu napíšu já: veškeré výpočty a experimenty musí předcházet uvedení stroje (nebo obecně výrobku) do výroby. Alespoň na naší fakultě se to tak dělá, protože nemáme peníze a rozhodně to vidím jako lepší přípravu pro praxi. Je to totiž asi jako v matematice, kde nejdřív počítáš obecně a pak teprve dosadíš čísla, protože je to méně pracné a přehlednější. Ale ty jseš zřejmě ten kalkulačkový typ.

      5) nechápu, jak si ty, jako student oboru dopravní technika, můžeš založit "tuningovou" firmu. Z toho je opravdu již podruhé vidět, že jsi školu prospal a jakousi čirou náhodou se dostáváš ke konci studia. Asi to bude tím, že u vás není nuceno 80% studentů opustit školu kvůli nedostatečným studijním výsledkům, jako u nás.

      6) na ekonomy máme zřejmě kupodivu podobný názor, z toho lze tedy usoudit, že jím nejsem, ale za cca tři a půl roku ze mne bude (možná) konstruktér automobilů, neboť jsem tento semestr nastoupil do 3. ročníku FSI ČVUT, obor automobilové konstruování...
      • 00 Reagovat !

        foto

        20.10.2000  22:39

        « Re: To našrot

        Jsem opravdu rád, že jsi mě tak "poučil". Vidím, že si to představuješ opravdu jednoduše. No nic, však ty na to příjdeš. Tady jde totiž právě o ty vstupní hodnoty do toho výpočtu. Samozřejmě, že potom spočítat průměr potrubí nebo délku tlakové vlny je jednoduché, ale musíš vědět, jakou má motor hltnost, což je různé podle objemu, vačky, tvaru kanálů atd., jakou teplotu mají výfukové plyny, což taky nelze stanovit tak přesně atd. Všechno toto odhaduješ, takže ta nepřesnost tu je. Nikdy jsem netvrdil, že to nejde spočítat, ale to co se spočítá pak je nutno odzkoušet. To, jak já studuju, nebo nestuduju nech laskavě na mě, ale můžeš být klidný, tolik jako ty se škole věnuju taky. To, jak si můžu založit tuningovou firmu tě taky nemusí zajímat, ale pro tvoji informovanost: já jdu po línii: vyučený automechanik-průmyslovka- vysoká škola, přičemž se věnuju téměř výhradně motorům, takže i spočítat něco umím, neboj se, že to všechno jen tak pálím od boku - takový nejsem. Navíc jezdím i na závody jako mechanik a občas složím nějaký závodní motor...
        • 00 Reagovat !

          foto

          22.10.2000  18:58

          « Re: To našrot

          Ještě něco našrote: co děláš přes prázdniny. Řeknu ti, že za tu dobu, co se ty válíš někde u vody, lze poskládat celkem velké množství motorů či aut. Co se týče té literatury, kterou jsi tu doporučoval, tak to jsou opravdu základy. Pomocí samotné Mechaniky tekutin spočítáš tak jen proudění ve vodovodním potrubí. Pokud ale se začneš zaobírat problematikou spalovacích motorů, zjistíš, že tu je to trochu jinak. Tak pilně studuj a až něco převratného vypočítáš, tak se mi ozvi na: Chovanec.tuning@cmail.cz. Můžeme to vyzkoušet.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 23.10.2000  21:08

            « Re: To našrot

            K těm výpočtům: já jsem tu taky psal, že jde jen o to si ověřit jestli jsi to správně spočítal (protože jak jsi napsal znovu - vstupní hodnoty nemůžeš určit zcela přesně), ale musíš to spočítat tak, abys už nemusel ten motor celý předělávat (protože, jak jsem již napsal, by to bylo moc drahé). K "tuningu": pokud nebudeš "ladit" výrazněji předimenzovaný motor a nespočítáš si to do "posledního šroubku" (což nemohu předpokládat i kvůli času), tak nikdy nedosáhneš výrazně vyššího výkonu, maximálně většího námáhání motoru (když taková "auta" vidím na ulici, tak je mi z toho nanic - řve to, nejede to, dusí se to; viz např. GX tuning a podobné "kutily"). K prázdninám: letos jsem měl dohromady asi 14 dní volna a za tu dobu toho moc neuděláš. K MT: nevím, jakou mechaniku tekutin jste měli vy, ale podle naší se dá výfuk vcelku dobře spočítat. Navíc jsem jí zde uváděl jen proto, že jako základ pro někoho, kdo se chce dozvědět něco o tekutinách a jejich proudění a není strojař (nebo něco podobného), tak mu to úplně stačí (fyzika střední školy je podle mne v tomto ohledu zcela nedostačující :o)).
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.10.2000  20:10

