Motorové oleje

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.01  17:30

    « Re: Zahřívání motoru

    Mam pocit, ze D.aemon to dobre zduvodnil. Mam 1,9D a tankuju bio. V mrazech je prvnich par sekund nastartovaneho studeneho motoru skutecne hlucny narez. Ale v kazdem pripade je nutne ihned vyjet, aby motor se co nejdrive prohral. Turovat neni treba, diesel se rozjede na volnobeh. Ihned vyjet doporucuji i v "navodu", s tim, ze pry studeny motor se opotrebovava 8x rychleji, nez motor zahraty na provozni teplotu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.01  17:14

    « Re: Zahřívání motoru

    d.aemon: Já nemluvím o extrémních autech, takovejch lenivejch aut v - 10 st. by se našlo, myslím, dost.

    trona: Já tvrdím, že nic, můj názor je asi stejnej s tvým, že je to nejšetrnější způsob uvedení motoru z klidu do chodu. Dělám to úplně stejně a můžu si to dovolit, jelikož nebydlím na panelákovým sídlišti.

  • 00 Reagovat !

    foto

    24.10.01  13:55

    « No jasne

    Ale porad mi nikdo nerek,co se stane autu,kdyz nastartuju a necham ho chvili bezet na prazdno,aby se zahralo.At mi nikdo nerika,ze je to min setrny pristup k motoru,nez kdyz mu dam 3-4 minutky klidek a pak teprve v klidu vyrazim.Jakej je asi rozdil v rozjezdu auta s motorem zahratym 20 vterin a 4 minuty?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.01  12:18

    « Re: Zahřívání motoru

    Jasně. Extrémní auta chcou extrémní zacházení, ale myslel jsem, že se vzájemně chápeme a bavíme se o zimním startování normálního auta tak v těch -10 stupních.
    Zásuvka je super, ale na parkovišti nerostou a v garáži to snad ani nemá smysl. I když v samostatné - nevytápěné - asi ano.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.01  06:51

    « Re: Zahřívání motoru

    Ono tady o ohřívání můžeme diskutovat nekonečně dlouho. Jinej postup je při odjezdu za +5 st. a jinej při - 20. Při extremně nízkejch teplotách se totiž některý auta dost neradi hýbou, takže pokud tomu pořádně nenaložíš, tak se nehneš z místa nepohneš. Pokud tomu musíš naložit, moc tomu zase neprospěješ, pokud tě rovnou neopustí ozubení rozvodovýho řemene. Je to jen otázkou citu pro ten kus železa. Optimální je instalace elektrickýho ohřevu s časovačem a dosah k zásuvce 220 V. To je podle mého názoru nejekologičtější a pro motor nejšetrnější.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.01  23:38

    « Re: Zahřívání motoru

    PS pro rejpaly: Samozřejmě, že nevyjedete 2 vteřiny po nastartování, ale necháte motor naplnit olejem, takže po 10 - 15 vteřinách se dá jet.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.10.01  23:36

    « Zahřívání motoru

    Pro to, aby jste nenechávali v zimě běžet studený motor na volnoběh, ale aby jste co nejdříve vyjeli je jednoduchý důvod:

    Studený blok motoru a všechny jeho součásti nemají takový tvar, jako při provozní teplotě. I těch pár mikrometrů, kterými se liší tvar promrzlé součástky od normální je u motoru znát a motor se jednoznačně při studeném běhu ničí. Běh motoru naprázdno ho za pět minut sice prohřeje, ale na stejnou teplotu se motor zahřeje po minutě klidné jízdy. Ušetříte si tím 80% poškození při každém ranním prohřívání motoru. Jednoznačně ovšem platí, že se studený motor nesmí honit do otáček.

    Shrnuto a podtrženo, je to čistě o zkrácení doby běhu studeného motoru, protože za studena se motor mnohonásobně víc opotřebovává. Jak prosté.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.01  21:36

    « Re: treba na zimu menit olej?

