Opel Astra Classic, vše o ní
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
- Proč jsem nechal zřídit tuhle diskuzi? 12.09.2000 15:15
- Dodatečná výbava 12.09.2000 15:38
- kludny spanok 13.09.2000 09:58
- Firemní imobilizér u Astry classic 20.09.2000 11:13
- škubání při pomalé jízdě 03.10.2000 08:42
- To: atrat - x17td 11.10.2000 22:46
- Astra GSi a Caravan 25.10.2000 11:53
- Opel Astra Classic 30.03.2001 08:13
- Opel Astra Classic 30.03.2001 08:15
- Problem s topenim 08.01.2002 09:49
-
Classic 1.7TD 08.01.2002 22:23
-
Re: Classic 1.7TD - to Marky 09.01.2002 13:04
-
Re: Classic 1.7TD 09.01.2002 21:31
- Re: Classic 1.7TD 10.01.2002 08:05
-
Re: Classic 1.7TD to Marky 10.01.2002 09:59
- Re: Classic 1.7TD - TomB. 10.01.2002 23:05
- Re: Classic 1.7TD 11.01.2002 12:07
-
Re: Classic 1.7TD 09.01.2002 21:31
-
Re: Classic 1.7TD - to Marky 09.01.2002 13:04
- Motor X17DTL a zimni starty 09.01.2002 09:14
- Odkaz na web 22.05.2003 17:49
- Bez nadpisu 14.08.2006 14:01
- Bez nadpisu 14.08.2006 14:48 RRAAFF1
-
kludny spanok
Ak chces mat kludny spanok, tak asi najlepsie si ho dat poistit. Mam vectru, a bol by som strasne nestastny, keby si ju vypozical. Ja som za 4 roky s autom uplne spokojny, ale zavisi to ako s nim zaobchadzas. Verim ze tieto posledne modely (Astra, Astra classic, Corsa, Zafira, Vectra a Omega ) budu lepsie reprezentovat Opel ako predchodzie modely, to bola fakt hruza. Mozno ma na tom zasluhu General Motors, uvidime o par rokov.-
« Re: kludny spanok
OK, pojistka je nezbytná, jenže není samospasitelná. Takže nějaké zabezpečení je třeba. Po zkušenosti s mně ukradeným Favoritem z doby nepříliš vzdálené ale chci trochu víc. A chce to ještě jednu věc, parkovat na hlavních ulicích a pod lampama. Sousedovi ukradli Escorta s Multilockem, imobilizérem a alarmem. Stál v tmavé, vedlejší uličce a nikdo nic neslyšel. To Fáčko mi típli taky tam.-
« Re: kludny spanok
Hmm, to je blbe. Musi to byt strasny pocit ked prides a auto nikde. Dufam ze taky problem nebudem mat nikdy a ani nikto iny. Skrabes prachy, staras sa on na ukor rodiny a potom...-
« Re: kludny spanok
Tankrát jsem se vracel z dovolené v Maďarsku. Na slovenské hranici byla zácpa a tak jsme se zdrželi pár hodin. Do Prahy jsme dojeli někdy kolem půlnoci ze soboty na neděli. Z auta jsme vytahali jen to důležité s tím, že zbytek vytaháme ráno. Ráno jsem vzal láhev vína a nějaký dárek pro kamaráda a jdu k autu. No a na mém místě stálo dávno jiné auto a to moje nikde. Takže mě málem kleplo. Poliši byli celkem slušní, sepsali protokol a konec. A pak takhle asi za tři dny jedu tramvají po nábřeží k roztančenému domu a přímo vedle "mé" tramvaje stojí mé Fáčko. Rozrazil jsem dveře, vyběhl ven a na světlech byla zelená a Fáčko odjelo. Do dneška jsem ho neviděl. Tenkrát jsem litoval kromě auta i nářadí asi za 15.000. V autě taky byly kanistry s benzínem, celkem i s tím co zbylo po cestě v nádrži 36 litrů, no a spousta blbostí, které měly cenu pro mne a zloděj to hodil nejspíš do kontejneru. Je to blbej pocit a žádná pojistka ti to nevynahradí (a tenkrát jsem to pojištěný neměl). Když si koupím auto, postupně se z "nějakého Favorita či Astry" stává členem rodiny. Pro mne to znamená spousty hodin práce, abych si to auto upravil k obrazu svému. A potom ti to nějakej primitivní dementní chmaták ukradne. A stím autem zmizí i kousek tvýho života. Jarda-
« Re: kludny spanok
Suhlasim s tebou a rovnako ako si to povedal na konci to vnimam aj ja. Viem ze poistka ti nevynahradi tu robotu a mazlenie s autom, ale je to uz na svete tak. Tie peniaze ti pomozu aspon zacat robit zas na nejakom inom aute, ktore tak ci tak potrebovat budes. Inak presne tvoj pripad sa stal znamemu asi pred dvoma tyzdnami. Tiez prisiel z dovolenky vecer a nevybaloval veci, ze az rano ked sa vyspi. Rano uz bolo auto prec. Mal Favorita nijak neupraveneho, priemerny skoro by som povedal taky zanedbany firemny.Co s tym ...???? uz je urcite niekde rozobraty v nejakej garazi.