    Bez nadpisu

    Moje zkušenost je tato: nejlepší je turbo. Sice svody před turbem musí splňovat hodně zákonitostí, nicméně za turbem (pokud nevadí kravál) stačí trubka a je to.
    • 00 Reagovat !

      foto

      11.10.2000  15:23

      « Re: Subarista

      Tak to je samozřejmé. U turba je to jednoduché.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.10.2000  01:44

    Bez nadpisu

    Nechtěl bys občas naladit nějakého boxera?
    • 00 Reagovat !

      foto

      22.10.2000  18:47

      « Re: Subarista

      Co se týče ladění boxerů, určitě by to byla krása. Nicméně, všechno musí jít postupně, aby si člověk nevzal větší krajíc, než snese...
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.10.2000  07:44

    Bez nadpisu

    Jsem opravdu moc rad, ze se v tematu, ktery jsem zalozil z duvodu hledani vykresu ke stavbe vyfuku pro muj vuz, hadate jak maly kluci.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 23.10.2000  21:09

      « To: Mark L.

      My se nehádáme, vedeme učenou debatu :o)))))
      • 00 Reagovat !

        foto

        23.10.2000  23:37

        « Re: To: Mark L.

        No praveze to tady ctu... :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.10.2000  22:04

    to našrot

    Vidím, že si to opravdu představuješ jako Hurvínek válku. No nic, ty na to možná časem příjdeš... Končím tuto debatu, protože mě vůbec nebaví...
    • 00 Reagovat !

      foto

      26.10.2000  10:32

      « to all

      Takze vam vsem pekne dekuju za pouzitelnou radu a velmi rad jsem se zucastnil vasi ucene debaty, jejiz pouzitelnost v praxi se limitne blizi nule. Svyma vedeckyma pristupama jste nejen me (myslim) akorat tak nas.... :o(
      • 00 Reagovat !

        foto

        26.10.2000  12:27

        « Re: to all

        Asponj vis, ze to vubec neni * udelat dobrej vejfuk. A je lepsi ze ses nasranej z debaty nez abys pak byl nasranej z nefunkcniho vejfuku.
      • 00 Reagovat !

        foto

        18.11.2000  07:36

        « Re: to all - pro Marka L.

        Co se týče našich "vědeckých debat" s našrotem, tak šlo jen o to, že to není žádná sranda. Pokud chceš jen nějakou radu jen tak od boku, tu ti můžu klidně dát - ale pořádný výfuk podle ní neuděláš. Já totiž potřebuju mnohem víc, než jen objem motoru. Potřebuji znát třeba vrtání, zdvih, délku ojnice, průměry a délky sacích a výfukových kanálků atd. - a to jsi tu nenapsal. A nebo se obrať na Našrota, ten tolik dat napotřebuje. to je přímo kouzelník...
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.10.2000  20:19

    Bez nadpisu

    Nemáte všichni pocit, že na Fiata 127 je úplně jedno, jestli tam dá trubku A nebo trubku B. Já jsem se 127 jezdil asi před 8 lety a mám pocit, že z * bič nikdo neuplete.
    • 00 Reagovat !

      foto

      27.10.2000  11:09

      « to subarista

      Dekuji za tvoje vylevy. Jses prvni koho jsem kdy slyslel (nebo cetl) pomlouvat auto roku 1971. Zrejme podle tvyho loginu ses priznivec Subaru a asi srovnavas nesrovnatelne. Kdyz byl Fiat 127 autem roku tak tvoje znacka byla asi takovy * jako pises ty (pokud vubec existovala). Tak nas (a je nas dost) nech prosim zit. Ja se ti do tvejch ctyrkolek taky nenavazim. Jo a myslim si ze seriove vyzdimanejch 70 koni z motoru obsahu 1049ccm v roce 1979 neni az tak spatny abys to nazyval hivnem ci bycem. Ja se jen slusne ptal na vyfuk, tak sorry jestli ti stodvacetsedmicky na silnici tak prekazeji.
      • 00 Reagovat !

        foto

        27.10.2000  14:38

        « Re: to subarista

        Jste tady vsichni toho nazoru jako subarista?