    Po nastartování je samozřejmě lepší nechat motor běžet. Berme pro jednoduchost v potaz jen moderní motory, které po nastartování nevyžadují žádné další úkony a již se chovají "kulturně", tedy tak, že běží v mírně zvýšených otáčkách, které po chvíli klesají. Jak zde někdo uvedl, je ideální natočit, nastavit ofuk na okno, topení naplno, vyhřívání zadního (popř, předního) okna zapnout a obejít auto. Doporučuju za tmy rozsvítit obrysovky, alespoň si zkontrolujete, jestli vůbec svítíte vším, čím máte. Led jde lépe dolů, nemáte problémy se zamlženými okny a neusedáte také do úplné lednice. To, že v manuálu je uvedeno, že vozidlo nemá být zahříváno na volnoběh, si vysvětluju tím, že je zde brán v potaz již nový postoj k ochraně životního prostředí a prostředí ve kterém žijeme. Opravdu není v 5 ráno vhodné na sídlišti mezi paneláky nechat klapat studený diesel a ukončit tak příjemný spánek možná i stovce svých spoluobčanů. Samozřejmě je pro vůz lepší, pro ostatní nezůčastněné však nikoliv. Chod studeného motoru je též zdrojem výfukových zplodin, které se z mnoha důvodů zpočátku taktéž přílišnou "čistotou" nemohou pyšnit. Pokud je vůz ohříván pomalou jízdou a tedy všechny pohyblivé části najednou, potom snaha o šetrný přístup k motoru vyjde naprázdno. Vše se sice prohřívá rovnoměrně, ovšem za cenu zvýšeného namáhámí ztuhlého motoru, kterému by pět minut chodu před tím udělalo obrovsky dobře. Zastánci okamžité jízdy argumentují s tím, že je nutno zahřát i pneumatiky, převodová ústrojí, tlumiče pérování a pod. Ano, mají pravdu, nicméně vše lze stejným rozvážným postupem provádět stejně, ovšem již s motorem, ohřátým na pracovní teplotu, kterému taková péče velmi znatelně prospívá. O převody nemusíte mít žádnou obavu, ty jsou počítány na mnohem náročnější zátěž, než jakou takovou zhřívací jízdou prodělají. Tlumičům pérování opravdu taková důkladná terénní vložka těsně po rozjezdu opravdu na životnosti nepřidá. O tom, že by se měly zahřívat brzdy, nebo spojka, jsem v životě nic neslyšel, naopak je možno sledovat trvalou snahu o to, aby se tyto zoučásti zahřívaly co nejméně a chladily co nejvíce. Servořízení také neprospěje, když ho hned po startu vezmete z prava do leva na dorazy, ale ono se samo ozve mírným zamručením pojistného ventilu nebo kvikvutím při prokluzu klínového řemene a zřetelně tak dá najevo, že se mu takové zacházení nelíbí.

    Pokud se týká výměny oleje jen proto, že se blíží zima, platí všeobecně pravidlo, že je lepší ten již mírně opotřebený olej přes zimu "dojezdit" a vyměnit ho před sezonou, kde je předpoklad, že bude motor více výkonově zatěžován (jízda na dovolenou s plně naloženým vozem, většinou do krajin s teplejším klimatem, popř. ještě do hor) a proto bude vhodné dbát na kvalitu olejové náplně.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.01  13:00

    « Re: treba na zimu menit olej?

    Chlapi před zimou to měnit nemusíte,jezděte podle intervalů výměn,do -10 nemute extra zahřívat, max 1-2 minuty což si stihnete oškrabat tak led a sníh z auta.Do prvních 5 km nehonit motor přes 3000 - 3500 ot.Ti co mají garáž to tohle neznají.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.01  09:42

    « Re: treba na zimu menit olej?

    To, ze je dobre zatazit studeny motor mi asi nikto nevysvetli :), ale v sirsej suvislosti by dementi zo zapadu mohli zohriat motor na prevadzkovu teplotu a potom vyrazit naplno, co by si odnasala prevodovka a zvysok hnacieho ustr., ktore ostalo studene.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.01  00:00

    « Re: treba na zimu menit olej?

    zisiel by sa tu nejaky fundovany nazor na to ci nechavat diesela zohriat po studenom starte a pohnut sa az po 2-3 minutach alebo necakat a hned sa pohnut tak ako pise navod na obsluhu aj v mojom aute ;-)


    taky AOTUKOMPLEXCZ by to mohol vediet ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.10.01  21:42

    « Re: treba na zimu menit olej?

