Motorové oleje

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.01  08:50

    « Re: Re:

    Ja jsem to auto koupil z Jeseníků, tak možná proto tam někdo měl ten 0W30.Ale zase na našich horách snad nejsou tak kruté podmínky.Jak jsem zjistil bylo to servisované u zástupce Nissanů někde tam, tak si zase říkám že k tomu měli nějaký důvod dát tam 0W30.Jen doufám, že mě ta změna na 5W40 nějak neublíží.Budu s ním jezdit v Praze a nejvíce po dálnici.Vzhledem k financím, už tam ten olej musím nechat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.01  00:00

    « Re: Re:

    0W30 je celoroční lehkoběžný olej, který určitě ale není určení na honění auta po dálnici v 30-ti stupňovém vedru. V horkém létě je řídký i 5W40, spíše bych doporučil 5W50 nebo známý 10W60...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.07.01  19:52

    « Re: Re:

    Ňuňas: Jestli si vzpomenu, tak se Ti u nás u Nissanu optám. Sám si ale myslím, že 0W30 je strašná řidina, a s 5W40 jsi chybu neudělal. Proč je 0W30 doporučeno je mi záhadou - není to vztaženo pro provoz v určitém kraji (Sibiř, Aljaška apod.) :-) PS: Jedná se o doporučení, nebo předpis výrobce? Kdysi jsem psal, že v manuálu k mému Ford Sierra byl olej pouze doporučen, dogma bylo u motoru Cosworth, a to plná syntetika 5W50.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.07.01  13:03

    « Re:

    No, ale pozor ja ve své Maximce měl také 0W30 od Aralu.Sice nevím proč, ale v příčurce ho doporučují.Vzhledem k ceně jsem zvolil Esso Ultron 5W40, tak doufám, že jsem neudělal chybu.Co vy na to?Jde to nebo to mám vylejt abych něco nepoto. Jedná se o 3.0 6V24v.Sice se říká, že kdo má takové auto, má i na provoz, ale sakra koníček je koníček a milionář zrovna nejsem abych dal za olej 600/l.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.06.01  16:16

    « Ceny syntetickych olejů

    Chtěl bych se zeptat na cennové rozpětí plně syntetických olejů. Nedávno jsem si koupil Ford Escort RS 2000 (2,0i turbo).Nezadržitelně se blíží limit výměny oleje (po 10 000km).Co vím,tak u Charouze do toho pumpovali nějaký plně syntetický od ÖMV - chtěl bych se zeptat i na jiné značky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.06.01  10:27

    « Re: ELF Evolution SXR 5W30

    Este ho nemam, len o nom uvazujem a preto sa pytam. Ide o Renault Thalia 1,4 16V. Preco by si ho nepouzil ? Je to celorocny olej. 5W30 je pre teploty do 30 st C, 5W40 do 35 st C. Aky moze mat rozdiel 5 st C vplyv ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.06.01  06:48

    « Re:

    Xyzz: Pokud byste měli takovej přebytek prachů, že byste je vyhazovali za takový nesmysly, jako je 0W30 1l za 600, potom ti dodám vhodnej, kvalitní a pro motor příznivější olej cca za 1/3 ceny, dvě kila mi posílej na účet a dvě kila si nech. Není ta Maxima po Eskymákách? :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.06.01  21:15

    « Bez nadpisu

    V nasem Nissanu Maxima je Castrol SLX Formula 0W30.Dost drahej,ve znackovym servisu stoji asi 600Kc litr!.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.06.01  20:44

    « Re: ELF Evolution SXR 5W30

    to jurom: do čeho tu řidinu vlasně máš?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.06.01  07:46

    « Re: ELF Evolution SXR 5W30

    kup 5W/50 ten olej je jenom na 30, je delany na zimu nebo do Norska.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.06.01  19:07

    « Re: ELF Evolution SXR 5W30

    konkrétní zkušenost nemám, pouze k parametrům: olej je řidší = slibovaná úspora paliva (asi), výkonnostní parametry SJ/CF dnes naprosto standartní. Sám bych ho nepoužil, ale na to ses neptal :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.06.01  21:17

    « olej

    Neznate nejaky vhodny olej pro Favorita
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.06.01  15:24

    « ELF Evolution SXR 5W30

    Ma niekto prakticke skusenosti s tymto olejom ? Cena je cca 290 Sk/l. Spotreba paliva by sa mala znizit v hraniciach 4,2 - 10% (podla druhu jazdy), splna normy ACEA A1/B1-98, A3/B3, API SJ/CF.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.06.01  18:25

    « A rozdil puvodu?

