Motorové oleje

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.08.00  10:31

    « Re: Mam dilema - a otázku:

    ono kromě názvu oleje by na té pixle mělo být ještě spousta dalších písmenek, které určují kromě viskozitní třídy ještě spoustu dalších věcí - nevíte někdo o nějakém webu, kde by bylo srozumitelně (takže nejradši česky) popsáno, co které písměnko znamená?? - no a pak by se dalo soudit i na kvalitu obsahu té pixly - měly by být objektivně porovnatelné všechny potřebné charakteristiky, a když tam některý z těch písmenek nebudou, je to taky charakteristika
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.08.00  09:48

    « Mam dilema

    Mam pred vymenou oleje a muj motor si zada 4,3 l. Z minule vymeny mi zbylo 1,125 l Madit Super 2000 ( polosyntetika M7AD Plus ). Takze porebuji dokoupit jen 3 l vyse uvedeneho oleje, ktery stoji 149,- Kc/ l. Jenze za 150,- Kc/l uz mam polosyntetiku od Valvoline ( Dura Lube ) nebi od Fina. Ale toho bych musel koupit 5 l, ale pristi vymenu bych uz koupil jen 4 l. Navic prodavac rikal, ze kdysi tento Madit bral, ale ze lidi to nechteli, protoze s tim nemeli dobre zkusenosti. Vsechny oleje jsou 10W-40. Jak byste se rozhodli vy ? Ja myslim, ze Valvoline je Valvoline.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.08.00  02:14

    « Bez nadpisu

    Já jsem před měsícem vyměnil Castrol GTX3 za ESSO. Co vy na to? Mé auto je Škoda Felicia 1,3MPI
    50 KW a má najeto 90000 km. Zatím jsem s ním spokojený. Slyšel jsem, že má prý vysokou čistící schopnost a viděl jsem to na jiných autech. Cena je dobrá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.08.00  13:09

    « Re: To:all

    Ty jsi mi ale chytrolín, jinak viz Andy...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.08.00  00:00

    « To:Petous

    Vies to druhe číslo viskozitneho rozsahu udáva,do akých vysokých teplôt si olej nemení svoje vlastnosti.Čiže tá 60tka znesie vyššie zaťaženie,ako 30tka.Takže 60tka je "výkonejšia",ako 30tka.A to čo plácaš o pomalom odvádzaní tepla,prúdení a odporoch,rednutí,nehnevaj sa to je blbosť.Preštuduj si odbornú literatúru.A olej 5-50 je určite lepší,ako 0-30.Ten má diskutabilnú výhodu v zime.Ale rozdiel v minimalnych teplotach je ti k ničomu,pokiaľ nejazdíš na Sibíri.Neviem presne,mám tabuľku.0 tuhne pri -40C
    a 5 možno -30.Apropo závodné oleje majú viskozitu 60 a viac,čo pri bežnej premávke samozrejme nevyužiješ.V každom prípade si jazdi na svoju 30tku.Ja mám na šestnásťventile(180PS) 180 tis km,kompresie a tlak oleja mám vynikajúci a jazdím na takýchto olejoch.A nazáver.Zhodli sme sa s jedným zbehlým,že tieto long-oleje sú pre ľudí s kľudným štýlom jazdy,aby sa nemuseli nabehať toľko do servisov.
  • « 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 11.08.00  13:33

    « Re: To:all

    Zajimave je, ze napr. original olej pro Hondu Integra (toci max. 9000ot/min) je 10W30, rozhodne ne 10w50. Cim ridsi olej, tim mensi pasivni odpory a zaroven i mensi ohrivani oleje ve vyssich otackach. 10w50 musi zakonite klast pomerne velky odpor, pomalu proudit a odvadet teplo, takze jeji vetsi maz. schopnost pri vysoke teplote prevazi zapor vyssich ztrat. Znate nekdo znacku Redline ? Da se u nas nekde sehnat ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.08.00  13:06

    « to Pavel Sladek

    Proč myslíš?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.08.00  18:38

    « Re: To:all

    andy220: Andy, ten senzor nemá jen sedmička, ale všechny novější (rozuměj 10 staré) BMW..., je to na principu viskozimetru, který se kalibruje, když se resetuje oil-service interval...
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.08.00  15:50

