Opel Astra Classic, vše o ní
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Re: Classic 1.7TD to Marky
Jsem přímo z JI. Veškeré garanční a pogaranční prohlídky jsou tak na 2-4 hod )podle toho, co se dělá). U výměny toho řemene jsem nebyl (protože jsem s tím v té době nejezdil). Jinak na dílnu se dá dostat i když se na přepážce moc šťastně nedívají, že koukáš mechanikům na ruce. Na druhou stranu je potřeba říct, že se s těma mechanikama dá slušně pokecat a když tam jezdíš pravidelně (ročně) tak si své zákazníky pamatují.
Ten filtr na Feldu byl ale papírový, ne ? S tím papírákem nebyly problémy, jenom ta bavlna je jaksi lepší.
Se spotřebou se vejdu pod šest litrů, když budu jezdit slušně, tzn. třeba dálnice do 130 km/h. Když s tím přejedu JI - BR nebo JI - PHA ve 160-170 tak si to vezme cca 6,5-7 litrů (odhad). Když jsem jel od ATX s pedálem na podlaze (měl jsem v zádech nějakou Feldu a na tacho 180-190), tak jsem měl pocit, že je v nádrži vír :-(
TomB. -
« Re: Classic 1.7TD
Pro t.bacika,
díky za odpovědi, jelikož jsem momentálně s Astrou jen teoretik (do čtrnácti dnů bych měl být majitel), budu se zase ptát. Vypadá to, že jsme ze stejného kraje - usuzuji dle servisu, kam to mám také nejblíže. Tak bych se chtěl zeptat, jak to vypadá s výměnou rozvodového řemene v servisu. Za jak dlouho to mají, může být člověk u toho a mimochodem na co to zhruba stoji? Jinak díky za info o tom filtru, docela je to pálka (na Feldu mě stál 220Kč), hlavně že to pomůže. Pokud by moje Astra měla mít také obdobné problémy, tak jej taky koupím.
Mimochodem, jakou máš spotřebu, vejdeš se v průměru do 6litrů nafty? Počítám s tím, že to budu "řezat" s naturdieslem kvůli nižší ceně. Brácha na to dlouho jezdí s motory VW, a tak doufám že i Astra to přenese přes srdce.
-
« Re: Classic 1.7TD - to Marky
BW: Ten motor od Isuzu je úplně jinej.
Ale to DTL-ko má pravidelný servis (Opel Dobrovolný Jihlava), rozvodový řemen měněn po 60 tis., u auta od kdovíkoho bych ho asi vyměnil jako první. Výměna oleje je po 15 tis. nebo ročně (já najedu tak 10 tis.) a olej jsem dolíval jenom vloni (3/4 l), ale to nebylo tím, že by to žral motor, ale protože byl blbě dotažený olejový filtr a pomalu to vzlínalo kolem těsnění. Kolaga co má ten Isuzu motor, tak je s ním spokojen - startování v pohodě, olej si myslím že taky.
Bavlněný vzduchový fitr mám JR (na objednávku v Jihlavě) ale 100% ti sežene Autokomplex CZ filtr K&N. Cena je někde kolem 1800 Kč. Je to filtr do pův boxu. Mně se nechtělo předělávat sání na otevřený a tepelně izolovat od motoru. I když by to bylo asi ještě lepší.
