Opel Astra Classic, vše o ní

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL

  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.02  22:50

    « Re: Classic 1.7TD

    No, řeknu ti Tome, to je teda slušný rozdíl! To teda musí být znát, že to šlape jinak. Trošku mě ovšem matou ty původní hodnoty před tuningem.
    Podle toho grafu by ten tvůj motor spíše odpovídal 17DR, posuď sám:toč.moment- 105/2400, ty máš 104/3200. Asi to bude tím, že papír snese
    vše a ty hodnoty co uvádí budou spíše přilepšené a u nového auta. Jinak po tom tuningu je to fakt moc pěkné, ale na mě docela drahé.
    Já bych spíš teď potřeboval namontovat zamykání zpátečky a možná i klimu.Nevíš o někom, kdo dělá zabezpečení za rozumný peníz. V Brně jsem objevil
    firmu, kde koupím kompletní zamykání zpátečky (obdoba Medvěda) cca za 2100Kč, ale nevím jestli si mohu na to troufnout sám. Když jsem si to nechal dělat na Feldě u firmy tak mě to vyšlo na 5000Kč. Řeknu ti to je docela rozdíl,a mají tam fakt zajímavé ceny. Např. těžká handsfree něco přes 1000Kč, autonabíječka pro mého Bosche 909S za 48.80Kč atd.
    Jinak mám integrovaný displej se třemi poli, takže ten problém s tím drátkem budu muset také řešit. Doufám, že to tam bude někde vyznačené, jinak bych tě pak musel požádat o radu. To repro v předu opravdu dost netypické, uvidím jak budu spokojen s kvalitou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.02  22:47

    « Re: Classic 1.7TD

    Co se týká ŘJ, tak některá Astra má, jiná ne. To co nabízí ATX (70kW) je právě pro tu první variantu (s chipem). Motor mi seřizoval PAN ODBORNÍK No 1 (Autokomplex CZ - Michal Naď), cena 10.000,-

    PS: výkonu není nikdy dost

    Co se týká rádia, záleží jaký máš v autě integrovaný displej. Jestli má tři pole - čas, datum (RDS Stanice), teplota - pak ti po připojení jiného rádia a zapnutí zapalování zhasne prostřední část. Odstranit to jde přerušením kabelu z konektoru č.X (musel bych to někde najít). Je to jeden z dvojice drátů, jeden je pro automatickou anténu, druhý pro přepnutí displeje.

    Repro v zadu jsou u oken d=130mm a ze zadních dveří asi další kabely nebudou. Já mám standardně 6 repro - dva+dva vepředu a dva vzadu. Pokud budeš měnit přední, tak přeju příjemnou zábacu, protože je tam ukrutně málo místa a debilní uchycení (atyp. repro).

    Jesti chceš podrobnější informace o úpravách motoru, zeptej se přímo u zdroje - ATX info@chiptuning.cz předpokládám, že ti michal vysvětlí fše potřebné

    TomB.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.02  12:57

    « Re: Classic 1.7TD

    Pro Rada - zapomněl jsem uvést kompletní název města kde jsem, a to jest Moravské Budějovice. Bohužel zde Opel není a nejblíže je až Jihlava,
    pak snad až Velké Meziříčí nebo Brno.
    Pro TomB - to s tou řídící jednotkou jsem si neuvědomil, přece jen přechod z benzíňáku na dieslák nemám úplně zmáklý. Jak moc je složité předělání toho motoru, to ti asi dělali odborníci, když jsi byl i na brzdě. Jinak
    můj mail, kam můžeš poslat ty grafy je pelikanovi@cmail.cz, jsem na to dost
    zvědavý, myslíš že by něco podobného udělali i s TC4 EE? Kolik si tak cca naúčtují, počítám tak něco mezi 5-10t, co? Uvidím jak to pojede až jej přivezu a pak se teprve rozhodnu, možná že dojdu k závěru, že to co je v základu je pro mě až dost.
    K tomu rádiu, taky jsem se rozhodl jej vyměnit, protože je k němu špatný kód. Který drát máš na mysli, aby šlo na displej datum? Díval jsem se do schémata v knize Jak na to? a z radia na displej vede jediný drát a to z konektoru č.5. Je to ono, nebo to bude něco jiného? Taky budu muset dokoupit několik reproduktorů, protože ty dva co tam jsou mi rozhodně stačit nebudou. V každém případě výškové a do zadních dveří, do kufru to ještě nevím. Alespoň, že jsou tam natažený dráty, nevíš jestli jsou rovnou zapojeny v tom ISO konektoru? Myslím si, že ano, ale raději se zeptám.
    Nevíš, kde na netu se dá získat víc informací o našich autech? Vesměs všude jsou teď jen nové G modely.
    Právě jsem se díval na ten Autokoplex a mají tam přdělání tvého motoru na 70kW, to je až dost. Cena je taky dost vysoká- 17t.Ten můj motor tam ani není.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.01.02  13:14