    Já nevím ale z logiky věci.

    1. kdyz je motor studenej, tak je olej zatuhlej a když hnedle vyrazím tak at mi nikdo netvrdí, že bude dobře mazat

    2. Olej je kapalina a jako taková se podřizuje gravitaci, a tedy stejká směrem dolů :)))))))) tudíž některé ze součastí, které se vzajemně třou nemusí být ideálně mazány hned po startu, a hnát motor hnedle do otáček... :((( No nevím.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.10.01  19:51

    « Re: treba na zimu menit olej?

    okej tak sa tym olejom nemusim fak zaoberat, pretoze tam mam original od VW, takze to snad nieco vydrzi.


    inak s tym, ze motor sa nema nechat bezat na volnobeh ked nastartujes zastudena sa pise aj v mojej knizke k autu, nepise sa, ale preco je tomu tak ;-(. teoreticky aj na TDi by som sa mal pohynat okamzite bez cakania, ja to tak aj robim, maximalne si pockam 30-45 sekund a idem prec.

    ale aj mna by zaujimalo preco by sa nemalo cakat, moze to niekto vysveltit?

    jedine co som si vsimol, sused ma daciu a ten samozrejme startuje s nohou na plyne ;-) a ten necaka ani sekundu ;-) hned ako mu to naskoci tak pali prec plny knedlik ;o))) as aby mu to nezdochlo
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.01  16:24

    « Delsi servis

    Auta koncernu VW(hmm,az na Skodu)prechazeji na 30.000 km u benzinu a 50.000 km u dieselu.
    Zatim jediny olej,ktery ma tuto specifikaci(503.00+506.00) je CASTROL 0W-30 LIGHTPRESS.Probihaji jednani s vyrobky Shellu a Mobil 1.
    Aby takto motor fungoval,musi byt cele auto vybaveno cidly( hladina oleje,tloustka brzdovych desticek,u dieselu inteligentni spinani cerpadla chladici kapaliny - je tam jeste treti okruh).
    Dnes nekoupite auto,ktere je od vyrobce naplneno mineralnim olejem,vzdy je tam polosyntetika.Pro nova auta je to dano podminkami zaruky(napr.Japonci),u starsich aut s vyssim probehem se uz na vyber oleje nemusi tolik hledet.
    Jinak obecne oblibeny omyl s "ridkym" olejem vyssich jakostnich trid.
    SLX CASTROL 0W-30(podobny,jaky se lije ted do novych Passatu apod) jezdil pri testech celkem 300.000 km u benzinove verze motoru i vznetove.
    Nasledovalo rozebrani a mereni opotrebovani motoru.Vysledek byl natolik uspokojujici,ze se spustila vyroba aut s vysokym km probehem(nebo 3 roky).
    Pokud mate pristup na web ADAC,je to tam mozno nastudovat podrobne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.10.01  09:19

    « Re: treba na zimu menit olej?

    A proc se nema nechat auto zahrat? To nejak nechapu, co je to za chybu.V zime prece nepojedu po minute se zamrzlyma voknama.To si radsi ty 3-4 minuty pockam a on se mi zatim ohreje pekne motor.Nevim,co bych mu moh udelat.Teda krome zvyseny spotreby,samo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.01  23:52

    « Re: treba na zimu menit olej?

    Počkej, nechávat auto běžet po nastartování na volnoběh se vždy uvádí jako největší chyba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.10.01  23:42

    « Re: treba na zimu menit olej?

