Motorové oleje
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re:
Jsem vcera videl Madit Super 2000 za 129,- Kc/litr, tak jsem neodolal. Valvoline bude priste, ted je treba vyjezdit nepouzity olej z minule vymeny. Jinak nejsi z Ostravska, mel bych pro tebe nepouzity, original zabaleny 1 l Forte Racing za 200 Kc, taky z minule vymeny ? -
« Re:
Castrol GTX-3 je předražený, obycejný minerální olej. Daleko lepší je např. tuzemský polosyntetický Mogul 10W-40, který je někde za stejné peníze a někde i levnější než Castrol GTX-3. Já osobně používám u své Felicie 1,3 MPi Mogul Forte Racing 5W-40 bratru za 960,- Kč (Benzina) a jsem spokojen. -
« Chevron
Ja mam Felinu 1.3MPi a hned pri prvnim servisu jsem tam zacal lit Chevron 10W-40 a nemam zatim problemy. Dokonce pry i vyhovuje vetsim standardum nez treba Castrol, ktery napr. u dvojtaku zanasi docela slusne vyfuk ! ( vlastni zkusenost )
BTW: take jsem jednou zkusil syntetiku 5W-50 a zdal se mi hlucnejsi !? Co vy na to, je to subjektivni dojem nebo fakt ? -
« Re: Mam dilema - a otázku:
ono kromě názvu oleje by na té pixle mělo být ještě spousta dalších písmenek, které určují kromě viskozitní třídy ještě spoustu dalších věcí - nevíte někdo o nějakém webu, kde by bylo srozumitelně (takže nejradši česky) popsáno, co které písměnko znamená?? - no a pak by se dalo soudit i na kvalitu obsahu té pixly - měly by být objektivně porovnatelné všechny potřebné charakteristiky, a když tam některý z těch písmenek nebudou, je to taky charakteristika -
« Mam dilema
Mam pred vymenou oleje a muj motor si zada 4,3 l. Z minule vymeny mi zbylo 1,125 l Madit Super 2000 ( polosyntetika M7AD Plus ). Takze porebuji dokoupit jen 3 l vyse uvedeneho oleje, ktery stoji 149,- Kc/ l. Jenze za 150,- Kc/l uz mam polosyntetiku od Valvoline ( Dura Lube ) nebi od Fina. Ale toho bych musel koupit 5 l, ale pristi vymenu bych uz koupil jen 4 l. Navic prodavac rikal, ze kdysi tento Madit bral, ale ze lidi to nechteli, protoze s tim nemeli dobre zkusenosti. Vsechny oleje jsou 10W-40. Jak byste se rozhodli vy ? Ja myslim, ze Valvoline je Valvoline. -
« To:Petous
Vies to druhe číslo viskozitneho rozsahu udáva,do akých vysokých teplôt si olej nemení svoje vlastnosti.Čiže tá 60tka znesie vyššie zaťaženie,ako 30tka.Takže 60tka je "výkonejšia",ako 30tka.A to čo plácaš o pomalom odvádzaní tepla,prúdení a odporoch,rednutí,nehnevaj sa to je blbosť.Preštuduj si odbornú literatúru.A olej 5-50 je určite lepší,ako 0-30.Ten má diskutabilnú výhodu v zime.Ale rozdiel v minimalnych teplotach je ti k ničomu,pokiaľ nejazdíš na Sibíri.Neviem presne,mám tabuľku.0 tuhne pri -40C
a 5 možno -30.Apropo závodné oleje majú viskozitu 60 a viac,čo pri bežnej premávke samozrejme nevyužiješ.V každom prípade si jazdi na svoju 30tku.Ja mám na šestnásťventile(180PS) 180 tis km,kompresie a tlak oleja mám vynikajúci a jazdím na takýchto olejoch.A nazáver.Zhodli sme sa s jedným zbehlým,že tieto long-oleje sú pre ľudí s kľudným štýlom jazdy,aby sa nemuseli nabehať toľko do servisov. -
petous 11.08.00 13:33
« Re: To:all
Zajimave je, ze napr. original olej pro Hondu Integra (toci max. 9000ot/min) je 10W30, rozhodne ne 10w50. Cim ridsi olej, tim mensi pasivni odpory a zaroven i mensi ohrivani oleje ve vyssich otackach. 10w50 musi zakonite klast pomerne velky odpor, pomalu proudit a odvadet teplo, takze jeji vetsi maz. schopnost pri vysoke teplote prevazi zapor vyssich ztrat. Znate nekdo znacku Redline ? Da se u nas nekde sehnat ? -
« Re: To:all
to je právě ten rozdíl mezi etickou a estetickou stránkou věci; k té estetice: taky by mi nevadilo, kdyby ten olej byl třeba v piksle od rajčat, kdyby byl perfektní; no a k té etice... to je asi věc každého a pak taky těch, co jsou za to placený z rozpočtu min.vnitra, a pak možná i těch, kterejm to není jedno nikoli proto, že by záviděli, ale proto, že jim třeba taky vadí, když někdo jezdí veř.dopravou načerno, odlehčí tel. automatu atd.... -
« To:all
Vpadnem vam tu do debaty.Aky je nazor na nove Castroly,long protection napr. TXT magnatec 5-30.Ta 30ka mi nereze,ved ten olej musim uvariť, ked mam tazsiu nohu a spolahnem sa na 30000km vymenný interval,tak po cca troch výmennach je motor zrelý na GO.Dokonca, ze je to iba jedinný olej doporucovany schvaleny vyrobcom do turb(TDI,T) a la VW.To fakt maju vylepené v značkovom servise VW.Nepoviem ked už, tak ako to má vyriesené sedmicka BMW.Ano dlhý interval,ale nie pravidlom,kvalitu oleja priebezne meria špeciálny senzor v olejovej vani.A može sa stať, že namiesto 30tis km,hlási uz pri 12tis výmennu oleja,podľa "nohy".Čize ak 30000 km interval,tak podľa spôsobu jazdy,nie!!.A podobne superolej Castrol SLX,ta nula je dobra v zimnom období,ale ta 30-tka, to je pre paničky.Inak jazdim Valvoline synpower 5-50 a nadmieru som spokojný.A cena 245 sk/l.Chlapci,ale velkoobchod(ale aj tak do 300Sk/l).Neviem vy čo tu plačete pre ceny,preco si nechytite mechanikov v znač. servisoch.Ja som mal Castrol 10-60 RS-ko za 200Sk/l,nehladiac na etickú stránku veci. -
« Re: Interval a spotreba - BMW
A co máš Kupco za BMW? Já mám starou 524TD a na 10.000km nedolejvám vůbec nic a to mi olej trochu teče na několika místech a motor už taky není nic moc, taky už má dost za sebou. Samozřejmě, že před výměnou je tam úbytek, ale ne takovej, abych musel dolejvat. Taky si myslím, že to nežere olej, protože motor taky zbytečně nevytáčím - hodně málokdy to točím přes 3000ot/min, není to vůbec potřeba a při rychlosti 150km/hod to má otáčky lehce pod 3000.