    « Re: Classic 1.7TD - TomB.

    Copak v Budějovicích na Vltavě není Opel???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.01.02  12:18

    « Re: Classic 1.7TD

    Chiptuning nemám, protože to DTL-ko nemá ŘJ, ale mechanické čerpadlo. To zvýšení je dané mech. seřízením motoru (Autokomplex). Výkony před a po jsou změřené na brzdě. Hoď sem mejl, pošlu ti grafy. Spotřeba by mohla být i lepší, ale musíš se krotit a jezdit dlouhý štreky. Pak se dá najet na plnou nádrž cca 800-900 km. Ale mně se to ještě nepovedlo :-(

    Jezdí se s tím dobře :-) když na to obuješ slušný kola. Na orig. rozměru jsem měl ve 160 strach, že to vzlétne, natož nějaké manévry nebo zatáčení. 195/50 R15 je dobrý (ale trvdý) bylo by lepší 195/55 R15 ale tam je dvojnásobná cena pneu.

    Rádio jsem měnil nedávno (CAR 300) protože občas "žrala" kazety. Je tam ISO konektor a je k němu i zapojení. Dal jsem tal obyč. Blaupunkta. Je tam jedna drobnost - zapojení střednío dílu displeje (pokud ho máš) - odpojit jeden drát, aby svítil i při zapnutém rádiu (datum). TomB
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.01.02  12:07

    « Re: Classic 1.7TD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.01.02  23:05

    « Re: Classic 1.7TD - TomB.

    Já jsem z Budějovic, takže je pro mě Jihlava nejbližší značkový servis na Opel.
    Samozřejmě, že ten filtr na Feldu byl papírový a to ještě nějaká napodobenina. Musel jsem kvůli němu do servisu na seřízení, protože mi auto netáhlo,pak už to bylo OK.
    Ta spotřeba co píšeš je dobrá, takhle nějak jsem si představoval, že by mohla být. Škoda té bionafty, protože se přiznám jsem na ní docela
    sázel. Na vedlejší diskusní skupině o bionaftě mě to docela odradilo. Kromě toho jak píše Viados to Opel nepovoluje.
    Píšeš, že máš zvednutý výkon na 60kW, to máš jen chiptuning, nebo Ti dělali i něco v motoru? Výsledný výkon byl měřený, nebo jen tvrzení?
    Jak se s tím jezdí? Docela mě to zajímá, i když nevím jestli do tohoto zrovna půjdu.
    Díval jsem se do auta na autorádio a mám tam nějaký dost slabý model 200. Nepotřebuji žádné dělo, ale to přetáčení a autorevers tam mohl být. Nevíš náhodou jaký je v rádiu konektor? Doufám, že tam bude standardní ISO, abych tam mohl hodit něco lepšího. Nejlepší by ovšem byl nějaký originální vyšší model, to bych jej musel sehnat za rozumný peníz. Asi tam hodím sonku, kterou mám doma s dálkovým ovládáním.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.01.02  09:59

    « Re: Classic 1.7TD to Marky

    Jsem přímo z JI. Veškeré garanční a pogaranční prohlídky jsou tak na 2-4 hod )podle toho, co se dělá). U výměny toho řemene jsem nebyl (protože jsem s tím v té době nejezdil). Jinak na dílnu se dá dostat i když se na přepážce moc šťastně nedívají, že koukáš mechanikům na ruce. Na druhou stranu je potřeba říct, že se s těma mechanikama dá slušně pokecat a když tam jezdíš pravidelně (ročně) tak si své zákazníky pamatují.

