Opel Astra Classic, vše o ní

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL


  • 00 Reagovat !

    foto

    12.09.2000  15:15

    Proč jsem nechal zřídit tuhle diskuzi?

    Před měsícem jsem prodal Favorita. Začal se sypat, před dovolenou se vysypal docela a tak jsem si půjčil na dovolenou Opel Astru Classic. No a byla to paráda. Teď si jednoho kupuji. A tak bych chtěl, abychom si tu vyměňovali názory postřehy, tipy a zkušenosti o těchle německých "Škodovkách". Oplíci jsou obecně spolehlivá a bezpečná vozítka, ale dá se na nich lecos vylepšit. A k tomu nám dopomáhej Bůh.
    A první dotazy? Má někdo zkušenosti s pohonem motoru 1.4 na plyn? Cena, značka zařízení, spotřeba. A za druhé? Co máte k zabezpečení? Oply se příliš nekradou, někde jsem vyčetl ve statistice, že jsou na předposledním místě před Saaby. Ale příliš bych na statistiku nespoléhal. Nějaký zámek řadící páky by mi spánek rozhodně zklidnil. Co vy na to?
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.09.2000  15:38

    Dodatečná výbava

    Nechával jste si někdo domontovávat CENTRAL a elektrické stahování oken? Za kolik, kde?
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.09.2000  09:58

    kludny spanok

    Ak chces mat kludny spanok, tak asi najlepsie si ho dat poistit. Mam vectru, a bol by som strasne nestastny, keby si ju vypozical. Ja som za 4 roky s autom uplne spokojny, ale zavisi to ako s nim zaobchadzas. Verim ze tieto posledne modely (Astra, Astra classic, Corsa, Zafira, Vectra a Omega ) budu lepsie reprezentovat Opel ako predchodzie modely, to bola fakt hruza. Mozno ma na tom zasluhu General Motors, uvidime o par rokov.
    • 00 Reagovat !

      foto

      13.09.2000  17:49

      « Re: kludny spanok

      OK, pojistka je nezbytná, jenže není samospasitelná. Takže nějaké zabezpečení je třeba. Po zkušenosti s mně ukradeným Favoritem z doby nepříliš vzdálené ale chci trochu víc. A chce to ještě jednu věc, parkovat na hlavních ulicích a pod lampama. Sousedovi ukradli Escorta s Multilockem, imobilizérem a alarmem. Stál v tmavé, vedlejší uličce a nikdo nic neslyšel. To Fáčko mi típli taky tam.
      • 00 Reagovat !

        foto

        14.09.2000  10:56

        « Re: kludny spanok

        Hmm, to je blbe. Musi to byt strasny pocit ked prides a auto nikde. Dufam ze taky problem nebudem mat nikdy a ani nikto iny. Skrabes prachy, staras sa on na ukor rodiny a potom...
        • 00 Reagovat !

          foto

          14.09.2000  16:07

          « Re: kludny spanok

          Tankrát jsem se vracel z dovolené v Maďarsku. Na slovenské hranici byla zácpa a tak jsme se zdrželi pár hodin. Do Prahy jsme dojeli někdy kolem půlnoci ze soboty na neděli. Z auta jsme vytahali jen to důležité s tím, že zbytek vytaháme ráno. Ráno jsem vzal láhev vína a nějaký dárek pro kamaráda a jdu k autu. No a na mém místě stálo dávno jiné auto a to moje nikde. Takže mě málem kleplo. Poliši byli celkem slušní, sepsali protokol a konec. A pak takhle asi za tři dny jedu tramvají po nábřeží k roztančenému domu a přímo vedle "mé" tramvaje stojí mé Fáčko. Rozrazil jsem dveře, vyběhl ven a na světlech byla zelená a Fáčko odjelo. Do dneška jsem ho neviděl. Tenkrát jsem litoval kromě auta i nářadí asi za 15.000. V autě taky byly kanistry s benzínem, celkem i s tím co zbylo po cestě v nádrži 36 litrů, no a spousta blbostí, které měly cenu pro mne a zloděj to hodil nejspíš do kontejneru. Je to blbej pocit a žádná pojistka ti to nevynahradí (a tenkrát jsem to pojištěný neměl). Když si koupím auto, postupně se z "nějakého Favorita či Astry" stává členem rodiny. Pro mne to znamená spousty hodin práce, abych si to auto upravil k obrazu svému. A potom ti to nějakej primitivní dementní chmaták ukradne. A stím autem zmizí i kousek tvýho života. Jarda
          • 00 Reagovat !

            foto

            20.09.2000  09:41

            « Re: kludny spanok

            Suhlasim s tebou a rovnako ako si to povedal na konci to vnimam aj ja. Viem ze poistka ti nevynahradi tu robotu a mazlenie s autom, ale je to uz na svete tak. Tie peniaze ti pomozu aspon zacat robit zas na nejakom inom aute, ktore tak ci tak potrebovat budes. Inak presne tvoj pripad sa stal znamemu asi pred dvoma tyzdnami. Tiez prisiel z dovolenky vecer a nevybaloval veci, ze az rano ked sa vyspi. Rano uz bolo auto prec. Mal Favorita nijak neupraveneho, priemerny skoro by som povedal taky zanedbany firemny.Co s tym ...???? uz je urcite niekde rozobraty v nejakej garazi.
      • 00 Reagovat !

        foto

        20.09.2000  11:03

        « Re: kludny spanok - nedůvěřujte servisům

        Čtu tady, že "Sousedovi ukradli Escorta s Multilockem, imobilizérem a alarmem". Nevěřím, že to auto bylo ukradeno jen tak, bez "předchozí přípravy v servisu". K zásadě parkování v osvětlené ulici bych připojil i výběr "seriózního servisu" a dodání auta do servisu bez klíčů od přídavných zámků a bez DO alarmu. Bez toho zmizí auto i z osvětlené ulice -> žádné čáry, když stačí odemknout a nastartovat kopiemi DO a klíčů. Nemůžete-li servisu důvěřovat zabudujte do auta aspoň skrytý vypínač, který před návštěvou servisu odstraňte.
        • 00 Reagovat !