    Xtra: Jaky olej tam mas? Kdyz mas nove auto, jiste tam mas vicerozsahovy mineral. Myslim, ze na zimu neni v dnesni moderni dobe treba olej menit. A pokud bys mel polosyntetiku nebo syntetiku, tak uz vubec ne. Ostatne, to ti reknou v tvem servisu, kam chodis na garancky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.01  23:34

    « Re: treba na zimu menit olej?

    zaleží jakej tam je. Nicméně pokud tam je tec od výrobce, tak to je 100% pohodě a tímto problémem bych nezatěžoval. Jenom dodržoval normální pravidlo, nezatšžoval motor vysokýma otáčkama když bude studený. Po nastartování v zime bych nechal auto tak na minutu na volnobech at olej zacne cirkulovat a dobre mazat. Prostě klasika. Olej bych vymenil jen kdybys chtel nejak na hoooodně sever (Rusko, Finsko, Island) což asi chtít nebudeš, takže relax :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.10.01  18:37

    « treba na zimu menit olej?

    mam noveho TDi, nabehnanych za 3 mesiace 7.000 km, takze prva servisna bude az niekedy za 3-4 mesiace pri 15.000 km. meni sa pred zimou v aute olej alebo olej nie je citlivy na rocne obdobie?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.10.01  20:39

    « Re: Vyměnit nebo počkat?

    nechat dojet. sory za chyby
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.10.01  20:38

    « Re: Vyměnit nebo počkat?

    Dej tam ten castrol, v zime ho prave nejvice vyuzijes a navic budes mit klid na dusi.V lete bys ho mohl nechat na dojet ten no name...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.10.01  12:30

    « Re: Vyměnit nebo počkat?

    Špatně jsem to napsal. Už mám po první garančce, na tachometru mám 20 000 km. Jenže jsem tam nechal dát obyčejný olej, ani nevím, jaké má označení. Najel jsem na něm nějakých osm tisíc, do další garančky mi zbývá ještě dalších sedm a přemýšlím, jestli to s ním dojet, nebo jestli tam mám dát ještě před zimou ten lepší Castrol.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.10.01  17:22

    « Re: Vyměnit nebo počkat?

    Môj názor je, že určite do päťtisíc km by sa mal olej vymeniť. To bol nejaký zábeh a potom by tam mal už ísť olej pre aký sa každý majiteľ rozhodne a ktorý chce používať. Súhlasím s názorom, že nadovšetko je dôležité dodržiavať termíny výmeny oleja.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.10.01  20:23

    « Vyměnit nebo počkat?

    Mám teď ve Fabii 55kW/16V nejlevnější noname olej a s ním najeto takových 8 tisíc km. Jenže doma mám v kanystru Castrol TXT Softec 5W-40, což je zřejmě olej nepoměrně vyšší kvality (nebo se mýlím)? Co byste radili? Dojet na stávající olej až do další garanční prohlídky, nebo ještě teď před zimou do auta nalít lepší Castrol?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.01  09:55

    « Re: Jaky olej pouzit?

    No, já teda do Golfa VR6 používám 5W-40 Liqui Moly 1l/360Kč a ikdyby tam psali, že je to na 100tisíc, tak budu měnit po svejch 12-15tisících. Hlavně proto, že mám nečistý svědomí, že ten motor nešetřím. Bohužel patřím taky k těm co říkají "minule" nikoliv loni (o: a tak jsem už minule, předminule i předpřed minule dával právě tenhle olej a za chvíli se na to chystám znovu (o: a to všecko letos...brrr
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.01  08:49

    « Fuchs Oil

    Dostal som ponuku na ich Titan 5w/50 a vaham, ci ho dat do Imprezy na zimu. Pozeral som si parametrre a su velmi podobne Silkolene, ci je ich divizia a leje ich do motorov aj Prodrive. Na jednej strane si myslym, ze tak vykonny olej nemoze byt zly, ale radsej "pouziji napovedu publka" :)?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.10.01  21:00

    « Re: Repsol Multi G D15W/40

    S motorem ti to neudela nic jen ti daly oneco horsi olej a to mineralni puvodne jsi tam mel s nejvetsipravdepodobnosti polosintetiku,v praksi to znamena ze puvodne jsi mohl startovat pri -25C a ted -20C , unas takova teplota je ale vyjmecne.Navic s 10W byla vzime nizsi spotreba benzinu a motor se rychleji promazal.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.10.01  15:05

    « Repsol Multi G D15W/40

    Při poslední výměně oleje mi dali do P106 1.1 r.v.1994 Repsol Multi G D 15W/40. Předtím jsem tam měl 10W/40. Co mi může to udělat s motorem . Za 3,2 l + filtr jsem platil asi 800 Kč. Poraďte, díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.09.01  14:19

    « Re: Jaky olej pouzit?

    vlami> Pro čiplé TDI je olej celkem důležitý faktor. Měním po 15.000 jako obvykle.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.09.01  10:31

    « Re: Jaky olej pouzit?

