Opel Astra Classic, vše o ní
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Re: Classic 1.7TD - pro skdd
Na chvíli bych zase vytáhl z archivu tuhle diskusi, než zase zapadne
zpět. Konečně mám auto a mám s ním zatím docela dobré zkušenosti,
sice jsem již něco málo musel vyměnit, ale jinak to jde. S jízdníma
vlastnostmi jsem spokojen a i výkon je dostačující. Zatím jsem rád,
že jsem jsem si jej pořídil. Chtěl jsem se zeptat. Tome, jak mám zapojit
ty dráty u rádia, když jej vyměním, aby se zobrazovalo datum? Díky.
-
"-- skrytý --" 21.01.02 17:00
« Re: Classic 1.7TD - pro skdd
Nie, ziadne zabezpecenie. Teda ak neratam alarm od vyroby (co nie je pre zlodejov problem). Uvazujem o constructe => nie je to zla vec. Vies podla mojho nazoru fetak Ti rozbije okno, ukradne radio a ide prec. A kto Ti chce ukradnut auto tak Ti ho ukradne. Na druhu stranu mam BA znacky takze Ty ako cudzinec s inymi znackami by si bol vdacnejsi objekt. Je to relativne a mozno mam iba stastie ale dam krk na to, ze pomer ukradnuty Opel voci znackam Skoda, VW, Audi bude cislo v prospech Opelu. Ano urcite najviac kradezi je v BA. Viac cudzincov, najviac aut v SR => viac aut na ukradnutie. Blizsie k hraniciam do Madarska -> Bulharsko a ine juzne krajiny. A na ukrajinu tiez nie je daleko :) -
« Re: Classic 1.7TD
Pokud přecházíš z Feldy, tak je to v každém případě +. Ale když se svezeš s něčím lepším, tak zjistíš, že by to mohlo být taky tak - tím myslím hlavně brzdy a stabilitu. V DTL-ku jsou brzdy ošizené, chce to aspoň lepší destičky (Ferodo DS 2000), jinak je to o hubu. Stabilita se dá spravit širšíma kolama (7x15 ET35). TomB. -
« Re: Classic 1.7TD - pro Tom B.
Co si představuješ pod pojmem žebrák, slabá výbava, slabý výkon či co? Já to stále beru z pohledu "pilota" Felicie a vesměs vše to pro mě
znamená významné plus. Výbava sice nic moc, ale to je zase kus od kusu. Když kupuješ ojetinu a ještě z dovozu, tak se až tak moc vybírat nedá.
Musíš vzít to co je, nebo zajít do AAA, ale to bych snad raději začal chodit pěšky. Šíbr tam je, ale jen manuální a zatím skřípání jsem si nevšiml, ale budu jej pozorovat.
-
« Re: Classic 1.7TD - pro skdd
To fakt nepoužíváš v Blavě u auta žádného zabezpečení? Nechci se dotknout, ale někde jsem četl, že nejvíce krádeží je z celé SR zrovna
v Blavě. Moje auto, bude sice jen taková stará sušínka, proti tomu co u vás jezdí, ale přece jenom člověka by to nepotěšilo. Jestli máš pravdu,
tak to budu příště klidnější. Jinak krádež odtahovkou to je svinsto, proti tomu se fakt nedá nějak bránit. To by chtělo dát do auta nálož
a v případě krádeže ji mobilem odpálit, alespoň by jim byl lup na dvě věci. Pak by se auto našlo a možná by jsi mohl použít třeba ještě gumy.
-
"-- skrytý --" 18.01.02 10:10
« Re: Classic 1.7TD
K tej Bratislave :-))) Teda neviem ci by Ti tu niekto ukradol Opel :-) Obcas sa mi stava, ze zabudnem zamknut v meste auto, ci uz Astru alebo Omegu. Nebudes verit ale zatial nic nezmizlo. Ani auto ani nic z neho :-) A mame novu modu v BA. Auta sa kradnu odtahovkami :-) Takze skor zaliat komplet betonom :-) -
« Re: Classic 1.7TD
Zavírání pátých dveří má taky dvě polohy - jedna jde s centrálem, z druhá se musí otevírat klíčem sólo. Ale jestli je tam taky ten kontra čep to nevím :-( (ale asi bych řekl, že ne).