    Ten filtr na Feldu byl ale papírový, ne ? S tím papírákem nebyly problémy, jenom ta bavlna je jaksi lepší.

    Se spotřebou se vejdu pod šest litrů, když budu jezdit slušně, tzn. třeba dálnice do 130 km/h. Když s tím přejedu JI - BR nebo JI - PHA ve 160-170 tak si to vezme cca 6,5-7 litrů (odhad). Když jsem jel od ATX s pedálem na podlaze (měl jsem v zádech nějakou Feldu a na tacho 180-190), tak jsem měl pocit, že je v nádrži vír :-(

    TomB.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.02  08:05

    « Re: Classic 1.7TD

    S tim bio nevim, nevim. VW ho oficialne povoluje, Opel oficialne ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.01.02  21:31

    « Re: Classic 1.7TD

    Pro t.bacika,
    díky za odpovědi, jelikož jsem momentálně s Astrou jen teoretik (do čtrnácti dnů bych měl být majitel), budu se zase ptát. Vypadá to, že jsme ze stejného kraje - usuzuji dle servisu, kam to mám také nejblíže. Tak bych se chtěl zeptat, jak to vypadá s výměnou rozvodového řemene v servisu. Za jak dlouho to mají, může být člověk u toho a mimochodem na co to zhruba stoji? Jinak díky za info o tom filtru, docela je to pálka (na Feldu mě stál 220Kč), hlavně že to pomůže. Pokud by moje Astra měla mít také obdobné problémy, tak jej taky koupím.

    Mimochodem, jakou máš spotřebu, vejdeš se v průměru do 6litrů nafty? Počítám s tím, že to budu "řezat" s naturdieslem kvůli nižší ceně. Brácha na to dlouho jezdí s motory VW, a tak doufám že i Astra to přenese přes srdce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.01.02  13:04

    « Re: Classic 1.7TD - to Marky

    BW: Ten motor od Isuzu je úplně jinej.

    Ale to DTL-ko má pravidelný servis (Opel Dobrovolný Jihlava), rozvodový řemen měněn po 60 tis., u auta od kdovíkoho bych ho asi vyměnil jako první. Výměna oleje je po 15 tis. nebo ročně (já najedu tak 10 tis.) a olej jsem dolíval jenom vloni (3/4 l), ale to nebylo tím, že by to žral motor, ale protože byl blbě dotažený olejový filtr a pomalu to vzlínalo kolem těsnění. Kolaga co má ten Isuzu motor, tak je s ním spokojen - startování v pohodě, olej si myslím že taky.

    Bavlněný vzduchový fitr mám JR (na objednávku v Jihlavě) ale 100% ti sežene Autokomplex CZ filtr K&N. Cena je někde kolem 1800 Kč. Je to filtr do pův boxu. Mně se nechtělo předělávat sání na otevřený a tepelně izolovat od motoru. I když by to bylo asi ještě lepší.

    Drobný problém je se seřizováním geometrie př. nápravy - Classic to má blbě konstrukčně vyřešený, takže ty svorníky na táhlech jdou někdy povolit jenom po nahřátí autogenem. Tom B.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.01.02  09:14

    « Motor X17DTL a zimni starty

    Jak byly teploty pod -15°C tak jsam zacal mit problemy se startovanim - nechtelo to chytnoun ani po 3x nazhaveni (nafta, naft. filtr, zhavice jsou vsechny OK, olej 10W40). Mel nekdo, s timto motorem, problem se startem? Pokud ano, vyresil to nejak?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.01.02  09:09

    « Re: Problem s topenim

    Mam naprosto stejny problem - bocni vetraky u oken foukaji teple, ale ve stredovem panelu je to dost studeny. Proto to vypada (jak uz nekdo psal), ze vetraky uprostred asi nikdy hodne teple foukat nebudou.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.01.02  22:23

