Motorové oleje
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re:
Ja jsem to auto koupil z Jeseníků, tak možná proto tam někdo měl ten 0W30.Ale zase na našich horách snad nejsou tak kruté podmínky.Jak jsem zjistil bylo to servisované u zástupce Nissanů někde tam, tak si zase říkám že k tomu měli nějaký důvod dát tam 0W30.Jen doufám, že mě ta změna na 5W40 nějak neublíží.Budu s ním jezdit v Praze a nejvíce po dálnici.Vzhledem k financím, už tam ten olej musím nechat. -
« Re: Re:
Ňuňas: Jestli si vzpomenu, tak se Ti u nás u Nissanu optám. Sám si ale myslím, že 0W30 je strašná řidina, a s 5W40 jsi chybu neudělal. Proč je 0W30 doporučeno je mi záhadou - není to vztaženo pro provoz v určitém kraji (Sibiř, Aljaška apod.) :-) PS: Jedná se o doporučení, nebo předpis výrobce? Kdysi jsem psal, že v manuálu k mému Ford Sierra byl olej pouze doporučen, dogma bylo u motoru Cosworth, a to plná syntetika 5W50. -
« Re:
No, ale pozor ja ve své Maximce měl také 0W30 od Aralu.Sice nevím proč, ale v příčurce ho doporučují.Vzhledem k ceně jsem zvolil Esso Ultron 5W40, tak doufám, že jsem neudělal chybu.Co vy na to?Jde to nebo to mám vylejt abych něco nepoto. Jedná se o 3.0 6V24v.Sice se říká, že kdo má takové auto, má i na provoz, ale sakra koníček je koníček a milionář zrovna nejsem abych dal za olej 600/l. -
« Ceny syntetickych olejů
Chtěl bych se zeptat na cennové rozpětí plně syntetických olejů. Nedávno jsem si koupil Ford Escort RS 2000 (2,0i turbo).Nezadržitelně se blíží limit výměny oleje (po 10 000km).Co vím,tak u Charouze do toho pumpovali nějaký plně syntetický od ÖMV - chtěl bych se zeptat i na jiné značky. -
« Re:
Xyzz: Pokud byste měli takovej přebytek prachů, že byste je vyhazovali za takový nesmysly, jako je 0W30 1l za 600, potom ti dodám vhodnej, kvalitní a pro motor příznivější olej cca za 1/3 ceny, dvě kila mi posílej na účet a dvě kila si nech. Není ta Maxima po Eskymákách? :-) -
« Re: Synteticke vs mineralni
to 555: Teď jsem zbytek toho oleje nalil do sekačky a zatím se nezadřela:-) Vypadá totiž jak vyjetej olej, nebo jako olej, kde je rozmíchanej grafit. Neměl jsem nikdy odvahu to do auta nalejt. Jinak já jsem slyšel vždycky o maximalním intervalu 12 měsíců, ale to se může lišit podle výrobce. Je fakt, že moderní motory jsou na druh oleje mnohem háklivější. Už i blbej naftovej Passat s hydraulickým vymezováním vůle ventilů vyžaduje minimálnš polosyntetickej olej, jinak ta bestie nechce jet. Rob2: To jsem byl na takovým školení od firmy MASTRA (dnes již Valvolube), která dělá oleje Valvoline. Tam o tom byla řeč. Mně se to líbilo, protože to má logiku a skutečně mazadla do tahačů začala být obohacovaná syntetickými složkami až nakonec (čímž si vysvětluju, že ty přísady, který mely to stárnutí oleje oddálit, se teprve zkoušely a vyvíjely)zadek524: Víš asi dobře, jak se to takovýmu potomkovi vysvětluje. Jeho zajímaj tak akorát parametry subwoferu a kapacita měniče CD. Kdy mu řekneš, že by ten motor mohl taky někdy poslouchat, tak ti odpoví, že si do teď myslel, že rádio je v autě právě proto, aby motor nebylo slyšet:-) Naštěstí to není případ mýho potomka, ale znám takový. Moje kára pojede i na olej z friťáku. Chevrolet Caprice, 5l=180 PS, podle toho kompresní poměr je asi tak 6:1 :-)) -
"-- skrytý --" 07.06.01 08:53
« Re: Synteticke vs mineralni
