Motorové oleje
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Mam dilema - a otázku:
ono kromě názvu oleje by na té pixle mělo být ještě spousta dalších písmenek, které určují kromě viskozitní třídy ještě spoustu dalších věcí - nevíte někdo o nějakém webu, kde by bylo srozumitelně (takže nejradši česky) popsáno, co které písměnko znamená?? - no a pak by se dalo soudit i na kvalitu obsahu té pixly - měly by být objektivně porovnatelné všechny potřebné charakteristiky, a když tam některý z těch písmenek nebudou, je to taky charakteristika -
« Mam dilema
Mam pred vymenou oleje a muj motor si zada 4,3 l. Z minule vymeny mi zbylo 1,125 l Madit Super 2000 ( polosyntetika M7AD Plus ). Takze porebuji dokoupit jen 3 l vyse uvedeneho oleje, ktery stoji 149,- Kc/ l. Jenze za 150,- Kc/l uz mam polosyntetiku od Valvoline ( Dura Lube ) nebi od Fina. Ale toho bych musel koupit 5 l, ale pristi vymenu bych uz koupil jen 4 l. Navic prodavac rikal, ze kdysi tento Madit bral, ale ze lidi to nechteli, protoze s tim nemeli dobre zkusenosti. Vsechny oleje jsou 10W-40. Jak byste se rozhodli vy ? Ja myslim, ze Valvoline je Valvoline. -
« To:Petous
Vies to druhe číslo viskozitneho rozsahu udáva,do akých vysokých teplôt si olej nemení svoje vlastnosti.Čiže tá 60tka znesie vyššie zaťaženie,ako 30tka.Takže 60tka je "výkonejšia",ako 30tka.A to čo plácaš o pomalom odvádzaní tepla,prúdení a odporoch,rednutí,nehnevaj sa to je blbosť.Preštuduj si odbornú literatúru.A olej 5-50 je určite lepší,ako 0-30.Ten má diskutabilnú výhodu v zime.Ale rozdiel v minimalnych teplotach je ti k ničomu,pokiaľ nejazdíš na Sibíri.Neviem presne,mám tabuľku.0 tuhne pri -40C
a 5 možno -30.Apropo závodné oleje majú viskozitu 60 a viac,čo pri bežnej premávke samozrejme nevyužiješ.V každom prípade si jazdi na svoju 30tku.Ja mám na šestnásťventile(180PS) 180 tis km,kompresie a tlak oleja mám vynikajúci a jazdím na takýchto olejoch.A nazáver.Zhodli sme sa s jedným zbehlým,že tieto long-oleje sú pre ľudí s kľudným štýlom jazdy,aby sa nemuseli nabehať toľko do servisov. -
petous 11.08.00 13:33
« Re: To:all
Zajimave je, ze napr. original olej pro Hondu Integra (toci max. 9000ot/min) je 10W30, rozhodne ne 10w50. Cim ridsi olej, tim mensi pasivni odpory a zaroven i mensi ohrivani oleje ve vyssich otackach. 10w50 musi zakonite klast pomerne velky odpor, pomalu proudit a odvadet teplo, takze jeji vetsi maz. schopnost pri vysoke teplote prevazi zapor vyssich ztrat. Znate nekdo znacku Redline ? Da se u nas nekde sehnat ? -
« Re: To:all
to je právě ten rozdíl mezi etickou a estetickou stránkou věci; k té estetice: taky by mi nevadilo, kdyby ten olej byl třeba v piksle od rajčat, kdyby byl perfektní; no a k té etice... to je asi věc každého a pak taky těch, co jsou za to placený z rozpočtu min.vnitra, a pak možná i těch, kterejm to není jedno nikoli proto, že by záviděli, ale proto, že jim třeba taky vadí, když někdo jezdí veř.dopravou načerno, odlehčí tel. automatu atd.... -
« To:all