        Jo a hivno a bYc je samozrejme preklep.

        • 00 Reagovat !

          foto

          27.10.2000  14:52

          « Re: to subarista

          Subarista to určitě tak zle nemyslel, jen chtěl říct, že těch možností a následně očekávaný, výkonový zisk u F127 není tak markantní.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.10.2000  15:13

    Sportovní výfuk

    Předesílám, že jsem pouze automobilový fanda a v tomto oboru laik /nebo samouk/. Ale myslím si, že všechny ty nesériové sportovní výfuky jsou dobré na 2 věci: vyšší hlučnost a vyšší spotřeba. A jestli ten výfuk !!údajně!! může zvýšit výkon třeba o 5 koní, tak je to sice hezký, ale určitě za cenu vyšší spotřeby a hlučnosti /ale o tu tady asi jde - teď se všichni dívejte, jedu/.
    Zkonstruovat výfuk fakt nebude sranda, proč by jinak např. fa Porsche, když uváděla nový Boxster,
    zadala výrobu přímo Walkerovi, než aby si ho udělali sami.
    A ze zkušenosti: můj dobrý známý má Š 1202 STW - starej střep, řekněme. Je to starý zkušený mechanik. Když si dělával výfuky na tohle auto, vždycky mu spotřeba stoupla o 1-1,5 l/100 km - a to je dělal jako rel. přesnou kopii originálu.
    Od té doby kupuje pouze originál.
    Jistě, ke sportovnímu autu /jako Fiat 127...o))/
    patří sport. výfuk, ale nechal bych to asi odborníkům.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.11.2000  14:38

    Pro chytre hlavy

    Tak kdyz uz jsem tu byl jmenovan, tak po 10 letech po ukonceni studia zjisti i cmt i nasrot, ze vymyslet vymyslene je pitomost a badat nad tim a hadat se kdo je chytrejsi je hovadina. Pro vyfuk na Fiata 127 bych ja osobne kontaktoval kohokoliv od Abartha a ten by mi bud doporucil nekoho jineho ale konkretniho, nebo by mi rekl, jak k plankum toho vyfuku prijit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.11.2000  07:23

    Magicu, magicu...

    Když si pořádně přečteš všechny příspěvky, tak se dočteš, že výfuk od Abarta už nejde sehnat. A ani plánek nikdo nemá. Nesmíš se tak upínet na firmy, které už jsou jen historií.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 20.11.2000  09:16

      « Re: to cmt

      Ja nepsal obratit se na Abartha, ale na nekoho od Abartha. To je podstatny rozdil. Samozrejme mam na mysli konkretni osoby, ktere nejsou historii, ale ziji a venuji se autum dal.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.2000  11:23

    nazdar

    Když vás tak poslouchám (čtu), tak se musím taky přidat. Vlastním Fiat Tipo 1,6 , trošku si ho šlechtím a již od začátku jsem chtěl pěkný zvuk. Nejprve jsem také sháněl plány apod. Nepochybuji o vašich výpočtech , ale šel jsem metodou pokus-omyl , hlavně potom co mi urezavěl zadní díl výfuku a upadl. Nejdříve mě překvapilo, že to moc neřve ( v té době jsem měl již vykuchaný střed.díl. ,zbyl pouze obal). Jezdil jsem tak asi měsíc, spotřeba pořád stejná. Pak jsem v tuning. podejnách študoval sport. koncovky a je to všechno na jedno brdo – děrovaná trubka durch a kolem tlumící hmota podobně jako na motocyklech. Tak jsem si sehnal za 2 krabičky Marlborek nerez a šlo se na to . Střední díl pryč , od katu jen trubka k vyrobenému zadnímu dílu ( průměr vnitřní děr. trubky je 80 mm, tlumící hmota ocel. špony na leštění parket – k dostání v obchodě.Výsledek ? Výkon – nezměněn , spotřeba – nezměněná , zvuk – boží !!! a o to mě šlo ,s nárustem výkonu jsem v takovýchto podmínkách nepočítal , ale každý mě strašil se spořebou. Mohu prohlásit ( a to měřim každé tankování),že se vžádném případě tento zásah do spotřeby neprojevil. Čau.
    • 00 Reagovat !