Zaujimave, na Impreze odporucaju specifikaciu mun. 5w40, prve koli koncepcii motora, 0 je prilis riedka a druhe cislo koli turbu a teplotnej odolnosti. Kamiony jazdia na nizsich otackach, no tiez su turba a mineralny olej nedokaze vydrzat take masivne zahriatie. Takze byd to maju vuriesene chladicom, ako hrom, alebo potom neviem. No aby som sa vratil spat, interval je min. raz za 1/2 roka, alebo 12500km. Takze na tych usadeninach nieco bude... -
« Re: Synteticke vs mineralni
Ale pozor, syntetika a plná syntetika je poněkud méně odolná proti znehodnocování úsadami, které se tvoří při krátkých jízdách, kdy se motor důkladně neohřeje. Je to trochu paradox, protože při tomto režimu je motor díky jejich vlastnostem sice lépe a hlavně rychleji mazán, nicméně olej je také rychleji znehodnocován a proto není radno, když celý rok jezdíte ráno 5 km do práce tam a večer zpět, zapůjčit vůz svému potomkovi, aby mi ho před výměnou oleje ohřál. Pokud potomek ohřeje vůz podle své představy o ohřátí a bude udržovat ručičku otáčkoměru výhradně jednu, nebo dvě čárky od červeného pole otáčkoměru (jak bývá jeho častým zvykem), moc tomu motoru nepomůže, jelikož právě v této oblasti již může hrozit nebezpečí způsobené již výše uvedenou "únavou" oleje, který se hodláte právě z tohoto důvodu vyměnit. Mnoho olejů, vyznačujících se dlouhými výměnnými lhůtami je proto na minerální bázi (kamionová doprava). Výzkum jde však dopředu a již to také polmalu přestává platit. Často se lze setkat s názorem, že když mám výměnnou lhůtu 10 tis na minerál, tak tam polosyntetiku můžu nechat 15 tis. a plnou syntetiku ještě dýl, což je holej nesmysl. Tím nechci říct, že se motor při přejetí výměny o 10 tis zadře (i když na to má plnej nárok a klidně může), nicméně moc mu taková "péče" nesvědčí. -
"-- skrytý --" 06.06.01 13:27
« Re: Synteticke vs mineralni
a synteticke ucinne zabranuju usazovaniu karbonu v spal. priestore.
K Repsol, tuto znacku poznam len z motoriek, tam investuju tazke prachy na vyskum mazania vysokootackovych motorov, co asi nie je uplne motor z Feldy :). Ale keby si mal motorovu pilu, nevahaj :))) -
« Re: Synteticke vs mineralni
Saab: To je trochu (hodně) zjednodušeno. Viados: Obecně lze říct, že polo či plně syntetické oleje jsou teplotně stabilnější, tzn. že při vysokých teplotách tolik neoxidují a zachovávají si mazací schopnosti. To je také jeden z důvodů, proč je (většinou) možno prodloužit interval výměny. Co se týká viskozity, tak rozsah bývá vyšší, než u minerálních olejů, takže jsou při normální teplotě opravdu tekutější (jak psal Saab) a motor se po nastartování dříve promaže. PS: Moje informace si raději ověř - nejsem odborník přes petrolejářské výrobky. -
"-- skrytý --" 24.03.01 05:26
« Re: GTX7
Mno,viskozita je dulezita,ale tu musi splnovat kazdy olej te same tridy.Proc je tedy vybran automobilkama nejen olej stejne klasifikace,ale taky urcite znacky(tzv.doporuceni) zalezi pak vice na obchodni strategii te ktere firmy,nez na kvalite oleje.
Vzhledem k tomu,ze mam motorovou zaruku na 3 roky u noveho bavora,budu znacku oleje proste dodrzovat za tech par kacek navic.
Jinak jen souhlasim,ze srovnanim viskozity je to zcela fuk,jaky olej tam je. -
"-- skrytý --" 22.03.01 04:44
« Re: Motorex
Osobne Vam takovy kauf preju,ale jejich spickove oleje(fullsynthetic 5W/50) stoji 47,55 $/galon.Ze by je do Cech dodavali levneji?
Firma s rocnim ziskem 83 mil.CHF je mozna pro nas moc,ale tam patri mezi ty male.
Castrol GTX2 neni a nikdy nebyl(takovi pametnici tady nejsou,v 50.letech opravdu existoval jen chvili).Porad dobre prodejny je GTX3 a to hlavne kvuli USA,kteri jej vyzaduji.Dnes se vyrabi momentalne spickovy GTX7,ale klidne se s tou cenou 50 $ za galon do nej vejdete.
Levnejsi oleje ma pochopitelne kazda firma.