    No neviem ci vyhodnejsie, ked zapocitas vymenu pokazeneho turba.... Koli tomu napr. na leto pouzivam Castrol RS10w60 a na zimu som dal Magnatech 5w40, ale nejako sa mi to nepacilo. Rozmyslam, ci tento raz nepojdem na vyrobcom doporuceny Shell 5w40.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.09.01  01:38

    « Re: Jaky olej pouzit?

    Mfilip: Jak krasne se to posloucha - loni jsem dal olej tenhle a letos dam asi tenhle. To "my" co menime olej 3x rocne (po 10 000 km) nemuzeme pouzivat slova loni, letos, ale spise jen minule. :)))) = mam zavist....
    Hufe, tu syntetiku lejes do Fabie TDi? Po kolika km menis? Mam pocit, ze polosyntetika by ti vysla vyhodneji? Ale o to jiste nejde. Ja radeji sazim na kompromis (polosyntetika), no, ono to u stareho typu motoru ani jinak nejde :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.01  14:31

    « Re: Jaky olej pouzit?

    Já tam liju Valvoline 0W-40 za cca 365kč/l.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.08.01  13:59

    « Re: Jaky olej pouzit?

    jako ja jsem na 99% presvedceny, ze koupimi polosyntetiku, kterou jsem uz dal do auta loni. Bohuzel ted jsem nasel ve starych papirech faktury na olej Castrol TXT, takze se do auta pravdepodobne do 113 tkm vzdy lila syntetika. Autem rocne najedu do 20tkm, takze pro tento zpusob jezdeni bude asi mnohem lepsi kratsi intreval. Loni jsem koupil polosyntetiku 10W-40 Madit, letos budu brat asi Valvoline DuraBlend 10W-40. Brava 1.8 ma napln 4,3 l, ale kupuju 4 l, protoze kdyz tam 4 l dam, jsem asi 2mm pod ryskou, zatimco s 4,3 litry jsem 2 mm nad. V tech olejich ma malokdo jasno a ani mne nenapadlo ptat se ve Fiatu, protoze vim, ze mi ktomu nejsou schopni moc rict. Jsou to lide, stejne jako v prodejnach, kteri ti nereknou krom "tenhle je asi nejlepsi, tenhle lidi nejvice berou" nic rict. diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.08.01  13:32

    « Re: Jaky olej pouzit?

    MFILIP: Taky jsem podobny problem resil a nechal jsem si udelat rozbor oleje. Resil jsem, co udela prechod z mineralu na polosyntetiku a jestli se da vymena oleje prodlouzit na 10 tis. km [VW 1.9D]. Vysledky mne velmi prekvapily (kladne). O nich treba az priste.
    Nejsem odbornik na oleje, ale domnivam se, ze kvalita onoho lehkobezneho oleje (5W-30) skutecne umoznuje prodlouzit vymenu na 30 000 km (nebo min. 1x rocne, pokud se najede mene). Je to uz ale takova ridka polivcicka, ze to urcite nebude delat motoru prilis dobre pri vedrech a zavodni jizde ci pomale jizde ve meste, kdy se teplota oleje pohybuje treba az ke 130 st.C. Teda, pokud neni motor na tento olej stavenej a to se zase dozvis v servisu Fiat. Tam bych se na to optal.
    Jinak samozrejme plati, ze castejsi vymena je pro motor nejlepsi.