      foto

      29.11.2000  16:00

      « Re: nazdar

      dobry, akorat jedna vec me zarazi, mam taky fiat tipo a kdyz jsem sundal zadni dil vyfuku, tak byl v garazi takovy kraval, ze tam neslo vydrzet. to je mi fakt divny.
    • 00 Reagovat !

      foto

      29.11.2000  16:12

      « Re: nazdar

      to vše za předpokladu, že máš elektronické vstřikování paliva, jsem zvědavej na emise, jelikož ten katalizátor musí mít asi radost :c)
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.03.2001  17:24

    Supersprint

    originál výfuk byl, parohy,kat tvar U potom jeden a druhej škopek.Kat se mě podařilo skoro urazit tak šel ven,lambda před katem zůstala a šla tam rovná trubka,motor mě víc táhne od spoda a jede líp,nepůjde mě motor do háje ? zpětnýma rázama.Verze bez katu měli jen rovnou trubku.A chci dát na konec supersprint můžu vypustit předposlední díl? co který díl dělá?Mám boxera 16V.Jestli někdo můžete poradit, poraďte.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 22.03.2001  09:38

      « Re: Supersprint

      OMP dela komplet vyfukovou soustavu pro tve auto. QB/AL578 je pro Kat. verzi 55 mm, u ktere je Kat eliminovan. QB/AL577 je pro verzi bez katu 45mm QB/AL575 je pro non-cat 42mm. Mel by ses vejit do 10.000,- Kc. QB/AL579 je pro Kat s katem, to je drahy a k nicemu. Lepsi vyfuky neznam, jsou dobre odladeny a kvalitni. Ten zadni dil sice trochu rad rezne, ale da se bud udelat, nebo objednat zvlast. Vice informaci a hlavne ceny sdeli zastupce OMP pro Cesko: Jan Reichl, Vaclavkova 724, Mlada Boleslav, tel/fax: 0326-20 198 nebo 0326-72 15 02. Klidne mu nech vzkaz na zaznamniku, posle ti ceny SMS.
      • 00 Reagovat !

        foto

        22.03.2001  16:12

        « Re: Supersprint

        to magic> moc díky, cena je směšná 4950,- + DPH, super!!!
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 23.03.2001  08:02

          « Re: Magic

          OMP vyfuky nepoznam, vyzera to, ze robia vsetko :)
          Co si myslis o anglanoch, napr. Magnex alebo Hayward and Scott? Ten druhy robi zmluvne prototypy pre RR, Jag a dodava komplet systemy pre Rallyart na MS Rally. [odkaz]
          [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 23.03.2001  13:41

            « Re: to 555

            Neznam ty vyrobce, nic mi to nerika. Znam jen Supersprint a OMP. Na Imprezu delaji oba dva ladene vyfuky a obe firmy povazuji za spickove. Nekde na netu anglani take nabizeji takove vyfuky, ale cenove jsou pro mne nezajimavi. Nevim jak Prodrive, ale Ralliart dava do svych aut vyhradne OMP. Ja mam na aute take OMP, ale v nerezu, jen zadni dil (cca 30 cm) je z nejakeho blata a tak rezne. To uz je ale dost drahy spas (uz tam byl, ja ho nekupoval). Delaji i slusne brzdy - jak desticky (100-800°C), tak i kotouce (na Imprezu vyhradne ocelove 277x24 mm ) za 622.000ITL (tj asi 630 DM).
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 28.03.2001  08:20