    « Bez nadpisu

    vat je sracka
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.08.00  07:45

    « Re: To:all

    to je právě ten rozdíl mezi etickou a estetickou stránkou věci; k té estetice: taky by mi nevadilo, kdyby ten olej byl třeba v piksle od rajčat, kdyby byl perfektní; no a k té etice... to je asi věc každého a pak taky těch, co jsou za to placený z rozpočtu min.vnitra, a pak možná i těch, kterejm to není jedno nikoli proto, že by záviděli, ale proto, že jim třeba taky vadí, když někdo jezdí veř.dopravou načerno, odlehčí tel. automatu atd....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.08.00  01:37

    « To:all

    Vpadnem vam tu do debaty.Aky je nazor na nove Castroly,long protection napr. TXT magnatec 5-30.Ta 30ka mi nereze,ved ten olej musim uvariť, ked mam tazsiu nohu a spolahnem sa na 30000km vymenný interval,tak po cca troch výmennach je motor zrelý na GO.Dokonca, ze je to iba jedinný olej doporucovany schvaleny vyrobcom do turb(TDI,T) a la VW.To fakt maju vylepené v značkovom servise VW.Nepoviem ked už, tak ako to má vyriesené sedmicka BMW.Ano dlhý interval,ale nie pravidlom,kvalitu oleja priebezne meria špeciálny senzor v olejovej vani.A može sa stať, že namiesto 30tis km,hlási uz pri 12tis výmennu oleja,podľa "nohy".Čize ak 30000 km interval,tak podľa spôsobu jazdy,nie!!.A podobne superolej Castrol SLX,ta nula je dobra v zimnom období,ale ta 30-tka, to je pre paničky.Inak jazdim Valvoline synpower 5-50 a nadmieru som spokojný.A cena 245 sk/l.Chlapci,ale velkoobchod(ale aj tak do 300Sk/l).Neviem vy čo tu plačete pre ceny,preco si nechytite mechanikov v znač. servisoch.Ja som mal Castrol 10-60 RS-ko za 200Sk/l,nehladiac na etickú stránku veci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.00  20:06

    « Re: Shell 5W-50

    Nevím jak F1, ale okruhový auta nepoužívají oleje, kde by druhá cifra byla pod 60. Na první cifře nezáleží, protože nejezdí se studeným motorem. S tím, že 15W40 (při opravdu tuhé zimě 10W40) bohatě stačí 99% aut souhlasím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.00  16:58

    « Re: Shell 5W-50

    jiri1 davas velmi vysokou vyskozitu 50w je uz zavodni olej pro normalni provoz to muze snizit vykon motoru ....F1 jedou plnou synt.15w 50w normalni provoz staci 5w40w 0w40w
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.08.00  12:19

    « Re: Interval a spotreba - BMW

    Mám 320i E30 (87). Musím ale udělat co jsem popsal a ještě navíc rozvoďák. Nějak se mi do toho nechce. Asi budu línej. Ale příští týden musím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.08.00  08:12

    « Re: Interval a spotreba - BMW

    A co máš Kupco za BMW? Já mám starou 524TD a na 10.000km nedolejvám vůbec nic a to mi olej trochu teče na několika místech a motor už taky není nic moc, taky už má dost za sebou. Samozřejmě, že před výměnou je tam úbytek, ale ne takovej, abych musel dolejvat. Taky si myslím, že to nežere olej, protože motor taky zbytečně nevytáčím - hodně málokdy to točím přes 3000ot/min, není to vůbec potřeba a při rychlosti 150km/hod to má otáčky lehce pod 3000.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.08.00  09:28

    « Re: Interval a spotreba

    Jo je to ta knizka, schvalne jsem uvadel, ze to neni od Fiatu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.08.00  08:48

    « Re: Interval a spotreba

    Na mém BMW mám spotřebu 0,5l / 1000 km a do teď jsem si myslel, že je to moc. Tekl mi trošku olej pod víkem ventilů, ale to je teď v pořádku. Ještě musím vyměnit těsnění dříků ventilů, protože se mi zdá, že to trochu kouří. Není ta knížka s názvem "jak na to"? V té jsem se dočetl, že u mého auta je spotřeba 1,5l /1000 maximum. V originále (v manuálu) je sice jen 0,8 /1000, tak pak tomu věřte. Když bych měl 1,5l tak bych snad ani olej měnit nemusel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.08.00  08:23

