Motorové oleje
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Motorex
Já už léta jezdím Motorex,což je mazivo ze Švýcar. dováží ho k nám jedna firma z Plzně. dělaj fakt kvalitu o které se u nás neví. Logo se objevuje na MS motorek. jejich nejobyčejnější olej Universal je o třídu výše než Castrol GTX2 a přitom za polovic. dělaj i 0W-40W, převodové oleje a tlumičové oleje různých viskozit (dobrý kdo ladí pérování na motorkách -
"-- skrytý --" 18.03.01 03:11
« Spickove oleje
nejznamejsich firem jsou na tom prakticky stejne.VW uz montuje motory s probehem 30.000 km u benzinu a 50.000 km u dieslu.Nemyslim si,ze by si to troufl,pokud by nemel za sebou festovne testy.Motory maji ale cidla(vodivost,vyska hladiny.Chybi uz jen rosny bod a sila vetru :-) ).
Ale vazne,do novych aut nesetrit,u tech co uz vyjizdeji rekordy staci hlidat,aby tam olej byl.
Kdyz to musime hlidat pres penezenku,je to tezky,ve Statech je porad olej bratru za 1.50 $ za litr(coz je mnohdy min,nez galon benzinu). -
« Kurňa chlapi,
což nechápete, že všechny oleje jsou principielně stejný (ve svých výkonnostních třídách a viskozitách), a že nejlepší co pro svoje auto můžete udělat je, včas ho vyměňovat a taky, hlavně u dieselů, používat výplachovej olej? A třeba i 2x?
Já osobně, než abych měl kupovat něco 0W Magna Super Hyper Maxi Turbo Neturbo, taxi radši koupím výkonnou polosyntetiku 10W a vyměním ji o pět tisíc km dřív. Celkový efekt bude větší a přijde mě to levněji. -
« Odpověď
to OCTAVIA: V příspěvku "Názor" jsem psal o vzájemném pomlouvání kvalit olejů ze strany prodejců. Budeš se možná divit (nebo možná ne), ale i Tebou blahořečený olej byl jedním z prodejců těžce pomluven. Pokud si vzpomínám, tak mluvil něco o zadřeném VW. Upozorňuji, že o kvalitě u firmy Castrol nepochybuji, tudíž zadřený motor u VW beru s rezervou - jednalo nejspíš o taktickou snahu mě přimět koupit olej prodávaný dotyčným prodejcem. -
« Bez nadpisu
Castro GTX Magnetec je schválen pro Porsche a Rover ... Má SJ a A1 což je to nejlepší nic lepšího není a je doporučen i pro přeplňované motory. Jsem sním spokojen a viskozita 10w bohatě stačí i v zimě Lidi hlavně se vyhněte těm přehnaným 0w-40 ten olej má pak horší vlastnosti při vysokých teplotách než když je menší rozdíl jako 10w-40 -
« Bez nadpisu
Já jsme dal při výměně 105 000km Druhý nejlepší olej od CASTROLU Název je CASTROL GTX Magnetec 10w-40 je druhý nejlepší po RS. Je to syntetika s magnetickými vlastnostmi. Stál 1200 kč /4 litrové balení po slevě v OBI. Hlavně si hlídejte datum výroby které by nemělo překročit maximálně 1 ROK !!!! JElikož i když výrobce udává 5 let oleji to nesvědčí a je to vidět na cenách třeba olej 2 roky v prodejně jsem viděl o 200 kč levnější než v té samé stejný ale jen půl roku starý -
« Re: Mogul
Musí být určitě jiný API ten novej asi bude SJ/CF
Oleje se nedělí jen podle viskozity,ale i podle množství síry a různech příměsí ty se dělí do tříd
API (american petroleum i__??) tabulky najdeš určitě někde na netu.Pokud mají oleje horší třídy tak se víc usazují,kalí,atd.do š120 to je jedno.Je to kvůli novým motorům a prodloužení výměny oleje.třída SJ/CF patří k nejlepším, levný oleje jsou SH/CF a nižší písmena v abecede než _J/_F.Pokud někdo nemá na oleji API tak ho maž jen na kola a šicí stroje. -
« Názor
Když jsem si dovezl auťák ze zahraničí, tak jako jednu z prvních "operací" jsem měnil olej v motoru (nebyla servisní knížka a olej už nezářil čistotou). Protože se mi nepodařilo zjistit, co v motoru bylo, trochu jsem se ptal u prodejců olejů na jejich doporučení. Podle rčení "Každá liška si chválí svůj ocas" jsem také pochodil (nebo spíš nepochodil). Rozhodnout jsem se musel nakonec stejně sám a zvolil jsem zavedenou značku. V manuálu jsem měl výrobcem požadovanou výkonostní třídu, na viskozitu oleje nebyl požadavek tak striktní. Nebyl problém si vybrat.