-
-
-
« Re: kludny spanok - nedůvěřujte servisům
Čtu tady, že "Sousedovi ukradli Escorta s Multilockem, imobilizérem a alarmem". Nevěřím, že to auto bylo ukradeno jen tak, bez "předchozí přípravy v servisu". K zásadě parkování v osvětlené ulici bych připojil i výběr "seriózního servisu" a dodání auta do servisu bez klíčů od přídavných zámků a bez DO alarmu. Bez toho zmizí auto i z osvětlené ulice -> žádné čáry, když stačí odemknout a nastartovat kopiemi DO a klíčů. Nemůžete-li servisu důvěřovat zabudujte do auta aspoň skrytý vypínač, který před návštěvou servisu odstraňte.-
« Re: kludny spanok - nedůvěřujte servisům
OK, s tou nedůvěrou k servisům souhlasím. Slyšel jsem o spoustě problémů. Já naštěstí mám kde servisovat a jsou slušní. Opravovali pro firmu kde dělám asi 70 firemních aut a byl jsem s nimi neustále v kontaktu. Jsou perfektní na plechařinu, dost dobrý na mechaniku, ale elektriku bych jim nesvěřil. Doufám, že nebudu mít s elektrikou problémy.
-
-
-
-
-
« Re: Firemní imobilizér u Astry classic
mas pravdu, ale takisto to suvisi ako si hovoril aj s dobrym servisom, kod na imobilizer sa da v servise urobit za 500 korun. Ja osobne ak sa to da tak idem s autom do servisu a cakam prinom, kym ho opravuju. Osobne nemam rad ked pride niekto v monterkach zo servisu a chce kluce od mojho auta. Radsej mu ho tam doveziem az pod nos, ale dam si nan pozor. -
« Re: Firemní imobilizér u Astry classic
Kupuji dost mladou Astru - rok 1997, takže tam imobilizér je. Jsou u astry taky ty dveřní závory, co jsou v Corsách? Obecně se tvrdí, že je Astra Classic nadprůměrně zabezpečena proti krádeži, ale pokud to je jen ten imobilizér, řekl bych, že je to jen průměr. K tomu pořídím zámek řadící páky, nějaký Defend lock apod. Samozřejmě se dá ukrást vše, účelem je jen případného zloděje odradit. To snad může i vypískovaný VIN na oknech. Na alarmy jsou lidi zviklí, nikdo se už ani nekoukne na pípající a blikající auto. Navíc u nás cigoši, kteří vykrádají auta mají dost dobrou metodu. Ze vchodu nějakého domu hážou kamínky na auto, nebo zaparkují svého žigula těsně před nebo za a do auta, které chtějí vykrást zlehka najíždějí. Ťuk a alarm.Ťuk a alarm. Když to udělají po desáté, nikdo se už z okna nekouká. Pak vyběhnou z domu nebo z auta, nakapsují se a zdrhnou. No a nikdo nic neví. Stejně by se dalo auto i ukrást. Takže alarmy jsou nanic. Řešením by bylo, kdyby už u dveří byla čtečka čipu a pokud by byly dveře otevřeny jinak než klíčem s čipem, někde by se nějaká elektronika odpojila a nešlo by už vůbec nastartovat auto. Reset dekodéru nebo něco takového by dělal jen Opel.-
« Re: Firemní imobilizér u Astry classic
S tim chipom je to vlastne to iste ako imobilizer, takze nic navyse tam nebude. Nakoniec kazda elektronika sa da od motoru odpojit, a nastartovat mozes tak ci tak. Pokial ti to auto niekto bude chciet ukradnut, tak ti ho ukradne. To si bud isty. Najlepsia varianta, kde ti ani alarm a ani ziaden defentlock nepomoze je ze ti to auto nalozia na odtahovku. Niekedy je to rychlejsie ako bezna kradez. Toto ja vidim ako najhorsiu variantu a priznam sa najviac sa bojim tohto. Nakoniec budes sa cudovat ked uvidis nejaku odtahovku s autom na vrchu ? Je to bezna vec. Vsetky alarmy a defentlocky splnia svoj ucel len do urcitej miery, vsetko naviac uz nema zmysel.-
"-- skrytý --" 24.09.2000 10:46
« Re: Firemní imobilizér u Astry classic
Presne toto je podstata problemu. Ked ti niekto chce ukradnut auto, tak ti ho ukradne. Je dobre, ze sa Ople zatial tak malo (aspon v SR) kradnu. Mam 3dv astru G, trosku oirmscherovanu a uz mi chceli z nej ukradnut vselico, naraznik, kridlo, zatial odmontovali iba jeden-dva sroby a dalej sa nedostali :-) Inak ani poistka nie je ziadny zazrak, pretoze ked mas splatene auto z leasingu tak to vyda akurat na akontaciu na nove ale aspon nieco. A co sa tyka servisu v SR chodim do MaH v BA uz som si v tom aute raz zabudol slusny obnos v hotovosti, v zadnom popolniku mavam asi tak 100 az 200 korun v desatkorunach na parkovne, mavam kopec veci pohadzanych v aute a zatial mi nezmizla ani jedna vec a koruna.-