          foto

          20.09.2000  15:45

          « Re: kludny spanok - nedůvěřujte servisům

          OK, s tou nedůvěrou k servisům souhlasím. Slyšel jsem o spoustě problémů. Já naštěstí mám kde servisovat a jsou slušní. Opravovali pro firmu kde dělám asi 70 firemních aut a byl jsem s nimi neustále v kontaktu. Jsou perfektní na plechařinu, dost dobrý na mechaniku, ale elektriku bych jim nesvěřil. Doufám, že nebudu mít s elektrikou problémy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.09.2000  11:13

    Firemní imobilizér u Astry classic

    Nevím jak je tomu u Astry classic ale u Vectry A se montoval firemní imobilizér do klíčů až v letech 1994-1995. Možná by byl dobrý tah vybírat ojetou Astru vybavenou obdobným imobilizérem.
    • 00 Reagovat !

      foto

      20.09.2000  13:57

      « Re: Firemní imobilizér u Astry classic

      mas pravdu, ale takisto to suvisi ako si hovoril aj s dobrym servisom, kod na imobilizer sa da v servise urobit za 500 korun. Ja osobne ak sa to da tak idem s autom do servisu a cakam prinom, kym ho opravuju. Osobne nemam rad ked pride niekto v monterkach zo servisu a chce kluce od mojho auta. Radsej mu ho tam doveziem az pod nos, ale dam si nan pozor.
    • 00 Reagovat !

      foto

      20.09.2000  16:03

      « Re: Firemní imobilizér u Astry classic

      Kupuji dost mladou Astru - rok 1997, takže tam imobilizér je. Jsou u astry taky ty dveřní závory, co jsou v Corsách? Obecně se tvrdí, že je Astra Classic nadprůměrně zabezpečena proti krádeži, ale pokud to je jen ten imobilizér, řekl bych, že je to jen průměr. K tomu pořídím zámek řadící páky, nějaký Defend lock apod. Samozřejmě se dá ukrást vše, účelem je jen případného zloděje odradit. To snad může i vypískovaný VIN na oknech. Na alarmy jsou lidi zviklí, nikdo se už ani nekoukne na pípající a blikající auto. Navíc u nás cigoši, kteří vykrádají auta mají dost dobrou metodu. Ze vchodu nějakého domu hážou kamínky na auto, nebo zaparkují svého žigula těsně před nebo za a do auta, které chtějí vykrást zlehka najíždějí. Ťuk a alarm.Ťuk a alarm. Když to udělají po desáté, nikdo se už z okna nekouká. Pak vyběhnou z domu nebo z auta, nakapsují se a zdrhnou. No a nikdo nic neví. Stejně by se dalo auto i ukrást. Takže alarmy jsou nanic. Řešením by bylo, kdyby už u dveří byla čtečka čipu a pokud by byly dveře otevřeny jinak než klíčem s čipem, někde by se nějaká elektronika odpojila a nešlo by už vůbec nastartovat auto. Reset dekodéru nebo něco takového by dělal jen Opel.
      • 00 Reagovat !

        foto

        20.09.2000  17:45

        « Re: Firemní imobilizér u Astry classic

        S tim chipom je to vlastne to iste ako imobilizer, takze nic navyse tam nebude. Nakoniec kazda elektronika sa da od motoru odpojit, a nastartovat mozes tak ci tak. Pokial ti to auto niekto bude chciet ukradnut, tak ti ho ukradne. To si bud isty. Najlepsia varianta, kde ti ani alarm a ani ziaden defentlock nepomoze je ze ti to auto nalozia na odtahovku. Niekedy je to rychlejsie ako bezna kradez. Toto ja vidim ako najhorsiu variantu a priznam sa najviac sa bojim tohto. Nakoniec budes sa cudovat ked uvidis nejaku odtahovku s autom na vrchu ? Je to bezna vec. Vsetky alarmy a defentlocky splnia svoj ucel len do urcitej miery, vsetko naviac uz nema zmysel.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 24.09.2000  10:46

          « Re: Firemní imobilizér u Astry classic

          Presne toto je podstata problemu. Ked ti niekto chce ukradnut auto, tak ti ho ukradne. Je dobre, ze sa Ople zatial tak malo (aspon v SR) kradnu. Mam 3dv astru G, trosku oirmscherovanu a uz mi chceli z nej ukradnut vselico, naraznik, kridlo, zatial odmontovali iba jeden-dva sroby a dalej sa nedostali :-) Inak ani poistka nie je ziadny zazrak, pretoze ked mas splatene auto z leasingu tak to vyda akurat na akontaciu na nove ale aspon nieco. A co sa tyka servisu v SR chodim do MaH v BA uz som si v tom aute raz zabudol slusny obnos v hotovosti, v zadnom popolniku mavam asi tak 100 az 200 korun v desatkorunach na parkovne, mavam kopec veci pohadzanych v aute a zatial mi nezmizla ani jedna vec a koruna.
          • 00 Reagovat !

            foto

            26.09.2000  12:13

            « Re: Firemní imobilizér u Astry classic

            Tiez chodim do MaH a mam s nimi len dobre skusenosti. Da sa povedat ze im trochu verim, ale hovori sa doveruj ale preveruj.
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 28.09.2000  21:51

              « Re: Firemní imobilizér (a teraz vlastne MaH BA :)

              Mozem ti zodpovedne povedat, ze keby ti z toho auta nieco zmizlo a zistil by si to v servise a povedal to prijimaciemu technikovi (najlepsi je asi Palenik) tak tam daju nastupit servis do pozoru a da sa to vsetkym zaplatit (teda tym co prisli s autom do styku), neboj sa coskoro jeden natrie toho co to ukradol. Nechcem ich nejak chvalit ale lakovnu maju excelentnu, takych lakyrnikov a karosarov co maju na poliankach tak takych mozes v BA hladat lupou.
              • 00 Reagovat !