Drobný problém je se seřizováním geometrie př. nápravy - Classic to má blbě konstrukčně vyřešený, takže ty svorníky na táhlech jdou někdy povolit jenom po nahřátí autogenem. Tom B. -
« Motor X17DTL a zimni starty
Jak byly teploty pod -15°C tak jsam zacal mit problemy se startovanim - nechtelo to chytnoun ani po 3x nazhaveni (nafta, naft. filtr, zhavice jsou vsechny OK, olej 10W40). Mel nekdo, s timto motorem, problem se startem? Pokud ano, vyresil to nejak? -
« Classic 1.7TD
Doteď jsem šmejdil ve vedlejších diskusních kupinách a ona žije přesně ta co potřebuji. Jsem rád, že je tu ještě místo pro verzi Classic, protože si jej pravě chystám pořídit
Chtěl jsem se zeptat především t.bacika, protože bych měl mít také 1.7TD Caravan,i když motor ISUZU. Jak jsi spokojen s motorem, co olej, spolehlivost a jak často měníš rozvoďák atd? Mám si dát na něco extra pozor než to koupím, bude mít něco přes 100t km? Co zhruba stojí ten bavlněný vzduchový filtr a kde jej seženu?
-
« Re: Problem s topenim
Vetraci otvory 2x uprostred stredovaho panelu nad displejem a 1x na kazde strane pristrojovky jsou vetraci. To znamena ze jsou uspusobeny konstrukcne k co nejlepsimu vetrani vozu hlavne v lete. V zime je nejlepsi nastavit otocna knolecka na mrizkach (3ks) na 0. V zimnim obdobi je nejlepsi privadet vzduch pouze na predni sklo, sklo a nohy (nejidealnejsi) a pouze nohy (maximalni a nejrychlejsi vytopeni auta).
O ofuk bocnich skel se starajo otvory na bocich bocnich mrizek i presto ze jsou na nule. Zalezi jen na tom aby byl vzduch privaden na celni sklo, treba i soucastne s prostorem pro nohy. Pak jen zalezi na nastaveni intenzity foukani a cistote pyloveho filtru.
Zkracene-otvory v pristrojovce nikdy nebudou topit idealne, nejsou na to delany. -
« Re: škubání při pomalé jízdě
Tak já mám s tím samým motorem (X17DTL) "opačný" problém. Tak jak byl v originále (50 kW) tak se dalo do křižovatky dojíždět bez plynu na dvojku nebo trojku a otáčky plynule klesaly až skoro k volnoběhu. Teď už musím pod 1400 ot/min vyšlápnout spojku, protože se to začne lehce cukat. Ale zas ten motor má 60 kW (přeladěných z 50). Tak mi to až tak nevadí. Po sešlápnutí plynu to reaguje celkem normálně.
Co je na tomhle motoru (a vůbec asi na fšech) dost znát je náhrada papírového filtru bavlněným - turbo se s tím sáním přestane přetahovat a celkově je ten motor klidnější a živější (měnil jsem ho ještě před úpravou výkonu). Tom B. -
« Problem s topenim
V zime se mi objevil problem s topenim. Vetraky topeni u oken foukaji teply vzduch, ale vetraky ve strednim panelu studeny. O neco lepsi je foukani na predni sklo, ale i tak je uprostred vzduch studenejsi nez na kraji. Nevite cim by to mohlo byt a jak to opravit? Diky. -
"-- skrytý --" 31.03.01 12:08
« Re: Astra GSi a Caravan
Takze Opel a jeho hodnoty v technicaku, viete kolko zere Omega 2.5V6 At podla technicaku 17.1 v meste :-) No ja jazdim za 13 ked jazdim brutalne tak 15. Preco je to tak? Ako iste viete vo vacsine krajin sa berie priemer (kombinacia) spotrieb pre podnikatelov, ktori si to davaju do nakladov. Tym, ze do technicaku napiseme hodnoty ktore mierne (1 az 2l) prevysuju skutocnost tak "trosku pomozeme" tymto ludom. Urcite sa predava viacej 1.6 ako GSi takze s tymi udajmi to moze byt celkom tak ako hovorim :-) Moja kombinovana je 12.1 takze som este 0.9 nad limit :-( Realnu spotrebu ti zistim v pondelok (alebo utorok) pozriem sa do spotreby u ludi co maju 1.6 -
