Motorové oleje
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 17.01.03 11:25
« Re: Olej, olej, olej... Ale aký?!?
5W-30 asi nebude minerál, minerály bývají až tak od 15W, příp. 10W. Aspoň já jsem takový minerál ještě neviděl. Nevím, co má ta Mazda v předpisu od výrobce, na to bych se koukl především, a až potom rozhodoval, co tam dám. Japonce vůbec neznám, sorry... Na značce oleje příliš nezáleží (pokud to není úplný noname), důležitá je ta specifikace. Zkrácený cyklus - já jsem měnil asi po 4-5tis, teď nevím, ono vzhledem k tomu, že mě kompletní výměna olej + filtr + těsnění výpušťáku stála necelých 500,-Kč (polosynte!), to ani moc neřeším... -
« Re: Olej, olej, olej... Ale aký?!?
oddie: kamos prave kupuje (zajtra pre nu ideme) jazdenu Mazdu 626 2.0i 16V, rocnik 88 s 200tkm. Doteraz tam liali nejaky mineralny Shell 5W-30 (tusim). Co myslis, ze bude najlepsie: prechod na tu polosyntetiku, na plnu, alebo tam nechat ten mineral (ale cenovo bude asi dost vysoko). Ako je to inak s mineralmi, moze sa pri vymene zmenit znacka (na Madit, predsa len cenovo neporovnatelne). Ak sa prejde na polos., po kolko km je dobre urobit ten skrateny cyklus? 2000? Dik ;))) -
« Re: Olej, olej, olej... Ale aký?!?
-Peter-> Urcite si tam nedaval mineral > pokial viem, tak Castrol robi mineral iba GTX3 a ten je 15W-40. Ja som na jesen po 130tis km pouzivania GTX3 presiel na Madit Super 2000 - polosyntetika 10W-40 a je to v pohode. Po dlhych diskusiach som dospel k zaveru, ze GTX3 a ine moderne min. oleje uz nerobia take usadeniny a tak po preplachnuti motora pripravkom STP pred vymenou som dal polosyntetiku. Madit splna vsetky normy ako ine drahe oleje, je lepsi ako GTX3 a za nizsiu cenu - chod do neho. CAf. -
"-- skrytý --" 17.01.03 10:34
« Re: Olej, olej, olej... Ale aký?!?
Do Felicie bych nedal syntetiku ani náhodou, není důvod. Jinak, minerál 4 litry za 1300SK??? No fuj... Já používám (do starších aut) polosyntetiku Mogul Optimal 10W-40 za cca 90,-Kč/litr - za cca podobnou cenu bude i ten Madit, tyhle oleje vůbec nejsou špatné a do těhle aut jsou víc než dostačující. -
« Olej, olej, olej... Ale aký?!?
Prečítal som si CELÚ túto diskusiu (a že mi to dalo dosť zabrať, najmä časovo) a napriek tomu som nenašiel jednoznačnú odpoveď na problém, ktorý riešim.
Mám Felíciu 1.3 MPI, r. v. 2000, dva a pol roka "v prevádzke". Mojim problémom sú studené štarty a krátke vzdialenosti - denne jazdím len okolo 3 km ráno do práce a poobede naspät rovnako, prípadne niekedy trochu viac, tak do 5 km. Štandartne mi bol vymieňaný olej dvakrát - minerálny CASTROL s viskozitou 10W-40 (mimochodom stojí 1300 SK!).
Takže uvažujem o niečom lepšom; háčik je v tom, že neviem, čo tam mám dať za olej. Najlepšia by bola zrejme nižšia viskozita, aby sa motor lepšie a rýchlejšie premazal, keď je studený; z toho vyplýva teda nejaká polosyntetika či syntetika. Plne syntetický olej s viskozitou 5W-40 je vraj však príliš riedky na tieto motory a mohli by vzniknúť problémy.
Takže jediný záver, ku ktorému som dospel je ten, že viskozitu nechám pre istotu rovnakú (10W-40) - však u nás v zime viac ako -15 prakticky nebýva. Neviem sa však rozhodnúť ďalej. Vrstva minerálneho oleja sa za studena že vraj trhá, pri polo/plnej syntetike by to malo byť podstatne lepšie.
Bude mi stačiť polosyntetika? Alebo motor zvládne prechod na plnú syntetiku?
Pre upresnenie dodávam, že mám najazdených menej ako 17 tis. km, ročne najazdím tak do 7500 km, a teda nie je (VRAJ - podľa názoru niektorých tu aj servisu) potrebný postupný prechod, t. z. skrátené termíny výmeny oleja.