                foto

                02.10.2000  10:11

                « Re: Firemní imobilizér (a teraz vlastne MaH BA :)

                Tak to je dobre info, zrovna budem potrebovat nieco nastriekat, a nevedel som ci sa obratit na Opel, alebo na nejaku lakovaciu dielnu.
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "-- skrytý --" 03.10.2000  22:51

                  « Re: lakovna

                  Ceny su ale ine ako niekde v hornej dolnej, napr. kompletny zadny naraznik + irmscher spoiler na Astru G cca. 4000 SKK. Takze neviem ci ti to bude vyhovovat, ale za tie peniaze dostanes kvalitu :)
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    04.10.2000  09:53

                    « Re: lakovna

                    Ked uz dam nieco striekat tak chcem aby to bolo No.1, a nie metalizove flaky. Viem ze to bude dost mastne, ale este skusim nieco hodit na poistovnu, nech sa trapia oni. Najhorsie na tom je, ze nemam cas ist ani do tej poistovne, chcem aj vymenit predne sklo lebo ho mam dobite od kamienkov.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.10.2000  08:42

    škubání při pomalé jízdě

    Mám motor x17dtl a při pomalé jízdě na dvojku a trojku astřička sebou škube(také při sundání nohy z plynu a při opětovném sešlápnutí plynu), po vymáčknutí spojky a mírném přidání plynu cukání přestane. Dělá vám to taky? Prosím poraďte!
    • 00 Reagovat !

      foto

      25.10.2000  12:01

      « Re: škubání při pomalé jízdě

      mám ten samý motor a ten samý problém. při přidání plynu na dvojku, trojku škube. Zkoušel jsem všechno, vyměnit palivový filtr, vyčistit vstřikování, nic nepomáhá. Mám pocit že to je prostě normální.
      • 00 Reagovat !

        foto

        08.01.2002  11:37

        « Re: škubání při pomalé jízdě

        Tak já mám s tím samým motorem (X17DTL) "opačný" problém. Tak jak byl v originále (50 kW) tak se dalo do křižovatky dojíždět bez plynu na dvojku nebo trojku a otáčky plynule klesaly až skoro k volnoběhu. Teď už musím pod 1400 ot/min vyšlápnout spojku, protože se to začne lehce cukat. Ale zas ten motor má 60 kW (přeladěných z 50). Tak mi to až tak nevadí. Po sešlápnutí plynu to reaguje celkem normálně.

        Co je na tomhle motoru (a vůbec asi na fšech) dost znát je náhrada papírového filtru bavlněným - turbo se s tím sáním přestane přetahovat a celkově je ten motor klidnější a živější (měnil jsem ho ještě před úpravou výkonu). Tom B.
      • 00 Reagovat !

        foto

        12.08.2006  21:31

        « Re: Re: škubání při pomalé jízdě

        Zdravím, měl jsem ten samý problém na AstreF, caravan X17DTL a pomohla mě výměna pístku, který je připevněn jedmím koncem k vtřikovacímu čerpadlu a druhým k táhlu plynu. Snad jsem to popsal správně nejsem bůhví jaký odborník na auta. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.10.2000  22:46

    To: atrat - x17td

    Ja mam AstruG Caravan - tudiz nevim, jestli sem patrim, ale ten dvoulitr v klidu popojizdi v kolone i bez plynu s vyslapnutou spojkou. Troufam si odhadnout, ze 1,7TD uz je celkem maloobjemovej turbodiesel bez primyho vstriku, se slabsim vykonem, tak je mozne, ze to proste auto v nizkych otackach neutahne - jenom ODHAD!Mam ale dalsi problem. Je sice pravda, ze po cestovani v poli na astre jeste zustal ohnuty hrnec, co drzi pruzinu na pravem prednim kole, ale ostatni veci jsou vymenene, ale astra pri protoceni prednich kol vydava zvuk, jako by ten motor mel vyskocit z predku auta.Je pravda, ze se tomu uz pak musi hodne nalozit, aby to delalo ty priserny rany, kdy se clovek v tom aute uplne boji.Je to normalni? - Mam si tedy davat bacha s plynem pri rozjezdu, nebo ma nekdo s timto primo zkusenosti?Za odpoved dik
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.10.2000  11:53

    Astra GSi a Caravan

    Teď mám GSi plnokrevný. Prodávám ho a jdu do Caravanu. Kupuju 1.6 16V a zajímala by mne spotřeba. Vaše reálná, VYZKOUŠENÁ ! Proč ? Pro srovnání dvě řady čísel, první je 1.6-ka 16V podle techničáku, v závorce GSi podle techničáku. Město 10.7 (9.9), při devadesátce 6.3 (5.9) a při stodvacítce 7.9 (7.4). Co je to za chujovinu ??? 1.6 sežere víc než dvoulitr ? To zaprvé. Za druhé - zabezpečení: nepomůže Vám nic. NIC. Prostě každej znalec Vám poví, že výrobce má před zlodějem náskok tak maximálně měsíc - dva. Já mám obyčejnej blbej immo, ale radši si platím těžký prachy za garáž. Ročně mě přijde skoro na 17 litrů, ale spím klidně. A auto mám čistý a nevobouchaný. Danny Případnou odpověď ohledně spotřeby prosím v kopii na nemo@hk.ipex.cz
    • 00 Reagovat !

      foto

      25.10.2000  14:36

      « Re: Astra GSi a Caravan

      No neviem odkial mas tie cisla, ale mam 1.6 16V vo Vectre a podla technicaku mam mesto 8.8, pri 90km/h 5.1 a pri 120km/h 6.3. Realne spotrebu mam okolo 7l pri normalnej jazde, ale ked to zacnem nahanat tak aj 9l. Inak parkrat sa mi uz stalo ze opel dodrbal tech. udaje pre dany typ auta. Mozno sa len nejaka baba sekla.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 31.03.2001  12:08