              « Re: to Magic

              Zaujimave, v UK sa tym chvalia. OMP poznam ako konkurenciu Sparco a oni maju tiez veci, ktore pre nich robia ine firmy. Napr. maju oblozenie, ktore je stare dobre DS3000, ale v krabicke Sparco. Sranda by bola, keby pre OMP robila ta UK fabrika vyfuky. SSprint je dobra firma, na taliana by som asi bral len ich systemy /nerez/. Kamos si kupil na 156-ku a je velmi spokojny. Magnex je srandista, ktory robi iba nerezove a dava dozivotnu zaruku. Kto nechce dat tak vela penazi, moze si kupit Ramus :). Moj osobny rebricek je Magnex, Supersprint, Sebring. OMP sosbne nepoznam, takze neviem ohodnotit, no predpokladam, ze to bude AA, Ha Scott su uzko specializovany, takze niet kam ich priradit a Ramus je podla mna len mark. orientovana firma, ktora kasle na skutocne vyladenie k motoru. Tu nejde len o zvuk, ale aj o zvysenie vykonu /aspon ja za to platim/ i ked ma tesi, ze obcas sa ludia pozeraju hore, ked sa rutim. Hold boxer a Cmelak su si dost podobny :))), kukni sa na Subaru, tam mas link na avi.
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 28.03.2001  12:41

                « Re: to Magic

                To, co Remus dela pro KoSace (komercni srace) je opravdu k nicemu. Ale zase na druhou stranu navrhli a udelali treba komplet vyfuk i pro Octavii WRC. Dobry vyfuky dela i Imasaf (Toyota, Benetton). Ono je to jak na co, nekdy rozhoduji zdanlive malickosti (treba Imasaf ma lip udelany svody do turbiny na Deltu nez Supersprint - rozdil je v tepelnem zareni dopredu k chladicum), ktere clovek odhali az praxi a nikde je nevyctes. Samozrejme se da vyfuk navrhnout a spocitat i celkem realne, jak tu nekteri mistri navrhovali, ale problem je v tom, ze: nesezenes spravny matros, nejde to naohybat a svarem se to deformuje, nevejde se to tam nebo tam je v miste spoje nejaky drzak (motoru, turbiny ci neceho jineho), vychazi to s posunem vuci vstupu do turba, atd. A uvazim-li naklady na zjisteni vsech vstupnich hodnot (presny objem palice, teploty a proudeni plynu...), je jednodussi a lacinejsi to cely koupit do nekoho, kdo toho uz hodne zkazil a ma s tim vic zkusenosti. Alespon jsem ja dospel k tomuto presvedceni.
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "-- skrytý --" 28.03.2001  14:40

                  « Re: to Magic

                  Plne suhlasim, preto som sa spolahol na HaScotta. Ak predali vyse 2000ks len na Imprezu GT, musi to byt naozaj pecka. Zacali so zadnym tlmicom, o dva roky neskor prisli so zvodom od turba ku centr. katal. a teraz uz skoro rok maju hotovy aj stredny system. Na dynometri namerali s KaN 57i kitom a ich systemom v priemere 240-246Hp, oproti seriovym 208. Tocak ide hore o cca 30nM a cele je to ladene na strede pasmo otacok. Rozmyslam an nad centr. castou, ale potom hlucnost moze vyliezt az na 101dB. Osobne by som radsej kupil motor - turbo system, ale ten je nezaplatitelny. Tam zarucuju +20/20 pri akejkolvek konfiguracii motora /filter, turbo,.../. Keby som mal tych 80000,-sk, kupim to. Som zastancom nazoru, ze preve vo vyfukoch je schovane velke mnozstvo vykonu a turba su extra citlive. Urcite tym nedorazis motor tak, ako zvysenim tlaku.
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 29.03.2001  13:25