« Re: Firemní imobilizér u Astry classic
Tiez chodim do MaH a mam s nimi len dobre skusenosti. Da sa povedat ze im trochu verim, ale hovori sa doveruj ale preveruj.-
"-- skrytý --" 28.09.2000 21:51
« Re: Firemní imobilizér (a teraz vlastne MaH BA :)
Mozem ti zodpovedne povedat, ze keby ti z toho auta nieco zmizlo a zistil by si to v servise a povedal to prijimaciemu technikovi (najlepsi je asi Palenik) tak tam daju nastupit servis do pozoru a da sa to vsetkym zaplatit (teda tym co prisli s autom do styku), neboj sa coskoro jeden natrie toho co to ukradol. Nechcem ich nejak chvalit ale lakovnu maju excelentnu, takych lakyrnikov a karosarov co maju na poliankach tak takych mozes v BA hladat lupou.-
« Re: Firemní imobilizér (a teraz vlastne MaH BA :)
Tak to je dobre info, zrovna budem potrebovat nieco nastriekat, a nevedel som ci sa obratit na Opel, alebo na nejaku lakovaciu dielnu.-
"-- skrytý --" 03.10.2000 22:51
« Re: lakovna
Ceny su ale ine ako niekde v hornej dolnej, napr. kompletny zadny naraznik + irmscher spoiler na Astru G cca. 4000 SKK. Takze neviem ci ti to bude vyhovovat, ale za tie peniaze dostanes kvalitu :)-
« Re: lakovna
Ked uz dam nieco striekat tak chcem aby to bolo No.1, a nie metalizove flaky. Viem ze to bude dost mastne, ale este skusim nieco hodit na poistovnu, nech sa trapia oni. Najhorsie na tom je, ze nemam cas ist ani do tej poistovne, chcem aj vymenit predne sklo lebo ho mam dobite od kamienkov.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
« Re: škubání při pomalé jízdě
mám ten samý motor a ten samý problém. při přidání plynu na dvojku, trojku škube. Zkoušel jsem všechno, vyměnit palivový filtr, vyčistit vstřikování, nic nepomáhá. Mám pocit že to je prostě normální.-
« Re: škubání při pomalé jízdě
Tak já mám s tím samým motorem (X17DTL) "opačný" problém. Tak jak byl v originále (50 kW) tak se dalo do křižovatky dojíždět bez plynu na dvojku nebo trojku a otáčky plynule klesaly až skoro k volnoběhu. Teď už musím pod 1400 ot/min vyšlápnout spojku, protože se to začne lehce cukat. Ale zas ten motor má 60 kW (přeladěných z 50). Tak mi to až tak nevadí. Po sešlápnutí plynu to reaguje celkem normálně.
Co je na tomhle motoru (a vůbec asi na fšech) dost znát je náhrada papírového filtru bavlněným - turbo se s tím sáním přestane přetahovat a celkově je ten motor klidnější a živější (měnil jsem ho ještě před úpravou výkonu). Tom B. -
« Re: Re: škubání při pomalé jízdě
Zdravím, měl jsem ten samý problém na AstreF, caravan X17DTL a pomohla mě výměna pístku, který je připevněn jedmím koncem k vtřikovacímu čerpadlu a druhým k táhlu plynu. Snad jsem to popsal správně nejsem bůhví jaký odborník na auta. >:D
-
-
-
To: atrat - x17td
Ja mam AstruG Caravan - tudiz nevim, jestli sem patrim, ale ten dvoulitr v klidu popojizdi v kolone i bez plynu s vyslapnutou spojkou. Troufam si odhadnout, ze 1,7TD uz je celkem maloobjemovej turbodiesel bez primyho vstriku, se slabsim vykonem, tak je mozne, ze to proste auto v nizkych otackach neutahne - jenom ODHAD!Mam ale dalsi problem. Je sice pravda, ze po cestovani v poli na astre jeste zustal ohnuty hrnec, co drzi pruzinu na pravem prednim kole, ale ostatni veci jsou vymenene, ale astra pri protoceni prednich kol vydava zvuk, jako by ten motor mel vyskocit z predku auta.Je pravda, ze se tomu uz pak musi hodne nalozit, aby to delalo ty priserny rany, kdy se clovek v tom aute uplne boji.Je to normalni? - Mam si tedy davat bacha s plynem pri rozjezdu, nebo ma nekdo s timto primo zkusenosti?Za odpoved dik -
Astra GSi a Caravan