        « Re: Astra GSi a Caravan

        Takze Opel a jeho hodnoty v technicaku, viete kolko zere Omega 2.5V6 At podla technicaku 17.1 v meste :-) No ja jazdim za 13 ked jazdim brutalne tak 15. Preco je to tak? Ako iste viete vo vacsine krajin sa berie priemer (kombinacia) spotrieb pre podnikatelov, ktori si to davaju do nakladov. Tym, ze do technicaku napiseme hodnoty ktore mierne (1 az 2l) prevysuju skutocnost tak "trosku pomozeme" tymto ludom. Urcite sa predava viacej 1.6 ako GSi takze s tymi udajmi to moze byt celkom tak ako hovorim :-) Moja kombinovana je 12.1 takze som este 0.9 nad limit :-( Realnu spotrebu ti zistim v pondelok (alebo utorok) pozriem sa do spotreby u ludi co maju 1.6
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.03.2001  08:13

    Opel Astra Classic

  • 00 Reagovat !

    foto

    30.03.2001  08:15

    Opel Astra Classic

    Prosim poradte jak vyměnit žárovku pro nastavování teploty ve středním panelu. děkuji.
    • 00 Reagovat !

      foto

      02.04.2001  17:12

      « Re: Opel Astra Classic

      Na vecre musis vybrat radio, a potom sa k tomu plastu dostanes, neviem ako je to u Astry, ale skus pouzit tento postup
      • 00 Reagovat !

        foto

        10.04.2001  07:34

        « Re: Opel Astra Classic

        Muze mi někdo poslat el. schemata případně poradit s tajnym vypinačem? Adresa: lucie.bartosicova@post.cz Děkuji!
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.01.2002  09:49

    Problem s topenim

    V zime se mi objevil problem s topenim. Vetraky topeni u oken foukaji teply vzduch, ale vetraky ve strednim panelu studeny. O neco lepsi je foukani na predni sklo, ale i tak je uprostred vzduch studenejsi nez na kraji. Nevite cim by to mohlo byt a jak to opravit? Diky.
    • 00 Reagovat !

      foto

      08.01.2002  11:39

      « Re: Problem s topenim

      Vetraci otvory 2x uprostred stredovaho panelu nad displejem a 1x na kazde strane pristrojovky jsou vetraci. To znamena ze jsou uspusobeny konstrukcne k co nejlepsimu vetrani vozu hlavne v lete. V zime je nejlepsi nastavit otocna knolecka na mrizkach (3ks) na 0. V zimnim obdobi je nejlepsi privadet vzduch pouze na predni sklo, sklo a nohy (nejidealnejsi) a pouze nohy (maximalni a nejrychlejsi vytopeni auta).
      O ofuk bocnich skel se starajo otvory na bocich bocnich mrizek i presto ze jsou na nule. Zalezi jen na tom aby byl vzduch privaden na celni sklo, treba i soucastne s prostorem pro nohy. Pak jen zalezi na nastaveni intenzity foukani a cistote pyloveho filtru.
      Zkracene-otvory v pristrojovce nikdy nebudou topit idealne, nejsou na to delany.
    • 00 Reagovat !

      foto

      09.01.2002  09:09

      « Re: Problem s topenim

      Mam naprosto stejny problem - bocni vetraky u oken foukaji teple, ale ve stredovem panelu je to dost studeny. Proto to vypada (jak uz nekdo psal), ze vetraky uprostred asi nikdy hodne teple foukat nebudou.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.01.2002  22:23

    Classic 1.7TD

    Doteď jsem šmejdil ve vedlejších diskusních kupinách a ona žije přesně ta co potřebuji. Jsem rád, že je tu ještě místo pro verzi Classic, protože si jej pravě chystám pořídit
    Chtěl jsem se zeptat především t.bacika, protože bych měl mít také 1.7TD Caravan,i když motor ISUZU. Jak jsi spokojen s motorem, co olej, spolehlivost a jak často měníš rozvoďák atd? Mám si dát na něco extra pozor než to koupím, bude mít něco přes 100t km? Co zhruba stojí ten bavlněný vzduchový filtr a kde jej seženu?
    • 00 Reagovat !

      foto

      09.01.2002  13:04

      « Re: Classic 1.7TD - to Marky

      BW: Ten motor od Isuzu je úplně jinej.

      Ale to DTL-ko má pravidelný servis (Opel Dobrovolný Jihlava), rozvodový řemen měněn po 60 tis., u auta od kdovíkoho bych ho asi vyměnil jako první. Výměna oleje je po 15 tis. nebo ročně (já najedu tak 10 tis.) a olej jsem dolíval jenom vloni (3/4 l), ale to nebylo tím, že by to žral motor, ale protože byl blbě dotažený olejový filtr a pomalu to vzlínalo kolem těsnění. Kolaga co má ten Isuzu motor, tak je s ním spokojen - startování v pohodě, olej si myslím že taky.

      Bavlněný vzduchový fitr mám JR (na objednávku v Jihlavě) ale 100% ti sežene Autokomplex CZ filtr K&N. Cena je někde kolem 1800 Kč. Je to filtr do pův boxu. Mně se nechtělo předělávat sání na otevřený a tepelně izolovat od motoru. I když by to bylo asi ještě lepší.

      Drobný problém je se seřizováním geometrie př. nápravy - Classic to má blbě konstrukčně vyřešený, takže ty svorníky na táhlech jdou někdy povolit jenom po nahřátí autogenem. Tom B.
      • 00 Reagovat !

        foto

        09.01.2002  21:31

        « Re: Classic 1.7TD

        Pro t.bacika,
        díky za odpovědi, jelikož jsem momentálně s Astrou jen teoretik (do čtrnácti dnů bych měl být majitel), budu se zase ptát. Vypadá to, že jsme ze stejného kraje - usuzuji dle servisu, kam to mám také nejblíže. Tak bych se chtěl zeptat, jak to vypadá s výměnou rozvodového řemene v servisu. Za jak dlouho to mají, může být člověk u toho a mimochodem na co to zhruba stoji? Jinak díky za info o tom filtru, docela je to pálka (na Feldu mě stál 220Kč), hlavně že to pomůže. Pokud by moje Astra měla mít také obdobné problémy, tak jej taky koupím.

