Motorové oleje
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 02.06.03 11:07
« Olej 0W-20
Prosím vás, takovej olej Fuchs Titan GT 1, SAE 0W-20 (ACEA A1-98, B1-98), to je na závodění v mrazech? Vždyť ten se musí v létě na dálnici vypařit, ne? A máte někdo zkušenost s Fuchs Titan CFE MC (at uz 5W-40 nebo 10W-40) s obsahem MoS2 (molybdendisulfid)? A za kolik se tenhle spek prodava, na strankach www.fuchs-oil.cz totiz nemaj ceny ... -
« Oleje vyšších specifikací do starých aut
Dnešní oleje mají vesměs výkonnostní katerogii SJ/CF. Narazil jsem v Olomouci na dobrý obchod, kde mají rozlevané oleje Texaco aj. za velmi dobré ceny. Např. Minerál 15W40 za 59 a polosyntetiku 10W40 za 89 litr. Chci dát otcovi starou škůdku 100 do pucu a vyměnit olej atd. Váhám, jestli by tam svými rozpustnými schopnostmi neudělal ten minerál nějakou paseku. Předtím to jezdilo na nějaký mogul super atd. Nějaký čas jsem mu tam lil M7ADSIV Trysk super turbo a nic se nestalo. -
« Re: Zkušenosti
A není ten Texaco, Sunoco dělaný dle amerických norem, tudíž na zcela jiné podmínky a výměnné lhůty než mají evropská auta. Už se to tady diskutovalo. Co jsem četl, tak ameriky mají měkčí normy a olej víc jak 5000 km (což je tam běžná lhůta výměny) nevydrží. -
"-- skrytý --" 14.05.03 13:38
« Re: Zkušenosti
No tak jeste zpatky: Ona jen cena to nebude... Ten fordackej olej je kolem 230,-/l. Bezna syntetika je drazsi. Takze by logicky doporucovali treba i do starsich (5 let) aut syntetiku.Ejhle u nas tu maj Texaco 4W-40 rozlejvanej ze sudu za 200Kc/l. Tomu neodolam. -
"-- skrytý --" 13.05.03 12:10
« Zkušenosti
Tak ona je to celá alchymie, které navíc nikdo řádně nerozumí. Co odborník, to názor. Všichni se shodnou jen na tom, že se tam má lít, co doporučuje výrobce.
U forda je to ale zrovna 5W-30... Ale na otázku :"Proč..." nikdo nedá fundovanou odpověď a motoráři s olejářema nejsou k mání.
A ty hydroštely....no to je teprve pokoukáníčko na názory...
No já problém snad vyřešil, tak tu končím... -
« Re: vymena oleje
Syntetikou výměnu neprodloužíš a navíc, jak si můžeš přečíst níž: "lij co tam patří."
Motor Felicie je zkonstruován na olej 15W-40, takže když použiješ olej s nižší viskozitou, 10W-40 a nižší, motor bude mít vyšší spotřebu oleje a taky bude hůře těsnit. Olej totiž i těsní a tolerance pohyblivých částí motorů je dotěsněna právě olejem. Naopak, pokud je auto konstruováno na syntetický olej a už je "v létech", le lepší použít olej s vyšší viskozitou. Dnešní oleje jsou tak kvalitní, že jejich kvalita mnohonásobně převyšuje požadavky motoru. (Bavíme se o vozech pro obyčejné smrtelníky, ne o tuningovaných vozech s pásmem otáček kolem 8.000 ot/min)
Pokud jde o převodovku, tam můžeš nalít i syntetiku, ta se mění asi po 120- 200.000 km (většinou už se nemění vůbec, takže budeš mít pokoj). ringo -
« vymena oleje
mel bych 2 dotazy , mam skodu felicii 1.3i r.v.1995 najeto 70000 km, pouzivany mineralni olej ,doporucena vymena 15000 km nebo 1 rok. Rocne ujedu cca 6000 km.Mam menit lepsi olej -napr.polosyntetiku 10W-40 co 2 roky (15000km), nebo radsi levnejsi mineralni 15W-40 co 1 rok (6000 km).Prevodovy olej - staci 75W(3litry x 70 Kc) nebo je lepsi priplatit a koupit full syntetiku (3x250 Kc)75W-90
Dik -
"-- skrytý --" 09.05.03 09:25
« Re: Tak zase oleje....