Teď mám GSi plnokrevný. Prodávám ho a jdu do Caravanu. Kupuju 1.6 16V a zajímala by mne spotřeba. Vaše reálná, VYZKOUŠENÁ ! Proč ? Pro srovnání dvě řady čísel, první je 1.6-ka 16V podle techničáku, v závorce GSi podle techničáku. Město 10.7 (9.9), při devadesátce 6.3 (5.9) a při stodvacítce 7.9 (7.4). Co je to za chujovinu ??? 1.6 sežere víc než dvoulitr ? To zaprvé. Za druhé - zabezpečení: nepomůže Vám nic. NIC. Prostě každej znalec Vám poví, že výrobce má před zlodějem náskok tak maximálně měsíc - dva. Já mám obyčejnej blbej immo, ale radši si platím těžký prachy za garáž. Ročně mě přijde skoro na 17 litrů, ale spím klidně. A auto mám čistý a nevobouchaný. Danny Případnou odpověď ohledně spotřeby prosím v kopii na nemo@hk.ipex.cz-
« Re: Astra GSi a Caravan
No neviem odkial mas tie cisla, ale mam 1.6 16V vo Vectre a podla technicaku mam mesto 8.8, pri 90km/h 5.1 a pri 120km/h 6.3. Realne spotrebu mam okolo 7l pri normalnej jazde, ale ked to zacnem nahanat tak aj 9l. Inak parkrat sa mi uz stalo ze opel dodrbal tech. udaje pre dany typ auta. Mozno sa len nejaka baba sekla.-
"-- skrytý --" 31.03.2001 12:08
« Re: Astra GSi a Caravan
Takze Opel a jeho hodnoty v technicaku, viete kolko zere Omega 2.5V6 At podla technicaku 17.1 v meste :-) No ja jazdim za 13 ked jazdim brutalne tak 15. Preco je to tak? Ako iste viete vo vacsine krajin sa berie priemer (kombinacia) spotrieb pre podnikatelov, ktori si to davaju do nakladov. Tym, ze do technicaku napiseme hodnoty ktore mierne (1 az 2l) prevysuju skutocnost tak "trosku pomozeme" tymto ludom. Urcite sa predava viacej 1.6 ako GSi takze s tymi udajmi to moze byt celkom tak ako hovorim :-) Moja kombinovana je 12.1 takze som este 0.9 nad limit :-( Realnu spotrebu ti zistim v pondelok (alebo utorok) pozriem sa do spotreby u ludi co maju 1.6
-
-
-
-
Problem s topenim
V zime se mi objevil problem s topenim. Vetraky topeni u oken foukaji teply vzduch, ale vetraky ve strednim panelu studeny. O neco lepsi je foukani na predni sklo, ale i tak je uprostred vzduch studenejsi nez na kraji. Nevite cim by to mohlo byt a jak to opravit? Diky.-
« Re: Problem s topenim
Vetraci otvory 2x uprostred stredovaho panelu nad displejem a 1x na kazde strane pristrojovky jsou vetraci. To znamena ze jsou uspusobeny konstrukcne k co nejlepsimu vetrani vozu hlavne v lete. V zime je nejlepsi nastavit otocna knolecka na mrizkach (3ks) na 0. V zimnim obdobi je nejlepsi privadet vzduch pouze na predni sklo, sklo a nohy (nejidealnejsi) a pouze nohy (maximalni a nejrychlejsi vytopeni auta).
O ofuk bocnich skel se starajo otvory na bocich bocnich mrizek i presto ze jsou na nule. Zalezi jen na tom aby byl vzduch privaden na celni sklo, treba i soucastne s prostorem pro nohy. Pak jen zalezi na nastaveni intenzity foukani a cistote pyloveho filtru.
Zkracene-otvory v pristrojovce nikdy nebudou topit idealne, nejsou na to delany.
-
-
Classic 1.7TD
Doteď jsem šmejdil ve vedlejších diskusních kupinách a ona žije přesně ta co potřebuji. Jsem rád, že je tu ještě místo pro verzi Classic, protože si jej pravě chystám pořídit
Chtěl jsem se zeptat především t.bacika, protože bych měl mít také 1.7TD Caravan,i když motor ISUZU. Jak jsi spokojen s motorem, co olej, spolehlivost a jak často měníš rozvoďák atd? Mám si dát na něco extra pozor než to koupím, bude mít něco přes 100t km? Co zhruba stojí ten bavlněný vzduchový filtr a kde jej seženu?
-
« Re: Classic 1.7TD - to Marky
BW: Ten motor od Isuzu je úplně jinej.
Ale to DTL-ko má pravidelný servis (Opel Dobrovolný Jihlava), rozvodový řemen měněn po 60 tis., u auta od kdovíkoho bych ho asi vyměnil jako první. Výměna oleje je po 15 tis. nebo ročně (já najedu tak 10 tis.) a olej jsem dolíval jenom vloni (3/4 l), ale to nebylo tím, že by to žral motor, ale protože byl blbě dotažený olejový filtr a pomalu to vzlínalo kolem těsnění. Kolaga co má ten Isuzu motor, tak je s ním spokojen - startování v pohodě, olej si myslím že taky.
Bavlněný vzduchový fitr mám JR (na objednávku v Jihlavě) ale 100% ti sežene Autokomplex CZ filtr K&N. Cena je někde kolem 1800 Kč. Je to filtr do pův boxu. Mně se nechtělo předělávat sání na otevřený a tepelně izolovat od motoru. I když by to bylo asi ještě lepší.