        Mimochodem, jakou máš spotřebu, vejdeš se v průměru do 6litrů nafty? Počítám s tím, že to budu "řezat" s naturdieslem kvůli nižší ceně. Brácha na to dlouho jezdí s motory VW, a tak doufám že i Astra to přenese přes srdce.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 10.01.2002  08:05

          « Re: Classic 1.7TD

          S tim bio nevim, nevim. VW ho oficialne povoluje, Opel oficialne ne.
        • 00 Reagovat !

          foto

          10.01.2002  09:59

          « Re: Classic 1.7TD to Marky

          Jsem přímo z JI. Veškeré garanční a pogaranční prohlídky jsou tak na 2-4 hod )podle toho, co se dělá). U výměny toho řemene jsem nebyl (protože jsem s tím v té době nejezdil). Jinak na dílnu se dá dostat i když se na přepážce moc šťastně nedívají, že koukáš mechanikům na ruce. Na druhou stranu je potřeba říct, že se s těma mechanikama dá slušně pokecat a když tam jezdíš pravidelně (ročně) tak si své zákazníky pamatují.

          Ten filtr na Feldu byl ale papírový, ne ? S tím papírákem nebyly problémy, jenom ta bavlna je jaksi lepší.

          Se spotřebou se vejdu pod šest litrů, když budu jezdit slušně, tzn. třeba dálnice do 130 km/h. Když s tím přejedu JI - BR nebo JI - PHA ve 160-170 tak si to vezme cca 6,5-7 litrů (odhad). Když jsem jel od ATX s pedálem na podlaze (měl jsem v zádech nějakou Feldu a na tacho 180-190), tak jsem měl pocit, že je v nádrži vír :-(

          TomB.
          • 00 Reagovat !

            foto

            10.01.2002  23:05

            « Re: Classic 1.7TD - TomB.

            Já jsem z Budějovic, takže je pro mě Jihlava nejbližší značkový servis na Opel.
            Samozřejmě, že ten filtr na Feldu byl papírový a to ještě nějaká napodobenina. Musel jsem kvůli němu do servisu na seřízení, protože mi auto netáhlo,pak už to bylo OK.
            Ta spotřeba co píšeš je dobrá, takhle nějak jsem si představoval, že by mohla být. Škoda té bionafty, protože se přiznám jsem na ní docela
            sázel. Na vedlejší diskusní skupině o bionaftě mě to docela odradilo. Kromě toho jak píše Viados to Opel nepovoluje.
            Píšeš, že máš zvednutý výkon na 60kW, to máš jen chiptuning, nebo Ti dělali i něco v motoru? Výsledný výkon byl měřený, nebo jen tvrzení?
            Jak se s tím jezdí? Docela mě to zajímá, i když nevím jestli do tohoto zrovna půjdu.
            Díval jsem se do auta na autorádio a mám tam nějaký dost slabý model 200. Nepotřebuji žádné dělo, ale to přetáčení a autorevers tam mohl být. Nevíš náhodou jaký je v rádiu konektor? Doufám, že tam bude standardní ISO, abych tam mohl hodit něco lepšího. Nejlepší by ovšem byl nějaký originální vyšší model, to bych jej musel sehnat za rozumný peníz. Asi tam hodím sonku, kterou mám doma s dálkovým ovládáním.
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 11.01.2002  13:14

              « Re: Classic 1.7TD - TomB.

              Copak v Budějovicích na Vltavě není Opel???
          • 00 Reagovat !

            foto

            11.01.2002  12:07

            « Re: Classic 1.7TD

            • 00 Reagovat !

              foto

              11.01.2002  12:18

              « Re: Classic 1.7TD

              Chiptuning nemám, protože to DTL-ko nemá ŘJ, ale mechanické čerpadlo. To zvýšení je dané mech. seřízením motoru (Autokomplex). Výkony před a po jsou změřené na brzdě. Hoď sem mejl, pošlu ti grafy. Spotřeba by mohla být i lepší, ale musíš se krotit a jezdit dlouhý štreky. Pak se dá najet na plnou nádrž cca 800-900 km. Ale mně se to ještě nepovedlo :-(

              Jezdí se s tím dobře :-) když na to obuješ slušný kola. Na orig. rozměru jsem měl ve 160 strach, že to vzlétne, natož nějaké manévry nebo zatáčení. 195/50 R15 je dobrý (ale trvdý) bylo by lepší 195/55 R15 ale tam je dvojnásobná cena pneu.

              Rádio jsem měnil nedávno (CAR 300) protože občas "žrala" kazety. Je tam ISO konektor a je k němu i zapojení. Dal jsem tal obyč. Blaupunkta. Je tam jedna drobnost - zapojení střednío dílu displeje (pokud ho máš) - odpojit jeden drát, aby svítil i při zapnutém rádiu (datum). TomB
              • 00 Reagovat !