« Re: Astra GSi a Caravan
No neviem odkial mas tie cisla, ale mam 1.6 16V vo Vectre a podla technicaku mam mesto 8.8, pri 90km/h 5.1 a pri 120km/h 6.3. Realne spotrebu mam okolo 7l pri normalnej jazde, ale ked to zacnem nahanat tak aj 9l. Inak parkrat sa mi uz stalo ze opel dodrbal tech. udaje pre dany typ auta. Mozno sa len nejaka baba sekla. -
« Astra GSi a Caravan
Teď mám GSi plnokrevný. Prodávám ho a jdu do Caravanu. Kupuju 1.6 16V a zajímala by mne spotřeba. Vaše reálná, VYZKOUŠENÁ ! Proč ? Pro srovnání dvě řady čísel, první je 1.6-ka 16V podle techničáku, v závorce GSi podle techničáku. Město 10.7 (9.9), při devadesátce 6.3 (5.9) a při stodvacítce 7.9 (7.4). Co je to za chujovinu ??? 1.6 sežere víc než dvoulitr ? To zaprvé. Za druhé - zabezpečení: nepomůže Vám nic. NIC. Prostě každej znalec Vám poví, že výrobce má před zlodějem náskok tak maximálně měsíc - dva. Já mám obyčejnej blbej immo, ale radši si platím těžký prachy za garáž. Ročně mě přijde skoro na 17 litrů, ale spím klidně. A auto mám čistý a nevobouchaný. Danny Případnou odpověď ohledně spotřeby prosím v kopii na nemo@hk.ipex.cz -
« To: atrat - x17td
Ja mam AstruG Caravan - tudiz nevim, jestli sem patrim, ale ten dvoulitr v klidu popojizdi v kolone i bez plynu s vyslapnutou spojkou. Troufam si odhadnout, ze 1,7TD uz je celkem maloobjemovej turbodiesel bez primyho vstriku, se slabsim vykonem, tak je mozne, ze to proste auto v nizkych otackach neutahne - jenom ODHAD!Mam ale dalsi problem. Je sice pravda, ze po cestovani v poli na astre jeste zustal ohnuty hrnec, co drzi pruzinu na pravem prednim kole, ale ostatni veci jsou vymenene, ale astra pri protoceni prednich kol vydava zvuk, jako by ten motor mel vyskocit z predku auta.Je pravda, ze se tomu uz pak musi hodne nalozit, aby to delalo ty priserny rany, kdy se clovek v tom aute uplne boji.Je to normalni? - Mam si tedy davat bacha s plynem pri rozjezdu, nebo ma nekdo s timto primo zkusenosti?Za odpoved dik
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Samozřejmě, že ten filtr na Feldu byl papírový a to ještě nějaká napodobenina. Musel jsem kvůli němu do servisu na seřízení, protože mi auto netáhlo,pak už to bylo OK.
Ta spotřeba co píšeš je dobrá, takhle nějak jsem si představoval, že by mohla být. Škoda té bionafty, protože se přiznám jsem na ní docela
sázel. Na vedlejší diskusní skupině o bionaftě mě to docela odradilo. Kromě toho jak píše Viados to Opel nepovoluje.
Píšeš, že máš zvednutý výkon na 60kW, to máš jen chiptuning, nebo Ti dělali i něco v motoru? Výsledný výkon byl měřený, nebo jen tvrzení?
Jak se s tím jezdí? Docela mě to zajímá, i když nevím jestli do tohoto zrovna půjdu.
Díval jsem se do auta na autorádio a mám tam nějaký dost slabý model 200. Nepotřebuji žádné dělo, ale to přetáčení a autorevers tam mohl být. Nevíš náhodou jaký je v rádiu konektor? Doufám, že tam bude standardní ISO, abych tam mohl hodit něco lepšího. Nejlepší by ovšem byl nějaký originální vyšší model, to bych jej musel sehnat za rozumný peníz. Asi tam hodím sonku, kterou mám doma s dálkovým ovládáním.