    « Re: Interval a spotreba

    Myslim, ze interval vymeny oleje je pro kazdy typ motoru jiny. Treba Felicie 1,9 D ma 7500 km, ostatni koncernove diesely 15 000, Punto II 1,9 D 10 000 km. Pokud si nejsi jisty, zeptej se u vyrobce. V posledni dobe je trend u novych aut vymena oleje po 30 000 km pri pouziti plne syntetiky. Co vim tak treba, kdyz se v roce 95 zacaly prodavat Bravy, byla vymena oleje po 15 000 km a v roce 98 ji zvedli na 20 000 km. Byl jsem prekvapen kdyz v knizce od Hertzolda bylo pro muj motor 1.8 napsano, ze spotreba oleje do 0,8 l / 1000 km je v poradku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.08.00  06:55

    « Re: Interval a spotreba

    - interval výměny různě - dneska přibližně od 10 do 20t km, běžně kolem 15t km - je to velmi různé podle konkrétního motoru


    - spotřeba 1l/5000 km - dá se říci totéž, ale u dnešních aut z doby kolem roku výroby asi tak 1994-7 by to ještě mělo být povětšinou vyhovující , ale i tak je to různé podle konkr. motoru a jeho stavu, tj. kolik má už najeto (si myslím; já se do toho zatím vejdu a podle všeho je to zatím OK)

  • 00 Reagovat !

    foto

    02.08.00  18:38

    « Interval a spotreba

    Jak velky je prumerny interval na vymenu oleje, ktery doporucuji vyrobci ? Myslite, ze spotreba oleje 1l/15000km je ok nebo s tim mal neco delat ?
    Dik.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.07.00  13:04

    « Re: Shell 5W-50

    To máš dobrou cenu já jsem přešel z VAT SynGold 5W40 (dle prodejce Elit rozlévaný Valvoline, který se prodává pod značkou výrobce obalů) na Esso 5W40, který prodává Škoda jako orig. náplň. Akorát ho neberu za jejich zlodějskou cenu přes 300 Kč ale za velkoobchodní cenu 180. Pokud se týče té ceny za minerální obstarožní Castrol GTX3 v servisech, tak ta cena je dost nechutná.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.07.00  12:26

    « Re: Madit Mystral

    Oleje Madit používám už 3 roky. Nejdřív jsem používal Madit turbo plus v Žigulovi. Jel jak drak, ale za 14 dní byl olej fuč. Teď mám Sierru 1,8TD a mám tam taky Mystral - zatím jen týden, ale šlape líp jak s Valvolinem. Jinak kámoš používá oleje Madit v Renaultech už od roku 1990 a nemůže si to vynachválit - jak kvalitou, tak cenou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.07.00  07:54

    « Re: Shell 5W-50

    Super cena, docela usetris. Ja muzu za 100 koupit akorat nejaky mineral, ale kdyby mi nekdo tak nabidnul syntetiku za 100 ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.07.00  07:39

    « Shell 5W-50

    Používám tuhletu syntetiku - běžná cena kolem 460Kč a motory si nestěžujou. Nejsem ale šílenec, co do toho cpe takový prachy, mám ho po 100Kč/litr v originál balení. Když není, leju tam M7ADX - rozlejvanej ze sudu do flašek od Dobrý vody za 50,- a žádný auto zatím nic nenamítalo, na chodu motoru jsem taky nic nepoznal. Zatím žádnej motor se mi nezadřel a doufám, že to ani nemá žádnej v plánu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.07.00  18:18

    « Madit Mystral

    Olej co sem dal do toho motoru byl Madit Mystral určen pro velmi zatežované vysoce přeplnované motory.Auto s ním jede jako hodinky.Je určen jen pro diesely.Mohu vŕele doporučit
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.07.00  17:23

    « Něco o olejích

    Více informací o olejích najdete na adresách : www.koramo.cz /www.paramo.cz / www.slovnaft.sk / www.kmoch.cz-tam je i ceník.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.07.00  11:56