                foto

                13.01.2002  12:57

                « Re: Classic 1.7TD

                Pro Rada - zapomněl jsem uvést kompletní název města kde jsem, a to jest Moravské Budějovice. Bohužel zde Opel není a nejblíže je až Jihlava,
                pak snad až Velké Meziříčí nebo Brno.
                Pro TomB - to s tou řídící jednotkou jsem si neuvědomil, přece jen přechod z benzíňáku na dieslák nemám úplně zmáklý. Jak moc je složité předělání toho motoru, to ti asi dělali odborníci, když jsi byl i na brzdě. Jinak
                můj mail, kam můžeš poslat ty grafy je pelikanovi@cmail.cz, jsem na to dost
                zvědavý, myslíš že by něco podobného udělali i s TC4 EE? Kolik si tak cca naúčtují, počítám tak něco mezi 5-10t, co? Uvidím jak to pojede až jej přivezu a pak se teprve rozhodnu, možná že dojdu k závěru, že to co je v základu je pro mě až dost.
                K tomu rádiu, taky jsem se rozhodl jej vyměnit, protože je k němu špatný kód. Který drát máš na mysli, aby šlo na displej datum? Díval jsem se do schémata v knize Jak na to? a z radia na displej vede jediný drát a to z konektoru č.5. Je to ono, nebo to bude něco jiného? Taky budu muset dokoupit několik reproduktorů, protože ty dva co tam jsou mi rozhodně stačit nebudou. V každém případě výškové a do zadních dveří, do kufru to ještě nevím. Alespoň, že jsou tam natažený dráty, nevíš jestli jsou rovnou zapojeny v tom ISO konektoru? Myslím si, že ano, ale raději se zeptám.
                Nevíš, kde na netu se dá získat víc informací o našich autech? Vesměs všude jsou teď jen nové G modely.
                Právě jsem se díval na ten Autokoplex a mají tam přdělání tvého motoru na 70kW, to je až dost. Cena je taky dost vysoká- 17t.Ten můj motor tam ani není.
              • 00 Reagovat !

                foto

                13.01.2002  22:47

                « Re: Classic 1.7TD

                Co se týká ŘJ, tak některá Astra má, jiná ne. To co nabízí ATX (70kW) je právě pro tu první variantu (s chipem). Motor mi seřizoval PAN ODBORNÍK No 1 (Autokomplex CZ - Michal Naď), cena 10.000,-

                PS: výkonu není nikdy dost

                Co se týká rádia, záleží jaký máš v autě integrovaný displej. Jestli má tři pole - čas, datum (RDS Stanice), teplota - pak ti po připojení jiného rádia a zapnutí zapalování zhasne prostřední část. Odstranit to jde přerušením kabelu z konektoru č.X (musel bych to někde najít). Je to jeden z dvojice drátů, jeden je pro automatickou anténu, druhý pro přepnutí displeje.

                Repro v zadu jsou u oken d=130mm a ze zadních dveří asi další kabely nebudou. Já mám standardně 6 repro - dva+dva vepředu a dva vzadu. Pokud budeš měnit přední, tak přeju příjemnou zábacu, protože je tam ukrutně málo místa a debilní uchycení (atyp. repro).

                Jesti chceš podrobnější informace o úpravách motoru, zeptej se přímo u zdroje - ATX info@chiptuning.cz předpokládám, že ti michal vysvětlí fše potřebné

                TomB.
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  14.01.2002  22:50

                  « Re: Classic 1.7TD

                  No, řeknu ti Tome, to je teda slušný rozdíl! To teda musí být znát, že to šlape jinak. Trošku mě ovšem matou ty původní hodnoty před tuningem.
                  Podle toho grafu by ten tvůj motor spíše odpovídal 17DR, posuď sám:toč.moment- 105/2400, ty máš 104/3200. Asi to bude tím, že papír snese
                  vše a ty hodnoty co uvádí budou spíše přilepšené a u nového auta. Jinak po tom tuningu je to fakt moc pěkné, ale na mě docela drahé.
                  Já bych spíš teď potřeboval namontovat zamykání zpátečky a možná i klimu.Nevíš o někom, kdo dělá zabezpečení za rozumný peníz. V Brně jsem objevil
                  firmu, kde koupím kompletní zamykání zpátečky (obdoba Medvěda) cca za 2100Kč, ale nevím jestli si mohu na to troufnout sám. Když jsem si to nechal dělat na Feldě u firmy tak mě to vyšlo na 5000Kč. Řeknu ti to je docela rozdíl,a mají tam fakt zajímavé ceny. Např. těžká handsfree něco přes 1000Kč, autonabíječka pro mého Bosche 909S za 48.80Kč atd.
                  Jinak mám integrovaný displej se třemi poli, takže ten problém s tím drátkem budu muset také řešit. Doufám, že to tam bude někde vyznačené, jinak bych tě pak musel požádat o radu. To repro v předu opravdu dost netypické, uvidím jak budu spokojen s kvalitou.
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    15.01.2002  09:14

                    « Re: Classic 1.7TD

                    Ty hodnoty u Mk si posuň o 30 Nm výš, pak to odpovídá reálu. Ten obrázek je skládaný ze čtyř samostatný grafů, aby to mělo nějakou vypovídací (a porovnávací) hodnotu. Fakt mám DTL-ko

                    Co se týká zabezpečení tak nevím. Když ti to někdo bude chtít opravdu ukrást, tak ti to ukradne a stejně ti nic nepomůže. A na ostantní to má Opel celkem dobře vymyšlený (jedna z mála dobrých věcí) - když zamkneš od řidiče, má to dvě polohy. 1. zamknou jenom elektromotory, 2. do zasunutých táhel zámků se kolmo zasunou ocelové čepy, takže když rozbiješ okno, tak ty dveře stejně neotevřeš (zkus si to přes otevřené okénko). A doporučuju vyleptat VIN kódy na okna (700 Kč na 5 let), ať si ten co to ukradne užije s výměnou fšech skel. A druhá věc je, že s VIN kódem získáš bonus na pojištění.

                    Klimu tam asi nedostaneš (rozměry) a za 2. ten motor nemá přebytek výkonu, aby tahal ještě klimu.