Môžete mi prosím vás poradiť, ako sa mám rozhodnúť? -
« Re: Mobil1
Jo,97 uz jsou motory staveny na pouziti tech nejmodernejsich typu oleju,jejichz je tenhle Mobil zarnym prikladem,do 97 davat nizsi klasifikaci,nez SJ bych neriskoval,zvlast do tocivy Hondy.Ta viskozni trida Mobilu ti pokreje i teplotni extremy v zime,v lete,podle meho nazoru je to maximum,co muzes pro to auto udelat a melo by se ti za to nalezite odvdecit. -
« Re: Mobil1
Je to 97, a doporucuje pro nej honda nejakz API SJ, coz tenhle olej ma a mel ho i Shell H. Ultra i ten Shell H. Plus co jsem tam nalil ted naposledy. A ten co tam byl litej po celou dobu byla plna syntetika 5W 40, dale to melo API SJ, a ACEA A3, B3,B4.Tak mohu s tim neco udelat nebo ne?? Nebo chces jeste nejake parametry toho oleje co jsem tam lil?? Mohu se podivat na kanistr od nej jeste ho nekde mam. Nebo myslis ze to je v poho?? -
« Re: Mobil1
Jestli ti nejde o cenu,tak asi tezko sezenes neco lepsiho.Jinak s tim stridanim oleju to plati hlavne pri prechodu z mineralu na lepsi,pokud tam byla pomalu po celou dobu syntetika a jen na jednu vymenu polo,tak neni co resit. Je to otazka rozpousteni kalu a usazenin po mineralnich olejich syntetikou a tim padem moznym ucpanim mazacich kanalku,u letitejsich motoru i zvysenim netesnosti ve spojich.Ale taky plne souhlasim s nazorem,ze nektere motory byly staveny na pouziti oleju urcite klasifikace a pouzitim klasifikace posledniho typu veci zase tolik neprospeju, neco ve smyslu hazeni perel s... Z ktereho roku je ten motor? -
« Mobil1
Děkuji moc za rady.O tu cenu mi ani moc nejde... A olej menim pravidelne max. po 10tis. Pocitam ze i tenhle budu menit po 10tis.. A s autem jezdim casto na hory a v lete zase k mori a nechce se mi tam davat neco na zimu a pak v lete zase menit na neco letniho. Takze kdyz pomineme cenu tak by to tedy nemel byt problem?? Ani v tom pripade ze ten posledni olej co tam byl pred timhle nebyla plna syntetika ale byla to polo syntetika?? Nekde jsem slysel ze jak jednou naleji do auta polo syntetiku tak uz je pak problem tam nalit nazpatek neco lepsiho, ale nejak se mi tohle nezda a tak se radsi ptam. Tak jinak moc diky za rady. -
"-- skrytý --" 03.01.03 08:57
« Re: Mobil1
Jo, zkušenosti mám, a to jen ty nejlepší. Používal jsem ho dlouhodobě, když jsem se pohyboval v jihozápadní Evropě a často jezdil přes Alpy. Podle odborných testů se jedná snad o vůbec nejlepší olej na trhu, obzvláště v dané viskozitní třídě. Ale ta cena...! Tedy pokud ho člověk zrovna nekupuje ve Francii, kde ve srovnání s českou cenou vyjde na polovic. Jen mi připadá, jestli to v případě právě Hondy Cicic 1.5 jezdící v Čechách není škoda. Tato Honda se totiž vyráběla v USA o motor byl přizpůsoben tamním olejům, což v praxi znamená, že stráví prakticky jakékoli mazadlo, ale je třeba ho častěji měnit. Proto spíše než použít co nejlepší olej doporučuji něco více "obyč", ale měnit max. po 10 tis. km. Kromě toho jezdit v Čechách (vzhledem ke klimatickým poměrům) na viskozitu 5W-50 považuji za zhýralost. -
« Mobil1
Mám dotaz. Nemáte někdo zkušenosti s olejem Mobil1 5w 50??? Mam Hondu Civic 1.5.Coupe a nevim jestli to tam muzu nalejt.Ma to najeto 130 000km a byl tam do 120 000 litej Shell Helix Ultra 5w 40 a ted jednou jsem tam nalil Shell Helix Plus 10w 40. Tak muzete nekdo poradit jestli tam ten Mobil mohu nalit??? Dik Moc