    Jeste jednu poznamku - pri prechodu z mineralu na polosyntetiku nebo plnou syntetiku je nutne prvni vymenu oleje uskutecnit drive, kvuli vetsimu uvolnovani karbonovych castic. Takze kdyz se vse spocte - cena oleje, prvni vymena syntetiky po 15000 km a to, ze treba za rok stejne neujedes 30 000 km.... mozna ze to ani nevyjde tak vyhodne?? Za kolik kupujes tu syntetiku? Kolik litru oleje si zada Brava? Alespon 5? ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.08.01  11:11

    « Re: Jaky olej pouzit?

    Ja se teda zeptam. Kdyz dnes deklaruje nejaky vyrobce oleje ( castrol txt 5W-30 ) vymenu do po 30 tkm a mam auto, kde je vymena oleje doporucovana po 20 tkm .... je tech doporucovanych 20 tkm platnych vuci olejum te doby ( 95-96 ), nebo se da rict, ze do toho motoru, kdyz dam takovou syntetiku, muzu ji menit az po 30 tkm ? Vlastne se chci ptat, jestli ten interval za lezi jen na oleji, nebo i na konstrukci motoru, apod. Jak byste se pripadne rozhodli, kdybyste se meli rozhodnout mezi 1 vymenou po 30 tkm drazsiho oleje, nebo vymenou po 20 tkm levnejsiho oleje stejneho druhu a specifikace ? Mne se zda, ze by ta castejsi vymena mela byt lepsi.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.08.01  13:52

    « Jaky olej pouzit?

    K pouzitym olejum. Plati, ze do starsich motoru lze pouzit pouze mineralni oleje, max. polosynteticke oleje (tedy treba 10W/40). Pokud do stareho motoru pouzijete spickovy synteticky olej, tak:
    a) ten rozpusti vsechny usazeniny a karbon a olej se brzy znehodnosti, proto i pri prechodu s mineralu na polosyntetiku je potreba prvni vymenu udelat cca po 8000 km.
    b) Motor zacne kourit, jako kdyby jel na special-mix :-) - tj. synteticky olej se dostane i tam, kam nepatri....

    A naopak... do novych modernich motoru zase nelze pouzivat mineralni oleje, ale asi jen synteticke kvalitni lehkobezne oleje (5W/50, 5W/40). Ty mineralni jsou velmi tuhe a muze dojit i k zadreni motoru.

    Ja mam Felicii Diesel, pouzivam Sunoco 10W/40 (polosyntetika), menim po 10000 km a jsem spokojen. Vse testovano, vysledky testu oleje mohu uverejnit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.07.01  09:48

    « Re: Pozdě, ale přece....

    Rob2:Díky za radu.Tím pádem to vypadá, že se chtěli v opravně asi namastit a pro mé autíko zbytečně v našich podmínkách.No jo no, když je někdo ve vatě, tak jim asi podepíše jakoukoliv fakturu na jakýkoliv olej.Sakra chtěl bych být také ředitel jako ten předchozí majitel a ne čičmunda co to koupil jen díky svému koníčku.Každopádně ať vám maže...
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.07.01  19:45

    « Pozdě, ale přece....

    Ňuňas: Tak jsem se Ti ptal na ten olej. Bylo mi řečeno, že do Nissanu Maxima lze normálně 5W40 použít. Takže klídek. PS: Omlouvám se, že to tak dlouho trvalo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.07.01  19:39

    « MADIT MISTRAL

    Mám olej MADIT MISTRAL, ktorý je určený pre nákladnu dopravu a do naftových motorov. Môžem ten olej naliať aj do benzínoveho motora??? Aký je rozdiel medzi olejom do benzínoveho a do naftového motora???? Vďaka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.01  21:44

    « Re: Re:

    Ňuňas: Ten důvod byl rozdíl 300,-Kč v ceně na jednom litru, kterej je přeci potřeba na neinformovanejch lidech vydělat. Osobně si myslím to samý, co Cokes, navíc by mě stačil i 10W40 po dvou stovkách za litr. Pokud by měla Maxima nad takovýmhle olejem ohrnovat nos, tak potom je to sráč nejtěžšího kalibru. Ale neboj, ona nebude.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…