V motoru mám Castrol TXT Softtec (dával ho tam od začátku Opel)
Spokojenost ? Je to žebrák. :)
Motor je trochu hlučnější než VW, jestli budeš mít el. šíbr, tak ti bude časem vrzat nebo v něm lupat, jak se ta kastle kroutí. Říká se, že diesely od Opela žerou olej (na to mám kliku, nežere). Debilní konstrukční řešení táhel řízení u kol - dělat na tom geometrii je zážitek (ono to nějak nechce povolit, když se to nedělá aspoň 2x ročně). BTW: seřízení geometrie u Opela v JI nebrat. Barum je na to lepší.
Ale celkově se s tím dá jezdit (lepší než drátem do oka,že...) Je to v každém případě lepší než Felda. Vnitřním prostorem je to větší než Oktávka nebo Golf hlavně u spolujezdce (má to větší rozvor, asi o 1 cm :-) ). Tom B. -
« Re: Classic 1.7TD
Jak jsi psal o tom zajištění dveří při zamčení, platí to i pro zadní dveře? Jestli je to i tam, tak se asi potom dost špatně leze zloději přes okna. Přesto tam raději ještě hodím to zamykání
zpátečky. Co dáváš do motoru, polo nebo plnou syntetiky? Možná, kvůli zimnímu startování by byla lepší plná syntetika. Mimochodem, jak jsi
celkově spokojen se svým autem? Doufám, že přes nějaké drobnosti to bude spolehlivé a kvalitní auto.
-
« Re: Classic 1.7TD
v ECR nabízeli i sadu pro šest skel za 700,-. A ty samolepky se při troše šikovnosti dají využít dvakrát. Leptací pasty je dost.
Nic extra na tom nemám snad s vyjímkou 15" kol a pneu Bridgestone Potenza RE 720 195/50 R15. Lepší by byly 195/55 a nebo taky Dunlop SP 9000, ale ty jsou dvakrát dražší :-( Žádné spojlery, křídla, samolepky - nic. Aspoň to neláká. Steinmetz dělá pěknou sadu spoilerů (i kol) ale za ty prachy... A já to v zimě používám na parkovištích občas jako pluh (30 cm sněhu a pod.) takže bych to asi někde brzo urval.
Po tom zapojení radia se podívám a hodím to sem. TomB. -
« Re: Classic 1.7TD
Pokud se to posune jak píšeš, tak to je již jiné kafe,vypadá to pak již zase zajímavěji. Co tam máš
na autě ještě zajímavého vůči standartu? Neříkej,
že tohle je jediné co máš na tom extra?
Tobě se to řekne, abych tam nemontoval zamykání zpátečky,ale když to tam člověk má, tak si alespoň trochu připadá, že něco udělal. Kdybych jezdil jen tady po kraji, tak bych nad tím asi taky mávl rukou, ale když mi občas jezdíme do Bratislavy. Tam třeba týden parkujeme na sídlišti, a nech tam takhle nezajištěné auto. Řeknu Ti, jednou jsem tam byl bez zajištění a příště, než jsem tam jel tak jsem si to narychlo
nechával montovat. Hned byl člověk alespoň trochu klidnější, samozřejmě, že jen subjektivně.
To leptání skla, není špatná myšlenka tohle si rozhodně co nejdříve udělám. Kde jsi vzal tak dobrou cenu? Já jsem se díval na internetu
a tam u ECR za sadu na 10 skel chtějí 939Kč + poštovné a balné. Jinak bonus na pojištění mě moc nezajímá, protože si to pojišťovat nehodlám.
To s tou klimou jsem si myslel také, ale chtěl jsem se zeptat. To víš je to lákavé, když se dá koupit ze starého auto funkční komplet. Ale přesto ještě budu po netu pátrat, třeba se něco
najde.