                    « Re: to Magic

                    Ono jde spise o to, ze turbina jako takova funguje de facto uz jako tlumic, coz znamena, ze dalsi tlumic uz bud neni potreba vubec, nebo staci jen rezonator vzadu. Muj kamarad udelal sveho casu dost divny experiment: do AR Alfetty GTV 2.5 nacpal motor 2.0 V6 turbo ze 164 a udelal komplet vyfukove potrubi pouze s poslednim rezonatorem vzadu. Motor mel puvodne 207 koni, po zasahu 216. Pritom hlucnost temer nestoupla, zato vzrostly emise a o neco i spotreba paliva. Ja mam na Delte jeste vyfuk bez tlumicu (98 dB - dneska uz musi byt povinne alespon jeden tlumic a jeste kat). Ale je pravda, ze s ni jedu jednou za mesic jednu nadrz a pak zase hupky dupky do garaze. Jednou jsem s tim jel z Prahy do Brna a zpet a bylo to horsi, nez rockova zabava. Navic pri kazdem ubrani plynu duni ALS a pokud chvilku zustane plyn v jedne poloze, tak priserne houka prepousteci ventil. Pokud mas auto na denni jezdeni, tak ti to vrele nedoporucuju. Ale na obcasne projeti je to nadhera. U filtru K&N bych byl opatrnejsi - nevim jak u Imprezy, ale u Delty to neni dobre reseni, protoze diky konickemu tvaru bere vzduch z pod haubny, takze ten vzduch je teply a ridky. Vysledne zvyseni vykonu se tudiz bud nekona vubec, nebo jen za studenenho pocasi, zato zivotnost motoru klesa. Lepsi jsou klasicke velke filtry s uklidnovaci komorou, ale jsou dost drahy.
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      "-- skrytý --" 29.03.2001  15:41

                      « Re: to Magic

                      KaN je perlicka. Impreza je jeden velky radiatoe a kto si to tam dal bez tepelneho stitu, bol urcite prekvapeny. Navyse tam musi byt malicky mezdikus, aby nevnikali turbulencie v AFm, inak nameria blbosti a motor sa tym riadi. No a naj na zaver: od 99 vyssie je zmenea specifikacia filtra Od SUBARU a aj Prodrive ponechava radsej povodnu vlozku. Moze to viest az k poskodeniu motora. Foto uz bolo aj na webe. Na mojej MY98 je to super, len v zime musim zacpart privod studeneho vduchu do komory, inak zere 17l pri pomalej jazde a zohrieva sa celu vecnost.
                      Spat k vyfuku, nastastie tento system posiela vsetko za auto, takze to huci len na dialnici. Ked som prisiel od Micaneka, nenavidel som ho, ale inak ten zvuk zboznujem. Stredny kat asi ponecham, je mansi, nez bol predny /cca50%/ a asi by to citelny narast vykonu nesposobilo. Hluk by bol vyssi a obcas by boli aj plamienky. Nuz co, nei je to zavodak, ale MHD, tak volim kompromis.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.03.2001  09:10

    Nový výfuk

    Zdravím
    zrovna kupuju nový poslední dva díly výfuku na Tigru. Od Bosalu vychází cena za oba cca 7500,-. Na Auto Kelly jsem oba díly objevil za 3000,-. Takže dotaz dotaz zní: je mezi jednotlivým výrobci tak velký rozdíl v kvalitě výfuku? (jde mi hlavně o hlučnost) Nerad bych koupil nějaký levný ale hlasitý šmejd.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.04.2001  14:22

    vyfuk Fiesta

    Jak vas tak vsechny procitam, zjistuju, ze mezi vama muze byt i nejakej odbornik. Shanim nekoho, kdo mi udela vyfuk - dobra cena, hlucnost do 100dB, aby do nej popr. sly kratkodobe (na mereni hlucnosti) dat dratenky. O cojde. Technicky predpis Ford Fiesta cupu 2001 umoznuje odstranit posledni dil vyfuku a nahradit ho cimkoli co vicemene splnuje hlucnost. Jelikoz a to je stary fakt, odstraneni prekazek vzdy vede k lepsimu prubehu vykonu, shanim nekoho kdo mi vejfuk postavi. Priznam se, ze v tomto uz dnes neznam odborniky jako byli v erach stodvacitek, a tak shanim vsude mozne. Pokud mi nekdo chce pomoct, tak muj mejl je ls@okruhy.cz. Diky moc
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…