    « Classic 1.7TD

    Doteď jsem šmejdil ve vedlejších diskusních kupinách a ona žije přesně ta co potřebuji. Jsem rád, že je tu ještě místo pro verzi Classic, protože si jej pravě chystám pořídit
    Chtěl jsem se zeptat především t.bacika, protože bych měl mít také 1.7TD Caravan,i když motor ISUZU. Jak jsi spokojen s motorem, co olej, spolehlivost a jak často měníš rozvoďák atd? Mám si dát na něco extra pozor než to koupím, bude mít něco přes 100t km? Co zhruba stojí ten bavlněný vzduchový filtr a kde jej seženu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.01.02  11:39

    « Re: Problem s topenim

    Vetraci otvory 2x uprostred stredovaho panelu nad displejem a 1x na kazde strane pristrojovky jsou vetraci. To znamena ze jsou uspusobeny konstrukcne k co nejlepsimu vetrani vozu hlavne v lete. V zime je nejlepsi nastavit otocna knolecka na mrizkach (3ks) na 0. V zimnim obdobi je nejlepsi privadet vzduch pouze na predni sklo, sklo a nohy (nejidealnejsi) a pouze nohy (maximalni a nejrychlejsi vytopeni auta).
    O ofuk bocnich skel se starajo otvory na bocich bocnich mrizek i presto ze jsou na nule. Zalezi jen na tom aby byl vzduch privaden na celni sklo, treba i soucastne s prostorem pro nohy. Pak jen zalezi na nastaveni intenzity foukani a cistote pyloveho filtru.
    Zkracene-otvory v pristrojovce nikdy nebudou topit idealne, nejsou na to delany.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.01.02  11:37

    « Re: škubání při pomalé jízdě

    Tak já mám s tím samým motorem (X17DTL) "opačný" problém. Tak jak byl v originále (50 kW) tak se dalo do křižovatky dojíždět bez plynu na dvojku nebo trojku a otáčky plynule klesaly až skoro k volnoběhu. Teď už musím pod 1400 ot/min vyšlápnout spojku, protože se to začne lehce cukat. Ale zas ten motor má 60 kW (přeladěných z 50). Tak mi to až tak nevadí. Po sešlápnutí plynu to reaguje celkem normálně.

    Co je na tomhle motoru (a vůbec asi na fšech) dost znát je náhrada papírového filtru bavlněným - turbo se s tím sáním přestane přetahovat a celkově je ten motor klidnější a živější (měnil jsem ho ještě před úpravou výkonu). Tom B.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.01.02  09:49

    « Problem s topenim

    V zime se mi objevil problem s topenim. Vetraky topeni u oken foukaji teply vzduch, ale vetraky ve strednim panelu studeny. O neco lepsi je foukani na predni sklo, ale i tak je uprostred vzduch studenejsi nez na kraji. Nevite cim by to mohlo byt a jak to opravit? Diky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.04.01  07:34

    « Re: Opel Astra Classic

    Muze mi někdo poslat el. schemata případně poradit s tajnym vypinačem? Adresa: lucie.bartosicova@post.cz Děkuji!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.04.01  17:12

    « Re: Opel Astra Classic

    Na vecre musis vybrat radio, a potom sa k tomu plastu dostanes, neviem ako je to u Astry, ale skus pouzit tento postup
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.03.01  12:08

    « Re: Astra GSi a Caravan

    Takze Opel a jeho hodnoty v technicaku, viete kolko zere Omega 2.5V6 At podla technicaku 17.1 v meste :-) No ja jazdim za 13 ked jazdim brutalne tak 15. Preco je to tak? Ako iste viete vo vacsine krajin sa berie priemer (kombinacia) spotrieb pre podnikatelov, ktori si to davaju do nakladov. Tym, ze do technicaku napiseme hodnoty ktore mierne (1 az 2l) prevysuju skutocnost tak "trosku pomozeme" tymto ludom. Urcite sa predava viacej 1.6 ako GSi takze s tymi udajmi to moze byt celkom tak ako hovorim :-) Moja kombinovana je 12.1 takze som este 0.9 nad limit :-( Realnu spotrebu ti zistim v pondelok (alebo utorok) pozriem sa do spotreby u ludi co maju 1.6
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…