    Mineralni jsou destilovane nebo spis rafinovane z ropy. A synteticke? Kde se berou? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 08.06.01  07:04

    « Re: Synteticke vs mineralni

    to Rob2: já vím, že to bylo velmi zjednodušeno. Vzhledem k tomu, že v tomto oboru mám malé vědomosti, tak jsem se snažil toto téma rozhýbat a dozvědět se o tom víc a to se mi podařilo :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.01  17:34

    « Re: Synteticke vs mineralni

    to 555: Teď jsem zbytek toho oleje nalil do sekačky a zatím se nezadřela:-) Vypadá totiž jak vyjetej olej, nebo jako olej, kde je rozmíchanej grafit. Neměl jsem nikdy odvahu to do auta nalejt. Jinak já jsem slyšel vždycky o maximalním intervalu 12 měsíců, ale to se může lišit podle výrobce. Je fakt, že moderní motory jsou na druh oleje mnohem háklivější. Už i blbej naftovej Passat s hydraulickým vymezováním vůle ventilů vyžaduje minimálnš polosyntetickej olej, jinak ta bestie nechce jet.

    Rob2: To jsem byl na takovým školení od firmy MASTRA (dnes již Valvolube), která dělá oleje Valvoline. Tam o tom byla řeč. Mně se to líbilo, protože to má logiku a skutečně mazadla do tahačů začala být obohacovaná syntetickými složkami až nakonec (čímž si vysvětluju, že ty přísady, který mely to stárnutí oleje oddálit, se teprve zkoušely a vyvíjely)

    zadek524: Víš asi dobře, jak se to takovýmu potomkovi vysvětluje. Jeho zajímaj tak akorát parametry subwoferu a kapacita měniče CD. Kdy mu řekneš, že by ten motor mohl taky někdy poslouchat, tak ti odpoví, že si do teď myslel, že rádio je v autě právě proto, aby motor nebylo slyšet:-) Naštěstí to není případ mýho potomka, ale znám takový. Moje kára pojede i na olej z friťáku. Chevrolet Caprice, 5l=180 PS, podle toho kompresní poměr je asi tak 6:1 :-))

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.06.01  14:45

    « Re: OLEJE FUCHS TITAN

    V UK je mimoriadne popularna firma Silkolene /Prodrive pouziva ich olej do WRC/. V snahe dopatrat sa k dovozcovi som sa dostal po vyrobcu a bol to Fuchs.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.01  13:32

    « Re: Synteticke vs mineralni

    prof: kde jsi to vyčetl? To se ptám vážně, bez jakéhokoliv podtextu. Rád bych si rozšířil svoje vědomosti /nebo nevědomí? :-)/
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.01  11:54

    « Re: to Prof: Synteticke vs mineralni

    Zkus svému potomkovi domluvit. Když mu celou problematiku dobře vysvětlíš, snad podlehne a nebude usilovat o likvidaci motoru. Určitě jsi to tu už psal, ale co máš Profesore za posunovadlo?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.06.01  08:53

    « Re: Synteticke vs mineralni

    Zaujimave, na Impreze odporucaju specifikaciu mun. 5w40, prve koli koncepcii motora, 0 je prilis riedka a druhe cislo koli turbu a teplotnej odolnosti. Kamiony jazdia na nizsich otackach, no tiez su turba a mineralny olej nedokaze vydrzat take masivne zahriatie. Takze byd to maju vuriesene chladicom, ako hrom, alebo potom neviem. No aby som sa vratil spat, interval je min. raz za 1/2 roka, alebo 12500km. Takze na tych usadeninach nieco bude...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.01  07:17

    « Re: Synteticke vs mineralni

    Ale pozor, syntetika a plná syntetika je poněkud méně odolná proti znehodnocování úsadami, které se tvoří při krátkých jízdách, kdy se motor důkladně neohřeje. Je to trochu paradox, protože při tomto režimu je motor díky jejich vlastnostem sice lépe a hlavně rychleji mazán, nicméně olej je také rychleji znehodnocován a proto není radno, když celý rok jezdíte ráno 5 km do práce tam a večer zpět, zapůjčit vůz svému potomkovi, aby mi ho před výměnou oleje ohřál. Pokud potomek ohřeje vůz podle své představy o ohřátí a bude udržovat ručičku otáčkoměru výhradně jednu, nebo dvě čárky od červeného pole otáčkoměru (jak bývá jeho častým zvykem), moc tomu motoru nepomůže, jelikož právě v této oblasti již může hrozit nebezpečí způsobené již výše uvedenou "únavou" oleje, který se hodláte právě z tohoto důvodu vyměnit. Mnoho olejů, vyznačujících se dlouhými výměnnými lhůtami je proto na minerální bázi (kamionová doprava). Výzkum jde však dopředu a již to také polmalu přestává platit. Často se lze setkat s názorem, že když mám výměnnou lhůtu 10 tis na minerál, tak tam polosyntetiku můžu nechat 15 tis. a plnou syntetiku ještě dýl, což je holej nesmysl. Tím nechci říct, že se motor při přejetí výměny o 10 tis zadře (i když na to má plnej nárok a klidně může), nicméně moc mu taková "péče" nesvědčí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.06.01  13:27

    « Re: Synteticke vs mineralni

    a synteticke ucinne zabranuju usazovaniu karbonu v spal. priestore.
    K Repsol, tuto znacku poznam len z motoriek, tam investuju tazke prachy na vyskum mazania vysokootackovych motorov, co asi nie je uplne motor z Feldy :). Ale keby si mal motorovu pilu, nevahaj :)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.01  12:11