                    S orig. repro určitě spokojen nebudeš (papír, 4 W). A ten kabel u rádia popsaný není :-( Ale mám to někde nakreslený (hlava si to nepamatuje), tak až to bude aktuální, tak se ozvi, já to najdu. Tom B.
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      15.01.2002  22:32

                      « Re: Classic 1.7TD

                      Pokud se to posune jak píšeš, tak to je již jiné kafe,vypadá to pak již zase zajímavěji. Co tam máš
                      na autě ještě zajímavého vůči standartu? Neříkej,
                      že tohle je jediné co máš na tom extra?
                      Tobě se to řekne, abych tam nemontoval zamykání zpátečky,ale když to tam člověk má, tak si alespoň trochu připadá, že něco udělal. Kdybych jezdil jen tady po kraji, tak bych nad tím asi taky mávl rukou, ale když mi občas jezdíme do Bratislavy. Tam třeba týden parkujeme na sídlišti, a nech tam takhle nezajištěné auto. Řeknu Ti, jednou jsem tam byl bez zajištění a příště, než jsem tam jel tak jsem si to narychlo
                      nechával montovat. Hned byl člověk alespoň trochu klidnější, samozřejmě, že jen subjektivně.
                      To leptání skla, není špatná myšlenka tohle si rozhodně co nejdříve udělám. Kde jsi vzal tak dobrou cenu? Já jsem se díval na internetu
                      a tam u ECR za sadu na 10 skel chtějí 939Kč + poštovné a balné. Jinak bonus na pojištění mě moc nezajímá, protože si to pojišťovat nehodlám.
                      To s tou klimou jsem si myslel také, ale chtěl jsem se zeptat. To víš je to lákavé, když se dá koupit ze starého auto funkční komplet. Ale přesto ještě budu po netu pátrat, třeba se něco
                      najde.
                      Jasně ozvu se kvůli tomu kabelu, to totiž bude jedno z prvních věcí, které na tom hned udělám. Snad bych to již příští týden mohl realizovat, pokud se vše zadaří jak má.
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        16.01.2002  08:01

                        « Re: Classic 1.7TD

                        v ECR nabízeli i sadu pro šest skel za 700,-. A ty samolepky se při troše šikovnosti dají využít dvakrát. Leptací pasty je dost.

                        Nic extra na tom nemám snad s vyjímkou 15" kol a pneu Bridgestone Potenza RE 720 195/50 R15. Lepší by byly 195/55 a nebo taky Dunlop SP 9000, ale ty jsou dvakrát dražší :-( Žádné spojlery, křídla, samolepky - nic. Aspoň to neláká. Steinmetz dělá pěknou sadu spoilerů (i kol) ale za ty prachy... A já to v zimě používám na parkovištích občas jako pluh (30 cm sněhu a pod.) takže bych to asi někde brzo urval.

                        Po tom zapojení radia se podívám a hodím to sem. TomB.
                        • 00 Reagovat !

                          foto

                          17.01.2002  22:38

                          « Re: Classic 1.7TD

                          Jak jsi psal o tom zajištění dveří při zamčení, platí to i pro zadní dveře? Jestli je to i tam, tak se asi potom dost špatně leze zloději přes okna. Přesto tam raději ještě hodím to zamykání
                          zpátečky. Co dáváš do motoru, polo nebo plnou syntetiky? Možná, kvůli zimnímu startování by byla lepší plná syntetika. Mimochodem, jak jsi
                          celkově spokojen se svým autem? Doufám, že přes nějaké drobnosti to bude spolehlivé a kvalitní auto.
                          • 00 Reagovat !

                            foto

                            18.01.2002  07:38

                            « Re: Classic 1.7TD

                            Zavírání pátých dveří má taky dvě polohy - jedna jde s centrálem, z druhá se musí otevírat klíčem sólo. Ale jestli je tam taky ten kontra čep to nevím :-( (ale asi bych řekl, že ne).

                            V motoru mám Castrol TXT Softtec (dával ho tam od začátku Opel)

                            Spokojenost ? Je to žebrák. :)

                            Motor je trochu hlučnější než VW, jestli budeš mít el. šíbr, tak ti bude časem vrzat nebo v něm lupat, jak se ta kastle kroutí. Říká se, že diesely od Opela žerou olej (na to mám kliku, nežere). Debilní konstrukční řešení táhel řízení u kol - dělat na tom geometrii je zážitek (ono to nějak nechce povolit, když se to nedělá aspoň 2x ročně). BTW: seřízení geometrie u Opela v JI nebrat. Barum je na to lepší.

                            Ale celkově se s tím dá jezdit (lepší než drátem do oka,že...) Je to v každém případě lepší než Felda. Vnitřním prostorem je to větší než Oktávka nebo Golf hlavně u spolujezdce (má to větší rozvor, asi o 1 cm :-) ). Tom B.
                            • 00 Reagovat !

                              foto

                              20.01.2002  22:17

                              « Re: Classic 1.7TD - pro Tom B.

                              Co si představuješ pod pojmem žebrák, slabá výbava, slabý výkon či co? Já to stále beru z pohledu "pilota" Felicie a vesměs vše to pro mě
                              znamená významné plus. Výbava sice nic moc, ale to je zase kus od kusu. Když kupuješ ojetinu a ještě z dovozu, tak se až tak moc vybírat nedá.
                              Musíš vzít to co je, nebo zajít do AAA, ale to bych snad raději začal chodit pěšky. Šíbr tam je, ale jen manuální a zatím skřípání jsem si nevšiml, ale budu jej pozorovat.
                              • 00 Reagovat !

                                foto

                                21.01.2002  07:26

                                « Re: Classic 1.7TD

                                Pokud přecházíš z Feldy, tak je to v každém případě +. Ale když se svezeš s něčím lepším, tak zjistíš, že by to mohlo být taky tak - tím myslím hlavně brzdy a stabilitu. V DTL-ku jsou brzdy ošizené, chce to aspoň lepší destičky (Ferodo DS 2000), jinak je to o hubu. Stabilita se dá spravit širšíma kolama (7x15 ET35). TomB.
                        • 00 Reagovat !

                          foto

                          "-- skrytý --" 18.01.2002  07:52

                          « Re: Classic 1.7TD

                          Lepta se z veknu nebo zevnitr?
                          • 00 Reagovat !