Vpadnem vam tu do debaty.Aky je nazor na nove Castroly,long protection napr. TXT magnatec 5-30.Ta 30ka mi nereze,ved ten olej musim uvariť, ked mam tazsiu nohu a spolahnem sa na 30000km vymenný interval,tak po cca troch výmennach je motor zrelý na GO.Dokonca, ze je to iba jedinný olej doporucovany schvaleny vyrobcom do turb(TDI,T) a la VW.To fakt maju vylepené v značkovom servise VW.Nepoviem ked už, tak ako to má vyriesené sedmicka BMW.Ano dlhý interval,ale nie pravidlom,kvalitu oleja priebezne meria špeciálny senzor v olejovej vani.A može sa stať, že namiesto 30tis km,hlási uz pri 12tis výmennu oleja,podľa "nohy".Čize ak 30000 km interval,tak podľa spôsobu jazdy,nie!!.A podobne superolej Castrol SLX,ta nula je dobra v zimnom období,ale ta 30-tka, to je pre paničky.Inak jazdim Valvoline synpower 5-50 a nadmieru som spokojný.A cena 245 sk/l.Chlapci,ale velkoobchod(ale aj tak do 300Sk/l).Neviem vy čo tu plačete pre ceny,preco si nechytite mechanikov v znač. servisoch.Ja som mal Castrol 10-60 RS-ko za 200Sk/l,nehladiac na etickú stránku veci. -
« Re: Interval a spotreba - BMW
A co máš Kupco za BMW? Já mám starou 524TD a na 10.000km nedolejvám vůbec nic a to mi olej trochu teče na několika místech a motor už taky není nic moc, taky už má dost za sebou. Samozřejmě, že před výměnou je tam úbytek, ale ne takovej, abych musel dolejvat. Taky si myslím, že to nežere olej, protože motor taky zbytečně nevytáčím - hodně málokdy to točím přes 3000ot/min, není to vůbec potřeba a při rychlosti 150km/hod to má otáčky lehce pod 3000. -
« Re: Interval a spotreba
Na mém BMW mám spotřebu 0,5l / 1000 km a do teď jsem si myslel, že je to moc. Tekl mi trošku olej pod víkem ventilů, ale to je teď v pořádku. Ještě musím vyměnit těsnění dříků ventilů, protože se mi zdá, že to trochu kouří. Není ta knížka s názvem "jak na to"? V té jsem se dočetl, že u mého auta je spotřeba 1,5l /1000 maximum. V originále (v manuálu) je sice jen 0,8 /1000, tak pak tomu věřte. Když bych měl 1,5l tak bych snad ani olej měnit nemusel. -
« Re: Interval a spotreba
Myslim, ze interval vymeny oleje je pro kazdy typ motoru jiny. Treba Felicie 1,9 D ma 7500 km, ostatni koncernove diesely 15 000, Punto II 1,9 D 10 000 km. Pokud si nejsi jisty, zeptej se u vyrobce. V posledni dobe je trend u novych aut vymena oleje po 30 000 km pri pouziti plne syntetiky. Co vim tak treba, kdyz se v roce 95 zacaly prodavat Bravy, byla vymena oleje po 15 000 km a v roce 98 ji zvedli na 20 000 km. Byl jsem prekvapen kdyz v knizce od Hertzolda bylo pro muj motor 1.8 napsano, ze spotreba oleje do 0,8 l / 1000 km je v poradku.
-
« Re: Interval a spotreba
- interval výměny různě - dneska přibližně od 10 do 20t km, běžně kolem 15t km - je to velmi různé podle konkrétního motoru
- spotřeba 1l/5000 km - dá se říci totéž, ale u dnešních aut z doby kolem roku výroby asi tak 1994-7 by to ještě mělo být povětšinou vyhovující , ale i tak je to různé podle konkr. motoru a jeho stavu, tj. kolik má už najeto (si myslím; já se do toho zatím vejdu a podle všeho je to zatím OK)