    « Re: Madit

    Smozřejmě ,že je Madit dobrý(taky je schválen pro Porsche,BMW apod.) -je ještě lepší než tř,ten Tryk Racing.Ale to je taky dané viskosním rozpětím oleje.Ten Madit má tuším 0-40W a Trysk 5-40W.Oba jsou syntetické ale ten Madit je práve proto dražší než Trysk nebo Mogul.Nevím co je to za mánie pořád dávat do motoru syntetiku ,když někdo jezdí s lehkou nohou ,nemá časté studené starty jako tř mfilip.Je to asi reklamní horečka prodejců olejů."Dopřejte svému milčkovi to nejlepší"Ale to nejlepší nemusí bý laciné.A zpočítejte si kolik si za rozdíl koupíte benzínu,protože v servisu vám ho vymění stějně po
    ujetí km. předepsaných pro auto.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.07.00  11:28

    « Re: Pozor na kecy

    Porovnávat je třeba nejen viskozitní klasifikaci (SAE...) ale hlavně výkonnostní (API S../C..)!Na obalu jsou i firemní specifikace např.VW 501.00,MB atd.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.07.00  11:16

    « Bez nadpisu

    To s tou Lukanou jsem uz taky nekde cetl ... Mas pocit, ze slovensky mineral Madit ( tusim S 2000 )je spatny ? Kvuli cene ? Tu cenu neber vazne, koupil jsem jej pri nejake slevove akci v Makru. Normalne stoji kolem 390 Kc/4 litry.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.07.00  09:57

    « Re: Pozor na kecy

    Ne všechno co je ČESKÉ je špatné.Napřed se musí porovnat viskosní klasifikace olejů a potom se rozhodnout.Samozřejmě ,že každý servis má uzavřenou smlouvu s jinými výrobci a dodavateli olejů doporučených výrobcem auta.A zisk s dražšího oleje je vyšší.Takže se může stát ,že cena Castrolu je skoro 3x vyšší než u českého oleje stejných kvalit.Pokud mohu doporučit požadujte v servisu české oleje schválené a doporučené výrobcem konkretního auta.Například-české syntetiky jsou schválené i pro taková auta joko Porsche apod.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.07.00  09:46

    « Re: Cena?

    Asi nejlevnější syntetika je od Parama,Trysk Racing-230,-Kč.Záleží ale do,jakého auta a potažmo motoru ho chceš dát a jak s tím motorem budeš jezdit.Pokud je motor v dobrém stavu a nemá moc najeto tak je možno-pokud má najeto tř.přes sto tis.tak by bylo lepší motor napřed pročistit polosyntetikou a potom dát syntetiku).Obecně vzato pokud motor neustále jede ve studeném režimu (start-krátká jízda)nebo ho honíš v otáčkách tak ti syntetika zabrání zvýšenému opotřebení motoru,ale prodlužovat výměnný interval se obecně nedoporučuje,pokud to výrobce auta výslovně neuvede. Pro mfilipa -nejlacinější minerál pro Formana a Bravu s hydroštelema stojí 62,-Kš-Paramo Trysk super.Jinak Ceressoft-kelímek 500 gr.kolem 20,-Kč a Lukana kolem 35,-Kč za litr.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.07.00  08:17

    « Re: Pozor na kecy

    V servisu Skoda si taky rvali vlasy, kdyz jsem jim rekl, ze misto jimi doporucovaneho mineralniho Castrolu za 160 Kc/l jsem tam dal slovensky Madit za 250 Kc/ 4 litry. Do Bravy jej dam asi taky, protoze mi z minule vymeny zbyl.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.07.00  17:16

    « Pozor na kecy

    Nedejte se zlákat řečmi díleru aut,že ich olej který oni dodávají je nej a pokud tam dáte iný tak motor to prý pozná a múže se zadřít.Chtel sem dat do vozu plnou syntetiku od slovnaftu a mechanik,že to se zadře.Tak mi to vymněnili jinde a motor kupodivu jel jak hodinky a fokonce mněl aj spotřebu udávanou výrobcem.Samozřejmně,že se jednalo o plnou syntetiku
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.07.00  13:27

    « Bez nadpisu

    Mogul Forte Racing - 269 Kc/1 litr ? Ceny jinych plne syntetickych neznam.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.07.00  13:01

    « Cena?

    Za kolik se dá sehnat nejlevnější synťák? Může se na synťák jezdit o trochu déle než na minerální olej?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…