                            foto

                            18.01.2002  13:35

                            « Re: Classic 1.7TD

                            Leptá se zvenku. Nalepíš samolepky (šablony), potřeš pastou (normálně to omatláš) a za 5-10 min. utřeš hadrem, sundáš samolepu přejedeš okenou a je to. Práce tak na půl hodiny. Tom B.
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        "-- skrytý --" 18.01.2002  10:10

                        « Re: Classic 1.7TD

                        K tej Bratislave :-))) Teda neviem ci by Ti tu niekto ukradol Opel :-) Obcas sa mi stava, ze zabudnem zamknut v meste auto, ci uz Astru alebo Omegu. Nebudes verit ale zatial nic nezmizlo. Ani auto ani nic z neho :-) A mame novu modu v BA. Auta sa kradnu odtahovkami :-) Takze skor zaliat komplet betonom :-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto

                          20.01.2002  22:15

                          « Re: Classic 1.7TD - pro skdd

                          To fakt nepoužíváš v Blavě u auta žádného zabezpečení? Nechci se dotknout, ale někde jsem četl, že nejvíce krádeží je z celé SR zrovna
                          v Blavě. Moje auto, bude sice jen taková stará sušínka, proti tomu co u vás jezdí, ale přece jenom člověka by to nepotěšilo. Jestli máš pravdu,
                          tak to budu příště klidnější. Jinak krádež odtahovkou to je svinsto, proti tomu se fakt nedá nějak bránit. To by chtělo dát do auta nálož
                          a v případě krádeže ji mobilem odpálit, alespoň by jim byl lup na dvě věci. Pak by se auto našlo a možná by jsi mohl použít třeba ještě gumy.
                          • 00 Reagovat !

                            foto

                            "-- skrytý --" 21.01.2002  17:00

                            « Re: Classic 1.7TD - pro skdd

                            Nie, ziadne zabezpecenie. Teda ak neratam alarm od vyroby (co nie je pre zlodejov problem). Uvazujem o constructe => nie je to zla vec. Vies podla mojho nazoru fetak Ti rozbije okno, ukradne radio a ide prec. A kto Ti chce ukradnut auto tak Ti ho ukradne. Na druhu stranu mam BA znacky takze Ty ako cudzinec s inymi znackami by si bol vdacnejsi objekt. Je to relativne a mozno mam iba stastie ale dam krk na to, ze pomer ukradnuty Opel voci znackam Skoda, VW, Audi bude cislo v prospech Opelu. Ano urcite najviac kradezi je v BA. Viac cudzincov, najviac aut v SR => viac aut na ukradnutie. Blizsie k hraniciam do Madarska -> Bulharsko a ine juzne krajiny. A na ukrajinu tiez nie je daleko :)
                            • 00 Reagovat !

                              foto

                              18.03.2002  12:42

                              « Re: Classic 1.7TD - pro skdd

                              Na chvíli bych zase vytáhl z archivu tuhle diskusi, než zase zapadne
                              zpět. Konečně mám auto a mám s ním zatím docela dobré zkušenosti,
                              sice jsem již něco málo musel vyměnit, ale jinak to jde. S jízdníma
                              vlastnostmi jsem spokojen a i výkon je dostačující. Zatím jsem rád,
                              že jsem jsem si jej pořídil. Chtěl jsem se zeptat. Tome, jak mám zapojit
                              ty dráty u rádia, když jej vyměním, aby se zobrazovalo datum? Díky.

                              • 00 Reagovat !

                                foto

                                18.03.2002  18:39

                                « Re: Classic 1.7TD

                                To nepsal skdd, ale já. :-)

                                Je potřeba přestříhnout jeden ze dvojice drátů z jednoho pinu - jeden je pro výsuv antény a druhý pro přepnutí displeje. Najdu a dám to sem. Tom B.
                                • 00 Reagovat !

                                  foto

                                  19.03.2002  08:08

                                  « Re: Classic 1.7TD to Marky

                                  Našel jsem zapojení konektorů radia- kam to chceš oscanované poslat ? Tom B.
                                • 00 Reagovat !

                                  foto

                                  19.03.2002  12:22

                                  « Re: Classic 1.7TD

                                  Omlouvám se, vzal jsem hned první zprávu a nekoukl
                                  jsem co tam je. Bohužel teď mám doma mrtvé PC, takže jestli bych
                                  mohl prosit, tak mi to pošli do práce.
                                  Email: pelikm1.edu@mail.cez.cz
                                  Díky moc, už aby to tam bylo, ten originál je nic moc.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.01.2002  09:14

    Motor X17DTL a zimni starty

    Jak byly teploty pod -15°C tak jsam zacal mit problemy se startovanim - nechtelo to chytnoun ani po 3x nazhaveni (nafta, naft. filtr, zhavice jsou vsechny OK, olej 10W40). Mel nekdo, s timto motorem, problem se startem? Pokud ano, vyresil to nejak?
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.05.2003  17:49

    Odkaz na web

    Ahoj, nahodou jsem nasel nove stranky venovane
    Astre F. Vypadaji celkem pekne.
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.08.2006  14:01

    Bez nadpisu

    Zdravím, chtěl bych se jen zeptat, jestli už jste to taky slyšeli. Koupil jsem si novou astru a když přijel strejda z německa, začal se smát. A pak, když jsem se ho ptal proč, tak mi odpověděl, že němci mají takovou písničku a zpívá se tam něco ve smyslu, že kdo jede na dovolenou oplem, spátky jezdí vlakem... Neznáte to někdo celé?
  • 00 Reagovat !

    foto RRAAFF1

    RRAAFF1 14.08.2006  14:48

    Bez nadpisu

    Nefer: To nevím, ale netýká se to Opla, ale Forda to jen tak na okraj: Fordem tam a vlakem zpátky a na Opla jsou zase jiné(Každé auto bude jednou Opel apod.). Takovýhlech kravin jsem už slyšel >:D a tak stále čekám, až se budu muset vracet třeba busem nebo vlakem, ale nějak to vždycky dojelo-Itálie, Německo, krám jeden šmejdskej :D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…