Motorové oleje
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: přechod
prodloužit interval výměny výlučně podle údajů na olejové piksle se mi zdá dost odvážné. Vycházím z toho, že výrobce doporučil kombinaci motor+olej, když vyměníš jen olej.....(??), interval se dá určitě o něco prodloužit, ale spíš tak o +- polovinu rozdílu v intervalech výměny psané na těch olejových pikslách ((je to pouze moje laická úvaha, bez jakéhokoliv technického zdůvodnění)) -
« Re: Olej pres rysku
Mě se stalo to samé, olej po výměně v servisu necelý centimetr přes rysku, jezdil jsem s tím dál, po pár měsících odešlo těsnění pod hlavou válců, gufero u vačky a motor celkově netěsnil. Má už sice něco odslouženo, ale já bych raději odpustil trochu oleje, dřív než se vytvoří v olejové vaně usazeniny, pak asi odčerpání oleje není moc dobré. Taky katalyzátoru přebytek oleje - jeho spalování - nesvědčí. -
« Re: Aral alebo Castrol ? - Zkuste MOGUL RACING PRO
Ahoj 8888. Vykasli se na ARAL a Castrol. Jsou to pekny sracky. Bratranec dela v Koline v Mogulu. Kup si jeho vyrobky. Pouzivaji aditiva od Shellu. Podle nej jsou nejlepsi. Ja mam osobne synteticky MOGUL RACING PRO cca 1300 Kc/4 litry. Motor si prede, je min hlucny a projevilo se to i na spotrebe benzinu - 0.5 l. na 100 km. -
« Olej pres rysku
Dostal jsem od tchana 2 litry SHELL helix ULTRA 5W-30[40?] a tak jsem sel dokoupit dalsi 4 litry do me Astry G 1.7 DTi. V servisu mi nastesti vlastni olej akceptovali [prvnich 15000 km]. Problem je, ze mi tam nalili 1 cm pres rysku max. [standardne 5.5l]. Mam se tim zabyvat a olej nechat odpustit nebo se na to mam vy****? Dik za nazor... -
« Shell 5W - 50 do starejch hrkaček
Tak jsem se včera bavil s jedním týpkem, kterej má celkem dost zkušeností s Bavorákama a má známý i v autorizovanejch servisech a dozvěděl jsem se od něj, že do těhlech staroušků by se plná syntetika vůbec neměla lejt, maximálně prej polosyntetika. Motory jsou prej vyvinutý v době, kdy o syntetickém oleji nebylo ještě ani vidu ani slechu a vůbec nejsou na to konstruovány... Prej kvůli tomu "udělal" turbo. Já to leju do svýho vychlastánka se 700.000km na krku už 100.000km a zatím žádnej problém... Tak já tedy nevím, dělám motoru to nejlepší nebo ne? Motor stejně už je těsně před smrtí, asi přejdu na M7ADX ze sudů po 50Kč/l, ušetřím a motor konečně dostane po čem touží. -
« přechod
Asi už se to tu někde probíralo, ale přece jen se znovu zeptám. Myslíte, že je dobrej nápad přejít z minerálu na polosyntetiku u auta, který má najeto 150000 km (konkrétně Sierra 2.0 DOHC). Nenadělá to víc škody než užitku? - Syntetiku bych se neodvážil, ale polosysyntetiku nevim nevim. -
"-- skrytý --" 27.08.00 20:58
« Oleje
slusne je probrana problematika motorovych oleju
na [odkaz]
Krome toho,ze jsou tam vysvetleny posledni normy(vcetne VW,MB,ML),daji se nektere oleje(ESSO) koupit na Inetu,za ne zrovna nezajimavou cenu.
Interaktivnim vypoctem si muzete pohrat,jakou cenu zaplatite za ruzne typy oleju pri stejnem probehu(nebo vyssim - to si zadate sami).
A libi se mi jejich motto:
"Co nakonec rozhoduje při výběru prvonáplně u motorů osobních vozů - značka oleje, nebo cena, za kterou je výrobce oleje výrobci vozu olej ochoten dodat ?
Nelamte si s tím hlavu." -
« Bez nadpisu
Mno jo, ale mel ten olej stejnou specifikaci ? Je mozne, ze ve Skode byl mineralni a v Kadetu zase polosyntetiku. Jinak jsem kdysi mel Mogul Forte Racing ( plna syntetika ) a po 20 000 km mi nepripadal spatny. Cert vi co je nejlepsi. Jaky byste mi doporucili prevodovy olej ? Potrebuji SAE 75 W specifikace API GL-4. Zatim jsem narazil jen na Gyrol 80 W od Parama. Ma nekdo proti nemu neco ?
PS: Kdyby jste slyšeli, jak si prodejci svoje zboží vzájemně haní, tak by jste žasli. Příběhy o zadřených či vylágrovaných motorech jejich zná-ých či kamarádů na ten či onen olej se jenom hrnou. A pak si, člověče, vyber! Rob.