Drobný problém je se seřizováním geometrie př. nápravy - Classic to má blbě konstrukčně vyřešený, takže ty svorníky na táhlech jdou někdy povolit jenom po nahřátí autogenem. Tom B.-
« Re: Classic 1.7TD
Pro t.bacika,
díky za odpovědi, jelikož jsem momentálně s Astrou jen teoretik (do čtrnácti dnů bych měl být majitel), budu se zase ptát. Vypadá to, že jsme ze stejného kraje - usuzuji dle servisu, kam to mám také nejblíže. Tak bych se chtěl zeptat, jak to vypadá s výměnou rozvodového řemene v servisu. Za jak dlouho to mají, může být člověk u toho a mimochodem na co to zhruba stoji? Jinak díky za info o tom filtru, docela je to pálka (na Feldu mě stál 220Kč), hlavně že to pomůže. Pokud by moje Astra měla mít také obdobné problémy, tak jej taky koupím.
Mimochodem, jakou máš spotřebu, vejdeš se v průměru do 6litrů nafty? Počítám s tím, že to budu "řezat" s naturdieslem kvůli nižší ceně. Brácha na to dlouho jezdí s motory VW, a tak doufám že i Astra to přenese přes srdce.
-
« Re: Classic 1.7TD to Marky
Jsem přímo z JI. Veškeré garanční a pogaranční prohlídky jsou tak na 2-4 hod )podle toho, co se dělá). U výměny toho řemene jsem nebyl (protože jsem s tím v té době nejezdil). Jinak na dílnu se dá dostat i když se na přepážce moc šťastně nedívají, že koukáš mechanikům na ruce. Na druhou stranu je potřeba říct, že se s těma mechanikama dá slušně pokecat a když tam jezdíš pravidelně (ročně) tak si své zákazníky pamatují.
Ten filtr na Feldu byl ale papírový, ne ? S tím papírákem nebyly problémy, jenom ta bavlna je jaksi lepší.
Se spotřebou se vejdu pod šest litrů, když budu jezdit slušně, tzn. třeba dálnice do 130 km/h. Když s tím přejedu JI - BR nebo JI - PHA ve 160-170 tak si to vezme cca 6,5-7 litrů (odhad). Když jsem jel od ATX s pedálem na podlaze (měl jsem v zádech nějakou Feldu a na tacho 180-190), tak jsem měl pocit, že je v nádrži vír :-(
TomB.-
« Re: Classic 1.7TD - TomB.
Já jsem z Budějovic, takže je pro mě Jihlava nejbližší značkový servis na Opel.
Samozřejmě, že ten filtr na Feldu byl papírový a to ještě nějaká napodobenina. Musel jsem kvůli němu do servisu na seřízení, protože mi auto netáhlo,pak už to bylo OK.
Ta spotřeba co píšeš je dobrá, takhle nějak jsem si představoval, že by mohla být. Škoda té bionafty, protože se přiznám jsem na ní docela
sázel. Na vedlejší diskusní skupině o bionaftě mě to docela odradilo. Kromě toho jak píše Viados to Opel nepovoluje.
Píšeš, že máš zvednutý výkon na 60kW, to máš jen chiptuning, nebo Ti dělali i něco v motoru? Výsledný výkon byl měřený, nebo jen tvrzení?
Jak se s tím jezdí? Docela mě to zajímá, i když nevím jestli do tohoto zrovna půjdu.
Díval jsem se do auta na autorádio a mám tam nějaký dost slabý model 200. Nepotřebuji žádné dělo, ale to přetáčení a autorevers tam mohl být. Nevíš náhodou jaký je v rádiu konektor? Doufám, že tam bude standardní ISO, abych tam mohl hodit něco lepšího. Nejlepší by ovšem byl nějaký originální vyšší model, to bych jej musel sehnat za rozumný peníz. Asi tam hodím sonku, kterou mám doma s dálkovým ovládáním.
-
-
« Re: Classic 1.7TD
Chiptuning nemám, protože to DTL-ko nemá ŘJ, ale mechanické čerpadlo. To zvýšení je dané mech. seřízením motoru (Autokomplex). Výkony před a po jsou změřené na brzdě. Hoď sem mejl, pošlu ti grafy. Spotřeba by mohla být i lepší, ale musíš se krotit a jezdit dlouhý štreky. Pak se dá najet na plnou nádrž cca 800-900 km. Ale mně se to ještě nepovedlo :-(
Jezdí se s tím dobře :-) když na to obuješ slušný kola. Na orig. rozměru jsem měl ve 160 strach, že to vzlétne, natož nějaké manévry nebo zatáčení. 195/50 R15 je dobrý (ale trvdý) bylo by lepší 195/55 R15 ale tam je dvojnásobná cena pneu.
Rádio jsem měnil nedávno (CAR 300) protože občas "žrala" kazety. Je tam ISO konektor a je k němu i zapojení. Dal jsem tal obyč. Blaupunkta. Je tam jedna drobnost - zapojení střednío dílu displeje (pokud ho máš) - odpojit jeden drát, aby svítil i při zapnutém rádiu (datum). TomB-
« Re: Classic 1.7TD
Pro Rada - zapomněl jsem uvést kompletní název města kde jsem, a to jest Moravské Budějovice. Bohužel zde Opel není a nejblíže je až Jihlava,
pak snad až Velké Meziříčí nebo Brno.