Jasně ozvu se kvůli tomu kabelu, to totiž bude jedno z prvních věcí, které na tom hned udělám. Snad bych to již příští týden mohl realizovat, pokud se vše zadaří jak má.
-
« Re: Classic 1.7TD
Ty hodnoty u Mk si posuň o 30 Nm výš, pak to odpovídá reálu. Ten obrázek je skládaný ze čtyř samostatný grafů, aby to mělo nějakou vypovídací (a porovnávací) hodnotu. Fakt mám DTL-ko
Co se týká zabezpečení tak nevím. Když ti to někdo bude chtít opravdu ukrást, tak ti to ukradne a stejně ti nic nepomůže. A na ostantní to má Opel celkem dobře vymyšlený (jedna z mála dobrých věcí) - když zamkneš od řidiče, má to dvě polohy. 1. zamknou jenom elektromotory, 2. do zasunutých táhel zámků se kolmo zasunou ocelové čepy, takže když rozbiješ okno, tak ty dveře stejně neotevřeš (zkus si to přes otevřené okénko). A doporučuju vyleptat VIN kódy na okna (700 Kč na 5 let), ať si ten co to ukradne užije s výměnou fšech skel. A druhá věc je, že s VIN kódem získáš bonus na pojištění.
Klimu tam asi nedostaneš (rozměry) a za 2. ten motor nemá přebytek výkonu, aby tahal ještě klimu.
S orig. repro určitě spokojen nebudeš (papír, 4 W). A ten kabel u rádia popsaný není :-( Ale mám to někde nakreslený (hlava si to nepamatuje), tak až to bude aktuální, tak se ozvi, já to najdu. Tom B. -
« Re: Classic 1.7TD
No, řeknu ti Tome, to je teda slušný rozdíl! To teda musí být znát, že to šlape jinak. Trošku mě ovšem matou ty původní hodnoty před tuningem.
Podle toho grafu by ten tvůj motor spíše odpovídal 17DR, posuď sám:toč.moment- 105/2400, ty máš 104/3200. Asi to bude tím, že papír snese
vše a ty hodnoty co uvádí budou spíše přilepšené a u nového auta. Jinak po tom tuningu je to fakt moc pěkné, ale na mě docela drahé.
Já bych spíš teď potřeboval namontovat zamykání zpátečky a možná i klimu.Nevíš o někom, kdo dělá zabezpečení za rozumný peníz. V Brně jsem objevil
firmu, kde koupím kompletní zamykání zpátečky (obdoba Medvěda) cca za 2100Kč, ale nevím jestli si mohu na to troufnout sám. Když jsem si to nechal dělat na Feldě u firmy tak mě to vyšlo na 5000Kč. Řeknu ti to je docela rozdíl,a mají tam fakt zajímavé ceny. Např. těžká handsfree něco přes 1000Kč, autonabíječka pro mého Bosche 909S za 48.80Kč atd.
Jinak mám integrovaný displej se třemi poli, takže ten problém s tím drátkem budu muset také řešit. Doufám, že to tam bude někde vyznačené, jinak bych tě pak musel požádat o radu. To repro v předu opravdu dost netypické, uvidím jak budu spokojen s kvalitou.
-
« Re: Classic 1.7TD
Co se týká ŘJ, tak některá Astra má, jiná ne. To co nabízí ATX (70kW) je právě pro tu první variantu (s chipem). Motor mi seřizoval PAN ODBORNÍK No 1 (Autokomplex CZ - Michal Naď), cena 10.000,-
PS: výkonu není nikdy dost
Co se týká rádia, záleží jaký máš v autě integrovaný displej. Jestli má tři pole - čas, datum (RDS Stanice), teplota - pak ti po připojení jiného rádia a zapnutí zapalování zhasne prostřední část. Odstranit to jde přerušením kabelu z konektoru č.X (musel bych to někde najít). Je to jeden z dvojice drátů, jeden je pro automatickou anténu, druhý pro přepnutí displeje.