PS: Kdyby jste slyšeli, jak si prodejci svoje zboží vzájemně haní, tak by jste žasli. Příběhy o zadřených či vylágrovaných motorech jejich zná-ých či kamarádů na ten či onen olej se jenom hrnou. A pak si, člověče, vyber! Rob. -
« Re: přechod
prodloužit interval výměny výlučně podle údajů na olejové piksle se mi zdá dost odvážné. Vycházím z toho, že výrobce doporučil kombinaci motor+olej, když vyměníš jen olej.....(??), interval se dá určitě o něco prodloužit, ale spíš tak o +- polovinu rozdílu v intervalech výměny psané na těch olejových pikslách ((je to pouze moje laická úvaha, bez jakéhokoliv technického zdůvodnění)) -
« Re: Olej pres rysku
Mě se stalo to samé, olej po výměně v servisu necelý centimetr přes rysku, jezdil jsem s tím dál, po pár měsících odešlo těsnění pod hlavou válců, gufero u vačky a motor celkově netěsnil. Má už sice něco odslouženo, ale já bych raději odpustil trochu oleje, dřív než se vytvoří v olejové vaně usazeniny, pak asi odčerpání oleje není moc dobré. Taky katalyzátoru přebytek oleje - jeho spalování - nesvědčí. -
« Re: Aral alebo Castrol ? - Zkuste MOGUL RACING PRO
Ahoj 8888. Vykasli se na ARAL a Castrol. Jsou to pekny sracky. Bratranec dela v Koline v Mogulu. Kup si jeho vyrobky. Pouzivaji aditiva od Shellu. Podle nej jsou nejlepsi. Ja mam osobne synteticky MOGUL RACING PRO cca 1300 Kc/4 litry. Motor si prede, je min hlucny a projevilo se to i na spotrebe benzinu - 0.5 l. na 100 km. -
« Olej pres rysku
Dostal jsem od tchana 2 litry SHELL helix ULTRA 5W-30[40?] a tak jsem sel dokoupit dalsi 4 litry do me Astry G 1.7 DTi. V servisu mi nastesti vlastni olej akceptovali [prvnich 15000 km]. Problem je, ze mi tam nalili 1 cm pres rysku max. [standardne 5.5l]. Mam se tim zabyvat a olej nechat odpustit nebo se na to mam vy****? Dik za nazor... -
« Shell 5W - 50 do starejch hrkaček
Tak jsem se včera bavil s jedním týpkem, kterej má celkem dost zkušeností s Bavorákama a má známý i v autorizovanejch servisech a dozvěděl jsem se od něj, že do těhlech staroušků by se plná syntetika vůbec neměla lejt, maximálně prej polosyntetika. Motory jsou prej vyvinutý v době, kdy o syntetickém oleji nebylo ještě ani vidu ani slechu a vůbec nejsou na to konstruovány... Prej kvůli tomu "udělal" turbo. Já to leju do svýho vychlastánka se 700.000km na krku už 100.000km a zatím žádnej problém... Tak já tedy nevím, dělám motoru to nejlepší nebo ne? Motor stejně už je těsně před smrtí, asi přejdu na M7ADX ze sudů po 50Kč/l, ušetřím a motor konečně dostane po čem touží. -
« přechod
Asi už se to tu někde probíralo, ale přece jen se znovu zeptám. Myslíte, že je dobrej nápad přejít z minerálu na polosyntetiku u auta, který má najeto 150000 km (konkrétně Sierra 2.0 DOHC). Nenadělá to víc škody než užitku? - Syntetiku bych se neodvážil, ale polosysyntetiku nevim nevim. -
"-- skrytý --" 27.08.00 20:58
« Oleje
slusne je probrana problematika motorovych oleju
na [odkaz]
Krome toho,ze jsou tam vysvetleny posledni normy(vcetne VW,MB,ML),daji se nektere oleje(ESSO) koupit na Inetu,za ne zrovna nezajimavou cenu.
Interaktivnim vypoctem si muzete pohrat,jakou cenu zaplatite za ruzne typy oleju pri stejnem probehu(nebo vyssim - to si zadate sami).
A libi se mi jejich motto:
"Co nakonec rozhoduje při výběru prvonáplně u motorů osobních vozů - značka oleje, nebo cena, za kterou je výrobce oleje výrobci vozu olej ochoten dodat ?
Nelamte si s tím hlavu." -
« Bez nadpisu
Mno jo, ale mel ten olej stejnou specifikaci ? Je mozne, ze ve Skode byl mineralni a v Kadetu zase polosyntetiku. Jinak jsem kdysi mel Mogul Forte Racing ( plna syntetika ) a po 20 000 km mi nepripadal spatny. Cert vi co je nejlepsi. Jaky byste mi doporucili prevodovy olej ? Potrebuji SAE 75 W specifikace API GL-4. Zatim jsem narazil jen na Gyrol 80 W od Parama. Ma nekdo proti nemu neco ?
-
« Re: Re:
Jsem vcera videl Madit Super 2000 za 129,- Kc/litr, tak jsem neodolal. Valvoline bude priste, ted je treba vyjezdit nepouzity olej z minule vymeny. Jinak nejsi z Ostravska, mel bych pro tebe nepouzity, original zabaleny 1 l Forte Racing za 200 Kc, taky z minule vymeny ? -
« Re:
Castrol GTX-3 je předražený, obycejný minerální olej. Daleko lepší je např. tuzemský polosyntetický Mogul 10W-40, který je někde za stejné peníze a někde i levnější než Castrol GTX-3. Já osobně používám u své Felicie 1,3 MPi Mogul Forte Racing 5W-40 bratru za 960,- Kč (Benzina) a jsem spokojen. -
« Chevron
Ja mam Felinu 1.3MPi a hned pri prvnim servisu jsem tam zacal lit Chevron 10W-40 a nemam zatim problemy. Dokonce pry i vyhovuje vetsim standardum nez treba Castrol, ktery napr. u dvojtaku zanasi docela slusne vyfuk ! ( vlastni zkusenost )
BTW: take jsem jednou zkusil syntetiku 5W-50 a zdal se mi hlucnejsi !? Co vy na to, je to subjektivni dojem nebo fakt ?