Pro TomB - to s tou řídící jednotkou jsem si neuvědomil, přece jen přechod z benzíňáku na dieslák nemám úplně zmáklý. Jak moc je složité předělání toho motoru, to ti asi dělali odborníci, když jsi byl i na brzdě. Jinak
můj mail, kam můžeš poslat ty grafy je pelikanovi@cmail.cz, jsem na to dost
zvědavý, myslíš že by něco podobného udělali i s TC4 EE? Kolik si tak cca naúčtují, počítám tak něco mezi 5-10t, co? Uvidím jak to pojede až jej přivezu a pak se teprve rozhodnu, možná že dojdu k závěru, že to co je v základu je pro mě až dost.
K tomu rádiu, taky jsem se rozhodl jej vyměnit, protože je k němu špatný kód. Který drát máš na mysli, aby šlo na displej datum? Díval jsem se do schémata v knize Jak na to? a z radia na displej vede jediný drát a to z konektoru č.5. Je to ono, nebo to bude něco jiného? Taky budu muset dokoupit několik reproduktorů, protože ty dva co tam jsou mi rozhodně stačit nebudou. V každém případě výškové a do zadních dveří, do kufru to ještě nevím. Alespoň, že jsou tam natažený dráty, nevíš jestli jsou rovnou zapojeny v tom ISO konektoru? Myslím si, že ano, ale raději se zeptám.
Nevíš, kde na netu se dá získat víc informací o našich autech? Vesměs všude jsou teď jen nové G modely.
Právě jsem se díval na ten Autokoplex a mají tam přdělání tvého motoru na 70kW, to je až dost. Cena je taky dost vysoká- 17t.Ten můj motor tam ani není. -
« Re: Classic 1.7TD
Co se týká ŘJ, tak některá Astra má, jiná ne. To co nabízí ATX (70kW) je právě pro tu první variantu (s chipem). Motor mi seřizoval PAN ODBORNÍK No 1 (Autokomplex CZ - Michal Naď), cena 10.000,-
PS: výkonu není nikdy dost
Co se týká rádia, záleží jaký máš v autě integrovaný displej. Jestli má tři pole - čas, datum (RDS Stanice), teplota - pak ti po připojení jiného rádia a zapnutí zapalování zhasne prostřední část. Odstranit to jde přerušením kabelu z konektoru č.X (musel bych to někde najít). Je to jeden z dvojice drátů, jeden je pro automatickou anténu, druhý pro přepnutí displeje.
Repro v zadu jsou u oken d=130mm a ze zadních dveří asi další kabely nebudou. Já mám standardně 6 repro - dva+dva vepředu a dva vzadu. Pokud budeš měnit přední, tak přeju příjemnou zábacu, protože je tam ukrutně málo místa a debilní uchycení (atyp. repro).
Jesti chceš podrobnější informace o úpravách motoru, zeptej se přímo u zdroje - ATX info@chiptuning.cz předpokládám, že ti michal vysvětlí fše potřebné
TomB.-
« Re: Classic 1.7TD
No, řeknu ti Tome, to je teda slušný rozdíl! To teda musí být znát, že to šlape jinak. Trošku mě ovšem matou ty původní hodnoty před tuningem.
Podle toho grafu by ten tvůj motor spíše odpovídal 17DR, posuď sám:toč.moment- 105/2400, ty máš 104/3200. Asi to bude tím, že papír snese
vše a ty hodnoty co uvádí budou spíše přilepšené a u nového auta. Jinak po tom tuningu je to fakt moc pěkné, ale na mě docela drahé.
Já bych spíš teď potřeboval namontovat zamykání zpátečky a možná i klimu.Nevíš o někom, kdo dělá zabezpečení za rozumný peníz. V Brně jsem objevil
firmu, kde koupím kompletní zamykání zpátečky (obdoba Medvěda) cca za 2100Kč, ale nevím jestli si mohu na to troufnout sám. Když jsem si to nechal dělat na Feldě u firmy tak mě to vyšlo na 5000Kč. Řeknu ti to je docela rozdíl,a mají tam fakt zajímavé ceny. Např. těžká handsfree něco přes 1000Kč, autonabíječka pro mého Bosche 909S za 48.80Kč atd.
Jinak mám integrovaný displej se třemi poli, takže ten problém s tím drátkem budu muset také řešit. Doufám, že to tam bude někde vyznačené, jinak bych tě pak musel požádat o radu. To repro v předu opravdu dost netypické, uvidím jak budu spokojen s kvalitou.
-
« Re: Classic 1.7TD
Ty hodnoty u Mk si posuň o 30 Nm výš, pak to odpovídá reálu. Ten obrázek je skládaný ze čtyř samostatný grafů, aby to mělo nějakou vypovídací (a porovnávací) hodnotu. Fakt mám DTL-ko
Co se týká zabezpečení tak nevím. Když ti to někdo bude chtít opravdu ukrást, tak ti to ukradne a stejně ti nic nepomůže. A na ostantní to má Opel celkem dobře vymyšlený (jedna z mála dobrých věcí) - když zamkneš od řidiče, má to dvě polohy. 1. zamknou jenom elektromotory, 2. do zasunutých táhel zámků se kolmo zasunou ocelové čepy, takže když rozbiješ okno, tak ty dveře stejně neotevřeš (zkus si to přes otevřené okénko). A doporučuju vyleptat VIN kódy na okna (700 Kč na 5 let), ať si ten co to ukradne užije s výměnou fšech skel. A druhá věc je, že s VIN kódem získáš bonus na pojištění.