    « Re: Synteticke vs mineralni

    Saab: To je trochu (hodně) zjednodušeno. Viados: Obecně lze říct, že polo či plně syntetické oleje jsou teplotně stabilnější, tzn. že při vysokých teplotách tolik neoxidují a zachovávají si mazací schopnosti. To je také jeden z důvodů, proč je (většinou) možno prodloužit interval výměny. Co se týká viskozity, tak rozsah bývá vyšší, než u minerálních olejů, takže jsou při normální teplotě opravdu tekutější (jak psal Saab) a motor se po nastartování dříve promaže. PS: Moje informace si raději ověř - nejsem odborník přes petrolejářské výrobky.
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 06.06.01  06:37

    « Re: Synteticke vs mineralni

    Syntetický olej je řidší než minerál a proto rychleji promaže motor než minerál.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.05.01  15:53

    « Synteticke vs mineralni

    Mohli byste tu nekdo pro neznaleho v tomto oboru shrnout rozdily (vyhody x nevyhody) syntetickych a mineralnich oleju?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.05.01  15:53

    « Re: Repsol

    Super Mogul bohatě postačí... Myslím to vážně.
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 25.05.01  10:56

    « Re: Repsol

    Hakene, proč jsi to neřekl rovnou že máš Feldu a vymýšlel sis Mondeo ST200 a Passata 1.8T ?

    Na použití syntetiky si pošli mail do Škodovky a myslím, že třeba Shell nebo Castrol by byli lepší.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.05.01  10:15

    « Re: Repsol

    Hakene, ty stará vojno. Ty máš Filcku. No nekecej ty vlniči. To se ti ten tvůj novej Passat 1.8 T novej model vysypal nebo co?
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.05.01  09:09

    « Repsol

    Máte nějaký zkušenosti s olejem REPSOL? (syntetika).
    Mám ho dát do Feldy 1,3?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.01  18:45

    « Re: Přísada ...

    No to není, jelikož např. z takovýho MB 560 SEC přece olej jen tak pro nic za nic neteče !?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.01  15:42

    « Re: Přísada ...

    To je snad jedno, do jakýho auta?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.01  15:21

    « Re: Přísada ...

    se podivej do "prisady do oleju "
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.01  15:08

    « Re: Přísada ...

    MB_560SEC: U jakýho auta?
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.05.01  11:14

    « Přísada ...

    Ahoj !!!
    Znáte někdo nějakou kvalitní přísadu do oleje, která ucpe místa kde olej uniká ? Dík.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.03.01  22:44

    « Re: GTX7

    Ty a které automobilky mají svoje normy, které se řídí jinými parametry než jsou vizkozitní a výkonnostní třídy SAE/API... (VW 5**,MB 22*,BMW...) a rozhodně tyto normy plní také oleje od různých výrobců.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.01  05:26

    « Re: GTX7

    Mno,viskozita je dulezita,ale tu musi splnovat kazdy olej te same tridy.Proc je tedy vybran automobilkama nejen olej stejne klasifikace,ale taky urcite znacky(tzv.doporuceni) zalezi pak vice na obchodni strategii te ktere firmy,nez na kvalite oleje.
    Vzhledem k tomu,ze mam motorovou zaruku na 3 roky u noveho bavora,budu znacku oleje proste dodrzovat za tech par kacek navic.
    Jinak jen souhlasim,ze srovnanim viskozity je to zcela fuk,jaky olej tam je.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.03.01  16:34

    « GTX7

    API SJ/SH/CF/EC , vizkozita 05W/40 je normál.Co je na něm tak super, kromě GTX (což zní pěkně)znám 3 docela obyč olej do každýho pekáče.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.01  15:40

    « Re: Kurňa chlapi,

    Myslím, že karbonu tam mám dost a dost, ale to množství je spíš na stavu motoru než na tom, jak to kdo prohání.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.01  14:25

    « Re: Kurňa chlapi,

    Samozřejmě, záleží jak toho svýho bramboráka honíš... já docela jo :-) tož karbonu je ve voleji dost :-)))...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.03.01  04:44

    « Re: Motorex

    Osobne Vam takovy kauf preju,ale jejich spickove oleje(fullsynthetic 5W/50) stoji 47,55 $/galon.Ze by je do Cech dodavali levneji?
    Firma s rocnim ziskem 83 mil.CHF je mozna pro nas moc,ale tam patri mezi ty male.
    Castrol GTX2 neni a nikdy nebyl(takovi pametnici tady nejsou,v 50.letech opravdu existoval jen chvili).Porad dobre prodejny je GTX3 a to hlavne kvuli USA,kteri jej vyzaduji.Dnes se vyrabi momentalne spickovy GTX7,ale klidne se s tou cenou 50 $ za galon do nej vejdete.
    Levnejsi oleje ma pochopitelne kazda firma.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…