Motorové oleje
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Synteticke vs mineralni
Ale pozor, syntetika a plná syntetika je poněkud méně odolná proti znehodnocování úsadami, které se tvoří při krátkých jízdách, kdy se motor důkladně neohřeje. Je to trochu paradox, protože při tomto režimu je motor díky jejich vlastnostem sice lépe a hlavně rychleji mazán, nicméně olej je také rychleji znehodnocován a proto není radno, když celý rok jezdíte ráno 5 km do práce tam a večer zpět, zapůjčit vůz svému potomkovi, aby mi ho před výměnou oleje ohřál. Pokud potomek ohřeje vůz podle své představy o ohřátí a bude udržovat ručičku otáčkoměru výhradně jednu, nebo dvě čárky od červeného pole otáčkoměru (jak bývá jeho častým zvykem), moc tomu motoru nepomůže, jelikož právě v této oblasti již může hrozit nebezpečí způsobené již výše uvedenou "únavou" oleje, který se hodláte právě z tohoto důvodu vyměnit. Mnoho olejů, vyznačujících se dlouhými výměnnými lhůtami je proto na minerální bázi (kamionová doprava). Výzkum jde však dopředu a již to také polmalu přestává platit. Často se lze setkat s názorem, že když mám výměnnou lhůtu 10 tis na minerál, tak tam polosyntetiku můžu nechat 15 tis. a plnou syntetiku ještě dýl, což je holej nesmysl. Tím nechci říct, že se motor při přejetí výměny o 10 tis zadře (i když na to má plnej nárok a klidně může), nicméně moc mu taková "péče" nesvědčí. -
"-- skrytý --" 06.06.01 13:27
« Re: Synteticke vs mineralni
a synteticke ucinne zabranuju usazovaniu karbonu v spal. priestore.
K Repsol, tuto znacku poznam len z motoriek, tam investuju tazke prachy na vyskum mazania vysokootackovych motorov, co asi nie je uplne motor z Feldy :). Ale keby si mal motorovu pilu, nevahaj :))) -
« Re: Synteticke vs mineralni
Saab: To je trochu (hodně) zjednodušeno. Viados: Obecně lze říct, že polo či plně syntetické oleje jsou teplotně stabilnější, tzn. že při vysokých teplotách tolik neoxidují a zachovávají si mazací schopnosti. To je také jeden z důvodů, proč je (většinou) možno prodloužit interval výměny. Co se týká viskozity, tak rozsah bývá vyšší, než u minerálních olejů, takže jsou při normální teplotě opravdu tekutější (jak psal Saab) a motor se po nastartování dříve promaže. PS: Moje informace si raději ověř - nejsem odborník přes petrolejářské výrobky. -
"-- skrytý --" 24.03.01 05:26
« Re: GTX7
Mno,viskozita je dulezita,ale tu musi splnovat kazdy olej te same tridy.Proc je tedy vybran automobilkama nejen olej stejne klasifikace,ale taky urcite znacky(tzv.doporuceni) zalezi pak vice na obchodni strategii te ktere firmy,nez na kvalite oleje.
Vzhledem k tomu,ze mam motorovou zaruku na 3 roky u noveho bavora,budu znacku oleje proste dodrzovat za tech par kacek navic.
Jinak jen souhlasim,ze srovnanim viskozity je to zcela fuk,jaky olej tam je. -
"-- skrytý --" 22.03.01 04:44
« Re: Motorex
Osobne Vam takovy kauf preju,ale jejich spickove oleje(fullsynthetic 5W/50) stoji 47,55 $/galon.Ze by je do Cech dodavali levneji?
Firma s rocnim ziskem 83 mil.CHF je mozna pro nas moc,ale tam patri mezi ty male.
Castrol GTX2 neni a nikdy nebyl(takovi pametnici tady nejsou,v 50.letech opravdu existoval jen chvili).Porad dobre prodejny je GTX3 a to hlavne kvuli USA,kteri jej vyzaduji.Dnes se vyrabi momentalne spickovy GTX7,ale klidne se s tou cenou 50 $ za galon do nej vejdete.
Levnejsi oleje ma pochopitelne kazda firma.