Klimu tam asi nedostaneš (rozměry) a za 2. ten motor nemá přebytek výkonu, aby tahal ještě klimu.
S orig. repro určitě spokojen nebudeš (papír, 4 W). A ten kabel u rádia popsaný není :-( Ale mám to někde nakreslený (hlava si to nepamatuje), tak až to bude aktuální, tak se ozvi, já to najdu. Tom B.-
« Re: Classic 1.7TD
Pokud se to posune jak píšeš, tak to je již jiné kafe,vypadá to pak již zase zajímavěji. Co tam máš
na autě ještě zajímavého vůči standartu? Neříkej,
že tohle je jediné co máš na tom extra?
Tobě se to řekne, abych tam nemontoval zamykání zpátečky,ale když to tam člověk má, tak si alespoň trochu připadá, že něco udělal. Kdybych jezdil jen tady po kraji, tak bych nad tím asi taky mávl rukou, ale když mi občas jezdíme do Bratislavy. Tam třeba týden parkujeme na sídlišti, a nech tam takhle nezajištěné auto. Řeknu Ti, jednou jsem tam byl bez zajištění a příště, než jsem tam jel tak jsem si to narychlo
nechával montovat. Hned byl člověk alespoň trochu klidnější, samozřejmě, že jen subjektivně.
To leptání skla, není špatná myšlenka tohle si rozhodně co nejdříve udělám. Kde jsi vzal tak dobrou cenu? Já jsem se díval na internetu
a tam u ECR za sadu na 10 skel chtějí 939Kč + poštovné a balné. Jinak bonus na pojištění mě moc nezajímá, protože si to pojišťovat nehodlám.
To s tou klimou jsem si myslel také, ale chtěl jsem se zeptat. To víš je to lákavé, když se dá koupit ze starého auto funkční komplet. Ale přesto ještě budu po netu pátrat, třeba se něco
najde.
Jasně ozvu se kvůli tomu kabelu, to totiž bude jedno z prvních věcí, které na tom hned udělám. Snad bych to již příští týden mohl realizovat, pokud se vše zadaří jak má.
-
« Re: Classic 1.7TD
v ECR nabízeli i sadu pro šest skel za 700,-. A ty samolepky se při troše šikovnosti dají využít dvakrát. Leptací pasty je dost.
Nic extra na tom nemám snad s vyjímkou 15" kol a pneu Bridgestone Potenza RE 720 195/50 R15. Lepší by byly 195/55 a nebo taky Dunlop SP 9000, ale ty jsou dvakrát dražší :-( Žádné spojlery, křídla, samolepky - nic. Aspoň to neláká. Steinmetz dělá pěknou sadu spoilerů (i kol) ale za ty prachy... A já to v zimě používám na parkovištích občas jako pluh (30 cm sněhu a pod.) takže bych to asi někde brzo urval.
Po tom zapojení radia se podívám a hodím to sem. TomB.-
« Re: Classic 1.7TD
Jak jsi psal o tom zajištění dveří při zamčení, platí to i pro zadní dveře? Jestli je to i tam, tak se asi potom dost špatně leze zloději přes okna. Přesto tam raději ještě hodím to zamykání
zpátečky. Co dáváš do motoru, polo nebo plnou syntetiky? Možná, kvůli zimnímu startování by byla lepší plná syntetika. Mimochodem, jak jsi
celkově spokojen se svým autem? Doufám, že přes nějaké drobnosti to bude spolehlivé a kvalitní auto.
-
« Re: Classic 1.7TD
Zavírání pátých dveří má taky dvě polohy - jedna jde s centrálem, z druhá se musí otevírat klíčem sólo. Ale jestli je tam taky ten kontra čep to nevím :-( (ale asi bych řekl, že ne).
V motoru mám Castrol TXT Softtec (dával ho tam od začátku Opel)
Spokojenost ? Je to žebrák. :)
Motor je trochu hlučnější než VW, jestli budeš mít el. šíbr, tak ti bude časem vrzat nebo v něm lupat, jak se ta kastle kroutí. Říká se, že diesely od Opela žerou olej (na to mám kliku, nežere). Debilní konstrukční řešení táhel řízení u kol - dělat na tom geometrii je zážitek (ono to nějak nechce povolit, když se to nedělá aspoň 2x ročně). BTW: seřízení geometrie u Opela v JI nebrat. Barum je na to lepší.
Ale celkově se s tím dá jezdit (lepší než drátem do oka,že...) Je to v každém případě lepší než Felda. Vnitřním prostorem je to větší než Oktávka nebo Golf hlavně u spolujezdce (má to větší rozvor, asi o 1 cm :-) ). Tom B.-
« Re: Classic 1.7TD - pro Tom B.