Repro v zadu jsou u oken d=130mm a ze zadních dveří asi další kabely nebudou. Já mám standardně 6 repro - dva+dva vepředu a dva vzadu. Pokud budeš měnit přední, tak přeju příjemnou zábacu, protože je tam ukrutně málo místa a debilní uchycení (atyp. repro).
Jesti chceš podrobnější informace o úpravách motoru, zeptej se přímo u zdroje - ATX info@chiptuning.cz předpokládám, že ti michal vysvětlí fše potřebné
TomB. -
« Re: Classic 1.7TD
Pro Rada - zapomněl jsem uvést kompletní název města kde jsem, a to jest Moravské Budějovice. Bohužel zde Opel není a nejblíže je až Jihlava,
pak snad až Velké Meziříčí nebo Brno.
Pro TomB - to s tou řídící jednotkou jsem si neuvědomil, přece jen přechod z benzíňáku na dieslák nemám úplně zmáklý. Jak moc je složité předělání toho motoru, to ti asi dělali odborníci, když jsi byl i na brzdě. Jinak
můj mail, kam můžeš poslat ty grafy je pelikanovi@cmail.cz, jsem na to dost
zvědavý, myslíš že by něco podobného udělali i s TC4 EE? Kolik si tak cca naúčtují, počítám tak něco mezi 5-10t, co? Uvidím jak to pojede až jej přivezu a pak se teprve rozhodnu, možná že dojdu k závěru, že to co je v základu je pro mě až dost.
K tomu rádiu, taky jsem se rozhodl jej vyměnit, protože je k němu špatný kód. Který drát máš na mysli, aby šlo na displej datum? Díval jsem se do schémata v knize Jak na to? a z radia na displej vede jediný drát a to z konektoru č.5. Je to ono, nebo to bude něco jiného? Taky budu muset dokoupit několik reproduktorů, protože ty dva co tam jsou mi rozhodně stačit nebudou. V každém případě výškové a do zadních dveří, do kufru to ještě nevím. Alespoň, že jsou tam natažený dráty, nevíš jestli jsou rovnou zapojeny v tom ISO konektoru? Myslím si, že ano, ale raději se zeptám.
Nevíš, kde na netu se dá získat víc informací o našich autech? Vesměs všude jsou teď jen nové G modely.
Právě jsem se díval na ten Autokoplex a mají tam přdělání tvého motoru na 70kW, to je až dost. Cena je taky dost vysoká- 17t.Ten můj motor tam ani není. -
« Re: Classic 1.7TD
Chiptuning nemám, protože to DTL-ko nemá ŘJ, ale mechanické čerpadlo. To zvýšení je dané mech. seřízením motoru (Autokomplex). Výkony před a po jsou změřené na brzdě. Hoď sem mejl, pošlu ti grafy. Spotřeba by mohla být i lepší, ale musíš se krotit a jezdit dlouhý štreky. Pak se dá najet na plnou nádrž cca 800-900 km. Ale mně se to ještě nepovedlo :-(
Jezdí se s tím dobře :-) když na to obuješ slušný kola. Na orig. rozměru jsem měl ve 160 strach, že to vzlétne, natož nějaké manévry nebo zatáčení. 195/50 R15 je dobrý (ale trvdý) bylo by lepší 195/55 R15 ale tam je dvojnásobná cena pneu.
Rádio jsem měnil nedávno (CAR 300) protože občas "žrala" kazety. Je tam ISO konektor a je k němu i zapojení. Dal jsem tal obyč. Blaupunkta. Je tam jedna drobnost - zapojení střednío dílu displeje (pokud ho máš) - odpojit jeden drát, aby svítil i při zapnutém rádiu (datum). TomB
Je potřeba přestříhnout jeden ze dvojice drátů z jednoho pinu - jeden je pro výsuv antény a druhý pro přepnutí displeje. Najdu a dám to sem. Tom B.