Na hydroštely patří olej min. klasifikace SG (a vyšší, tj. v abecedě nižší: SH, SJ atd.) podle API a je vcelku jedno, jaký je základ oleje - zda minerál, polosysnt. nebo plná synt. V každém případě bych tam dával to, co tam bylo předtím, tj. nelil bych např. syntetiku do motoru, který jezdil na minerál. Pokud jde o viskozitu, dal bych si pozor na příliš řídké oleje (0W-30, 5W-30), a to zvláště u starších (konstrukčně i z hlediska kilometrového proběhu) motorů: tyto oleje jsou děsně předražené a starším hydroštelům rozhodně neprospějí. -
"-- skrytý --" 08.05.03 21:08
« Tak zase oleje....
Oživím to tu.
Vysvětlete mi prosím vztah mezi olejem (polosyntetika, syntetika) a hydraulickými zdvihátky.Přečetl jsem to celý a ejhle: jedni , že plná, protože.... a druzí, že musí být polo, protože...! Tak se prosím někdo fundovaně rozepište.Předpokládám samozřejmě olej stejné API specifikace SJ a lišící se pouze 10W resp. 5W specifikaci SAE. Konkrétně:Zetec escort 1,6 16V,66kW,98rv. -
« Aký je najlepší minerálny olej?
Aký poznáte najkvalitnejší minerál? Kúpil som TD kde bol používaný minerál (už cca. 150 tkm). Keďže nechcem polosyntetiku tak aspoň nejaký kvalitný minerál. Ale bežne sú len 15W-40. Minerál 10W-40 som našiel len ARAL, ostané 10W-40 a nižšie sú už len so syntetikou. Máte nejaký typ? -
« Re: Mísení olejů
No asi takhle. Co mi rika rozum je to,
ze syntetika rozpusti usazeniny. A lit syntetiku
do mineralu bych proto nedelal, aby se neco najednou neuvolnilo.
Samozrejme zalezi na mnozstvi. Jak jsem rikal,
urcite ti mezi sebou ty oleje chemicky nezreaguji, aby se ti tam vytvorilo
nejake abrazivo ci cucky. Ale muze ti to neco
rozpustit. Na druhou stranu, nejsou to zadne platy
bordelu, tak strasne to zase neni. Ale tvrdit,
ze se to muze vzdy michat... Asi bych tam v nejhorsim pripade
jine slozeni nalil, ale nemichal bych to jak polivku.
Jednou jsem byl nucen pouzit mineral do polosyntetiky, asi pul litru do 4 litru,
oboji bylo 10W40 a nic se nestalo (k tomu neni duvod).
Olej je i nadale "normalni". Proste v nouzi ano, bezna praxe ne. Ale nouzove
doliti neni duvod k urychlene vymene. -
« Re: Mísení olejů
miseni oleju: Zatim mi vsichni (servisy, literatura)
tvrdili, ze lze misit sousedni oleje stejneho slozeni
(mineral s mineralem, synt se synt). Mezi sebou ne.
Sousednim olejem se rozumi olej s jednim cislem
vedle "W" o jeden supen odlisnym. (takze v pripade
mineralu lze 10W40 a 15W40).
Ono... Urcite se ti ten olej nezdrcne (ze by to nejak
chemicky reagovalo). Maximalne se ti ty dva oleje
nespoji, ale to neni problem. Ale urcite bych
nemichal rozdilne slozeni (mineral a synt). -
« Re: Olej, olej, olej... Ale aký?!?
A ten Forte GF-FE ma stejne jako Madit Prima
API SH a VW 500.00/505.00. Ta Prima je full synth,
ten Forte GX-FE (pozor, je i levny GX) je polo.
Prima je 5W40. Viskozitu maji stejnou (Prima ma 13-15, Forte ma 14,5),
bod tuhnuti ma samozrejme prima nizsi (-40 C oproti 34 u Forte -- vzdyt je to 5W40 oproti 10W40).
Bod vzplanuti ma Prima niz (190 oproti 210), a
odparnost ma vetsi... Takze jsou +- stejne... Ted ta cena