Co si představuješ pod pojmem žebrák, slabá výbava, slabý výkon či co? Já to stále beru z pohledu "pilota" Felicie a vesměs vše to pro mě
znamená významné plus. Výbava sice nic moc, ale to je zase kus od kusu. Když kupuješ ojetinu a ještě z dovozu, tak se až tak moc vybírat nedá.
Musíš vzít to co je, nebo zajít do AAA, ale to bych snad raději začal chodit pěšky. Šíbr tam je, ale jen manuální a zatím skřípání jsem si nevšiml, ale budu jej pozorovat.
-
« Re: Classic 1.7TD
Pokud přecházíš z Feldy, tak je to v každém případě +. Ale když se svezeš s něčím lepším, tak zjistíš, že by to mohlo být taky tak - tím myslím hlavně brzdy a stabilitu. V DTL-ku jsou brzdy ošizené, chce to aspoň lepší destičky (Ferodo DS 2000), jinak je to o hubu. Stabilita se dá spravit širšíma kolama (7x15 ET35). TomB.
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 18.01.2002 10:10
« Re: Classic 1.7TD
K tej Bratislave :-))) Teda neviem ci by Ti tu niekto ukradol Opel :-) Obcas sa mi stava, ze zabudnem zamknut v meste auto, ci uz Astru alebo Omegu. Nebudes verit ale zatial nic nezmizlo. Ani auto ani nic z neho :-) A mame novu modu v BA. Auta sa kradnu odtahovkami :-) Takze skor zaliat komplet betonom :-)-
« Re: Classic 1.7TD - pro skdd
To fakt nepoužíváš v Blavě u auta žádného zabezpečení? Nechci se dotknout, ale někde jsem četl, že nejvíce krádeží je z celé SR zrovna
v Blavě. Moje auto, bude sice jen taková stará sušínka, proti tomu co u vás jezdí, ale přece jenom člověka by to nepotěšilo. Jestli máš pravdu,
tak to budu příště klidnější. Jinak krádež odtahovkou to je svinsto, proti tomu se fakt nedá nějak bránit. To by chtělo dát do auta nálož
a v případě krádeže ji mobilem odpálit, alespoň by jim byl lup na dvě věci. Pak by se auto našlo a možná by jsi mohl použít třeba ještě gumy.
-
"-- skrytý --" 21.01.2002 17:00
« Re: Classic 1.7TD - pro skdd
Nie, ziadne zabezpecenie. Teda ak neratam alarm od vyroby (co nie je pre zlodejov problem). Uvazujem o constructe => nie je to zla vec. Vies podla mojho nazoru fetak Ti rozbije okno, ukradne radio a ide prec. A kto Ti chce ukradnut auto tak Ti ho ukradne. Na druhu stranu mam BA znacky takze Ty ako cudzinec s inymi znackami by si bol vdacnejsi objekt. Je to relativne a mozno mam iba stastie ale dam krk na to, ze pomer ukradnuty Opel voci znackam Skoda, VW, Audi bude cislo v prospech Opelu. Ano urcite najviac kradezi je v BA. Viac cudzincov, najviac aut v SR => viac aut na ukradnutie. Blizsie k hraniciam do Madarska -> Bulharsko a ine juzne krajiny. A na ukrajinu tiez nie je daleko :)-
« Re: Classic 1.7TD - pro skdd
Na chvíli bych zase vytáhl z archivu tuhle diskusi, než zase zapadne
zpět. Konečně mám auto a mám s ním zatím docela dobré zkušenosti,
sice jsem již něco málo musel vyměnit, ale jinak to jde. S jízdníma
vlastnostmi jsem spokojen a i výkon je dostačující. Zatím jsem rád,
že jsem jsem si jej pořídil. Chtěl jsem se zeptat. Tome, jak mám zapojit
ty dráty u rádia, když jej vyměním, aby se zobrazovalo datum? Díky.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bez nadpisu
Zdravím, chtěl bych se jen zeptat, jestli už jste to taky slyšeli. Koupil jsem si novou astru a když přijel strejda z německa, začal se smát. A pak, když jsem se ho ptal proč, tak mi odpověděl, že němci mají takovou písničku a zpívá se tam něco ve smyslu, že kdo jede na dovolenou oplem, spátky jezdí vlakem... Neznáte to někdo celé? -
RRAAFF1 14.08.2006 14:48
Bez nadpisu
Nefer: To nevím, ale netýká se to Opla, ale Forda to jen tak na okraj: Fordem tam a vlakem zpátky a na Opla jsou zase jiné(Každé auto bude jednou Opel apod.). Takovýhlech kravin jsem už slyšel >:D a tak stále čekám, až se budu muset vracet třeba busem nebo vlakem, ale nějak to vždycky dojelo-Itálie, Německo, krám jeden šmejdskej :D
A první dotazy? Má někdo zkušenosti s pohonem motoru 1.4 na plyn? Cena, značka zařízení, spotřeba. A za druhé? Co máte k zabezpečení? Oply se příliš nekradou, někde jsem vyčetl ve statistice, že jsou na předposledním místě před Saaby. Ale příliš bych na statistiku nespoléhal. Nějaký zámek řadící páky by mi spánek rozhodně zklidnil. Co vy na to?